Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8
Autor Wiadomość
Bambusc180 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 4 Listopad 2016, 16:00   Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8

Witam Was bracia i siostry mam problem z moja gwiazdą w202 1.8 benzyna gaz 1995 rok elegance, otóż brakuje mi ładowania, akumulator to 74 ah varty Silver być może za duży, włożyłem go z poprzedniej c klasy w którym ori był 72 ah, i zaczęły się problemy, sprawdzałem ładowanie i przy akumulatorze pokazuje 13.95 bez świateł itp, po włączeniu dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, radia, świateł, ładowanie spada do 13.65/75 czasami i większe, padło na alternator wymieniłem go z poprzedniej w202-ki również 1.8. sprawdzając ponownie ładowanie było takie samo. Z ciekawości sprawdziłem prosto z alternatora i pokazuje 14.25 ze światłami, dmuchawą itp. Sprawdzałem również pobór prądu waha się od 0.07 do 0.08 trochę za duże. No i teraz moje pytanie czy takie ładowanie powinno być czy jest złe. Czy to moze być wina za duzego akumulatora? Dodam że sprawdzałem u ojca w Alhambrze 1.9 tdi ładowanie na aku 13.75, na alternatorze 13.95, również omedze brata 13.95 aku 14.25 alternator, wszystko bez włączonych świateł. Auto rano ledwo co odpala, popracuje trochę pali bez problemu. Wcześniej aku padał jeśli auto postało około tygodnia, jeśli był codzień użytkowany było wszystko ok. Może ktoś miał taki sam przypadek i napisze co mu dolega, mierzyłem również przed chwilą na rozruszniku i tam też jest 13.65.
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Listopad 2016, 17:23   

Witam

Może ja Ci pomoge, jeżeli pewny jesteś, że alternator masz dobry łącznie z regulatorem napięcia i cała elektryką. Ostatnio w małym samochodzie Citoren saxo zdażało się coś takiego. W lato autko paliło bez kłopotów. Jak się zrobiło zimniej tak jak teraz jest w nocy, auto kręciło z dużym oporem i ledwo co odpalało. Po trzech dniach dniach stania bez ruchu to już wogóle nie chciało odpalić. Przyszedł czas na wymiane oleju. Olej został zalany pełny syntetyk. Zdziwiło mnie to, że problemy z odpalaniem już nie występują. Sam w to nie wierze ale mechanicy powiedziei, że przypadku oleju mineralnego takie objawy występują bardzo często. Nie wiem czy to jest prawda ale już klika osób mi to potwierdziło ale najważniejsze jest to, że te chore objawy przy odpalaniu minełu. A samochodziku nic nie było wymieniane i nic nie było robione.

Ale jedno powiem u mnie na akumulatorze jest 14,3V bez swiateł mijania. Jak włącze światła to daje 14,1 do 14,2V.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 4 Listopad 2016, 17:30   

Akumulator nie jest za duży. sprawdź masę. Pdlacz długim kablem silnik z minusem na akumualtorze i wtedy zmierz napięcie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Bambusc180 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 4 Listopad 2016, 18:09   

Alternator mam na 100 % sprawny, regulator był wymieniany jeszcze jak był w poprzedniej c klasie i tam z akumulatorem nie miałem problemu nawet w zimę. Olej mam zalany valvoline max life 10W/40, olej czysciutki jak nowy. Jutro spróbuję z ta masa z silnika i zobaczymy co miernik pokaże.

[ Dodano: 5 Listopad 2016, 12:30 ]
Witam ponownie, dziś rano postanowiłem puścić masę i plus z silnika na akumulator i oto co wyszło. PLUS bez świateł itp 14.14 V po odłączeniu 14.09V. Po ponownym podłączeniu ze światłami nawiewem ogrzewaniem tylnej szyby 13.80 V po odłączeniu 13.55 V Teraz minus 13.55 ze światłami itp po odłączeniu nie ma różnicy po wyłączeniu świateł pokazuje 14.10V. Wnioskując coś jest nie tak z przewodem od Plusa. Wiem ze plusowy leci pod dywanikami itp a łączenie jest pod pedalem gazu (niby) sprawdzając wczoraj na rozruszniku było 13.65 (coś w tych okolicach). Czy rozrusznik może kraść tyle prądu ?? Gdzie są jakieś łączenia tych kabli pod maską. Juz mi ręce zaczynają opadać i zastanawiam się nad puszczeniem drugiego plusa od alternatora do akumulatora, ale to trochę bez sensu.
 
