|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
Bambusc180
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: 4 Listopad 2016, 16:00 Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8
|
|
|
Witam Was bracia i siostry mam problem z moja gwiazdą w202 1.8 benzyna gaz 1995 rok elegance, otóż brakuje mi ładowania, akumulator to 74 ah varty Silver być może za duży, włożyłem go z poprzedniej c klasy w którym ori był 72 ah, i zaczęły się problemy, sprawdzałem ładowanie i przy akumulatorze pokazuje 13.95 bez świateł itp, po włączeniu dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, radia, świateł, ładowanie spada do 13.65/75 czasami i większe, padło na alternator wymieniłem go z poprzedniej w202-ki również 1.8. sprawdzając ponownie ładowanie było takie samo. Z ciekawości sprawdziłem prosto z alternatora i pokazuje 14.25 ze światłami, dmuchawą itp. Sprawdzałem również pobór prądu waha się od 0.07 do 0.08 trochę za duże. No i teraz moje pytanie czy takie ładowanie powinno być czy jest złe. Czy to moze być wina za duzego akumulatora? Dodam że sprawdzałem u ojca w Alhambrze 1.9 tdi ładowanie na aku 13.75, na alternatorze 13.95, również omedze brata 13.95 aku 14.25 alternator, wszystko bez włączonych świateł. Auto rano ledwo co odpala, popracuje trochę pali bez problemu. Wcześniej aku padał jeśli auto postało około tygodnia, jeśli był codzień użytkowany było wszystko ok. Może ktoś miał taki sam przypadek i napisze co mu dolega, mierzyłem również przed chwilą na rozruszniku i tam też jest 13.65. |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 4 Listopad 2016, 17:23
|
|
|
Witam
Może ja Ci pomoge, jeżeli pewny jesteś, że alternator masz dobry łącznie z regulatorem napięcia i cała elektryką. Ostatnio w małym samochodzie Citoren saxo zdażało się coś takiego. W lato autko paliło bez kłopotów. Jak się zrobiło zimniej tak jak teraz jest w nocy, auto kręciło z dużym oporem i ledwo co odpalało. Po trzech dniach dniach stania bez ruchu to już wogóle nie chciało odpalić. Przyszedł czas na wymiane oleju. Olej został zalany pełny syntetyk. Zdziwiło mnie to, że problemy z odpalaniem już nie występują. Sam w to nie wierze ale mechanicy powiedziei, że przypadku oleju mineralnego takie objawy występują bardzo często. Nie wiem czy to jest prawda ale już klika osób mi to potwierdziło ale najważniejsze jest to, że te chore objawy przy odpalaniu minełu. A samochodziku nic nie było wymieniane i nic nie było robione.
Ale jedno powiem u mnie na akumulatorze jest 14,3V bez swiateł mijania. Jak włącze światła to daje 14,1 do 14,2V.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11976 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Bambusc180
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: 4 Listopad 2016, 18:09
|
|
|
Alternator mam na 100 % sprawny, regulator był wymieniany jeszcze jak był w poprzedniej c klasie i tam z akumulatorem nie miałem problemu nawet w zimę. Olej mam zalany valvoline max life 10W/40, olej czysciutki jak nowy. Jutro spróbuję z ta masa z silnika i zobaczymy co miernik pokaże.
