Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce
Autor Wiadomość
pucieq 

Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 51
Skąd: Pionki
Wysłany: 23 Październik 2016, 01:13   zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce

witam,
przejde od razu do rzeczy:
Mialem spotkanie z kraweznikiem, kolo cofnelo sie o ponad 2 cm do tylu (podluznica [wspornik wachacza] ) sie ulamal i wykrzywil. Mechanik spawacz magik, wyprostowal mi go i pospawal dodajac belki stabilizujace i wzmacniajace, zostala zrobiona geometria i autko zaczelo prosto jezdzic.

pytanka :
- podczas hamowania czuje stuki/drgania na kierownicy jak by "bujalo" kolem ,
- kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona,
- dzis zaczela drgac mi cala kierownica pow. 90km/h, patrzac na zawieszenie zauwazylem wylamana, peknieta gume(tuleje) amortyzatora (dolna przy wachaczu) w przednim prawym kole, wyglada jakby byla wydmuchana spod amora,
- przy max. skrecie w lewo/prawo kolo jakby przeskakiwalo (wymieniane juz z 4x komplet opon + felgi - problem nie zniknal )
- na zimnym silniku zaczelo byc czyc drgania calego samochodu w momencie gdy stoi na gorce na biegu P-parking, albo jak na skrzyzowaniu zatrzymuje sie na hamulcu i na biegu D drgania sa caly czas (na cieplym znikaly), po ok.5 tys km dragania sie nasilily i nawet na rozgrzanym sa bardzo silne (jak w momencie drgan wrzuce na N - neutral to drgania ustaja calkowicie, dzieje sie to tylko na Drive i Wstecznym.
- bardzo silne drgania podczas skretu w lewo, lecz zero drgan przy skrecie w prawo.
(mam wrazenie jakby sie meczyl przy skrecie w lewo a w prawo przychodzi mu to z latwoscia)


Moje pytanie brzmi : co nalezalo by sprawdzic (mech. na stacji diagnostycznej) co mam do wymiany, jakie tuleje, stabilizatory i inne takie, bo chce w koncu skonczyc naprawiac celinke a te rzeczy sa jedyne ktore mnie teraz niepokoja.


Na stacji diagnostycznej wykazalo ze amartyzatory maja jeszcze od 78 do 83 % sprawnosci.

Wachacze sa proste poniewaz byly wymieniane po uderzeniu.


Wymienione z zawieszenia w ost czasie :
- klocki tyl / przod,
- stabilizator walu napedowego (stuki przy 4 tys-4,5 tys obr/min)
- poduszki silnika,
- czujnik abs przod,
- wymieniony plyn hamulcowy, oraz odpowietrzone hamulce,
- servo kupilem nowe tzn. z innego mietka, bo mech. blednie zdiagnozowal niedzialajace servo (byly zapowietrzone hamulce), zawsze moge wymienic,




A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera ).
_________________
C250 TD

WDB2021281A477645
 
 
iparts 


Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Październik 2016, 11:37   

Co do Twoich pytań:

- Sprawdzałeś tarcze hamulcowe czy nie są krzywe?
- To że kierownica jest skręcona to możliwe że zbieżność nie jest dobrze ustawiona.
- Skoro zauważyłeś pękniętą gumę, to najlepiej ja wymień i drgania na wyższych prędkościach powinny zniknąć.
- Skoro wymieniałeś komplety opon i felg, to raczej szukałbym przyczyny w mocowaniu. Może łożysko już odmówiło posłuszeństwa i dlatego przeskakuje.
- Co do pytań odnośnie skrzyni biegów, to zaleciłbym podpiąć pod komputer i sprawdzić czy nie ma błędów na skrzyni, a później wymienić olej i filtr w skrzyni.
_________________
http://www.iparts.pl/auto/mercedes-benz,74.html
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Październik 2016, 14:40   

Po tych wszystkich naprawach nie ustawiałeś zbieżności ? :evil:
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Październik 2016, 15:33   

lech149, napisał, że był na geometrii więc i pewnie na zbieżności...

pucieq, to po kolei:
-sprawdź sworznie
-tuleje tylne wahaczy dolnych z przodu (właśnie jak są wywalone, to koła przekukają)
-jak geometria dobra, to do fachowców, żeby kierownicę prosto ustawili

