wolne obroty - czyżby przepustnica? |
Autor |
Wiadomość |
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 10:02 wolne obroty - czyżby przepustnica?
|
|
|
Witam kolegów
Niestety ostatnio moja gwiazdka trochę niedomaga ale do rzeczy na czym polega problem:
Generalnie chodzi o to, że czasami stojąc na światłach zaczyna mi telepać silnikiem, a obroty spadają do bardzo niskich watrtości ok 450-500 obr/min. efekt jest taki, że po chwili wszystko albo wraca do normy i obroty się stabilizują, albo auto całkowicie gaśnie.
Problem występuje w różnej częstotliwości, czasami udaję się przejeździć tydzień i wszystko jest ok, a czasem gaśnie prawie przy każdym zatrzymaniu po chwili pracy na wolnych obrotach. Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.
Sprawe gazu narazie odpuszczam, ponieważ według mnie problem gaśnięcia na gazie spowodowany jest problemami z pracą przy zasilaniu benzyną (instalacja sekwencyjna, wieć wtryski gazowe sterowane przez sygnał z wtryskiwaczy benzynowych)
Ostatnio zrobiłem też małą obserwację, odpaliłem auto na podwórku i chodziło sobie na wolnych obrotach zasilane benzyną. Wyżej opisany objaw po chwili zaczął występować tzn chwile wszystko było dobrze, po chwili spadek obrotów telepanie i albo się wyratuje albo gaśnie.
Poczytałem trochę na forum i wymyłem gardziel przepustnicy środkiem do czyszczenia, niestety efekt żaden a powiedział bym nawet, że jest trochę gorzej...
Teraz moje pytanie, czy czepianie się przepustnicy to waszym zdaniem dobry trop? zastanawiam się jeszcze nad wyjęciem przepustnicy i wyczyszczeniem styków znajdujących się pod tym czarnym plastikiem. Czy warto się za to zabierać? ciężko to rozebrać/poskładać? trzeba na coś szczególnie uważać?
I chyba coś co najbardziej mnie nurtuje a jeszcze nie znalazłem odpowiedzi. czy po takim całkowitym rozebraniu całej przepustnicy wyczyszczeniu jej i ponownym złożeniu trzeba dokonywać adaptacji?
Autko to C180 z 1997r, mały lift, przepustnica sterowana jest bezpośrednio z linki a nie za pomocą potencjometru i silniczka wykonawczego.
VIN: WDB2020181F593668
Bedę wdzięczy na opinie i podpowiedzi.
Pozdrawiam |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 11:03
|
|
|
Witam
A będziesz to robił sam osobiście czy będziesz zlecał to znajomemu mechanikowi?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 11:33
|
|
|
Hejka,
Będę to robił sam. Mam już trochę doświadczenia w kwestii mechaniki i zawsze staram się robić wszystko sam przy aucie jeśli tylko wiedza mi na to pozwala Jakoś straciłem już zaufanie do wielu mechaników, musząc po nich poprawiać...
Chce się też upewnić czy idę dobrym tropem i czy jeśli to dzisiaj rozbiorę pod domem, to czy dam rade na tyle szybko to poskładać, żeby jutro mieć czym jechać do pracy |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 11:53
|
|
|
No to na początek proponuje wyłączyć instalacje gazową. Tylko nia tak, że zakręcisz zawór w butli i wyjmiesz beżpieczniki. Trzeba zdjąć te zawory które zamykają/otwierają rodzaj paliwa dostarczanego do silnika - gaz, benzyna. Są napewno na przewodach paliwa. Trzeba doprowadzić benzyne do silnika przewodem paliwowym bez żadnych innych "przerywników". A jak już to zrobisz to musisz troche pojeździć. Zrobisz to pod blokiem i jeszcze dzisiaj będziesz mógł jeździć
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 12:23
|
|
|
OK a co na dłuższą metę ma to na celu?
tak naprawdę nie wiem, czy są tam jakiekolwiek zawory(szczerze w to wątpię)obstawiam elektroniczny system odcięcia zasilania Pb, a nie mechaniczny element wykonawczy sterujący odcięciem dopływu benzyny.
W ostatnią sobotę byłem też w warsztacie gazowym na wymianie filtrów i przy okazji cały system gazowy został prześwietlony właśnie pod kątem tego objawu, nic nie zostało znalezione, komputer od gazu również nie wykazywał żadnych błędów w jego oprogramowaniu.
Po tej wizycie postanowiłem sprawdzić jak sprawa ma się na samej benzynie i rezultat opisałem w pierwszym poście.
[ Dodano: 24 Październik 2016, 12:39 ]
aa jeszcze może dla pełnej informacji bo nie napisałem tego na początku Instalacja gazowa to sekwencja, a nie stary typ z mikserem. Ale tak jak mówie gazem narazie nie zaprzątam sobie głowy bo wiadomo, że podstawą do właściwego działania instalacji gazowej jest poprawna praca na Pb i to na tym problemie chciałbym się skupić. |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 14:07
|
|
|
miś89 napisał/a: | OK a co na dłuższą metę ma to na celu?
tak naprawdę nie wiem, czy są tam jakiekolwiek zawory(szczerze w to wątpię)obstawiam elektroniczny system odcięcia zasilania Pb, a nie mechaniczny element wykonawczy sterujący odcięciem dopływu benzyny. |
A ma to na celu ustabiliowanie pracy ciśnieniowego układu paliwowego.