 
jacek sz 
C200 sport


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 67
Skąd: Polkowice
Wysłany: 6 Listopad 2016, 17:38   

 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Listopad 2016, 18:00   

Kolego Bambusc180 zrób jeszcze jedno doświadczenie. Weź zwykły kabel rozruchowy i podłącz go nadwozia(może być pod maską) ale w miesjcu gdzie nie ma izolacji, farby czy lakieru a drugim końcem podłącz do silnika w miejscy gdzie nie ma żadnego zabrudzenia olejowego.Odpalweź miernik i podłącz woltomierz do akumulatora i sprawdź napięcie na aku i to jest proste. Napisz co Ci wyszło. Mozesz to zrobić. nawet teraz.

Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd. Tam jeszcze jest prąd "wzbudzenia" i dopiero alternator wytwarza jakiś prąd o jakimś napięciu.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Bambusc180 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 6 Listopad 2016, 18:29   

Ok jutro to sprawdzę bo dziś nie mam auta :)
_________________
Był w202 1.8 1996r
Był W202 2.4 V6 1999r
Jest w202 1.8 1995r :)
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 6 Listopad 2016, 21:47   

Bambusc180 napisał/a:
Ok jutro to sprawdzę bo dziś nie mam auta :)

Moim zdaniem bardziej wygląda to na padnięty aku.
Po dłuższym przestoju podłącz do słupków akumulatora miernik i druga osoba niech kręci i dowiesz się jak spada napięcie na nim. Jeśli spadnie poniżej 10V i słabo kręci to akumulator padnięty.
 
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 6 Listopad 2016, 21:58   Re: Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8

Witam
Bambusc180 napisał/a:
akumulator to 74 ah

Jakaś dziwna jednostka pojemności, o ile się nie mylę, to nie ma reaktancyjnego prądu stałego...

Wartości napięć, masz w miarę w normie, zważ, że napięcie znamionowe naładowanego akumulatora to 12,6V, i tyle powinno być po dłuższym postoju. Krótko mówiąc, jeśli kilkanaście minut po zgaszeniu silnika, masz takie napięcie, to jest OK. Kiedy przychodzisz rano, i napięcie jest sporo niższe, to masz albo kiepski akumulator, albo coś zużywa prąd na postoju.
Wspomniałeś, że pobór prądu "luzem" to około 70-80mA, jest to trochę dużo, ale nie ma prawa wpłynąć na szybsze rozładowanie akumulatora w takim tempie.
W przybliżeniu 0,08A x 24h daje nam 1,92Ah na dobę, czyli rozładowanie akumulatora 74Ah do połowy powinno trwać trochę ponad dwa tygodnie.

kubus838 napisał/a:
Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd.

Niestety, ale tak jest, w naszych autach są alternatory samowzbudne, z tym, że potrzebują dość dużych obrotów i trochę czasu, aby zaszło to zjawisko. Przy użyciu wiertarki, już się uda to osiągnąć.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 6 Listopad 2016, 22:14   Re: Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8

Pyra napisał/a:
Witam
Bambusc180 napisał/a:
akumulator to 74 ah

Jakaś dziwna jednostka pojemności, o ile się nie mylę, to nie ma reaktancyjnego prądu stałego...

Wartości napięć, masz w miarę w normie, zważ, że napięcie znamionowe naładowanego akumulatora to 12,6V, i tyle powinno być po dłuższym postoju. Krótko mówiąc, jeśli kilkanaście minut po zgaszeniu silnika, masz takie napięcie, to jest OK. Kiedy przychodzisz rano, i napięcie jest sporo niższe, to masz albo kiepski akumulator, albo coś zużywa prąd na postoju.
Wspomniałeś, że pobór prądu "luzem" to około 70-80mA, jest to trochę dużo, ale nie ma prawa wpłynąć na szybsze rozładowanie akumulatora w takim tempie.
W przybliżeniu 0,08A x 24h daje nam 1,92Ah na dobę, czyli rozładowanie akumulatora 74Ah do połowy powinno trwać trochę ponad dwa tygodnie.

kubus838 napisał/a:
Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd.

