Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej w płynie chłodniczym
Autor Wiadomość
kamilpotaki 

Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 73
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Sierpień 2016, 18:15   

spuść olej z silnika i zobacz czy masz w nim płyn chłodniczy.
_________________
w202 c280 m104
 
 
kam2128

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 84
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 10 Sierpień 2016, 20:38   

Dzisiaj zlokalizowałem wyciek płynu po zdjęciu osłony silnika i skrzyni biegów, kapie sobie spod usczelki pod głowicą, z prawej strony silnika z tyłu. Tak więc chyba trzeba głowicę ściągać.. Po za tym blok też jest brudny od oleju.
 
 
wodnik szuwarek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 90
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12 Sierpień 2016, 23:51   

Witam, tydzień temu wymieniałem uszczelkę pd głowicą, ubywało płynu chłodniczego, rano puszczał biały dymek i wąż od chłodnicy był twardy, nie było oleju w płynie , osadów.
Byłem u kilku mechaników, każdy mówił inaczej, np, termostat, jakiś wyciek, może pompa wody, korek zbiorniczka itp. Dziwi mnie że ci mechanicy nie potrafili jednoznacznie zdiagnozować dość prostej rzeczy?
Wymieniłem w domu (książka sam naprawiam od str.25), po wymianie wszystko ok,
Ciekawe że śruby od głowicy od strony kabiny można było odkręcić praktycznie grzechotką, a pozostałe były nieźle dowalone, może tam tam nie było dostępu kluczem pneumatycznym, miał ktoś takie spostrzeżenia?
Obrobiły się ząbki na jednej śrubie, świeca była zapieczona, gówniana robota, nie polecam.
Chciałem planować głowice ale trzeba wyciągać zawory i gniazda wtrysków kluczem serwisowym którego nikt nie ma, wymieniał ktoś bez planowania, jakie doświadczenia?
_________________
C220D '95
WDB2021211F229863
C330 '80
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 00:00   

wodnik szuwarek, wymiana uszczelki bez planowania głowicy.... odważny krok :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 01:02   

wodnik szuwarek, też u siebie wymieniałem uszczelkę. Ogólnie jest troche roboty, ale w 2,2d nie ma wielkiej komplikacji. Wszystkie śruby głowicy powinny być dokręcone równo. Czyli jakis moment moment a na końcu o 90st, czyli tak naprawę dowalone ale bez przesady.
wodnik szuwarek napisał/a:
Chciałem planować głowice

Gowicy nie trzeba planować jeśli po sprawdzeniu okaże się prosta. Ja planowałem bo był minimalny wżer, albo przegrzejesz motor i może sie zwichrować.
Generalnie głowicę ściągałem sam, ale na dokładne prace związane z planowaniem, docieraniem gniazd itp zawiozłem juz do zakładu. Do pewnych rzeczy trzeba mieć narzędzia po prostu.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 12:15   

perzu126, śruby nie tylko powinny być dokręcone tym samym momentem obrotowym, ale rownież w odpowiedniej kolejności.

Głowica czy jest prosta? Szybciej jest ja splanowac nic sprawdzać np. na płycie traserskiej.


Znam przypadki wymiany uszczelki pod głowica w warunkach wyłącznie domowych - jednak czy oto właśnie chodzi? W przypadku braku szczęścia kupę roboty do wykonania jeszcze raz a i dodatkowe koszty związane z np. nowa uszczelka.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 14:05   

Daniel, ile to przyłożyć głowicę do płyty traserskiej? Uważam, że jeśli nie jest to konieczne to szkoda planować głowicę. Poza tym raz zdjęta głowica plus UPG zamiennik oznacza spadek trwałości całości i nie wytrzyma tyle co fabryka.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 15:41   

perzu126, oczywiście trudno nie przyznać Tobie racji, ale jak zwykle jest zawsze "ale", wiec po kolei:

- samo przygotowanie powierzchni głowicy do sprawdzenia na płycie to cała masa roboty - należy wyczyścić wszystkie pozostałości po starej uszczelce - nawet podczas tej operacji możesz uszkodzić powierzchnie i cała robota idzie w d...e
- pózniej sprawdzenie samej powierzchni, i jak znam życie, znowu najpierw mozolne usuwanie pozostałości po starej uszczelce
- jak już będzie wszystko przygotowane to najcześciej okazuje sie, ze jednak warto by "liznąć" bo kto to wie...
- i ja sie pytam? - dlaczego od razu nie wrzucić głowicy na frezarkę i zakończyć temat w przysłowiowe kilka minut :-)

