Gdzie znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego? |
Autor |
Wiadomość |
ANGELA_MERC
Dołączyła: 28 Gru 2010 Posty: 77 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 7 Luty 2013, 17:49 Gdzie znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego?
|
|
|
Gdzie sie znajduje czujnik polozenia walu korbowego -prosze o dokladne wytlumaczeniew c220 d, 1995r . Przeszukalam archiwum i forum i nie znalazlam dokladnej odpowiedzi chociaz jeden wymienial juz ow czujnik jednak mial fotki wstawic i jakos nie wstawil
Czujnik bede miala jutro wiec prosze Was o podpowiedz znalazlam jakis czujnik patrzac z gory tuz pod filtrem olejowym ni jak sie tam dostac, czujnik jest wkrecony do ...... ma przewod zasilajacy oraz przykrecony srobka -czy to on czy szukam nie tam ?? |
_________________ byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas) |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 7 Luty 2013, 18:07
|
|
|
ANGELA_MERC napisał/a: | znalazlam jakis czujnik patrzac z gory tuz pod filtrem olejowym ni jak sie tam dostac, czujnik jest wkrecony do ...... ma przewod zasilajacy oraz przykrecony srobka -czy to on czy szukam nie tam ?? |
Tak to on. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
|
|
|
|
ANGELA_MERC
Dołączyła: 28 Gru 2010 Posty: 77 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 7 Luty 2013, 18:31
|
|
|
Pioterek napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | znalazlam jakis czujnik patrzac z gory tuz pod filtrem olejowym ni jak sie tam dostac, czujnik jest wkrecony do ...... ma przewod zasilajacy oraz przykrecony srobka -czy to on czy szukam nie tam ?? |
Tak to on. |
A macie jakis patent aby w latwy sposob sie do niego dostac. i jakie wartosci powinien miec sprawny czujnik |
_________________ byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas) |
|
|
|
|
hrynio24
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 760 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2013, 22:08
|
|
|
witam. co do czujnika położenia walu korbowego. silnik jak jest zimny chodzi bardzo dobrze, jak się nagrzeje to szarpie ( najlepiej dodawać gazu tempomatem wtedy jest w miarę płynnie i nie przerywa) diagnostyka komputerowa wykryła uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. jakoś się do niego dostałem i wymontowałem. przewód do czujnika też nie był za ciekawy , więc ładnie to polutowałem. elektronik sprawdził czujnik i niby jest OK. nie mam innego na próbę żeby sprawdzić czy to to dlatego że przewód był kiepski ale nie pęknięty(połączenie było). w serwisie BOSCH 240,- w sklepie u kumpla FEBI 150,- nie chcę wydać niepotrzebnie kasy zaś z drugiej strony jest masakryczny dostęp do niego co by tak se go wkładać i wyjmować.
czy ten przewód trzymający się na trzech cienkich drucikach może być przyczyną takiej pracy silnika??
czy warto kupić ten FEBIowski bo to raczej chiński wyprodukowany dla FEBI ??
proszę o poradę. pozdrawiam |
_________________ W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2013, 14:11
|
|
|
to juz komputerow zabraklo? Po co wydawac kase jesli nie jest sie pewien usterki? Tak jak kolega napisal, na zimnym zachowuje sie w miare ok, jak sie rozgrzeje to zaczyna wysylac do ECU bzdury. Sa wtedy problemy z uruchamianiem cieplego silnika bo zanika/sie znieksztalca sygnal o polozeniu walu korbowego. Najlepiej do jego badania nadaje sie oscyloskop. Mozna obserwowac w czasie rzeczywistym na komputerze diagnostycznym prace tego czujnika. No ewentualnie podmienic na sprawny |
|
|
|
|
hrynio24
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 760 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2013, 16:09
|
|
|
Alexander napisał/a: | to juz komputerow zabraklo? | napisałem że diagnostyka komputerowa. a jak komputer pokazuje błąd czujnika to nie może tyć np. przewód czujnika? |
_________________ W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2013, 18:40
|
|
|
To gdzie kolezanka byla na tej diagnostyce? Odczytali bledu i pjechal? To zadna diagnostyka. Trzeba sprawdzic sygnal od tego czujnika, jesli wogle go podaje. Jesli nie ma sygnalu to warto sprawdzic okablowanie. Jesli jednak jest sygnal, ale poza wartosciami spodziewanymi przez ecu tzn czujnik uszkordzony. Ale jesli mamy drugi sprawny to temar prosty: podlaczyc, skasowac bledy i uruchomic..
[ Dodano: 12 Czerwiec 2013, 19:23 ]
A swoja droga, czujnik polozenia walu mierzy obroty walu korbowego. Powinien byc przykrecony w blok silnika niedaleko skrzyni. Jesli dostep jest utrudniony z gory to mozna sprobowac od dolu. Raczej nie powinno byc problemu z jego wymiana. Pozdro |
|
|
|
|
hrynio24
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 760 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2013, 23:02
|
|
|
Alexander napisał/a: | To gdzie kolezanka byla na tej diagnostyce? Odczytali bledu i pjechal? To zadna diagnostyka |
jaka koleżanka, no chyba ,że nie odpowiadasz na posta wyżej. dołączyłem się do tematu
Alexander napisał/a: | Trzeba sprawdzic sygnal od tego czujnika, jesli wogle go podaje. Jesli nie ma sygnalu to warto sprawdzic okablowanie. |
czujnik jest sprawny, przynajmniej na zimno, mam wątpliwości co do rozgrzanego.
