Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydmuchana uszczelka pod glowica?
Autor Wiadomość
grzesiek_1986 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 17:50   Wydmuchana uszczelka pod glowica?

Witam, czy test na zawartosc spalin w plynie chlodzacym to 100% pewna diagnoza uszkodzonej uszczelki lub glowicy? Zrobilem dzis test i niestety plyn zabarwil sie na zielono.

Pacjent to c-klasa 2.0 kompressor 192 km. LPG
Przebieg 380tys.
Objawy:
- rdza w zbiorniczku wyrownawczym
- ubywajacy plyn raz na miesiac lub dwa od 1-2 litrowJ
- podczas mocnego przygazowania dlugo utrzymujaca sie para z wydechu
- falujace wolne obroty jak by wypadanie zaplonu
- brak mocy
- duze spalanie
_________________
2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 18:51   Re: Wydmuchana uszczelka pod glowica?

grzesiek_1986 napisał/a:
Witam, czy test na zawartosc spalin w plynie chlodzacym to 100% pewna diagnoza uszkodzonej uszczelki lub glowicy? Zrobilem dzis test i niestety plyn zabarwil sie na zielono.

Pacjent to c-klasa 2.0 kompressor 192 km. LPG
Przebieg 380tys.
Objawy:
- rdza w zbiorniczku wyrownawczym
- ubywajacy plyn raz na miesiac lub dwa od 1-2 litrowJ
- podczas mocnego przygazowania dlugo utrzymujaca sie para z wydechu
- falujace wolne obroty jak by wypadanie zaplonu
- brak mocy
- duze spalanie



Nie wiem czy są takie testy. Ale wiem, że można to poznać po nie których objawach np. oleju w płynie chłodzącym, podczas pracy silnika pokazują się bąbelki w naczyniu wyrównawczym. Czasami można to poznać po samej pracy silnika i białym "dymie" z rury wydechowej. Ale wiem, że jest jeden sprawdzony sposób który w 100% procentach powie czy trzeba zdjąć głowice czy nie. Musisz wykonać pomiar kompresji w komorze spalania.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 22:26   

grzesiek_1986 napisał/a:
czy test na zawartosc spalin w plynie chlodzacym to 100% pewna diagnoza uszkodzonej uszczelki lub glowicy?

Płyn testowy reaguje ze spalinami, a w układzie chłodzenia mogą one się znajdować tylko w przypadku uszkodzenia uszczelki lub głowicy Twojego silnika, więc tak to 100% diagnoza.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
grzesiek_1986 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 27 Styczeń 2017, 22:57   

Szczerze to mnie nie pocieszyles :) . A czy pozostale objawy moga miec zwiazek uszkodzona uszczelka lub glowica?
_________________
2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 00:36   

grzesiek_1986 napisał/a:
A czy pozostale objawy moga miec zwiazek uszkodzona uszczelka lub glowica?

Rdza w zbiorniczku to raczej skutek jazdy na wodzie;
Ubywający płyn może mieć związek i dostawać się do komory spalania przez pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki;
Para z wydechu może mieć związek z ubywającym płynem który idzie w wydech;
Falujące obroty, wypadanie zapłonu, mogą być od dostającego się płynu, bo silnik na wodzie nie pracuje;
Brak mocy i duże spalanie to pewnie nie tylko od tego, no ale wpływ może być.

Generalnie głowica do zdjęcia i sprawdzenia na szczelność, aby wykluczyć jej nieszczelność, a jak będzie ok no to wina uszczelki, bo bloki M111 nie pękają jak w land roverach V8.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 09:31   

W kompressorach lubi wydmuchać uszczelkę. U mnie akurat olej poszedł do płynu
 
 
Podkopnik 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 195
Skąd: warszawa
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 10:15   

