2.2 CDi, automat Gaśnie :(. |
Autor |
Wiadomość |
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 5 Marzec 2017, 23:06
|
|
|
Panowie, bylo dobrze po ostatniej wymianie przez dłuższy czas i nie gasl, nawet jak go celowo deptalem. Lecz dziś zgasl...
Panowie, po nocy ciezko ma zapalić,gdzieś gubi paliwo w układzie, ostatnio patrzę do dogrzewacz nie byl na jednej srubie dokrecony, znów przy pompie przy tym trujniku jest zapocony. Pomocy... |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Marzec 2017, 23:23
|
|
|
na dzień dobry pomiń podgrzewacz paliwa. I testuj. Jeśli nie pomoże to idziesz dalej w stronę zbiornika... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 5 Marzec 2017, 23:29
|
|
|
Piotrucker napisał/a: |
Panowie, po nocy ciezko ma zapalić,gdzieś gubi paliwo w układzie, ostatnio patrzę do dogrzewacz nie byl na jednej srubie dokrecony, |
Rozumiem, że piszesz o dogrzewaczu paliwa?. On musi być dokręcony na wszystkie śruby. Bo te "spinki" po bokach są tylko do ustawienia przy montażu - innego zastosowania dla nich nie widzę. Dogrzewacz omiń.
Piotrucker napisał/a: |
znów przy pompie przy tym trujniku jest zapocony. Pomocy... |
Chodzi Ci o pompe wysokiego ciśnienia i to czarne coś do którego dochodzi zwykły przewód paliwowy i odchodzi czarny, sztywny, plastikowy przewód wprost do pompy. To na tym czarnym sztywnym przewodzie są dwa oringi. Wymieniłeś oba?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 10:10
|
|
|
Tu gdzie wchodzi katelan to tak wymienilem, natomiast z trujnika wychodzi plastikowa rureczka 3-5cm, tam w niej też jest oring? |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 10:14
|
|
|
Na tej rureczce są dwa oringi na obu końcach. Musisz te rureczkę wyjąć z pompy wysokiego a potem mocnym szarpnięciem wysunąć z tego czarnego czegoś.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 11:17
|
|
|
Piotrucker, i przede wszystkim ogarnij te końcówki przewodów. To, że je dociskasz trytkami nie znaczy, że je doszczelniasz. Z hydrauliki to wiadomo, że za mocnym dokręceniem też można rozszczelnić połączenie.
Ja polecam wymianę całych przewodów. Kosztowne, ale jedynie pewne. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 19:22
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Na tej rureczce są dwa oringi na obu końcach. Musisz te rureczkę wyjąć z pompy wysokiego a potem mocnym szarpnięciem wysunąć z tego czarnego czegoś.
robert |
Czyli rozumiem to jest na wcisk?.
Panowie, jest szansa by ktoś te przewody zrobił gdzieś na wieki... trochę poprawił fabrykę. |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 20:54
|
|
|
Piotrucker napisał/a: | Panowie, jest szansa by ktoś te przewody zrobił gdzieś na wieki... trochę poprawił fabrykę.
|
Trochę cdi na świecie jeździ i jak widać jeszcze nikt fabryki nie postanowił poprawiać.
Moim zdaniem problemy z tymi złączkami są trochę wyolbrzymione. Jak nie cieknie Ci ropa z danego połączenia to znaczy, że jest szczelne, a to że jest na wtyk, nic moim zdaniem nie zmienia. badmojo napisał/a: | Z hydrauliki to wiadomo, że za mocnym dokręceniem też można rozszczelnić połączenie. |
Może właśnie dlatego na plastikowych przewodach użyto oringów i prostego wcisku, żeby nikt gwintu nie zerwał.
Piotrucker, a na zimnym silniku jak np. skręcisz koła na maksa i wrzucisz wsteczny to gaśnie Ci silnik czy to się dzieje tylko na rozgrzanym? |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:19
|
|
|
Piotrucker napisał/a: |
Czyli rozumiem to jest na wcisk?. |
Dokladnie tak.
Piotrucker napisał/a: |
Panowie, jest szansa by ktoś te przewody zrobił gdzieś na wieki... trochę poprawił fabrykę. |
Tak jest taka możliwość i już inni producenci to przerobili.
Kolego Niedzwiad już dawno tego typu przewody zostały zastąpione czymś innym co zdało "egzamin".
