Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Leci gorące powietrze
Autor Wiadomość
loony 


Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 22:05   Leci gorące powietrze

W202 rocznik 1994 2.2D
Dzisiaj rano zaczęło lecieć z bocznych nawiewów gorące powietrze. Wczoraj jeszcze wszystko było w porządku. Poczytałem internety i od razu po pracy pojechałem na szrot, kupiłem zaworki i panel nawiewu.
Wymieniłem bezpieczniki chyba wszystkie, które były odpowiedzialne za grzanie i nawiew (swoją drogą, żaden nie był spalony, ale profilaktycznie). Dalej wymieniłem cały panel nawiewu. Następnie wymieniłem zaworki. Efektów brak, prócz tego, że ciągle leci gorące powietrze...
Sprawdziłem połączenia przy kostce w zaworkach i samą kostkę w wiązce, ale nic niepokojącego nie widać. Ruszałem kablem, patrzyłem czy może nie ma gdzieś przebicia, ale nic nie pomogło.
Jakieś pomysły, co mogło siąść?
_________________
W202 2.2D 1994
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 22:08   

a te które kupiłeś były sprawdzane czy wygrzebałeś je dawcy? Bo niby cholerny niefart ale możliwe, że zamieniłeś zepsute na zepsute :D
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
loony 


Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 22:22   

Oczywiście, że nie były sprawdzane :P Ale musiałbym mieć niezłego pecha, żeby trafić na kolejne niedziałające...
Z drugiej strony, mógłbym tak w nieskończoność wymieniać zaworki i sprawdzać czy są sprawne czy nie.

Zastanawiam się bardziej czy da się jakoś 'wymusić' zamykanie i otwieranie zaworków, bo stawiałbym na wiązkę. Ale nie wiem nawet jak jest położona, żeby ją przejrzeć - może się gdzieś przetarła, a wczoraj padało i zamokło czy coś...
_________________
W202 2.2D 1994
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 22:31   

Temat setki razy walkowany. Jaką masz pewność, że te używki też dobre skoro często padają?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 23:19   

loony napisał/a:
Z drugiej strony, mógłbym tak w nieskończoność wymieniać zaworki i sprawdzać czy są sprawne czy nie.

Jak już kupiłeś trzeba było profilaktycznie rozkręcić i przeczyścić.
Ba trzeba było zrobić tak ze swoimi. Od razu potwierdzam info z forum, że nie trzeba spuszczać płynu aby odkręcić/ wymienić zaworki.
Manual również znajdziesz na forum :wink:
_________________
»składak
 
 
loony 


Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno
Wysłany: 29 Lipiec 2016, 07:18   

A ktoś podpowie jak biegnie wiązka kabla od kostki zaworków? Patrzyłem, ale ginie mi gdzieś pod sterownikami. Znając stan mojego W202, mogę przypuszczać, że gdzieś się kabel przetarł.
_________________
W202 2.2D 1994
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 29 Lipiec 2016, 07:36   

Idą do puszki na komputer i przez otwór techniczny do kabiny do panelu sterowania nawiewem
_________________
»składak
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Lipiec 2016, 08:14   

loony napisał/a:
mogę przypuszczać, że gdzieś się kabel przetarł.



Za pomocą zwykłej próbówki za kilka monet możesz sprawdzić czy sterowanie selenoidów jest poprawne.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
loony 


Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 9
Skąd: Leszno
Wysłany: 29 Lipiec 2016, 16:55   

Multimetrem pomierzylem. Napięcie ponad 12V na obu stronach na zimnym, na ciepłym 0,01V na obu, oporność na zaworkach równe 16ohm na obu.
Jakieś pomysły co dalej?

[ Dodano: 29 Lipiec 2016, 17:58 ]
Naprawione!
Postanowiłem jednak zaworki rozebrać i przeczyscic, co było dobrą decyzją :) były dość zasyfione. Z ciekawości rozebralem stare zaworki, to były w dramatycznym stanie. Uszczelka wykruszona, a dół góry skorodowany. Ciekawe jak to wcześniej działało... :P
_________________
W202 2.2D 1994
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 29 Lipiec 2016, 23:38   

loony napisał/a:
Ale musiałbym mieć niezłego pecha, żeby trafić na kolejne niedziałające

no widzisz, lepiej nie graj w totka :D
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,143 sekundy. Zapytań do SQL: 9