Wydmuchana uszczelka pod glowica? |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek_1986
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 47 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 17:50 Wydmuchana uszczelka pod glowica?
|
|
|
Witam, czy test na zawartosc spalin w plynie chlodzacym to 100% pewna diagnoza uszkodzonej uszczelki lub glowicy? Zrobilem dzis test i niestety plyn zabarwil sie na zielono.
Pacjent to c-klasa 2.0 kompressor 192 km. LPG
Przebieg 380tys.
Objawy:
- rdza w zbiorniczku wyrownawczym
- ubywajacy plyn raz na miesiac lub dwa od 1-2 litrowJ
- podczas mocnego przygazowania dlugo utrzymujaca sie para z wydechu
- falujace wolne obroty jak by wypadanie zaplonu
- brak mocy
- duze spalanie |
_________________ 2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 18:51 Re: Wydmuchana uszczelka pod glowica?
|
|
|
grzesiek_1986 napisał/a: | Witam, czy test na zawartosc spalin w plynie chlodzacym to 100% pewna diagnoza uszkodzonej uszczelki lub glowicy? Zrobilem dzis test i niestety plyn zabarwil sie na zielono.
Pacjent to c-klasa 2.0 kompressor 192 km. LPG
Przebieg 380tys.
Objawy:
- rdza w zbiorniczku wyrownawczym
- ubywajacy plyn raz na miesiac lub dwa od 1-2 litrowJ
- podczas mocnego przygazowania dlugo utrzymujaca sie para z wydechu
- falujace wolne obroty jak by wypadanie zaplonu
- brak mocy
- duze spalanie |
Nie wiem czy są takie testy. Ale wiem, że można to poznać po nie których objawach np. oleju w płynie chłodzącym, podczas pracy silnika pokazują się bąbelki w naczyniu wyrównawczym. Czasami można to poznać po samej pracy silnika i białym "dymie" z rury wydechowej. Ale wiem, że jest jeden sprawdzony sposób który w 100% procentach powie czy trzeba zdjąć głowice czy nie. Musisz wykonać pomiar kompresji w komorze spalania.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 22:26
|
|
|
grzesiek_1986 napisał/a: | czy test na zawartosc spalin w plynie chlodzacym to 100% pewna diagnoza uszkodzonej uszczelki lub glowicy? |
Płyn testowy reaguje ze spalinami, a w układzie chłodzenia mogą one się znajdować tylko w przypadku uszkodzenia uszczelki lub głowicy Twojego silnika, więc tak to 100% diagnoza. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
grzesiek_1986
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 47 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 22:57
|
|
|
Szczerze to mnie nie pocieszyles . A czy pozostale objawy moga miec zwiazek uszkodzona uszczelka lub glowica? |
_________________ 2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 00:36
|
|
|
grzesiek_1986 napisał/a: | A czy pozostale objawy moga miec zwiazek uszkodzona uszczelka lub glowica? |
Rdza w zbiorniczku to raczej skutek jazdy na wodzie;
Ubywający płyn może mieć związek i dostawać się do komory spalania przez pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki;
Para z wydechu może mieć związek z ubywającym płynem który idzie w wydech;
Falujące obroty, wypadanie zapłonu, mogą być od dostającego się płynu, bo silnik na wodzie nie pracuje;
Brak mocy i duże spalanie to pewnie nie tylko od tego, no ale wpływ może być.
Generalnie głowica do zdjęcia i sprawdzenia na szczelność, aby wykluczyć jej nieszczelność, a jak będzie ok no to wina uszczelki, bo bloki M111 nie pękają jak w land roverach V8. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 09:31
|
|
|
W kompressorach lubi wydmuchać uszczelkę. U mnie akurat olej poszedł do płynu |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 10:15
|
|
|
U mnie ubywało płynu i oleju jak się okazało po zdjęciu głowicy jakiś partacz Heniek założył nową uszczelkę pod głowicę bez żadnego planowania ani większego czyszczenia... Brak słów do takich ludzi.
