Przesunięty przez: Pioterek 10 Lipiec 2012, 14:51 |
Stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
ufo007
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 17:12 Stacyjka
|
|
|
Witam mam problem. Jakieś 2 miesiące temu zepsuła mi się stacyjka kluczyk przekręcał się do pozycji 2 normalnie, ale do pozycji rozruch juz nie. Jeździłem (tzn. holowano mnie) do człowieka, który się tym zajmuje (dorabia klucze i naprawia stacyjki) wyjął mi wkład, okazało się ze wyrobiła się jakaś cześć w środku stacyjki a nie w wkładzie, kazał mi znaleźć mechanika, który to wyjmie. Mechanik mi ja wykręcił i zawiozłem ja z powrotem, gościu wymienił w niej jakąś cześć która się wyrobiła, trochę sobie policzył i wszystko działało pięknie i ładnie do dziś. Znowu to samo się stało, Rozumiem ze facet zrobił dobra chałturę, może i zrobi mi to na rzekomej gwarancji, ale nie chce jechać do mechanika który to wykręci i policzy sobie tez dobrze, chce co mogę zrobić samemu wiec chce się was poradzić jak wyjąc wkład, z resztą jakoś może sobie poradzę. |
_________________ C180 z 94 classic, LPG Sekwencja OMVL Dream XXI n, żyć nie umierać |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 22 Luty 2007, 17:52
|
|
|
Czesc
przerabiam wlasnie to samo co ty......nowa kosztuje jakies 310 zl... ja kupilem uzywke za 159 ale tylko dlatego ze nosze sie ze sprzedarza c klasy..... normalnie to kupilbym nowa .......zeby wyjac stacyjke musisz wyciagnac zegary ...wczesniej odkrec oslone pod kolumna bo bedzie ci przeszkadzac w opuszczeniu kolumny......teraz odkrecasz kolumne powinna troche opasc na dol....nie wiem czy u ciebie bedzie konieczne ale mozliwe ze bedziesz musial rozebrac konsole srodkowa( przynajmniej ja musialem.....) czyli wyciagasz radio popelniczke regulatory nawiewy......Aby rozlaczyc stacyjke od kolumny musisz przerecic kluczyk w pozycje 1( aha, stacyjka jest przykrecona srubka 10, takze wykrec ja), jak ci sie uda to odczep przed wyciagnieciem kostke....najlepiej jakbys robil to w 2 osoby.....Jutro pewnie bede zakladal nowa..... takze znow bedzie troche nerwow przy skladaniu.......Pozdrawiam..... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
ufo007
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23 Luty 2007, 11:10
|
|
|
Dzieki za info, interesuje mnie jak wyjac sam wklad z tego co pamietam kluczyk przekreca sie w pozycji 2 (moge sie mylic) i potem caly wklad powinnien sie wykrecic, co do reszty stacyjki przy mnie mechanik wykrecal ja bez zdejmowania zegarow i kolumny srodkowej jedynie co wyjal pod kolumna kierownicy czesc konsoli. |
_________________ C180 z 94 classic, LPG Sekwencja OMVL Dream XXI n, żyć nie umierać |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 23 Luty 2007, 13:11
|
|
|
ufo007 napisał/a: | Dzieki za info, interesuje mnie jak wyjac sam wklad z tego co pamietam kluczyk przekreca sie w pozycji 2 (moge sie mylic) i potem caly wklad powinnien sie wykrecic, co do reszty stacyjki przy mnie mechanik wykrecal ja bez zdejmowania zegarow i kolumny srodkowej jedynie co wyjal pod kolumna kierownicy czesc konsoli. |
widocznie mozna prosciej niz ja to zrobilem.... ... co do wkladu to tak.... przekrecasz kluczyk w pierwsze polozenie, pozniej bierzez za czarny bebenek i krecisz nim w prawo o jakies 90 stopni... po tym powinien dac sie odciagnac do przodu.......teraz szarpnij z wyczuciem za kluczyk..... powinna wyjsc wkladka z kluczykiem...... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 17:13
|
|
|
i mnie spotkala podobna sytuacja........
