|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów |
Autor |
Wiadomość |
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14 Grudzień 2016, 23:12 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów
|
|
|
Ok. Tematyka przewijała się na forum, może zbierzemy to w całość?
Przy okazji mam kilka pytań.
M104 czyli rzędowe R6 2.8L 3.6L w naszych autach.
Numer katalogowy uszczelki A1040102130.
Numer uszczelki przy śrubach dokręcających pokrywę (12szt)
Numer A1040160364
Sporo czytałem na ten temat, nie tylko w PL forach. Bez wymiany kominków (uszczelek) przy śrubach często dochodzi do ponownych wycieków w okolicach uszczelki.
Wtedy marudzenie na producenta uszczelek itp....
Ciekawostka! w serwisie troszkę się zdziwili gdy zamawiałem te uszczelki i podobno w ciągu kilkunastu lat sprzedali 6 kompletów na m104.
W większości przypadków po wyciekach będących następstwem wymiany uszczelki żadne sylikony itp nie pomagały i dopiero wymiana kominków pomogła.
Wg WIS dokręcamy śruby pokrywy zaworów z siłą 10 Nm.
Nie ma jednak żadnej informacji odnośnie kolejności dokręcania
Dziwne, nawet w daewoo mają taki rarytas.
Tak wygląda moja propozycja, nie znam się więc poprawiajcie.
Kolejna sprawa:
W m104 pokrywa zaworów jest malowana od środkda (wewnętrzna strona).
Podobnie jak w porsche. Jakieś dane odnośnie farby/technologii?
Inne silniki?
Naczytałem się trochę ludzie srają żarem a w większości przypadków nie mieli styczności z takim malowaniem. "Ja bym nie malował" itp
Sporo negatywnych emocji a tak na prawdę chodzi o gdybanie, czy farba wytrzyma temp. itp., widziałem nawet obudowy m104 z łuszczącym się lakierem
Podobno w sporcie stosują farbę od wewn. (szybszy obieg oleju itp.)
W czym problem się pytam |
_________________
|
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 14 Grudzień 2016, 23:30
|
|
|
ralf, dobry temat, na pewno przyda się nie jednej osobie, jeżeli chodzi o dokręcanie śrub to z tego co kiedyś oglądałem rysunki do innych silników to ja osobiście kręciłbym w takiej kolejności:
7 5 3 9
12 2 1 11
10 4 6 8
Nie pytaj dlaczego akurat tak, ale gdzieś kiedyś oglądałem, że dokręcać powinno się od środka dookoła na zewnątrz (trochę jak dokręcanie śrub od kół)
Pozdrawiam |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15 Grudzień 2016, 09:11
|
|
|
MateM napisał/a: | Nie pytaj dlaczego akurat tak, ale gdzieś kiedyś oglądałem, że dokręcać powinno się od środka dookoła na zewnątrz |
Spirala, na krzyż, różne mądre rady można znaleźć
Rozpisałem krzyżowo od środka, ale jak wcześniej wspomniałem nie znam się, doświadczenie żadne stąd pytania
To samo z malowaniem pokrywy od środka. Dałem się namówić na malowanie proszkowe całości, oczywiście wcześniej wszystko odkręciłem (kanały itp)
Stwierdziłem czemu nie, w końcu oryginalnie też malowana od środka.
Stara zewnętrzna powłoka odłazi, wewnętrzna jeszcze nie ale widziałem takie przypadki.
Poczytałem internety i pojawiły się wątpliwości
Chociaż z większości znalezionych wypowiedzi można wywnioskować, że są to tylko fanaberie.
Stąd moje pytana, chciałbym otrzymać jakieś konkrety od osób które mają doświadczenie w powyższej materii. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|