A w jaki sposób dostaje Ci się gaz do silnika? Miksera nie masz ale masz dodtakowe wtryski. Ale jak jedziesz na gazie to coś dopływ benzyny musi zamknąć niezapowietrzając układu paliwa.
Na końcu tego "elektronicznego systemu odcięcia zasilania palwem" przecież musi być coś co fizycznie zablokuje dopływ paliwa - czyli zaworek. A dokładnie zaworek iglicowy.
miś89 napisał/a: |
W ostatnią sobotę byłem też w warsztacie gazowym na wymianie filtrów i przy okazji cały system gazowy został prześwietlony właśnie pod kątem tego objawu, nic nie zostało znalezione, komputer od gazu również nie wykazywał żadnych błędów w jego oprogramowaniu. |
A jeżeli w zaworku iglicowym "sklepana" została iglica to jak komputer to sprawdził. A mechanik otworzył ten zaworek aby go chociaż wyczyścić?
miś89 napisał/a: |
Po tej wizycie postanowiłem sprawdzić jak sprawa ma się na samej benzynie i rezultat opisałem w pierwszym poście. |
Bo jest duże prawdopodobieństwo, że silnik dostaje i lpg i benzyne dlatego samochód robi takie numery. Poprostu silnik pracuje na dwóch paliwach. To jest drugi powód dlaczego odłącza się instalacje lpg od samochodu.
miś89 napisał/a: |
aa jeszcze może dla pełnej informacji bo nie napisałem tego na początku Instalacja gazowa to sekwencja, a nie stary typ z mikserem. Ale tak jak mówie gazem narazie nie zaprzątam sobie głowy bo wiadomo, że podstawą do właściwego działania instalacji gazowej jest poprawna praca na Pb i to na tym problemie chciałbym się skupić. |
Jaką byś nie miał instalacje gazową to w każdej jest coś co wyłączy dopływ benzyny do silnika. Rozwiązania z wyłączeniem pompy paliwej raczej się nie stosuje. Bo przy zmianie lpg na benzyne silnik by gasł bo pompa paliwowa musi mieć chwile aby wytworzyć ciśnienie w układzie paliwowym.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 15:50
|
|
|
Hmm okej ma to sens Musze się tylko póki co dobrze przyglądnąć przewodom paliwowym, bo nie widziałem tam nigdzie żadnych dodatkowych zaworków itp, jedyne co na razie przychodzi mi do głowy to faktycznie zakręcenie butli i odłączenie zasilania komputera od LPG, ale wiem ze nie o to do końca Ci chodzi. Mogę też zdjąć i zaślepić wężyk, który doprowadza gaz do listwy wtryskowej LPG, wtedy będzie pewne, że gaz nie jest wtryskiwany. Pozostaje tylko szukanie co i gdzie odcina benzyne. |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Październik 2016, 17:04
|
|
|
miś89 napisał/a: | Hmm okej ma to sens Musze się tylko póki co dobrze przyglądnąć przewodom paliwowym, bo nie widziałem tam nigdzie żadnych dodatkowych zaworków itp, jedyne co na razie przychodzi mi do głowy to faktycznie zakręcenie butli i odłączenie zasilania komputera od LPG, ale wiem ze nie o to do końca Ci chodzi. Mogę też zdjąć i zaślepić wężyk, który doprowadza gaz do listwy wtryskowej LPG, wtedy będzie pewne, że gaz nie jest wtryskiwany. Pozostaje tylko szukanie co i gdzie odcina benzyne. |
Dokładnie jak piszesz. Chodzi o to aby w całym przewodzie paliwowym była tylko benzyna czyli w dopływie i odpływie, łącznie z listwą paliwową. Nie może być tam ani jednego bombelka powietrza czy nawet gazu. Wtedy musisz pojeździć na benzynie i zobaczyc co się dzieje. Niestety lpg ma czasami zły wpływ na działanie sondy lambda - ale podkreślam czasami. Jedna sonda znosi lpg normalnie a innego producneta to podaje złe sygnały do sterownika i zaczynają się problemy.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 09:52
|
|
|
Ok wczoraj troszke sie pobawiłem i poodlaczalem co trzeba do tej pory przejechałem troszke ponad 100 km 50/50 miasto trasa. Poki co problem występuje praktycznie tak samo z tym, ze auto raczej nie gaśnie całkiem a tylko spada z obrotów i zaczyna nim chwilke telepać... |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 10:42
|
|
|
To teraz troche musisz pojeździć na benzynie. Tak aby samochód "przyzwyczai" do szybkich przyspieszeń.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 10:47
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Miksera nie masz ale masz |
A co MASZ prosto z butli do wtrysków Panowie |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 11:14
|
|
|
wiskontii, Myślę, że to był taki "skrót myślowy" z pominięciem reduktora filtrów itd.... A jako mikser to rozumiem wiesz... taki palnik jak od kuchenki montowany na rurze dolotowej |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 11:19
|
|
|
wiskontii napisał/a: |
A co MASZ prosto z butli do wtrysków Panowie |
Chyba Tobie tego tłumaczyć nie trzeba. Jeżeli nie mikser to jak się paliwo dostaje do silnika.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3895 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 11:37
|
|
|
miś89, kiedy kable WN miałeś wymieniane? |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 25 Październik 2016, 12:10
|
|
|
Abdul, jakieś 2-3 lata temu przy remoncie silnika myślę, że mogą mieć ok 60 tyś przelotu
świece w miare świeże ok 5000 km |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
|