Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
C180 nawet komputer diagnostyczny nie pomaga. Praca silnika.
Autor Wiadomość
Asdf

Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 10 Październik 2016, 17:48   C180 nawet komputer diagnostyczny nie pomaga. Praca silnika.

Witam wszystkich. Błagam o pomoc. Byłem juz u różnych magików, którzy rozkładaja rece na moją Celinke ;/. Mam problem z odpalaniem, jazda zwalnianiem itd. Sytuacja wygląda tak. Rano gdy odpalam auto po odpaleniu musze go trzymac na gazie bo zgaśnie. Gdy złapie troszke temperatury mogę włączyć D i jechać. Na benzynie nie ma szans żeby przyśpieszyć zanim sie rozgrzeje. Zatem na zimnym silniku jade na LPG. Natomiast gdy się zagrzeje na LPG, od razu gaśnie po puszczeniu gazu. Czyli. Odpalam rano samochod z wciśniętym pedałem gazu, przerzucam na LPG(inaczej zgaśnie), trzymam gaz aby nie zgasł (ok 1min), wrzucam D i od razu miszę kopnąć w gaz (inaczej zgaśnie), zanim nie oaiagnie ok 40st C jade na LPG, przerzucam na Pb i kontunuuje jadę. Powyżej 40st C na LPG gaśnie poniżej nie. Na Pb ponizej 40st C nie da sie jechać, powyżej. Wymieniony kompletny wydech, cewki, świece, przewody WN, filtry, regulacja gazu, czujniki temperatury cieczy, czyszczenie przepustnicy. Jeśli chodzi o komputer to niestety nie można sie połączyć z żadnym modułem. Ogólnie nic nie działa i nilt nie wie co sie mogło stać. Wydałem już równowartość samochodu na naprawy a nadal nie mogę normalnie jeździć. Błagam. Pomocy. Powoli zaczynam żałować zakupu tego samochodu.
Ostatnio zmieniony przez Asdf 12 Październik 2016, 05:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Październik 2016, 19:27   

Co to za magicy Ci naprawiaja :shock: To co piszesz ze nie trzyma wolnych obrotów to przepustnica- i tu niepomoze zadne czyszczenie tylko wymiana ale zanim to zrobisz to sprtawdz wiazkie przepustnicy,moze byc tak ze masz pomylone Przewody wysokiego sprawdz to dokładnie.
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 10 Październik 2016, 19:30   

Asdf, podaj numer VIN. Podłączałeś pod SD, czy pod jakiś uniwersalny komputer? A przy okazji zmień nazwę tematu, bo jest niespójny i mało sensowny.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 10 Październik 2016, 19:35   

Witam

Po pierwsze to musisz na 100% w jakiś sposób przywrócić możliwowość połaczenia się ze sterownikiem silnika oraz innymi sterownikami. Po drugie to odłącz instalacje gazową. Ale to nie znaczy, że wyjniesz bezpiecznik. Należy odłaczyć wszelkie zaworki które załaczają gaz bądź benzyne od przewodów paliwowych. Mam takie wrzażenia, że jeździsz na dwóch paliwach. Czyli jednoczesnie podawany jest gaz i benzyna, bądź coś się dzieje z instalacją gazową. Odłącz gaz i pojeździj na benzynie - zobaczysz co się dzieje.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
Ostatnio zmieniony przez kubus838 10 Październik 2016, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 10 Październik 2016, 19:36   

Asdf, Przede wszystkim musisz doprowadzić do pracy samochodu NA PALIWIE (sory za ot) bo moim zdaniem to podstawa. A pózniej dopiero naprawić inst. gazową.
A co to za auto bo nic tu nie ma ?
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
Asdf

Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 10 Październik 2016, 19:48   

wiskontii napisał/a:
Co to za magicy Ci naprawiaja :shock: To co piszesz ze nie trzyma wolnych obrotów to przepustnica- i tu niepomoze zadne czyszczenie tylko wymiana ale zanim to zrobisz to sprtawdz wiazkie przepustnicy,moze byc tak ze masz pomylone Przewody wysokiego sprawdz to dokładnie.

Wszystko było sprawdzone (niby)

[ Dodano: 10 Październik 2016, 19:52 ]
godaC napisał/a:
Asdf, Przede wszystkim musisz doprowadzić do pracy samochodu NA PALIWIE (sory za ot) bo moim zdaniem to podstawa. A pózniej dopiero naprawić inst. gazową.
A co to za auto bo nic tu nie ma ?

Wszystko pięknie i ładnie. Ale nie wiem nawet od czego zacząć. Mam pomału dosyć tego samochodu.

