Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
C180 - trudność z wrzucaniem pierwszego biegu
Autor Wiadomość
linux 

Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Grudzień 2016, 16:37   C180 - trudność z wrzucaniem pierwszego biegu

Dzień dobry.
Kilka dni temu kupiłem W202 z silnikiem 1.8 i skrzynia manualną. Autko jest prawie jak nowe, bo ma zaledwie 100tys. przebiegu (pewne). Wiem, że przez ostatnie lata robiło szczątkowe przebiegi rzędu 1tys. rocznie. Problem polega na tym, że przy ruszaniu często nie chce wejść jedynka. Po popchnięciu drążka do przodu czuć silny opór i włożenie biegu wymaga dużej siły.
Wszystkie pozostałe biegi, razem ze wstecznym wchodzą ciasno i bez kłopotów. Nic nie zgrzyta, nic nie wyskakuje etc.
Czytałem podobne tematy, ale prawie wszędzie był problem z wyskakującym biegiem lub ciężkim wchodzeniem wszystkich. Wiem, że w W203 była akcja serwisowa bo w skrzyni powinno być troszkę mniej oleju niż wchodzi. Czy w W202 był może podobny problem?
Nie wiem czy dobrym wyjściem będzie na początek wymiana oleju? Podejrzewam, że problemem może być jakieś zapieczenie, haczenie (czy coś w tym stylu) którejś z linek?
Czy ktoś miał podobny problem i wie co konkretnie może być na rzeczy?
Pozdrawiam.
 
 
kam2128

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 84
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 4 Grudzień 2016, 11:14   

Może być problem z wybierakiem skrzyni biegów, lub po prostu korozja na cięgnach lewarka biegów, spróbuj je nasmarować. Olej w skrzyni też lepiej zmienić.
 
 
Sakul 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 335
Skąd: DolnySląsk
Wysłany: 4 Grudzień 2016, 11:32   

Kolego są 3 gumki na cięgnach skrzyni i 3 na lewarku (tzn pod nim) one się wyrabiają to po 1.
Po 2 Na cięgnach jest regulacja, wiec może trzeba coś przegrzebać
Po 3 olej w skrzyni też się wymienia
po 4 możesz mieć zblokowany lewarek , w co wątpię ,bo musi się telepać jak żyd po pustym sklepie , ale są tam takie pierścienie słoneczka odwrócone do siebie , miałem przypadek w bardzo luźnym lewarku ze te "słoneczka się zazębiły o siebie" i blokowały wrzut 1 reszta biegów jakoś szła
po 5 i ostateczne w co bardzo wątpię przy 100 tyś ( tak jak piszesz)skończyła się tarcza sprzęgła
pozdr
_________________
"Ludzie są tacy zaskoczeni, kiedy nagle zaczynasz z nimi postępować,tak jak oni z Tobą"
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 5 Grudzień 2016, 20:05   

linux, skrzynie w W202 nie miały istotnych wad fabrycznych. Ale generalnie jeździłem juz kilkoma Mercedesami w których 1bieg wchodził ciężko. Myślę, że to prostu zużycie. Skąd wiesz i czy jestes pewny, że Twoje auto ma 100tys km?
Generalnie to co pisze Sakul, ale ja bym za bardzo nie ingerował w regulację na cięgnach (to nie są linki)

[ Dodano: 5 Grudzień 2016, 20:07 ]
Sakul napisał/a:
po 5 i ostateczne w co bardzo wątpię przy 100 tyś ( tak jak piszesz)skończyła się tarcza sprzęgła

Skąd wiesz jak auto było eksploatowane? Jeśli rzeczywiście ma taki przebieg to mogło być katowane na krótkich odcinkach plus częste półsprzęgło.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
linux 

Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Grudzień 2016, 21:17   

Od czasu napisania posta ani razu nie miałem już problemu z wrzuceniem jedynki (odpukać), jednak nadal wchodzi z lekkim oporem. Lewarek nie ma żadnych luzów. Dla pewności podjechałem do speca od Mercedesów, przejechałem się z nim i stwierdził, że skrzynia chodzi perfekcyjnie - to samo powiedział o całym samochodzie :mrgreen:
Może była to kwestia jakiegoś rozruszania i mojego przyzwyczajenia do poprzedniego auta. W tym tygodniu jadę na przegląd więc dokładnie zobaczę jak to wygląda od dołu. Olej profilaktycznie też z czasem wymienię.

perzu126 napisał/a:
Skąd wiesz jak auto było eksploatowane? Jeśli rzeczywiście ma taki przebieg to mogło być katowane na krótkich odcinkach plus częste półsprzęgło.

O tym samym pomyślałem na początku bo samochód jeździł w Austrii i bałem się, że górzysty teren mógł dać się we znaki.

Co do przebiegu to sam nie wierzyłem do czasu jak zobaczyłem samochód i stan każdego możliwego elementu. Do tego mam komplet wszystkich papierów od nowości, a auto było sprowadzane prywatnie, od prywatnej osoby.
 