[ Dodano: 5 Listopad 2016, 12:30 ]
Witam ponownie, dziś rano postanowiłem puścić masę i plus z silnika na akumulator i oto co wyszło. PLUS bez świateł itp 14.14 V po odłączeniu 14.09V. Po ponownym podłączeniu ze światłami nawiewem ogrzewaniem tylnej szyby 13.80 V po odłączeniu 13.55 V Teraz minus 13.55 ze światłami itp po odłączeniu nie ma różnicy po wyłączeniu świateł pokazuje 14.10V. Wnioskując coś jest nie tak z przewodem od Plusa. Wiem ze plusowy leci pod dywanikami itp a łączenie jest pod pedalem gazu (niby) sprawdzając wczoraj na rozruszniku było 13.65 (coś w tych okolicach). Czy rozrusznik może kraść tyle prądu ?? Gdzie są jakieś łączenia tych kabli pod maską. Juz mi ręce zaczynają opadać i zastanawiam się nad puszczeniem drugiego plusa od alternatora do akumulatora, ale to trochę bez sensu. |
|
|
|
|
jacek sz
C200 sport
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 67 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 6 Listopad 2016, 17:38
|
|
|
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Listopad 2016, 18:00
|
|
|
Kolego Bambusc180 zrób jeszcze jedno doświadczenie. Weź zwykły kabel rozruchowy i podłącz go nadwozia(może być pod maską) ale w miesjcu gdzie nie ma izolacji, farby czy lakieru a drugim końcem podłącz do silnika w miejscy gdzie nie ma żadnego zabrudzenia olejowego.Odpalweź miernik i podłącz woltomierz do akumulatora i sprawdź napięcie na aku i to jest proste. Napisz co Ci wyszło. Mozesz to zrobić. nawet teraz.
Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd. Tam jeszcze jest prąd "wzbudzenia" i dopiero alternator wytwarza jakiś prąd o jakimś napięciu.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Bambusc180
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: 6 Listopad 2016, 18:29
|
|
|
Ok jutro to sprawdzę bo dziś nie mam auta |
_________________ Był w202 1.8 1996r
Był W202 2.4 V6 1999r
Jest w202 1.8 1995r |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 6 Listopad 2016, 21:47
|
|
|
Bambusc180 napisał/a: | Ok jutro to sprawdzę bo dziś nie mam auta |
Moim zdaniem bardziej wygląda to na padnięty aku.
Po dłuższym przestoju podłącz do słupków akumulatora miernik i druga osoba niech kręci i dowiesz się jak spada napięcie na nim. Jeśli spadnie poniżej 10V i słabo kręci to akumulator padnięty. |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 6 Listopad 2016, 21:58 Re: Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8
|
|
|
Witam
Bambusc180 napisał/a: | akumulator to 74 ah |
Jakaś dziwna jednostka pojemności, o ile się nie mylę, to nie ma reaktancyjnego prądu stałego...
Wartości napięć, masz w miarę w normie, zważ, że napięcie znamionowe naładowanego akumulatora to 12,6V, i tyle powinno być po dłuższym postoju. Krótko mówiąc, jeśli kilkanaście minut po zgaszeniu silnika, masz takie napięcie, to jest OK. Kiedy przychodzisz rano, i napięcie jest sporo niższe, to masz albo kiepski akumulator, albo coś zużywa prąd na postoju.
Wspomniałeś, że pobór prądu "luzem" to około 70-80mA, jest to trochę dużo, ale nie ma prawa wpłynąć na szybsze rozładowanie akumulatora w takim tempie.
W przybliżeniu 0,08A x 24h daje nam 1,92Ah na dobę, czyli rozładowanie akumulatora 74Ah do połowy powinno trwać trochę ponad dwa tygodnie.
kubus838 napisał/a: | Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd. |
Niestety, ale tak jest, w naszych autach są alternatory samowzbudne, z tym, że potrzebują dość dużych obrotów i trochę czasu, aby zaszło to zjawisko. Przy użyciu wiertarki, już się uda to osiągnąć.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 6 Listopad 2016, 22:14 Re: Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8
|
|
|
Pyra napisał/a: | Witam
Bambusc180 napisał/a: | akumulator to 74 ah |
Jakaś dziwna jednostka pojemności, o ile się nie mylę, to nie ma reaktancyjnego prądu stałego...
Wartości napięć, masz w miarę w normie, zważ, że napięcie znamionowe naładowanego akumulatora to 12,6V, i tyle powinno być po dłuższym postoju. Krótko mówiąc, jeśli kilkanaście minut po zgaszeniu silnika, masz takie napięcie, to jest OK. Kiedy przychodzisz rano, i napięcie jest sporo niższe, to masz albo kiepski akumulator, albo coś zużywa prąd na postoju.
Wspomniałeś, że pobór prądu "luzem" to około 70-80mA, jest to trochę dużo, ale nie ma prawa wpłynąć na szybsze rozładowanie akumulatora w takim tempie.
