Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Specyficzne odpowietrzanie CDI
Autor Wiadomość
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 11 Październik 2016, 14:46   Specyficzne odpowietrzanie CDI

Witam

Pisze o tym bo w szukajce nie znalażłem

Ostatnio musiałem wyjąc kolektor dolotowy. Dlatego rozpiołem cały układ paliwowy. Zostały wymienione wszystkie plastikowe przewody paliwa łacznie z końcowkami i oringami, wszystkie przelewy łącznie z oringami na trójnikach. Została zdemontwana "listwa" paliwowa wraz ze stalowymi przewodami paliwa do wtryskiwaczy. Po czym wszystko zostało zamontowane. To teraz jest problem z opdowietrzeniem układu paliwa. Już dzisiaj tyle kręciłem, że zarżnąłem akumulator. To teraz mam klika pytań.

1. Czy musze kręcić podczas odpowietrzania cdi aż silnik wreszcie odpali - w miedzyczasie klika ładowań?

2. Czy mogę zrobić coś takiego - pokrecić troche rozrusznikiem zdjęć krócieć z filtra i go dopełniać i tak aż odpali?

3. Czy może jest jeszcze inny sposób na odpowietrzenia cdi?


Od razu mówie przewody są szczelne, nic nie wycieka, a przed robotą samochód palił prawie bez problemu - pojawiło się powietrze w przewodzie paliwowym. Pomimo tego, że założyłem zawór zwrotny między filtrem a podgrzewaczem to i tak powietrze pojawiało się przed zaworem. Czyli powietrze dostawało się miedzy filtrem a wtryskiwaczami.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 11 Październik 2016, 16:09   

Ja bym zrobił tak ,że zalał filtry paliwowe do pełna - pokręcił trochę i ewentualnie dolał ropy... w między czasie jak kręcisz strzel mu plaka (brzoskwiniowego haha) w dolot i musi zacząć łapać... wiesz że diesla ciężko odpowietrzyć ... trochę trzeba się namęczyć :)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 11 Październik 2016, 16:16   

Tak jak mówi Dandiee, a do psikania lepiej we dwóch, jeden kręci rozrusznikiem, drugi psika. Psikaj jak jest to gumowe kolanko przy EGR :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 11 Październik 2016, 17:12   

A powiem tak, że nawet pompe wysokiego zapowietrzyłem.

Czyli mówicie Panowie, że zdjąć to kolanko to do egr i w kolektor walić tym samostartem. A druga osoba kręci rozrusznikiem i powinien silnik załapać?

A właśnie znalazłem w domu samostart k2.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 11 Październik 2016, 17:26   

Samostart, jak się skończy to możesz użyć plaka lub nawet dezodorantu :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 11 Październik 2016, 18:29   

No tak ... bo nic innego nie zrobisz - musisz go "zalać" ropą - sprawdź czy jest stan w filtrze paliwa - jak nie ma to dolej i jazda plak w kolanko i musi zapalić... Pamiętaj że jak już będzie łapał i już chodził te kilka'naście sekund to nie psikaj ... musi sobie sam poradzić z tym... plakiem musisz wzbudzić rozruch bo wtedy dostarczasz mieszankę która pozwoli mu pracować - resztę musi sam zaciągnąć :)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Październik 2016, 14:37   

No i dzisiaj samochód mnie zaskoczył. Po naładowaniu akumulator dolałem paliwa do filtra, oczywiście samostart był w pogotowiu, przekręciłem rozrusznik. Po 10 sekunach silnik zapalił, najpierw troche poszarpał ale po chwili pracował pięknie. Przekechałem nim około 10 km więc się już odpowietrzył i odpala za każdym razem.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Październik 2016, 17:01   

Tak jak mówię , grunt żeby było paliwo w filtrze i przy każdym zabiegu to kontrolować ... :D Fajnie że tak CDI'k umilił dzień ! :)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Październik 2016, 17:25   

I nie tylko w filtrze. Ja przecież zapowietrzyłem cały układ, obie pompy i "rure ciśnieniową" i całą reszte. Ale operacja się udała - pacjent żyje i jest bardzo sprawny.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 12 Październik 2016, 17:30   

kubus838, Teraz masz już spokój :D Jutro np rano po dłuższym postoju może ewentualnie na sekundę lub dwie pofalować trochę, chociaż nie musi. I tyle :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Październik 2016, 17:36   

Chciałem jeszcze dzisiaj iść dolać płynu chłodzącego bo go spuszczałem i jeszcze sprawdzić jak odpali. Ale pogoda taka, że sobie wyjscie do garażu odpuszcze. Ale fakt zadowolony jestem.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Październik 2016, 18:22   

Czytałem i nie wierzę... Chciałeś diesla odpowietrzyc bez paliwa w filtrze? :shock:

[ Dodano: 12 Październik 2016, 18:23 ]
Ja w starym klekocie robię tak, że odkrecam przewody paliwowe od wtryskow. Kilka sekund kręcenia i jest gitara.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Październik 2016, 18:45   

perzu126 napisał/a:
Czytałem i nie wierzę... Chciałeś diesla odpowietrzyc bez paliwa w filtrze? :shock:


Najpierw musiałem cały układ rozpiąć, więc zapowietrzyłem nawet pompe wysokiego ciśnienia. Potem to wszystko spiąłem i zalałem paliwem. Ale w trakcie już krecenia rozrusznikiem zaczeło ubywać paliwa w filtrze paliwa - więc go dolewałem. I tak po którymś kręceniu padł akumulator. Więc dołałem paliwa do filtra i poszedłem do domu razem z akumulatorem do ładowania. Później pytałem czy są jeszcze jakieś inne, szybsze metody odpowietrzania. Co się dowiedziałem mozesz przeczytać. Dzisiaj zabrałem aku oraz samostart i poszedłem do garażu. Znowu sprawdziłem, że w filtrze są braki paliwa i dolałem. Zamontował naładowany akumulator wsiadłem do samochodu z puszką samostaru w lewej dłoni i zacząłem kręcić. I po paru obrotach silnik odpalił. Najpierw nie równo ale po paru minutach się uspokoił - takze samostartu nie musiałem użyć.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,114 sekundy. Zapytań do SQL: 10