 
WaldazZz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 16:38   

U mnie w 220cdi też trudno jedynka wchodzi i przy wrzucaniu 3 lewarek skacze. Obstawiam poduszkę pod skrzynią, ale obadaj dokładnie. Może być fasolka na cięgnie, synchronizator, wysprzęglik.
_________________
C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 17:43   

linux, tak jak mówię. Jedynka w Mercedesie lubi ciężej wejść. Kolega miał w W124 ten sam kłopot, a to taki pancerny model. Skrzynia Mercedesa wymaga przyzwyczajenia. Biegi nie lubią szybkiego, nerwowego wrzucania. Jak masz stare nawyki, to trzeba je zmienić. Może wymiana połowy auta nic nie da?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
linux 

Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 20:49   

Sądzę, że trochę spanikowałem i była to po prostu kwestia przyzwyczajenia do japońskiej skrzyni. Jest dokładnie tak jak piszesz - szybkie zmiany to zdecydowanie nie to co lubi ta z Mercedesa. Ale już coraz bardziej obywam się z całym autem i z dnia na dzień jeździ mi się coraz lepiej :D
Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 13 Grudzień 2016, 21:04   

linux, mam też Mazde 323 z 1994r i w niej praca skrzyni jest lekka i precyzyjna. Skok sprzęgła krótki, biegi wchodzą lekko z fajnym oporem. Także raczej kwestia przyzwyczajenia i innej chatarakterystki skrzyni. Kolega jeżdżący Zafira też narzekał na skrzynkę w mojej C klasie. Wytlumaczylem o co chodzi i było lepiej. Także ciesz się jazdą :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wiśniowy Irokez 

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Jastrzębie-Zdrój Śl.
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 14:46   

W mojej Celince 1 bieg wchodzi troszkę ciężko tylko gdy auto jest w ruchu, gdy stoję to wchodzi lżej, ale i tak ciężej niż pozostałe. Problem największy u mnie stanowi 2 bieg, który na zimnym silniku haczy przy wrzucaniu, jak auto się rozgrzeje, to wchodzi gładko i precyzyjnie. Ktoś tak kiedyś miał?
_________________
W202 C180 Esprit 93' Manual + LPG STAG 4 WDB2020181A048627
Bogate wyposażenie: nawiew 2 strefowy i szybki na korbke :D
 
 
Idek 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 218
Skąd: Białystok/Otwock
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 14:48   

Wiśniowy Irokez, Jedynka pewnie ciężej wchodzi przez synchronizator, poza tym jedynki nie wrzuca sie podczas jazdy
_________________
Był - W202 C180 94r.
Jest - W202 C200K 99r.
WDB2020251F902812
W202 C200K
 
 
4mario 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 409
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Styczeń 2017, 09:55   

Proponuję wymianę oleju. Stary zwiększa lepkość i synchronizatory wolniej reagują. To najtańsza opcja. Koszt oleju to od 30 zł/l :-) . Zimą zawsze będzie gorzej ze względu na niskie temperatury.
_________________
V8 Ma coś w sobie...
 
 
Traktorek98 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 100
Skąd: Płock
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 12:06   

Witajcie.
Żeby nie robić bałaganu na Forum chcę się podłączyć pod temat.

Mianowicie. Kupiłem W202 C230 z LPG i jest taki problem że gałka biegów ma bardzo duży że tak powiem "jałowy ruch" miedzy 1-2. To nie wszystko, 1 jest bardzo ciężko wrzucić, trzeba próbować kilka razy i często nie wchodzi do końca tzn. słychać "zgrzyt". Z dwójka jest trochę lepiej ale też bardzo daleko- późno wchodzi. Co więcej, żeby zmienić z 2 na 3 często muszę najpierw dać tak, jakby w stronę 1 a potem na 3 bo inaczej mam wrażenie że po prostu nie wybija 2. Jeżeli z 2 będę chciał mienić na inny bieg to po prostu się nie da. Z resztą biegów jest dobrze, 3-4 chodzi bez problemu 5 i R też.
Co to może być?
_________________
S202 C240 99' Esprit
WDB2020861F845736

S210 E320CDI 01' Avangarde
WDB2102261B350478

Ex
S202 C230 96' Elegance
WDB2020831F488699
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 12:36   

Traktorek98, sprawdź stan gumek na wybierakach i samych wybieraków ;) Ja od tego bym zaczął.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Traktorek98 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 100
Skąd: Płock
Wysłany: 16 Styczeń 2017, 12:52   

Mówisz o tych dzwigienkach przy skrzyni biegów tak?
Właśnie tak podejrzewałem bo prowizorycznie podniosłem samochód i ruszając cięgnami widać było że ta dzwigienka ma duży ruch. Czy możliwe żeby to ona się jakoś poluzowała? Jak to jest tam przyczepione i czy da się to zdjąc bez wyciągania skrzyni biegów? Może wystarczy tylko jakoś dokręcić. wiem że od 1-2 jest ta środkowa przy skrzyni.
Zajrzałem na ten temat http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=379893
Może wystarczy dokręcić te śrubę co trzyma te dźwigienkę i będzie dobrze?

Przy okazji macie jakiś patent na podniesienie samochodu w garażu nie mając tunelu ani podnośnika samochodowego.
_________________
S202 C240 99' Esprit
WDB2020861F845736

S210 E320CDI 01' Avangarde
WDB2102261B350478

Ex
S202 C230 96' Elegance
WDB2020831F488699
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 9