2.2 CDi, automat Gaśnie :(. |
Autor |
Wiadomość |
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 13 Marzec 2017, 20:36
|
|
|
Jeszcze o jedno zapytam, z racji iż mam polamane wszystkie te przewody, to jak ten wąs trzyma tą główkę od przewodu skoro on ten czarny plastik rozszerza a nie ściska na wejściu?. Oby ktoś zrozumiał co mam na myśli, bo nie umiem sobie tego wyobrazić, a może mam jeszcze uszkodzone te wejścia... |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13 Marzec 2017, 20:46
|
|
|
Przewód jest zapięty wtedy jak biała zawleczka jest wysunięta. Wciskamy ją jak chcemy zdjąć końcówkę. Mam nadzieję że w miarę zrozumiale to napisałem |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13 Marzec 2017, 23:47
|
|
|
Piotrucker napisał/a: | Jeszcze o jedno zapytam, z racji iż mam polamane wszystkie te przewody, to jak ten wąs trzyma tą główkę od przewodu skoro on ten czarny plastik rozszerza a nie ściska na wejściu?. Oby ktoś zrozumiał co mam na myśli, bo nie umiem sobie tego wyobrazić, a może mam jeszcze uszkodzone te wejścia... |
Jak masz te wąsy połamane to końcówka siedzi na wcisk i na oringu. Przy drganiu sztywny przewód plastikowy czasami ją wysunie na tyle, że końcówka nie wypadnie z gniazda ale do przewodu dostanie się powietrze. Te końcówki to taki "lubiany" patent mercedesa.
Z tym że te wąsy oprócz "trzymania" mają jeszcze jedno zadanie. One też ustawiają w osi gniazda końcówkę, czyli zapobiegają dostawaniu się powietrza do układu.
Już Ci pisałem o gniazda nie musisz się martwić - na pewno masz dobre.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 14 Marzec 2017, 13:12
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Piotrucker napisał/a: | Jeszcze o jedno zapytam, z racji iż mam polamane wszystkie te przewody, to jak ten wąs trzyma tą główkę od przewodu skoro on ten czarny plastik rozszerza a nie ściska na wejściu?. Oby ktoś zrozumiał co mam na myśli, bo nie umiem sobie tego wyobrazić, a może mam jeszcze uszkodzone te wejścia... |
Jak masz te wąsy połamane to końcówka siedzi na wcisk i na oringu. Przy drganiu sztywny przewód plastikowy czasami ją wysunie na tyle, że końcówka nie wypadnie z gniazda ale do przewodu dostanie się powietrze. Te końcówki to taki "lubiany" patent mercedesa.
Z tym że te wąsy oprócz "trzymania" mają jeszcze jedno zadanie. One też ustawiają w osi gniazda końcówkę, czyli zapobiegają dostawaniu się powietrza do układu.
Już Ci pisałem o gniazda nie musisz się martwić - na pewno masz dobre.
robert |
Czyli jak by nie patrzeć, obejma sciska ją mocno, a oring ma mieć luz góra/dół podczas pracy przewodów?. |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14 Marzec 2017, 13:50
|
|
|
Piotrucker napisał/a: |
Czyli jak by nie patrzeć, obejma sciska ją mocno, a oring ma mieć luz góra/dół podczas pracy przewodów?. |
Nie wiem co masz na myśli pisząc "obejma"
Żeby końcówka przewodu paliwego nie puszczała powietrza czyli była szczelna musi prosto wejść w gniazdo i być w nim utrzymana. Dlatego są te dwa wąsy które zapobiegają wysuwaniu się przewodu z gniazda ale jednocześnie utrzymują końcówke w osi gniazda. W tym przypadku żadne obejmy czy trytytki tego nie pomogą. Po prostu nikt tak nie założy obejmy na okrągłą końcówke aby ona w czasie pracy silnik się z czasem nie przesuneła.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 14 Marzec 2017, 15:00
|
|
|
Wielkie dzięki za cierpliwość i dokładne wytłumaczenie. Masz browar |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14 Marzec 2017, 15:29
|
|
|
A przewody już dostałeś?
A jeżeli można wiedzieć ile Cie kosztowały?
A jeszcze napisz co z tymi białymi uszczelkami, doszedłeś do czegoś, bo sam mam ten problem.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Marzec 2017, 16:44
|
|
|
kubus838, miałem na myśli regenerację pompy.
Piotrucker, a spróbuj odłączyć dogrzewacz. Wypnij bezpiecznik nr 37 ze skrzynki pod maską. I pojeździj. To nic nie kosztuje... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19 Marzec 2017, 12:57
|
|
|
badmojo napisał/a: |
Piotrucker, a spróbuj odłączyć dogrzewacz. Wypnij bezpiecznik nr 37 ze skrzynki pod maską. I pojeździj. To nic nie kosztuje... |
No właśnie - mi chodzi o ten bezpiecznik 37. Ja mam dwa opisy bezpieczników teoretycznie od w 202 cdi ale jeden kończy się 36 a drugi na 35. Czy ja mam prawidłowe opisu? Czy może one są od innego modelu?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 20 Marzec 2017, 11:04
|
|
|
Panowie, wszystkie przewody są prócz tego do listwy cr. Uszczelki na przewody mam 7x3 nie ściągają się i nie są luźne, nie mogę dostać 8x2,8
Panowie, a co może mieć wspolnego dogrzewacz że auto gaśnie?, że mam powietrze w przewodach i że paliwo w nich spada?. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Marzec 2017, 16:59
|
|
|
Piotrucker, ten do listwy cr jest dosyć istotny, zresztą jak wszystkie w tym poronionym pomyśle księgowych z MB |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Marzec 2017, 17:15
|
|
|
Piotrucker napisał/a: |
Panowie, a co może mieć wspolnego dogrzewacz że auto gaśnie?, że mam powietrze w przewodach i że paliwo w nich spada?. |
Tego jeszcze nie wiem. Ale mogę przypuszczać, że pompka paliwa która zasila dogrzewacz jest na tym samym przewodzie głównym co zasilanie silnika. Jeżeli ta pompka ma nieszczelność to przez nią zasysane jest powietrze które dostaje się do przewodu zasilania silnika. Ale podkreślam to są moje przypuszczenia bo nie miałem czasu na eliminacje tej pompki od dogrzewacza.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Marzec 2017, 20:29
|
|
|
Piotrucker napisał/a: | Panowie, a co może mieć wspolnego dogrzewacz że auto gaśnie? |
Nie ma nic wspólnego. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Marzec 2017, 21:30
|
|
|
Daniel napisał/a: | Piotrucker napisał/a: | Panowie, a co może mieć wspolnego dogrzewacz że auto gaśnie? |
Nie ma nic wspólnego. |
A skąd wiesz, że nie ma? Rozbierałeś cały ten układ? Pytam bo je nie rozbierałem i dlatego nie jestem pewien. Być może to jest jeszcze nowszy wymysł inżynierów z mercedesa.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
|