Te problemu nie zostały "wyolbrzymione". Jeżeli z przewodu nic nie cieknie to nie znaczy, że wskutek ciśnienia/podciśniena nie zostaje zassane powietrze. Ale żeby to stwierdzić to trzeba poznać budowę układu zasilania paliwem w cdi. A to nie są przewody na silniku - tam są jeszcze elementu w baku takie jak konżektor.
Dlatego na przewodach użyto oringów i spinek na plastikowych króćcach aby układ był prawidłowo uszczelniony nawet przy działaniu wysokich(czytaj gorących) temperatur..
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:36
|
|
|
Nie wiem. Patrząc na fakt, że nie jeden użytkownik pisze o tym, że przed filtrem stoi mu bąbel powietrza, a nie narzeka na pracę silnika, to wydaje mi się, że jakieś mikro nieszczelności nie wpływają znacząco na to czy silnik będzie pracował czy nie. W tym modelu jak sam piszesz jest dużo innych rzeczy, które w większy sposób wpływają na pracę układu paliwowego. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:42
|
|
|
Niedzwiad napisał/a: | Nie wiem. Patrząc na fakt, że nie jeden użytkownik pisze o tym, że przed filtrem stoi mu bąbel powietrza, a nie narzeka na pracę silnika, to wydaje mi się, że jakieś mikro nieszczelności nie wpływają znacząco na to czy silnik będzie pracował czy nie. W tym modelu jak sam piszesz jest dużo innych rzeczy, które w większy sposób wpływają na pracę układu paliwowego. |
A może pomyśl logicznie. Czy jeżeli do układu paliwowego dostaje się powietrze, to ten układ pracuje prawidłowo? Czy mikro nieszczelności czy makro nieszczelności mają wpływ na działanie czujnika ciśnienia?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 21:52
|
|
|
kubus838 napisał/a: | A może pomyśl logicznie. Czy jeżeli do układu paliwowego dostaje się powietrze, to ten układ pracuje prawidłowo? Czy mikro nieszczelności czy makro nieszczelności mają wpływ na działanie czujnika ciśnienia?
|
Logicznie myśląc, uważam, że w układzie paliwowym może być powietrze, które nie ma wpływu na działanie całego układu. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Marzec 2017, 22:07
|
|
|
Niedzwiad napisał/a: | kubus838 napisał/a: | A może pomyśl logicznie. Czy jeżeli do układu paliwowego dostaje się powietrze, to ten układ pracuje prawidłowo? Czy mikro nieszczelności czy makro nieszczelności mają wpływ na działanie czujnika ciśnienia?
|
Logicznie myśląc, uważam, że w układzie paliwowym może być powietrze, które nie ma wpływu na działanie całego układu. |
Jeżeli w układzie paliwowym jest przysłowiowa banka powietrza to ciśnienia paliwa spada - prawda? I jak reaguje czujnik ciśnienia?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Marzec 2017, 10:10
|
|
|
W listwie paliwowej CDI nie może być najmniejszej ilości powietrza.Jeżeli jest - silnik zapala z trudnością lub wcale.Wystarczy przeczytać jakiekolwiek opracowanie dotyczące wtrsku CR.
Układ plastykowego przewodu, gumowego oringu i plastykowej obsady powoduje po czasie wytarcie przez gumę oringu rowka w przewodzie i w obsadzie.
Tym samym założenie nowego oringu nic nie daje.Uszczelnienie nie jest już pewne.
Wymiana kompletnych przewodów, to tylko połowa sukcesu.Obsady nadal pozostają uszkodzone.Patent jest prosty.Zastosowanie oringów lekko grubszych.Np: o od 0,2 do 0,5 mm.Wciska się je ciężej i trzeba użyć smaru silikonowego.Połączenie pewne i absolutnie szczelne.
Uwaga.Aby dobrać oring naprawczy mierzyć trzeba nowy oring, a nie stary wytarty.
We Francji chyba wszyscy tak naprawiają przewody CDI.
Zabawa dla amatora.Warsztatom się nie chce. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Piotrucker
Dołączył: 17 Lut 2016 Posty: 72 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 7 Marzec 2017, 14:00
|
|
|
Czyli co Panowie, najlepiej nowe przewody i oringi, rozmiar wieksze. Jaki to będzie koszt tej zabawy?. |
|
|
|
|
|