Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektor dolotowy
Autor Wiadomość
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 23 Wrzesień 2016, 11:37   Kolektor dolotowy

Witam

Z racji tego, że na temat klapek juz się dowiedziałem, to teraz mam kilka pytań do samego zdjęcia kolektora.

1. Czy muszę spuszczać płyn chłodzący lub jego cześć - kanały w kolektorze i podgrzewacz paliwa?

2. Co to są te cztery przewody na chłodnicy tzw. "paliwa" - czy moge je śmaiło zdejmować?

Pytam abym zbyt dużo nie na rozkręcał a w szukajce nie znalazłem tych odpowiedzi.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 23 Wrzesień 2016, 15:01   

Ja demontowałem u siebie tak: Listwa wtryskowa z przewodami, przewody plastikowe z paliwem, przewód podciśnienia idący do serwa, egr, te grzałkie do paliwa i filtr paliwa. I tak, musisz spuścić trochę płynu chłodniczego :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 24 Wrzesień 2016, 15:39   

Jak rozumiem do koletora a raczej na kolektorze przykręcone są grzałka do paliwa, filtr paliwa i ten harmonijkowy metolowy pojemnik to jest chłodnica paliwa. Do tego elementu są "doczepione". Czy to jest rzeczywiscie chłodnica paliwa? A co się znajduje w tych przewodach?


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Wrzesień 2016, 17:08   

Wygodniej jest gdy zdemontujesz obudowę termostatu.
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 24 Wrzesień 2016, 18:38   

W tych przewodach jest płyn chłodniczy który biegnie bodajże z nagrzewnicy do chłodnicy paliwa
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Październik 2016, 14:31   

A więc samochód uruchomiony, klapki zostały usunięte z kolektora. Po wypłukaniu sadzy z kolektora zostało wszystko zamontowane. Efekt jest widoczny na pierwszej jeździe próbnej. Samochód jest silniejszy i bardziej energiczny, ale już nie dymi. Dodatkowo zostały wymienione oryginalne przewody plastikowe na przeowdy tekalanowe, oraz przewody przelewu jak i wszelkie oringi.

Operacja zablokowania egr i wywalenie tych klapek warta jest polecenia. Naprawde silnik ożywa. Juz po zablokowaniu egr-u silnik jest mocniejszy ale po wywaleniu jeszcze klapek to jak niebo i ziemia.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12 Październik 2016, 20:12   

Poczekamy, zobaczymy na późniejszy efekt zablokowania EGR.
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Październik 2016, 20:50   

kmtaxi napisał/a:
Poczekamy, zobaczymy na późniejszy efekt zablokowania EGR.


Kolego z zablokowanym egr-em jeżdże już ponad rok. A to, że wywaliłem klapki z kolektora dopiero teraz to żałuje, że tak późno. Jak zablokowałem egr to żałuje też, że nie popatrzyłem w kolektor bo zobaczyłem co się tam dzieje i zbiera. A decyzja o wyjęciu eko g.wna zapadła by dużo duzo wcześniej.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 12 Październik 2016, 21:19   

U nas jest o tyle dobrze że jak wywalisz klapki w kolektorze to się nic nie dzieje, mowa o negatywach. W W203 ponoć wchodzi w tryb awaryjny jak się czegoś na kompie nie przestawi, więc duża prostota u nas. Kubus838, niech zgadnę, ta rureczka wychodząca z kolektora do czujnika ciśnienia doładowania pewnie też była mocno zawalona sadzą? Jej drożność też ma duży wpływ na moc silnika, w końcu to odczyt czujnika :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 12 Październik 2016, 21:41   

mariuszt0 napisał/a:
Kubus838, niech zgadnę, ta rureczka wychodząca z kolektora do czujnika ciśnienia doładowania pewnie też była mocno zawalona sadzą? Jej drożność też ma duży wpływ na moc silnika, w końcu to odczyt czujnika :)


Tę rureczke to musiałem wiertłem we wkretarce wyczyścić bo inaczej się nie dało. A dla ciekawości to u mnie klapki były przestawiona na zamknięte. Tylko, że one były cały czas zamknięte bo przewód powietrzny od gruszki był zablokowany kawałkiem drutu miedzianego. A ten bolec z gruszki do listwy metalowej która porusza klapkami był poprostu zdjęty. Gruszka po zaciągnięciu powietrza tym bolcem porusza tylko pół centymetra. Czyli ktoś przy tym majstrował. A poprzedni właściciel - bo mam z nim cały czas kontakt w ramach pracy, twierdzi, że do napraw i przeglądów oddawał do aso w Katowicach. Poprostu miał najbliżej i robili szybko i to samo robi z obecnym mercedesem.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 13 Październik 2016, 07:50   

Co do ASO powiedziałbym kilka słów, co prawda nie Mercedes, ale pewnie wszędzie jest tak samo.
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 13 Październik 2016, 09:50   

Chopoki ... namówiliście mnie :D
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 13 Październik 2016, 10:42   

Dandiee napisał/a:
Chopoki ... namówiliście mnie :D


A do czego mieliśmy Cię namawiać?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 13 Październik 2016, 13:59   

kubus838 napisał/a:
A do czego mieliśmy Cię namawiać?


Tak tylko powiedziałem. Już dawno miałem się tymi klapkami zająć, ale nie miałem kiedy... Podwiozę furę do mariuszt0, to ogarnie mi to za browara :D
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 13 Październik 2016, 15:17   

Dandiee napisał/a:

Tak tylko powiedziałem. Już dawno miałem się tymi klapkami zająć, ale nie miałem kiedy... Podwiozę furę do mariuszt0, to ogarnie mi to za browara :D


A skoro masz taką możliowść to czemu nie skorzystać.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,066 sekundy. Zapytań do SQL: 7