Gdy wkladam kluczyk do stacyjki to bez problemu udaje sie zwolnic blokade jak rowniez przekrecic w pozycje 1 i 2 w ktorej to zapalaja sie kontrolki ale juz w pozycje 3 żeby zakrecic rozrusznikiem to nie idzie..........
wiem ze stacyjka ma jakies zabezpieczenie przed przekreceniem w pozycje 3 na uruchomionym juz silniku lub próbie powtórnego przekręcenia w pozycje 3 - wtedy trzeba cofnac kluczyk do pozycji 0 i powtorzyc operacje.
Czy da sie to jakos zregenerowac domowym sposobem czy konieczna jest wymiana calej stacyjki ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 17:58
|
|
|
Przemek napisał/a: | Czy da sie to jakos zregenerowac domowym sposobem czy konieczna jest wymiana calej stacyjki ? |
Blokada jest w kostce elektrycznej przykręcanej do kolby stacyjki od tylu na 3 śrubki, także powinno się dać to wymontowac bez prucia połowy samochodu. Co do regeneracji to już będziesz musiał sam ocenić jak ją wydlubiesz i rozbierzesz, ale jeśli coś tam w środku popękało to może byc problem.
Jak by co to mam takową na zbyciu. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 18:29
|
|
|
Czyli jak rozumiem winny jest zespol kostki elektrycznej stacyjki ?
http://photos08.allegroim...63/41/919634110
Czy to takie cos jak na rysunku ? jak rozumiem w tej kostce oprocz stykow jest mechaniczny nastawnik tych 3 pozycji pracy stacyjki i załącza odpowiednie obwody ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 18:53
|
|
|
Przemek napisał/a: | w pozycje 3 żeby zakrecic rozrusznikiem to nie idzie.... |
Nie przekręca się dalej kluczyk, czy się przekręca ale nic się nie dzieje - dla ścisłości |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 19:28
|
|
|
Jary napisał/a: | Przemek napisał/a: | w pozycje 3 żeby zakrecic rozrusznikiem to nie idzie.... |
Nie przekręca się dalej kluczyk, czy się przekręca ale nic się nie dzieje - dla ścisłości |
Nie przekreca sie w pozycje 3 tylko max do 2. |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 20:29
|
|
|
Przemek napisał/a: | Czyli jak rozumiem winny jest zespol kostki elektrycznej stacyjki ?
http://photos08.allegroim...63/41/919634110
Czy to takie cos jak na rysunku ? jak rozumiem w tej kostce oprocz stykow jest mechaniczny nastawnik tych 3 pozycji pracy stacyjki i załącza odpowiednie obwody ? |
dokładnie tak |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 22:09
|
|
|
Zlokalizowałem problem - kostka wydaje sie byc sprawna bo ladnie przełącza sie we wszystkich 3 położeniach.
Problem robi ukruszony frez elementu stacyjki ktory wchodzi bezposrednio do zaglebienia kostki
Tego elementu chyba nie mozna dokupic osobno....? Jednak zastanawia mnie dlaczego doszlo do ukruszenia - kluczyk w stacyjce przekrecal sie zawsze bez wiekszych oporow wiec sam nie wiem co mogło to spowodować - fakt ze material wykonania tego elementu to chyba tandetne aluminium.
Nie wiem czy nie narobiłem sobie biedy bo glowny korpus stacyjki jest dalej zamontowany i w dodatku kierownica jest zablokowana i nie wiem jak ściągnąć obudowe ( opaske sciskajaca poluzowalem i nie schodzi) ?? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 22:17
|
|
|
Przemek napisał/a: | Tego elementu chyba nie mozna dokupic osobno. |
Nie można, przerabiałem to
Włóż ten element z powrotem i odblokuj stacyjkę.
[ Dodano: 3 Marzec 2010, 22:20 ]
Przemek napisał/a: | nie wiem jak ściągnąć obudowe |
Jak odblokujesz, od strony przeciwnej, do śruby opaski, jest taki "cypek" musisz go wcisnąć i cała kolba zejdzie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 3 Marzec 2010, 22:46
|
|
|
Dzieki Jary
Czyli wymiana całej kolby....... |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 4 Marzec 2010, 07:09
|
|
|
Cytat: | Czyli wymiana całej kolby.. |
Niestety, nowa goła kolba ok 300 PLN. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 4 Marzec 2010, 11:31
|
|
|
Jary napisał/a: | Niestety, nowa goła kolba ok 300 PLN. |
Dołóż jeszcze ok.400zł. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
|