[ Dodano: 10 Październik 2016, 19:54 ]
kubus838 napisał/a:
Witam

Po pierwsze to musisz na 100% w jakiś sposób przywrócić możliwowość połaczenia się ze sterownikiem silnika oraz innymi sterownikami. Po drugie to odłącz instalacje gazową. Ale to nie znaczy, że wyjniesz bezpiecznik. Należy odłaczyć wszelkie zaworki które załaczają gaz bądź benzyne od przewodów paliwowych. Mam takie wrzażenia, że jeździsz na dwóch paliwach. Czyli jednoczesnie podawany jest gaz i benzyna, bądź coś się dzieje z instalacją gazową. Odłącz gaz i pojeździj na benzynie - zobaczysz co się dzieje.

robert

Nie wystarczy zamknąć zawór głowny w butli?

[ Dodano: 10 Październik 2016, 19:55 ]
kamil_0793 napisał/a:
Asdf, podaj numer VIN. Podłączałeś pod SD, czy pod jakiś uniwersalny komputer? A przy okazji zmień nazwę tematu, bo jest niespójny i mało sensowny.

Vin jutro. Dowód leży w aucie.
_________________
Mercedes C180 94' Pb+Lpg
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 10 Październik 2016, 20:10   

Asdf napisał/a:

kubus838 napisał/a:
Witam

Po pierwsze to musisz na 100% w jakiś sposób przywrócić możliwowość połaczenia się ze sterownikiem silnika oraz innymi sterownikami. Po drugie to odłącz instalacje gazową. Ale to nie znaczy, że wyjniesz bezpiecznik. Należy odłaczyć wszelkie zaworki które załaczają gaz bądź benzyne od przewodów paliwowych. Mam takie wrzażenia, że jeździsz na dwóch paliwach. Czyli jednoczesnie podawany jest gaz i benzyna, bądź coś się dzieje z instalacją gazową. Odłącz gaz i pojeździj na benzynie - zobaczysz co się dzieje.

robert

Nie wystarczy zamknąć zawór głowny w butli? .


Nie, musisz odłaczyć i zaworki. Bo jeżeli iglice w zaworakach są sklepane to efekt będzie jeszcze gorszy i nie dojdziesz do ładu z silnkiem. Jak ktoś wyżej napisał najpierw zrób tak aby silnik poprawnie pracował na beznynie. W analogiczny sposób znajdziesz usterke.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Asdf

Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 10 Październik 2016, 20:24   

kubus838 napisał/a:
Asdf napisał/a:

kubus838 napisał/a:
Witam

Po pierwsze to musisz na 100% w jakiś sposób przywrócić możliwowość połaczenia się ze sterownikiem silnika oraz innymi sterownikami. Po drugie to odłącz instalacje gazową. Ale to nie znaczy, że wyjniesz bezpiecznik. Należy odłaczyć wszelkie zaworki które załaczają gaz bądź benzyne od przewodów paliwowych. Mam takie wrzażenia, że jeździsz na dwóch paliwach. Czyli jednoczesnie podawany jest gaz i benzyna, bądź coś się dzieje z instalacją gazową. Odłącz gaz i pojeździj na benzynie - zobaczysz co się dzieje.

robert

Nie wystarczy zamknąć zawór głowny w butli? .


Nie, musisz odłaczyć i zaworki. Bo jeżeli iglice w zaworakach są sklepane to efekt będzie jeszcze gorszy i nie dojdziesz do ładu z silnkiem. Jak ktoś wyżej napisał najpierw zrób tak aby silnik poprawnie pracował na beznynie. W analogiczny sposób znajdziesz usterke.

robert

Na Pb problem jest tylko z zimnym silnikiem. Wtedy gasnie, dławi sie, strzela (jak na Lpg) chodzi jakby na 2 cylindry. Za chwile załapie chodzi normalnie. Tak jest ze dwoe sek po czym dławi sie i i gaśnie. Jak złapie temperature jest ok. Nie gaśnie, obroty są wzorowe, ma moc i jest wszystko dobrze. Nie wiem co robić. Skończyły mi się pomysły.
_________________
Mercedes C180 94' Pb+Lpg
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 10 Październik 2016, 20:56   

Asdf napisał/a:


Na Pb problem jest tylko z zimnym silnikiem. Wtedy gasnie, dławi sie, strzela (jak na Lpg) chodzi jakby na 2 cylindry. Za chwile załapie chodzi normalnie. Tak jest ze dwoe sek po czym dławi sie i i gaśnie. Jak złapie temperature jest ok. Nie gaśnie, obroty są wzorowe, ma moc i jest wszystko dobrze. Nie wiem co robić. Skończyły mi się pomysły.


