Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:56 |
kierunkowskazy |
Autor |
Wiadomość |
anubus
Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 13 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 09:21 kierunkowskazy
|
|
|
Witam serdecznie.
Mam problem natury technicznej, jednak w zaden sposob nie potrafie sobie z nim poradzic, dlatego uprzejmie prosze o pomoc.
Problem polega na tym iz czasami po odpaleniu samochodu, np jak stoi na sloncu ruszam i zalaczam drazek ze zmiana kierunku jazdy i on nie dziala. nic a nic nie swieci i nie mruga. zalaczam wowczas na probe swiatla awaryje i rowniez nia dzialaja. taki stan trwa przez jakas chwile, kilka minut po czym w czasie jazdy wszystko wraca do normy. kilka razy mi sie to zdarzyli i to w sumie podczas upalu, ale samochod bezposrednio nie stal na sloncu. zauwazylem rowniez ze jak nie mam sygnaizacji kierunkowaskazow to swieci mi sie zaroweczka na panelu - ogrzewanie tylniej szyby. gdy ja zalacze to ona nie dziala. po jakims czasie wszystko wraca do normy.
bezpieczniki dobre, co moze byc powodem...?
czyzby jakies zwarcie...? ale no wowczas jak, samo z siebie? co sprawdzic?
co moze byc powodem i przyczyna obecnej sytuacji.
dziekuje za cenne uwagi i wskazowki oraz pomoc
pozdrawiam
2,5 TD /automat/ |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 10:44
|
|
|
Moim zdaniem musisz sprawdzic stan połączeń elektrycznych w tym obwodzie, prowadopodobnie coś zaśniedzialo (częsta przypadłość MB) i posiłkuje sie innym obwodem, (chyba ciś z masowaniem) |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 10:54
|
|
|
Piszesz o kierunkach i ogrzewaniu tylnej szyby a może to przekaźnik zespolony? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
anubus
Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 13 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 14:44
|
|
|
przekaznik zespolony.....????
a co to jest i gdzie to jest oraz jak to sprawdzic...
prosze o wskazowki |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 15:02
|
|
|
lojek napisał/a: | Piszesz o kierunkach i ogrzewaniu tylnej szyby a może to przekaźnik zespolony? | przekaznik zespolony.....????
a co to jest i gdzie to jest oraz jak to sprawdzic...
to jest to czym włączasz wycieraczki, kierunkowaskazy, światła drogowe, sryskiwacz to przy kierownicy |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 16:32
|
|
|
witam
Sprawdź przekaźnik typu K, ja miałem problem też z kierunkowskazami myślałem że to przełącznik zespolony, ale okazało się że przekaźnik miał uszkodzone dwa połączenia.
Przekaźnik zlokalizujesz..książka str.230-231-jest nad bezpiecznikami po lewej stronie pod maską.Wysyłam fotkę rozebranego przekaźnika z zaznaczonym przerwanym lutem....po zlutowaniu kierunki działają.
przekaźnik_K.GIF
|
|
Plik ściągnięto 1254 raz(y) 236,38 KB |
|
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
ozim
C180 Esprit '94
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 48 Skąd: Płock
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 17:57
|
|
|
Witajcie. Ja wczoraj rozbierałem ten przekaźnik bo lewy kierunkowskaz raz mi działał a raz tylko bzyczał jakby coś się spawało. Srodkowa cewka jest chyba od niego i chyba jej styki się wypaliły.
Sprawdzę teraz lutowania bo może jakaś ścieżka jest przerwana.
Gdybyście szukali to taki przekaźnik jest za 90 zł na allegro. Używany |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 16:51
|
|
|
Co do styków przekaźnika - najczęściej pomaga przeczyszczenie spirytem lub potraktowanie drobniutkim papierkiem ściernym
Poprawienie lutów też wskazane - bardzo często od drgań nadwozia powstają tzw. zimne luty - lut wygląda OK, a w rzeczywistości jest mikroprzerwa dookoła |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2009, 05:34
|
|
|
Witam ,
właśnie jestem zmuszony odświeżyć ten temat i bardzo proszę o szybką odpowiedź .
