Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik paliwa, dziwne zachowanie
Autor Wiadomość
Dziq
Dziq

Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 9 Styczeń 2016, 15:01   Czujnik paliwa, dziwne zachowanie

Witam,

Panowie kupiłem niedawno c 180 i mam problem z czujnikiem paliwa, a mianowicie po odpaleniu zapłonu wskaźnik paliwa nie rusza się jest na 0 i świeci się rezerwa. Uprzedzając czytałem że wskazówka lubi się przyklejać ale u mnie nie ma do czego więc grzebałem dalej. Licznik wygląda na sprawny i dziś postanowiłem wejść pod samochód i zobaczyć jak wygląda wtyk od pływaka i po odpięciu wtyku licznik ożył pokazuje połowę baku i rezerwa zgasła po podpięciu ponownie to samo.
W związku z powyższym pytanie czy ktoś wie czy czujniki są połączone w jakiś sposób i jak ewentualnie z czytuje to licznik, lub miał podobny problem? Bo miałem już parę samochodów ale żaden jeszcze nie miał dwóch czujników.

Oraz mam problem z czujnikiem stanu płynu w chłodnicy a mianowicie wiem że jest połączony z czujnikiem spryskiwacza ale po zmostkowaniu czujnika spryskiwacza kontrolka gaśnie. rozebrałem czujnik od spryskiwaczy i pokazała mi się ikona spryskiwaczy wiec sam czujnik spryskiwaczy jest sprawny jak rozumiem.
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Styczeń 2016, 15:43   

Dziq, Nie wdzieczny temat
Tu masz jak to wygląda flaki plywaków


To ze go zmostkowałes to tylko pobieznosc jak wymienisz na dobry to dopiero będzie efekt
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Piotrek.sz 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 555
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 9 Styczeń 2016, 16:11   

U mnie z wskaźnikiem paliwa podobne cuda, raz leży na dole ze rezerwa świeci, raz pokazuje pełne, czasem z grubsza pokazuje dobrze, wszystko co by można wymyślić. Czasem w czasie jazdy to się zmienia, czasem po odpaleniu któraś opcja sie ustawi i tak trzymie... Też nie mam pojecia gdzie przyczyny szukać...
_________________
Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447

 
 
 
Dziq
Dziq

Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 10 Styczeń 2016, 14:35   

Dzięki za odpowiedź ale chodziło mi o samą zasadę działania dwóch na raz. To jak to mniej więcej wygląda już wiem ok. Mniejsza to na dniach wyciągnę jeden i poruszam pływakiem zobaczę co się dzieje. A czy ktoś wie jak się objawia niedziałająca pompka pomiędzy bakami?
 
 
piotr1 

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 481
Skąd: Katowice
Wysłany: 10 Styczeń 2016, 18:38   

Ten temat wszystko wyjaśnia:
http://www.w202.pl/viewto...A%BFka&start=75
_________________
C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170
 
 
Dziq
Dziq

Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
  Wysłany: 28 Luty 2016, 15:54   

Poprzeglądałem trochę i wciąż nie znalazłem odpowiedzi. A więc tak po prawidłowym podpięciu obu czujników pokazuje pusty bak i świeci się rezerwa, w lewym baku nie ma paliwa jest tylko w prawym zasilającym silnik. Po odpięciu lewego czujnika pokazuje mniej więcej połowę i gaśnie rezerwa. Czujnik sprawdzony miernikiem, sprawny. Pytanie czy one są połączone szeregowo czy każdy osobno? Czy ktoś miał podobny problem.
Ps. Dzięki za podpowiedzi.
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 28 Luty 2016, 17:18   

Czujniki są połączone szeregowo.
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28 Luty 2016, 21:05   

Dziq napisał/a:
Poprzeglądałem trochę i wciąż nie znalazłem odpowiedzi. A więc tak po prawidłowym podpięciu obu czujników pokazuje pusty bak i świeci się rezerwa, w lewym baku nie ma paliwa jest tylko w prawym zasilającym silnik. Po odpięciu lewego czujnika pokazuje mniej więcej połowę i gaśnie rezerwa. Czujnik sprawdzony miernikiem, sprawny. Pytanie czy one są połączone szeregowo czy każdy osobno? Czy ktoś miał podobny problem.
Ps. Dzięki za podpowiedzi.


O jakim silniku mówisz :?: bo jak mi wiadomo to pomka jest na zewnątrz,chyba ze o czyms niewiem
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Dziq
Dziq

Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Luty 2016, 17:17   

wiskontii napisał/a:
Dziq napisał/a:
Poprzeglądałem trochę i wciąż nie znalazłem odpowiedzi. A więc tak po prawidłowym podpięciu obu czujników pokazuje pusty bak i świeci się rezerwa, w lewym baku nie ma paliwa jest tylko w prawym zasilającym silnik. Po odpięciu lewego czujnika pokazuje mniej więcej połowę i gaśnie rezerwa. Czujnik sprawdzony miernikiem, sprawny. Pytanie czy one są połączone szeregowo czy każdy osobno? Czy ktoś miał podobny problem.
Ps. Dzięki za podpowiedzi.