U mnie ubywało płynu i oleju jak się okazało po zdjęciu głowicy jakiś partacz Heniek założył nową uszczelkę pod głowicę bez żadnego planowania ani większego czyszczenia... Brak słów do takich ludzi.
Ale teraz poprawione i hula :)
_________________
poszukuje
 
 
grzesiek_1986 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 11:20   

Bodzcem do szukania usterki byly w/w przyczyny. Jedyny blad jaki wypluwa komp to blad sondy lambda. A i przypomnialo mi sie jeszcse jedno duza ilosc oleju w dolocie. Zaczelo sie od tego ze padla mi cewka, kupilem nowa ze sklepu samochod zaczo pracowac w miare rowno ale to nie bylo to. Zamowilem uzywany oryginal bylo odrobine lepiej ale dalej kicha. Przypadkowo zgadalem sie ze znajomym mechanikiem i on zasugerowal ze moze to byc uszcszelka pod goowica.
_________________
2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 13:01   

grzesiek_1986 napisał/a:
Bodzcem do szukania usterki byly w/w przyczyny. Jedyny blad jaki wypluwa komp to blad sondy lambda. A i przypomnialo mi sie jeszcse jedno duza ilosc oleju w dolocie. Zaczelo sie od tego ze padla mi cewka, kupilem nowa ze sklepu samochod zaczo pracowac w miare rowno ale to nie bylo to. Zamowilem uzywany oryginal bylo odrobine lepiej ale dalej kicha. Przypadkowo zgadalem sie ze znajomym mechanikiem i on zasugerowal ze moze to byc uszcszelka pod goowica.

Pisałeś że podczas testu płyn zabarwił się na zielono. Płyn był i jest zielony.
Przy przebiegu 380tys mogą zawory puszczać. Obowiązkowo zrób pomiar kompresji, będziesz wiedział czy coś się dzieje np z jednym cylindrem, czy ze wszystkimi.
Na moje oko to uszczelka głowicy do zrobienia i kompleksowy remont głowicy. Czyli docieranie zaworów [ew wymiana], uszczelniacze, planowanie.
Sam dól silnika jest mocny. A żeby głowica pękła to nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Jak by coś to robiłem uszczelkę miesiąc temu i służę pomocą.
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 15:44   

polofix napisał/a:

Pisałeś że podczas testu płyn zabarwił się na zielono. Płyn był i jest zielony.

Płyn do testu szczelności jest niebieski, przynajmniej ja taki mam, a gdy reaguje ze spalinami robi się zielony. Nie rozumiem o czym piszesz.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
grzesiek_1986 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 16:46   

Plyn reakcyjny jest koloru niebieskiego po kontakcie ze spalinami zmienia kolor na zielony lub zolty.
_________________
2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 29 Styczeń 2017, 09:38   

Pioterek napisał/a:
polofix napisał/a:

Pisałeś że podczas testu płyn zabarwił się na zielono. Płyn był i jest zielony.

Płyn do testu szczelności jest niebieski, przynajmniej ja taki mam, a gdy reaguje ze spalinami robi się zielony. Nie rozumiem o czym piszesz.

O tym że płyn z reguły jest niebieski lub zielony. Zielony najczęściej jak się zużywa, albo ma za dużo wody w sobie.
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 29 Styczeń 2017, 20:54   

Cytat:
O tym że płyn z reguły jest niebieski lub zielony. Zielony najczęściej jak się zużywa, albo ma za dużo wody w sobie.

Czyli jak rozumiem piszesz o płynie chłodniczym, a my nie. Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi w teście na obecność spalin w układzie.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 30 Styczeń 2017, 09:25   

Pioterek napisał/a:
Cytat:
O tym że płyn z reguły jest niebieski lub zielony. Zielony najczęściej jak się zużywa, albo ma za dużo wody w sobie.

Czyli jak rozumiem piszesz o płynie chłodniczym, a my nie. Chyba nie zrozumiałeś o co chodzi w teście na obecność spalin w układzie.

Przyznam się bez bicia, że nigdy takiego testu nie robiłem, znaczy nie potrzebowałem robić. A takiego pecha mam, że w każdym samochodzie jaki miałem robiłem uszczelkę.
 
 
 
grzesiek_1986 

Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 1 Luty 2017, 11:20   

A jeszcze jedno pytanie w związku z dość sporym przebiegiem przy wymianie uszczelki należało by wymienić łańcuch rozrządu i olej? Spotkałem się z różnymi opiniami. Jeden mechanik mówił żeby bezwzględnie wymienić łańcuch drugi mówił że jak założę jakiś zamiennik to po paru tysiącach będzie tak wyciągnięty jak mój stary oryginalny.
_________________
2.0 Kompressor 192PS, skrzynia manualna, Instalacja LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,166 sekundy. Zapytań do SQL: 9