Padły mi dziś nagle lewe kierunkowskazy . Prawe działają , na awaryjnych działają obie strony . gdy załączę lewe to słychać szybką pracę przekaźnika , ale jest ciemność .
Moje pytanie : czy skoro słychać że przekaźnik działa to mogę wyeliminować przełącznik zespolony ( ten z wajchą przy kierownicy - ) ?
Mam nadzieję że wystarczy poprawić luty na przekaźniku .
pozdrawiam . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2009, 09:12
|
|
|
driver napisał/a: |
Moje pytanie : czy skoro słychać że przekaźnik działa to mogę wyeliminować przełącznik zespolony ( ten z wajchą przy kierownicy - ) ?
Mam nadzieję że wystarczy poprawić luty na przekaźniku . |
Akurat jest zupełnie odwrotnie! Przekaźnik ma tylko jeden styk do migaczy, i nie rozróżnia, czy jest załączony lewy czy prawy migacz. Tak więc skoro prawy działa to przerywacz jest dobry. Jeżeli awaryjne działają prawidłowo (świecą wszystkie żarówki i mają prawidłową moc - to w tym układzie przełącznik pod kierownicą jest najbardziej podejrzany. Czyli zupełnie odwrotnie niż sobie wymyśliłeś
Oczywiście dotyczy to TYLKO MODELU Z KLUCZYKIEM "SCYZORYKIEM"!!!
Późniejsze wersje nie miały już przekaźnika zespolonego! |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2009, 14:25
|
|
|
Dzięki Gerri , czeka mnie to czego mi się bardzo nie chciało robić . Czyli poprzez przełącznik zespolony wybierany jest P. lub L. obwód kierunków i łączony z plusem ze styków przerywacza . Zastanawia mnie jeszcze czy nie uciekła jakaś masa , ale chyba nie skoro awaryjne są . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2009, 15:15
|
|
|
Skoro awaryjne działają, sprawny jest przekaźnik. Jeśli któraś strona kierunkowskazów działa- obwód zasilania kierunkowskazów ( oddzielny z innego bezpiecznika). Pozostaje niestety tylko sprawdzić włącznik kierunków. Wieczorkiem umieszczę schemat z numerami przewodów i lokalozacja złącza. Sprawdzisz bez demontażu lampką lub miernikiem Pozdrawiam.
Przewód:
-pin8 czarno- zielono-biały (napięcie z przerywacza)
- pin7 czarno-zielony ( prawy kierunek)
- pin6 czarno-biało-niebieski ( lewy kierunek )
Kostka jest pod osłona pod kierownicą. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2009, 15:48
|
|
|
Tak dzięki , posprawdzałem piny 6,7,8 - najpierw z probówka , później zworą( drutem )
na krótko - z pominięciem zespolonego wszystko jest OK.
Kurde jak mi się tego nie chciało robić ale nie ma przebacz .
Dzięki panowie . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2009, 17:49
|
|
|
driver napisał/a: | jak mi się tego nie chciało robić |
No cóż, z tego "niechcenia" wynika najwięcej problemów |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2009, 13:07
|
|
|
to jeszcze ja się dopytam
moja dzisiejsza awaria:
po włączeniu kierunkowskazu świeci się na stałe (nie miga), awaryjne też świecą się na stałe
jestem w trasie z dala od serwisu i nie jestem przyzwyczajony do jazdy bez kierunków (czuję się jak palant zmieniając pasy)
na szczęście mogę sobie "pomigać" ręcznie
przełącznik zespolony do wymiany?, czasami zaczynają migać jak wcisnę spryskiwacz, ale też tylko na 3 mignięcia i dalej zapala się na stałe |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
|