Ja bym sie bawił w płyte traserskiej w przypadku np. głowic jednocylindrowycg silników motocyklowych - w tym przypadku przygotowanie powierzchni do pomiaru trwa nieporównywalnie krócej niż w przypadku głowicy silnika wielocylindrowego. Ponadto płyta można sie bawić gdy mamy silnik do remontu z jakiegoś RR i producent albo nie przewidział planowania głowicy, albo była już pare razu liźnięta - wtedy po prostu nie ma innej możliwości i trzeba sie bawić - pomijam koszt takiej usługi - na pewno musi boleć. Tym bardziej, ze przecież mając płytę traserska można pobawić sie w korekcje równości płaszczyzny metoda warsztatowa za pomocą skrobaków.

Piszesz o spadku trwałości - tutaj tez sytuacja nie jest taka oczywista. Jeżeli sama głowica nie została uszkodzona a jedynie sama uszczelka, to po prawidłowym wydaniu roboty i założeniu dobrej uszczelki nie ma to wpływu na trwałość takiego złożenia. Najcześciej problemy wynikają wtedy, gdy jest uszkodzona głowica (np. pęknięta) a ścianki są chude ... Wtedy rzeczywiście duży wpływ ma sama dokładność naprawy, są warsztaty które naprawdę dobrze robią tego typu uszkodzenia, jednak zawsze pozostaje doza niepewności. Wiec wszystko zależy od rzetelności danego warsztatu - na to ani Ty ani ja wpływu nie mamy :D

Myśle, ze można sie zgodzić, ze najlepszym rozwiązaniem (przy poważnym uszkodzeniu głowicy) jest poszukanie dobrej głowicy ze sprawnego samochodu niż naprawie starej zwłaszcza w przypadku zwykłych dupowozow z popularnymi silnikami. Jednak nawet wtedy nie unikniesz podstawowego zakresu robot - sprawdzenie prowadnic, wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych, docieranie gniazd, sprawdzenie szczelności, no i oczywiście planowanie :mrgreen:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
kam2128

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 84
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 21:47   

Ja w przyszłym tygodniu zaprowadzam na wymianę uszczelki pod głowicą, bo jak pisałem wyżej nie dość że olej jest w zbiorniczku to zaczęła kapać mi jeszcze woda spod głowicy na skrzynię.

Pytanie teraz, co warto jeszcze sprawdzić lub zrobić przy tej okazji ?
 
 
wodnik szuwarek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 90
Skąd: Małopolska
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 22:17   

Daniel napisał/a:
dlaczego od razu nie wrzucić głowicy na frezarkę

Też tak myślałem, to nieduży koszt, , ale wyciąganie gniazd wtrysków, 16 zaworów, a głowica wyglądała idealnie, na 4 tłoku było coś tam widać, potrzebowałem szybko to naprawić więc zaryzykowałem.
Jakie macie doświadczenia w takiej sytuacji z tym silnikiem?:)
_________________
C220D '95
WDB2021211F229863
C330 '80
 
 
kam2128

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 84
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2 Wrzesień 2016, 11:35   

Witam, uszczelka jednak była walnięta na kanale olejowym, cały koszt wyniósł mnie aż 1320zł, mam nadzieję że teraz już będzie ok.
 
 
pawel_202 
W202 & W201


Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Krosno
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 21:47   

Witam, mam problem z cieknącym olejem po bloku, pokazuje się za kolektorem wydechowym i też zza pompy wtryskowej i na niej. Dodatkowo lekko kapie płyn chłodzący na łączeniu bloku z głowicą. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą. W202 2.0 DIESEL OM601 75km manual 1993r. Miał może ktoś podobny problem w tym silniku? Czy słusznie podejrzewam uszczelkę?
_________________
Mercedes-Benz W202 C200D 1993r.
WDB2021201A007316
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23050
Mercedes-Benz w201 (190) 2.0D 1986r.
WDB2010241F257670
http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=33601
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 9