Właśnie oto chodzi. samochód ileś tam kilometrów zrobił i za każdym razem zaworki pracowały. Jak jest zimny to i zaworki są zimne i nie domykają. Jak się podgrzeje to zaworki ładnie domykają i samochód może jechać normalnie - ale powtarzam może. Trzeba sprawdzać wszystko po kolei, innego rozwiązania nie ma. Zwłaszcza, że instalacja lpg nie jest integralną częścią Twojego auta. Gdybaniem nic nie zdziałasz. Do tej chwili warsztaty Ci nie pomogły, więc zacznij myśleć sam.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10 Październik 2016, 20:56   

To normalne ze będzie chodził jak stara Ku....a ----wiesz jaka ma temperaturę minusowa Gaz,a tak poza tym zapytam to sekwencja czy zwyklak
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Asdf

Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Wysłany: 11 Październik 2016, 01:23   

kubus838 napisał/a:
Asdf napisał/a:


Na Pb problem jest tylko z zimnym silnikiem. Wtedy gasnie, dławi sie, strzela (jak na Lpg) chodzi jakby na 2 cylindry. Za chwile załapie chodzi normalnie. Tak jest ze dwoe sek po czym dławi sie i i gaśnie. Jak złapie temperature jest ok. Nie gaśnie, obroty są wzorowe, ma moc i jest wszystko dobrze. Nie wiem co robić. Skończyły mi się pomysły.


Właśnie oto chodzi. samochód ileś tam kilometrów zrobił i za każdym razem zaworki pracowały. Jak jest zimny to i zaworki są zimne i nie domykają. Jak się podgrzeje to zaworki ładnie domykają i samochód może jechać normalnie - ale powtarzam może. Trzeba sprawdzać wszystko po kolei, innego rozwiązania nie ma. Zwłaszcza, że instalacja lpg nie jest integralną częścią Twojego auta. Gdybaniem nic nie zdziałasz. Do tej chwili warsztaty Ci nie pomogły, więc zacznij myśleć sam.


robert

Poszukam tych zaworków i zobaczymy. Ale raczej zauważyłbym znikającą szybciej benzyne.

[ Dodano: 11 Październik 2016, 01:24 ]
wiskontii napisał/a:
To normalne ze będzie chodził jak stara Ku....a ----wiesz jaka ma temperaturę minusowa Gaz,a tak poza tym zapytam to sekwencja czy zwyklak

Zwykła stara instalacja II gen.
_________________
Mercedes C180 94' Pb+Lpg
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Październik 2016, 07:38   

Asdf, II generacja słabo sprawdza się w tych silnikach. Również zacząłbym od rozłączenia gazu i szukał dalej. Sprawdzałeś wiązkę silnika, w jakim stanie jest?
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
ronisky081 


Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 35
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Październik 2016, 09:20   

Myślę, że jeśli to by była wiązka to silnik czy zimny czy ciepły i tak by szarpał a jak napisał na benzynie po osiągnięciu temp działa normalnie. czyli raczej, proponowałbym wymianę przepustnicy na próbę chociaż.
_________________
Mercedes w202 c280 sport R6
94r. WDB2020281F090708
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Październik 2016, 09:37   

Asdf napisał/a:
Zwykła stara instalacja II gen.



A ja dodam od siebie bo przerabiałem temat gazu kiedyś u siebie Twój Parownik ma już dosyć jest trupem,w środku są membrany gumowe i one sparciały dlatego na samym gazie Ci warjujie ,co nie zmienia faktu że trzeba porobić rzeczy o których koledzy wspominali
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 11 Październik 2016, 11:13   

A ja wszystko podsumuje:

Najpierw odłącz instalacje lpg od układu zasilania i zacznij jeździć na benzynie.

Potem "uruchom" pdłączenie komputera pod samochód. Jeżeli odłączenie lpg nic nie da to zacznij sprawdzać:

wiązke silnika
układ dolotowy - dzikie powetrze
układ wylotowy - sonda lambda jeżeli samochód ją posiada
prawidłowe działanie przepustnicy, świec kabli, cewka

Jezeli odłaczeni instalacji lpg pomogło, czyli okazało się, że winowajcą jest gaz to możesz zająć sie jej naprawą czyli:

wymiana zaworków iglicowych - ich nie naprawisz
sprawdzenie filtra gazu
naprawa parownika poprzez wymiane wszelkich uszczelek. Bo jak pisał kol wiskonti z czasem używania membrany robia się nie sparciałe ale sztywne. Membrany są jak rekawiczki chirurgiczne czyli miekkie i elestyczne. Po jakimś czasie stają się jak kartka z bloku technicznego sztywne i odporne na wyginanie. Tylko jeżeli nigdy tego nie robiłeś to radze udać sie do gazownika który umie to zrobić a nie ma komputer diagnostyczny. I jeszcze jedna uwaga. W Twojej instalacji kiedyś montowano tzw. zawór bezpieczeństwa. Reagował on wtedy kiedy był zbyt duży upływ gazu po stronie parownika i to też należy sprawdzić.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 12