Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:49
niedziałający parktronic
Autor Wiadomość
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31 Lipiec 2010, 16:48   niedziałający parktronic

Witam.
Wprowadznie: Jedna rzecz w moim autku nie daje mi spokoju, wszak to jedyna rzecz, która nie działa w Celince. Chodzi o parktronic. Nie działa od momentu zakupu, a teraz chciałem go przywrócić do życia.
Objawy: przy włączeniu manualnym zapalają się wskaźniki, towarzyszy temu dźwięk "beepera". Niestety podjeżdżanie do przeszkody nie robi na wskaźnikach żadnego wrażenia. Co więcej, od czasu do czasu, przy wrzucaniu wstecznego, gdy autko pupę ma bardzo blisko przeszkody, parktronic znienacka ożywa, załącza się i podaje sygnał (mnie zdarzyło się to kilka razy przez 2 lata, żonie podobnie).
elementy wykluczone: czujniki były kiedyś sprawdzane - są sprawne. Zostawiłem kiedyś autko u pewnego magika elektronika i próbował podpiąć się pod autko z kompem, niestety stwierdził, że nie może nawiązać kontaktu ze sterownikiem. Zaznaczył jednak, że może to być wina softu (wersja 1.0 i 1.1, jeśli dobrze pamiętam).
pytanie: czy ma może ktoś pomysł, gdzie szukać awarii? Czy jeśli sterownik byłby uszkodzony, to czy przy włączeniu ustrojstwa podawany by był sygnał na wyświetlacze? Czy pod drewienkiem przy lewarku mogą być jakieś kabelki uszkodzone, które mogłyby wpływać na tą dysfunkcję? Co o tym sądzicie
Zakończenie: dzięki wielkie za wszelkie pomysły i ewentualną pomoc.

pozdrowienia i fajka pokoju: pozdrawiam :wink:
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 11:57   

Pielgrzymo, rozumiem, że chodzi o tylny parktronic?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 12:24   

Camel-, czujniki mam z przodu i tyłu, żadne nie zbierają, sporadycznie załącza się tył, tak jak to opisałem.

po zapoznaniu się z lekturą z PW, widzę, że: PTS nie załącza się poniżej prędkości 15km/h, manualne włączenie powoduje załączenie się czerwonych wskaźników, któremu towarzyszy krótki sygnał dźwiękowy. po krótkim czasie wyłącza się sam. Czyli raczej moduł?

pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
pakul 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Wawa
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 16:34   

Pielgrzymo napisał/a:
manualne włączenie powoduje załączenie się czerwonych wskaźników, któremu towarzyszy krótki sygnał dźwiękowy. po krótkim czasie wyłącza się sam.

To jest ogólna informacja że jest awaria systemu.
Pielgrzymo napisał/a:
czujniki były kiedyś sprawdzane - są sprawne. Zostawiłem kiedyś autko u pewnego magika elektronika i próbował podpiąć się pod autko z kompem, niestety stwierdził, że nie może nawiązać kontaktu ze sterownikiem.

Jeżeli nie mógł się połączyc ze sterownikiem PTS, to NIE! mógł stwierdzić czy którykolwiek z czujników jest uszkodzony :mrgreen:
Pielgrzymo napisał/a:
czy ma może ktoś pomysł, gdzie szukać awarii?

Jeżeli nie można nawiązać połączenia ze sterownikiem...to trzeba szukać w inst.elekt. zasilajacej sterownik lub sam sterownik do wymiany.
Jeżeli inst. ok. dobrzy bybyło podmienić sterownik i zobaczyć czy się komunikuj z urządzeniem diag. :wink: i wtedy możesz zrobić pełną diagnoze całego systemu i stwierdzić czy problem tkwi jeszcze np. w czujnikach...
Podstawa z komunikować się ze sterownikiem! (może być do wymiany spotkałem się już kilka razy)
Pozdro.
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 18:08   

pakul, jeśli jest zepsuty sterownik, to czy wystarczy zakupić sterownik i go podmienić, czy trzeba dogrywać, dostosowywać oprogramowanie?

Czy numer mojego sterownika to: A 021 545 90 32? szukałem w EPC, mam nadzieję, że dobrze :oops:

pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 20:47   

Pielgrzymo napisał/a:
czy trzeba dogrywać, dostosowywać oprogramowanie?

No trzeba, za pomocą HHT lub SD - to się chyba nazywa kodowanie wariantowe.

pakul napisał/a:
Jeżeli nie mógł się połączyc ze sterownikiem PTS, to NIE!

Oczywiście, że mógł. Nie software'owe ale elektrycznie.

pakul napisał/a:
Jeżeli nie można nawiązać połączenia ze sterownikiem...to trzeba szukać w inst.elekt. zasilajacej sterownik

Pomyśl... czy byłby problem z zasilaniem sterownika, skoro wyświetlacz/beeper wydają sygnały oraz czy dało by się "na siłę" uaktywnić PTS guzikiem?
Póki co wygląda mi to na walnięty moduł, ale nie jestem jakiś pr0 w tym. Przede wszystkim moduł na podmiankę, powalczyć, popróbować, sprawdzić reakcje i efekty.
Sparwdziłbym jeszcze CAN, który dochodzi do modułu.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 20:56   

ok. dzięki. Jutro idzie Celinka do lakiernika (tylko dach zostaje w oryginale), jak powróci, to się zabieram za moduł.
Dam znać co i jak.

pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 21:23   

a słuchałeś na szklankę czujników :?:
p.s mozna miernikiem je pomierzyć :) tylko jakie oporności :roll:
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 22:33   

tom1245, no właśnie dwóch elektroników sprawdzało elektrycznie te czujniki i stwierdzili, że są ok. Ten drugi próbował sprawdzić moduł, ale nie dał rady i dał mi dwie możliwości: albo zły jego soft, albo padnięty sterownik.
Trochę odpuściłem temat, ale wczoraj parktronic ożył na krótka chwilę, gdy wrzuciłem wsteczny. Stad moje mocne postanowienie wyprostowania sytuacji.

dzięki i pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Jawelkiewicz 
Paweł_S.


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 07:46   

Może po prostu przewody przy którymś z czujników nie kontaktują. Przy poruszaniu się samochodu zetknęły się i parktronik zadzialał na chwilę.
_________________
C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 10:23   

Jawelkiewicz, jak wytłumaczysz brak komunikacji z modułem? Może zaśniedziałe gniazda i wtyczki przy module?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jawelkiewicz 
Paweł_S.


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 12:35   

Napisałem przy czujniku, ale może to być w każdym miejscu obwodu.
_________________
C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 13:36   

Oprócz czujników i modułu, jest jeszcze jedna złączka pod lewym reflektorem, bez kanału widoczna po zdjęciu zderzaka, za stalową belką przednią... tam też lubi przyśniedzieć, mimo uszczelnionej wtyczki...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 15:36   

jjankiello napisał/a:
złączka pod lewym reflektorem
i tam mógłby być problem? hmm, rzutuje ona na pracę całego układu, tzn. przodu i tyłu?

pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 15:59   

Rzutuje na pracę przodu bezpośrednio, bo to połączenie wiązki w zderzaku z resztą instalacji PTSu... pośrednio też na tył, bo on nie zadziała, gdy przód uszkodzony...
Tak jak pisałem, potrzebny komputer, choćby Carsoft, żeby określić gdzie leży przyczyna.

Z opisu ponadto wnioskuję, że ci elektrycy, o których pisałeś, nie bardzo mieli wcześniej do czynienia z PTSem w MB, bo trochę po omacku działają...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,071 sekundy. Zapytań do SQL: 7