Ale teraz poprawione i hula |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
grzesiek_1986
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 47 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 11:20
|
|
|
Bodzcem do szukania usterki byly w/w przyczyny. Jedyny blad jaki wypluwa komp to blad sondy lambda. A i przypomnialo mi sie jeszcse jedno duza ilosc oleju w dolocie. Zaczelo sie od tego ze padla mi cewka, kupilem nowa ze sklepu samochod zaczo pracowac w miare rowno ale to nie bylo to. Zamowilem uzywany oryginal bylo odrobine lepiej ale dalej kicha. Przypadkowo zgadalem sie ze znajomym mechanikiem i on zasugerowal ze moze to byc uszcszelka pod goowica. |
_________________ 2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 13:01
|
|
|
grzesiek_1986 napisał/a: | Bodzcem do szukania usterki byly w/w przyczyny. Jedyny blad jaki wypluwa komp to blad sondy lambda. A i przypomnialo mi sie jeszcse jedno duza ilosc oleju w dolocie. Zaczelo sie od tego ze padla mi cewka, kupilem nowa ze sklepu samochod zaczo pracowac w miare rowno ale to nie bylo to. Zamowilem uzywany oryginal bylo odrobine lepiej ale dalej kicha. Przypadkowo zgadalem sie ze znajomym mechanikiem i on zasugerowal ze moze to byc uszcszelka pod goowica. |
Pisałeś że podczas testu płyn zabarwił się na zielono. Płyn był i jest zielony.
Przy przebiegu 380tys mogą zawory puszczać. Obowiązkowo zrób pomiar kompresji, będziesz wiedział czy coś się dzieje np z jednym cylindrem, czy ze wszystkimi.
Na moje oko to uszczelka głowicy do zrobienia i kompleksowy remont głowicy. Czyli docieranie zaworów [ew wymiana], uszczelniacze, planowanie.
Sam dól silnika jest mocny. A żeby głowica pękła to nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Jak by coś to robiłem uszczelkę miesiąc temu i służę pomocą. |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 15:44
|
|
|
polofix napisał/a: |
Pisałeś że podczas testu płyn zabarwił się na zielono. Płyn był i jest zielony. |
Płyn do testu szczelności jest niebieski, przynajmniej ja taki mam, a gdy reaguje ze spalinami robi się zielony. Nie rozumiem o czym piszesz. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
grzesiek_1986
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 47 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 16:46
|
|
|
Plyn reakcyjny jest koloru niebieskiego po kontakcie ze spalinami zmienia kolor na zielony lub zolty. |
_________________ 2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 29 Styczeń 2017, 09:38
|
|
|
Pioterek napisał/a: | polofix napisał/a: |
Pisałeś że podczas testu płyn zabarwił się na zielono. Płyn był i jest zielony. |
Płyn do testu szczelności jest niebieski, przynajmniej ja taki mam, a gdy reaguje ze spalinami robi się zielony. Nie rozumiem o czym piszesz. |
O tym że płyn z reguły jest niebieski lub zielony. Zielony najczęściej jak się zużywa, albo ma za dużo wody w sobie. |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 29 Styczeń 2017, 20:54
|
|
|
Cytat: | O tym że płyn z reguły jest niebieski lub zielony. Zielony najczęściej jak się zużywa, albo ma za dużo wody w sobie. |
Czyli jak rozumiem piszesz o płynie chłodniczym, a my nie. Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi w teście na obecność spalin w układzie. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 30 Styczeń 2017, 09:25
|
|
|
Pioterek napisał/a: | Cytat: | O tym że płyn z reguły jest niebieski lub zielony. Zielony najczęściej jak się zużywa, albo ma za dużo wody w sobie. |
Czyli jak rozumiem piszesz o płynie chłodniczym, a my nie. Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi w teście na obecność spalin w układzie. |
Przyznam się bez bicia, że nigdy takiego testu nie robiłem, znaczy nie potrzebowałem robić. A takiego pecha mam, że w każdym samochodzie jaki miałem robiłem uszczelkę. |
|
|
|
|
grzesiek_1986
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 47 Skąd: Ustrzyki Dolne
|
Wysłany: 1 Luty 2017, 11:20
|
|
|
A jeszcze jedno pytanie w związku z dość sporym przebiegiem przy wymianie uszczelki należało by wymienić łańcuch rozrządu i olej? Spotkałem się z różnymi opiniami. Jeden mechanik mówił żeby bezwzględnie wymienić łańcuch drugi mówił że jak założę jakiś zamiennik to po paru tysiącach będzie tak wyciągnięty jak mój stary oryginalny. |
_________________ 2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG |
|
|
|
|
|