Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
2.2 CDi, automat Gaśnie :(.
Autor Wiadomość
Piotrucker 

Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 72
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 5 Marzec 2017, 23:06   

Panowie, bylo dobrze po ostatniej wymianie przez dłuższy czas i nie gasl, nawet jak go celowo deptalem. Lecz dziś zgasl...

Panowie, po nocy ciezko ma zapalić,gdzieś gubi paliwo w układzie, ostatnio patrzę do dogrzewacz nie byl na jednej srubie dokrecony, znów przy pompie przy tym trujniku jest zapocony. Pomocy... :|
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Marzec 2017, 23:23   

na dzień dobry pomiń podgrzewacz paliwa. I testuj. Jeśli nie pomoże to idziesz dalej w stronę zbiornika...
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 5 Marzec 2017, 23:29   

Piotrucker napisał/a:

Panowie, po nocy ciezko ma zapalić,gdzieś gubi paliwo w układzie, ostatnio patrzę do dogrzewacz nie byl na jednej srubie dokrecony,


Rozumiem, że piszesz o dogrzewaczu paliwa?. On musi być dokręcony na wszystkie śruby. Bo te "spinki" po bokach są tylko do ustawienia przy montażu - innego zastosowania dla nich nie widzę. Dogrzewacz omiń.

Piotrucker napisał/a:

znów przy pompie przy tym trujniku jest zapocony. Pomocy... :|


Chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia i to czarne coś do którego dochodzi zwykły przewód paliwowy i odchodzi czarny, sztywny, plastikowy przewód wprost do pompy. To na tym czarnym sztywnym przewodzie są dwa oringi. Wymieniłeś oba?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Piotrucker 

Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 72
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 6 Marzec 2017, 10:10   

Tu gdzie wchodzi katelan to tak wymienilem, natomiast z trujnika wychodzi plastikowa rureczka 3-5cm, tam w niej też jest oring?
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Marzec 2017, 10:14   

Na tej rureczce są dwa oringi na obu końcach. Musisz te rureczkę wyjąć z pompy wysokiego a potem mocnym szarpnięciem wysunąć z tego czarnego czegoś.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Marzec 2017, 11:17   

Piotrucker, i przede wszystkim ogarnij te końcówki przewodów. To, że je dociskasz trytkami nie znaczy, że je doszczelniasz. Z hydrauliki to wiadomo, że za mocnym dokręceniem też można rozszczelnić połączenie.
Ja polecam wymianę całych przewodów. Kosztowne, ale jedynie pewne.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Piotrucker 

Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 72
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 6 Marzec 2017, 19:22   

kubus838 napisał/a:
Na tej rureczce są dwa oringi na obu końcach. Musisz te rureczkę wyjąć z pompy wysokiego a potem mocnym szarpnięciem wysunąć z tego czarnego czegoś.

robert


Czyli rozumiem to jest na wcisk?.

Panowie, jest szansa by ktoś te przewody zrobił gdzieś na wieki... trochę poprawił fabrykę.
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Marzec 2017, 20:54   

Piotrucker napisał/a:
Panowie, jest szansa by ktoś te przewody zrobił gdzieś na wieki... trochę poprawił fabrykę.

Trochę cdi na świecie jeździ i jak widać jeszcze nikt fabryki nie postanowił poprawiać.
Moim zdaniem problemy z tymi złączkami są trochę wyolbrzymione. Jak nie cieknie Ci ropa z danego połączenia to znaczy, że jest szczelne, a to że jest na wtyk, nic moim zdaniem nie zmienia.
badmojo napisał/a:
Z hydrauliki to wiadomo, że za mocnym dokręceniem też można rozszczelnić połączenie.

Może właśnie dlatego na plastikowych przewodach użyto oringów i prostego wcisku, żeby nikt gwintu nie zerwał.
Piotrucker, a na zimnym silniku jak np. skręcisz koła na maksa i wrzucisz wsteczny to gaśnie Ci silnik czy to się dzieje tylko na rozgrzanym?
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:19   

Piotrucker napisał/a:

Czyli rozumiem to jest na wcisk?.


Dokladnie tak.

Piotrucker napisał/a:

Panowie, jest szansa by ktoś te przewody zrobił gdzieś na wieki... trochę poprawił fabrykę.


Tak jest taka możliwość i już inni producenci to przerobili.