Niestety, ale tak jest, w naszych autach są alternatory samowzbudne, z tym, że potrzebują dość dużych obrotów i trochę czasu, aby zaszło to zjawisko. Przy użyciu wiertarki, już się uda to osiągnąć.

Pozdrawiam

Potwierdzam. Ale kolega jak mierzył pobór sądząc po liczbach/ amperach które podał to zakres miernika był duży i na pewno pomiar był niedokładny.
 
 
 
Sebastian1987

Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 13:14   

Witam serdecznie.
u mnie na alternatorze na włączonym silniku napięcie wynosi po dodaniu deczko gazu prawie 14V (13,8-13,7) natomiast w tym samym momencie na baterii jest napięcie 10,99V po dodaniu gazu zaczyna spadać.

po zgaszeniu samochodu napięcie na baterii wzrasta do 11,9V i takie samo pojawia się na alternatorze.

Wszystkie bezpieczniki, "-" silnika sprawdzone. wszystko ok.

gdzie szukać przyczyny???
proszę o jakieś wskazówki pozdrawiam
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 16:41   

Szukałbym problemu w akumulatorze.
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 20:03   

Witajcie
Sebastian1987 napisał/a:
...u mnie na alternatorze na włączonym silniku napięcie wynosi po dodaniu deczko gazu prawie 14V (13,8-13,7) natomiast w tym samym momencie na baterii jest napięcie 10,99V po dodaniu gazu zaczyna spadać.

po zgaszeniu samochodu napięcie na baterii wzrasta do 11,9V i takie samo pojawia się na alternatorze.

Problemu, należy szukać pomiędzy zaciskiem alternatora, a głównym punktem poboru prądu do instalacji.
Podczas pracy, cały pobór prądu idzie z akumulatora, a alternator utrzymuje prawidłowe napięcie na swoim zacisku. Po wyłączeniu silnika, napięcie akumulatora pojawia się na zacisku alternatora.
Zmierz rezystancję pomiędzy prądowym zaciskiem alternatora, a wyprowadzeniem akumulatora. Jeśli będzie więcej niż wykazuje pomiar na zwartych samych kablach miernika, to idziesz po kablach i wszystko czyścisz i dokręcasz.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
Sebastian1987

Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 21:08   

Pyra napisał/a:
Problemu, należy szukać pomiędzy zaciskiem alternatora, a głównym punktem poboru prądu do instalacji.
Podczas pracy, cały pobór prądu idzie z akumulatora, a alternator utrzymuje prawidłowe napięcie na swoim zacisku. Po wyłączeniu silnika, napięcie akumulatora pojawia się na zacisku alternatora.
Zmierz rezystancję pomiędzy prądowym zaciskiem alternatora, a wyprowadzeniem akumulatora. Jeśli będzie więcej niż wykazuje pomiar na zwartych samych kablach miernika, to idziesz po kablach i wszystko czyścisz i dokręcasz.


dzięki jutro po południu jadę na warsztat i najpierw wszystko posprawdzam jak nie to zakładam tymczasowo nowy kabel pomiędzy B+ alternatora a + Akumulatora.
i szukam dalej.

Miał już ktoś z was taką sytuacje??? może są jakieś szczegulnie warzne punkty ??? gdzie lepiej 2 razy sprawdzić ???

[ Dodano: 4 Grudzień 2016, 12:19 ]


szybkie pytanie gdzie w naszych w202 jest umiejscowione to miejsce w którym wszystkie kable się łączą ???
zaznaczyłem to za zdjęcie pozdrawiam.
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 7 Grudzień 2016, 08:00   

Sebastian1987, Jeżeli się nie mylę, to znajduje się po stronie kierowcy przed bezpiecznikami. Zaraz przy błotniku jest taka mała prostokątną plastikowa skrzyneczka, którą jak otworzysz to będziesz miał punkt zbiorczy + pod maską
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 10