I co do sprawności amorów na stacji, to one nawet na nowych amorach tyle pokażą, w ogóle się tym nie sugeruj.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
mietek123 

Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 36
Skąd: silesia
Wysłany: 26 Październik 2016, 20:42   Re: zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce

pucieq napisał/a:
- przy max. skrecie w lewo/prawo kolo jakby przeskakiwalo (wymieniane juz z 4x komplet opon + felgi - problem nie zniknal )


sprawdz wspornik tulei, u mnie to bylo przyczyna, koszt 50zl i od roku spokoj :)
_________________
c180 96' Esprit
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Październik 2016, 20:51   

Abdul

' kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona,"

Po geometrii powinna być prosto . :P [/b]
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Październik 2016, 22:32   

lech149 napisał/a:
kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona


Moze Leszku ktoś zmieniał kier i źle wsadził
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
bartek065

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 8
Skąd: zamość
Wysłany: 27 Październik 2016, 14:33   

Jedź na zbierzność
 
 
OzioramWAS 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Październik 2016, 00:30   

Cytat:
"A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera )."

mialem to samo. wymienilem wszystkie te gumowe elementy. w nowce te wszystkie zlaczki kolanka itd. sa mieciutkie. po parunastulatach (pewnie tez od temp silnika) robia sie po prostu plastikowe. stad nieszczelnosci.
na odmie tez troche puszczalo.
olej zalewal mi (od gory) wtryskiwacze, telepalo buda i wiecej palil.
_________________
S202 C220 D "ELEGANS :D " \'97 FL WDB2021821F637594
 
 
pucieq 

Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 51
Skąd: Pionki
Wysłany: 21 Listopad 2016, 00:30   

OzioramWAS napisał/a:
Cytat:
"A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera )."

mialem to samo. wymienilem wszystkie te gumowe elementy. w nowce te wszystkie zlaczki kolanka itd. sa mieciutkie. po parunastulatach (pewnie tez od temp silnika) robia sie po prostu plastikowe. stad nieszczelnosci.
na odmie tez troche puszczalo.
olej zalewal mi (od gory) wtryskiwacze, telepalo buda i wiecej palil.



Dokladnie to samo, zalane wtryski (nie mam sily wyciagac strzykawka tego + trzesie buda i wiecej pali. Czyli co wymiana mnie tego czego i nie ma co sie z tym meczyc ?
_________________
C250 TD

WDB2021281A477645
 
 
OzioramWAS 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Listopad 2016, 11:19   

ja wymienilem przewody przelewowe 60zl (ori z aso)
pozniej wymienilem podkladki pod wtryskami (4x 10zł) tez z aso
przy okazji wymiany podkladek zostaly wyczyszczone te kanaly w ktore sie pozalewaly.
i wymienilem wszystkie elementy gumowe (te przy odmie). po nastu latach zamieniaja sie w plastik, wykruszaja sie i nie sa szczelne. (nie pamietam pamietam ale wymiana wszystkich zlaczek (nie wliczajac w to rurek- te mozna wymontowac i przedmuchac sprezarka przed kolejnym montazem) ale cos okolo 120zl
na koniec wymienilem odme. tez ori z ASO 180zl.
przy okazji wymiany przewodow przelewowych zniknely mi pecherzyki powietrza z wezykow przy filtrze paliwa.
teraz nic nie leje. nie smierdzi mi w srodku (czasami po bloku silnika splywalo na kolektor i pozniej wiatrak zasysal ten smrod do srodka)
pali od strzala (na zimnym i rozgrzanym)
z dolnego zakresu obrotow lepiej "ciagnie" przy ok 22km/h / 25km/h mozna wpinac "3" nie buczy i nie szarpie :D

[ Dodano: 27 Listopad 2016, 11:21 ]
aaaaa i jeszcze cos ci powiem. ja tez nie moglem wyciagnac tego strzykawka i wpadlem na genialny pomysl. odpalilem kompresor poczekalem az sie butla nabila. wlozylem w ta dziurke pistolet i strzelilem. domysl sie jaki byl tego efekt:D
_________________
S202 C220 D "ELEGANS :D " \'97 FL WDB2021821F637594
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,178 sekundy. Zapytań do SQL: 9