Kolego Niedzwiad już dawno tego typu przewody zostały zastąpione czymś innym co zdało "egzamin".

Te problemu nie zostały "wyolbrzymione". Jeżeli z przewodu nic nie cieknie to nie znaczy, że wskutek ciśnienia/podciśniena nie zostaje zassane powietrze. Ale żeby to stwierdzić to trzeba poznać budowę układu zasilania paliwem w cdi. A to nie są przewody na silniku - tam są jeszcze elementu w baku takie jak konżektor.

Dlatego na przewodach użyto oringów i spinek na plastikowych króćcach aby układ był prawidłowo uszczelniony nawet przy działaniu wysokich(czytaj gorących) temperatur..

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:36   

Nie wiem. Patrząc na fakt, że nie jeden użytkownik pisze o tym, że przed filtrem stoi mu bąbel powietrza, a nie narzeka na pracę silnika, to wydaje mi się, że jakieś mikro nieszczelności nie wpływają znacząco na to czy silnik będzie pracował czy nie. W tym modelu jak sam piszesz jest dużo innych rzeczy, które w większy sposób wpływają na pracę układu paliwowego.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:42   

Niedzwiad napisał/a:
Nie wiem. Patrząc na fakt, że nie jeden użytkownik pisze o tym, że przed filtrem stoi mu bąbel powietrza, a nie narzeka na pracę silnika, to wydaje mi się, że jakieś mikro nieszczelności nie wpływają znacząco na to czy silnik będzie pracował czy nie. W tym modelu jak sam piszesz jest dużo innych rzeczy, które w większy sposób wpływają na pracę układu paliwowego.


A może pomyśl logicznie. Czy jeżeli do układu paliwowego dostaje się powietrze, to ten układ pracuje prawidłowo? Czy mikro nieszczelności czy makro nieszczelności mają wpływ na działanie czujnika ciśnienia?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:52   

kubus838 napisał/a:
A może pomyśl logicznie. Czy jeżeli do układu paliwowego dostaje się powietrze, to ten układ pracuje prawidłowo? Czy mikro nieszczelności czy makro nieszczelności mają wpływ na działanie czujnika ciśnienia?

Logicznie myśląc, uważam, że w układzie paliwowym może być powietrze, które nie ma wpływu na działanie całego układu.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Marzec 2017, 22:07   

Niedzwiad napisał/a:
kubus838 napisał/a:
A może pomyśl logicznie. Czy jeżeli do układu paliwowego dostaje się powietrze, to ten układ pracuje prawidłowo? Czy mikro nieszczelności czy makro nieszczelności mają wpływ na działanie czujnika ciśnienia?

Logicznie myśląc, uważam, że w układzie paliwowym może być powietrze, które nie ma wpływu na działanie całego układu.


Jeżeli w układzie paliwowym jest przysłowiowa banka powietrza to ciśnienia paliwa spada - prawda? I jak reaguje czujnik ciśnienia?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Marzec 2017, 10:10   

W listwie paliwowej CDI nie może być najmniejszej ilości powietrza.Jeżeli jest - silnik zapala z trudnością lub wcale.Wystarczy przeczytać jakiekolwiek opracowanie dotyczące wtrsku CR.

Układ plastykowego przewodu, gumowego oringu i plastykowej obsady powoduje po czasie wytarcie przez gumę oringu rowka w przewodzie i w obsadzie.
Tym samym założenie nowego oringu nic nie daje.Uszczelnienie nie jest już pewne.
Wymiana kompletnych przewodów, to tylko połowa sukcesu.Obsady nadal pozostają uszkodzone.Patent jest prosty.Zastosowanie oringów lekko grubszych.Np: o od 0,2 do 0,5 mm.Wciska się je ciężej i trzeba użyć smaru silikonowego.Połączenie pewne i absolutnie szczelne.
Uwaga.Aby dobrać oring naprawczy mierzyć trzeba nowy oring, a nie stary wytarty.
We Francji chyba wszyscy tak naprawiają przewody CDI.
Zabawa dla amatora.Warsztatom się nie chce.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Piotrucker 

Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 72
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 7 Marzec 2017, 14:00   

Czyli co Panowie, najlepiej nowe przewody i oringi, rozmiar wieksze. Jaki to będzie koszt tej zabawy?.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,184 sekundy. Zapytań do SQL: 9