O jakim silniku mówisz :?: bo jak mi wiadomo to pomka jest na zewnątrz,chyba ze o czyms niewiem


Widz w tym ze o pompie paliwa nic nie wspominałem ? Silnik 1.8 benzyna

[ Dodano: 5 Marzec 2016, 13:01 ]
Dziś korzystając z dobrej pogody odkręciłem oba czujniki i wyczyściłem, sprawdziłem miernikiem jest ok. Po odpięciu obu wskaźnik pokazuje od pół do ćwiartki! Licznik podobno przeglądał mechanik u poprzedniego właściciela i był ok. Mam pytanie jakie napięcie powinno iść na czujnik? gdzie poprowadzone są przewody od czujników czy wchodzą pod tapicerkę podłogi czy do bagażnika? I czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?

[ Dodano: 6 Marzec 2016, 12:28 ]
Czy tylko u mnie się dzieją takie problemy? Dziwi mnie że nikt z forum nie miał podobnego przypadku.
 
 
Marsek 

Dołączył: 15 Kwi 2016
Posty: 2
Skąd: Poznan
Wysłany: 19 Październik 2016, 00:10   

Witam!

Mam podobny problem. Cały czas mam wskazówkę na zero (oparta o trzpień) i świeci się rezerwa. Po odpięciu prawego czujnika ( rozłączeniu obwodu) w baku wskazówka lekko idzie w gore, ale ciągle jest w obrębie rezerwy i nie gaśnie.
Sprawdziłem poszczególne elementy: czujniki, instalacje i zegary. Każdy element z osobna jest w porządku, czujniki połączone szeregowo sumaryczny opór widoczny przed licznikiem na 4 i 5 pinie lewej kostki licznika. Czujniki połączone w szereg-jeden pin z kazdej ma przejście do drugiego pinu w drugiej kostce i do licznika przychodzą dwa przewody "+" i "-".
Licznik sprawdziłem u speca na kompie, komputerowo można sprawdzić w tym modelu czy wskazówka/i się wychyla i tak się dzieje (test wszystkich zegarów). Dodam ze sa to zegray kupione dokładnie takie jak oryginalne pełna zgodność numerów. Zastanawia mnie co jeszcze może być przyczyną, czy może obwód pod obciążeniem ma gdzieś przebicie, choc nie zakładam dużych prądów w tym obwodzie. Przy pomiarach miernikiem nie wykrywam wad w instalacji. Czujniki każdy z nich odkręciłem przemyłem i pokazuje 4 Ohm przy pustym baku-komorze i około 100 Ohm przy pełnej komorze. Z odkręceniem walczyłem dorobionym kluczem i wiertarka z udarem w dwie osoby.
Z problemem walczę już jakiś czas 3-4 miesiące i skończyły mi się pomysły, nabyłem już 2 baki w tym jeden benzyna ( sprzedający twierdził ze diesel). U jednego kolegi ze szrotu wykręciłem 2 czujniki od 2.5 D i one maja dokładnie takie same oporności jak moje oryginalne, numery jednak się nie zgadzają.
Panie (nie wiem czy obecne) i Panowie jak rozwiązać ten problem? Serwis jest mało pomocny w udzielaniu informacji, ale to zapewne norma.
Pozdrawiam i czekam na porady najlepiej z autopsji.

[ Dodano: 27 Październik 2016, 16:34 ]
Dziq-u

Udał ci sie rozwiązać problem wskaźnika paliwa? Wczoraj powalczyłem jeszcze ze sprawdzeniem zegarów. Wyciągnąłem licznik i podpiołem się miernikiem pod kable od pływaków ( 4 i 5 pin). Przy okazji okazało się ze ta kostka jest rozbieralna. Oporność jest taka jak sprawdzana przy odpiętym liczniku. Sprawdziłem czy miedzy przewodami jest jakieś napięcie, niestety miernik nic nie pokazał co jest dziwne. Przy przekręcaniu kluczyka tez nie widać oznak wystąpienia napięcia, dziwne to i zakładam ze licznik tego nie wychwytuje.
Dodatkowo sprawdziłem i kolory kabli wskazują na to ze pod liczniki przychodzą dokładnie te dwa kable co idą od szeregowo połączonych pływaków.
Mam trochę zdjęć postaram się podrzucić w następnym poście.

[ Dodano: 16 Listopad 2016, 22:59 ]
Problem ze wskaźnikiem paliwa rozwiązany. Pojechałem do speca od chipów (znajomy brata) opowiedziałem po kolei co zrobiłem i sprawdziłem, wiec diagnoza była szybka ze to licznik-zegary. Okazało się ze obwód od czujników paliwa nie ma zasilania i do przylutowania jest ścieżka na płycie zegarów odpowiedzialna za zasilanie. Oba zegary naprawione. Spec powiedział że już teraz wie o co chodzi i taka naprawa zajmuje mu pól godziny.
Mam nadzieje ze moje doświadczenie komuś pomoże.
Poszukuję za to dobrego blacharza w okolicach Poznania, jakieś rekomendacje? Mam środkowy słupek, próg-strona kierowcy do zrobienia/wymiany.
_________________
W202 c250td 95r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,083 sekundy. Zapytań do SQL: 6