Alexander napisał/a: | Ale jesli mamy drugi sprawny to temar prosty: podlaczyc, skasowac bledy i uruchomic.. |
drugiego nie ma skąd wziąć na próbę , jak kupię to na elektronikę zwrotów nie ma.
Alexander napisał/a: | A swoja droga, czujnik polozenia walu mierzy obroty walu korbowego. Powinien byc przykrecony w blok silnika niedaleko skrzyni. Jesli dostep jest utrudniony z gory to mozna sprobowac od dolu. Raczej nie powinno byc problemu z jego wymiana. |
z góry trzeba zdjąć kolektor ssący a w dołu wierz mi , nie jest prosto z tym motorem... |
_________________ W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 01:55
|
|
|
hrynio24 napisał/a: | czujnik jest sprawny, przynajmniej na zimno, mam wątpliwości co do rozgrzanego. | wlasnie takie objawy ma umierajacy czujnik obrotow walu (polozenia walu). Na rozgrzanym pojawiaja sie trudnosci z uruchomieniem silnika, poniewaz ECU nie wie w jakiej pozycji i ile obrotow ma wal. To jest przeciez niekwestionowany wazny parametr pracy silnika. Na miejscu kolegi bym rozmontowal ten kolektor (uwaga na uszczelki, bo lubia sie gubic) i dostal sie jakos do tego czujnika. No ale i tak poza pomiarem napiecia zasilania i masy niczego nie sprawdzisz. A moze byc tak, ze jedno i drugie jest ok, a sygnal z czujnika jest falszywy. Mowie tu o sytuacji jak odczyty sa w normie jak i poza norma. Jesli sa w normie i falszywe to nawet komputer ci bledu nie wywali. Pozostaje ci diagnostyka samego czujnika. Musisz w jakis sposob to ustalic. Czy wartosci odczytywane przez czujnik zgadzaja sie z faktycznym polozeniem i obrotami walu.
Nie jestem pewien jakiego rodzaju czujnika ma kolega w swoim aucie, ale do niektorych czujnikow walu nie wolno podlaczac multimetru, to grozi ich uszkodzeniem, wiec bym nie ryzykowal. |
|
|
|
|
hrynio24
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 760 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 09:19
|
|
|
Alexander napisał/a: | Na rozgrzanym pojawiaja sie trudnosci z uruchomieniem silnika, poniewaz ECU nie wie w jakiej pozycji i ile obrotow ma wal. |
dokładnie to samo powiedział mi pan w serwisie . u mnie z uruchomieniem nie ma problemu , jest problem z przyśpieszaniem- wtedy szarpie.
na kompie wywaliło jeszcze błąd czujnika spalania stukowego ale może on mieć powiązanie z tym od wałka. ten czujnik to pojęcia nie mam gdzie się może znajdować.
[ Dodano: 13 Czerwiec 2013, 09:25 ]
na razie doprowadziłem przewód do porządku. spróbuję jeszcze umyć trochę koło zamachowe bo to też może mieć wpływ na odczyt. jak to nie pomoże to zostaje czujnik. czy warto zastosować jakiś inny np. ten FEBI czy tylko BOSCH ?
ten FEBI to jakiś włoski pakowany w pudełka FEBI z tego co się dowiedziałem w sklepie |
_________________ W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2013, 11:34
|
|
|
Kolega ma objawy spalannia stukowego. Raczej oba czujniki sa sprawne. Sprobuj tankowac lepsza benzyne (98). Warto byloby sprawdzic ustawienie zaplonu i stan wtryskiwaczy.
[ Dodano: 14 Czerwiec 2013, 11:37 ]
Ale zaraz, przeciez mowimy o silniku diesla... Zgadza sie? |
|
|
|
|
hrynio24
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 760 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2013, 15:11
|
|
|
nie o benzynie mówimy. 3606ccm3
[ Dodano: 14 Czerwiec 2013, 15:14 ]
a jakie są objawy spalania stukowego ?? |
_________________ W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi |
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2013, 00:16
|
|
|
Hrynio! Spalanie stukowe to zjawisko wystepujace w benzyniakach. Chodzi o spalanie benzyny przy samej swiecy. Tworzy sie cisnienie, ktore sciska glowna mieszanke w przeciwlegly obszar cylindra (dalej od swiecy). Pod cisnieniem dochodzi do detonacji mieszanki i charakterystycznego dzwieku wybuchu. Powstaje fala uderzeniowa ktorą rejestruje czujnik spalania stukowego kumasz?
Objawy: dzwieku jako takiego raczej nie uslyszesz, jednak napewno szarpnie i to wyraznie autem. ECU probuje wtedy zmienic ustawienie zaplonu co napewno odbije sie na osiagi.
Przyczyny: kiepskie paliwo, wtryskiwacz sie nie domaga, zle ustawienie zaplonu... |
|
|
|
|
hrynio24
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 760 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 21:29
|
|
|
wystarczyło polutować przewód do czujnika, lekko go przetrzeć co by lepiej "czytał" obroty i wszystko gra. także 240zeta w kieszeni. |
_________________ W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi |
|
|
|
|
|