W przybliżeniu 0,08A x 24h daje nam 1,92Ah na dobę, czyli rozładowanie akumulatora 74Ah do połowy powinno trwać trochę ponad dwa tygodnie.
kubus838 napisał/a: | Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd. |
Niestety, ale tak jest, w naszych autach są alternatory samowzbudne, z tym, że potrzebują dość dużych obrotów i trochę czasu, aby zaszło to zjawisko. Przy użyciu wiertarki, już się uda to osiągnąć.
Pozdrawiam |
Potwierdzam. Ale kolega jak mierzył pobór sądząc po liczbach/ amperach które podał to zakres miernika był duży i na pewno pomiar był niedokładny. |
|
|
|
|
Sebastian1987
Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 13:14
|
|
|
Witam serdecznie.
u mnie na alternatorze na włączonym silniku napięcie wynosi po dodaniu deczko gazu prawie 14V (13,8-13,7) natomiast w tym samym momencie na baterii jest napięcie 10,99V po dodaniu gazu zaczyna spadać.
po zgaszeniu samochodu napięcie na baterii wzrasta do 11,9V i takie samo pojawia się na alternatorze.
Wszystkie bezpieczniki, "-" silnika sprawdzone. wszystko ok.
gdzie szukać przyczyny???
proszę o jakieś wskazówki pozdrawiam |
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 20:03
|
|
|
Witajcie
Sebastian1987 napisał/a: | ...u mnie na alternatorze na włączonym silniku napięcie wynosi po dodaniu deczko gazu prawie 14V (13,8-13,7) natomiast w tym samym momencie na baterii jest napięcie 10,99V po dodaniu gazu zaczyna spadać.
po zgaszeniu samochodu napięcie na baterii wzrasta do 11,9V i takie samo pojawia się na alternatorze. |
Problemu, należy szukać pomiędzy zaciskiem alternatora, a głównym punktem poboru prądu do instalacji.
Podczas pracy, cały pobór prądu idzie z akumulatora, a alternator utrzymuje prawidłowe napięcie na swoim zacisku. Po wyłączeniu silnika, napięcie akumulatora pojawia się na zacisku alternatora.
Zmierz rezystancję pomiędzy prądowym zaciskiem alternatora, a wyprowadzeniem akumulatora. Jeśli będzie więcej niż wykazuje pomiar na zwartych samych kablach miernika, to idziesz po kablach i wszystko czyścisz i dokręcasz.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
Sebastian1987
Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 21:08
|
|
|
Pyra napisał/a: | Problemu, należy szukać pomiędzy zaciskiem alternatora, a głównym punktem poboru prądu do instalacji.
Podczas pracy, cały pobór prądu idzie z akumulatora, a alternator utrzymuje prawidłowe napięcie na swoim zacisku. Po wyłączeniu silnika, napięcie akumulatora pojawia się na zacisku alternatora.
Zmierz rezystancję pomiędzy prądowym zaciskiem alternatora, a wyprowadzeniem akumulatora. Jeśli będzie więcej niż wykazuje pomiar na zwartych samych kablach miernika, to idziesz po kablach i wszystko czyścisz i dokręcasz. |
dzięki jutro po południu jadę na warsztat i najpierw wszystko posprawdzam jak nie to zakładam tymczasowo nowy kabel pomiędzy B+ alternatora a + Akumulatora.
i szukam dalej.
Miał już ktoś z was taką sytuacje??? może są jakieś szczegulnie warzne punkty ??? gdzie lepiej 2 razy sprawdzić ???
[ Dodano: 4 Grudzień 2016, 12:19 ]
szybkie pytanie gdzie w naszych w202 jest umiejscowione to miejsce w którym wszystkie kable się łączą ???
zaznaczyłem to za zdjęcie pozdrawiam. |
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 7 Grudzień 2016, 08:00
|
|
|
Sebastian1987, Jeżeli się nie mylę, to znajduje się po stronie kierowcy przed bezpiecznikami. Zaraz przy błotniku jest taka mała prostokątną plastikowa skrzyneczka, którą jak otworzysz to będziesz miał punkt zbiorczy + pod maską |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|