Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ukladem chlodzenia dziwne zachowanie temperatury
Autor Wiadomość
andrzej1958

Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 28 Luty 2017, 12:50   Problem z ukladem chlodzenia dziwne zachowanie temperatury

witam wszystkich
uzytkuje W202 2.2 D z 1996 roku, od pewnego czasu, mam do Was kilka pytan, zaczne od tego, ze temperatura mi mocno faluje krazac od 80-100c na fabrycznym wskazniku
Bylo podejrzenie walnietej uszczelki przez 1 mechanika, poniewaz ubywalo plynu, ktory lecial na rozrusznik. Drugi wykluczyl uszczelke, znalazl nieszczelnosci na wezykach (oringach) chlodnicy oleju. Wymieniony zostal tez korek od zbiorniczka wyrownawczego poniewaz weze chlodnicy po nagrzaniu silnika byly miekkie. Niestety nic sie nie zmienilo w tej sprawie, czyli dalej tak jakby nie bylo cisnienia w ukladzie chlodzenia. Dalszych wyciekow jak na razie nie widac. Co mnie jeszcze nurtuje, to po 30km jazdy w zbiorniczku wyrownawczym jest zimny plyn.. termostat byl wymieniany na fabryczny otwierajacy sie w 85c..
Wczesniej dla eksperymentu zrobilem dziurke przelewu w starym i po zlozeniu temperatura nie przekraczala 60c na zegrach, ktora swoja droga tez sa podejrzane lub czujnik temperatury(siedzi nowy, lecz jego przewody nie wygladaja dobrze, latwo lamie sie izolacja), poniewaz zdarzylo sie, ze po uruchomieniu zimnego silnika wskaznik temp wskazywal 40c. Wisco jest srednie, tzn czuc jeszcze opor na smigle, z pewnscia nie jest juz fabryczny, ale w mojej ocenie tragedii nie ma.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Luty 2017, 17:48   

andrzej1958 napisał/a:
Niestety nic sie nie zmienilo w tej sprawie, czyli dalej tak jakby nie bylo cisnienia w ukladzie chlodzenia

Jak nie ma 100stopni, to dlaczego miałyby być sztywne?

andrzej1958 napisał/a:
Wczesniej dla eksperymentu zrobilem dziurke przelewu w starym i po zlozeniu temperatura nie przekraczala 60c na zegrach,

Czyli raczej czujnik dobry skoro pokazuje mniejsza temperaturę.

andrzej1958 napisał/a:
ub czujnik temperatury(siedzi nowy, lecz jego przewody nie wygladaja dobrze, latwo lamie sie izolacja), poniewaz zdarzylo sie, ze po uruchomieniu zimnego silnika wskaznik temp wskazywal 40c

No masz potencjalna przyczynę. Sprawdz opornośc czujnika.

W zasadzie to jak poszukasz na forum, to znajdziesz dużo informacji o temperaturze.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28 Luty 2017, 20:54   

andrzej1958 napisał/a:
(siedzi nowy, lecz jego przewody nie wygladaja dobrze, latwo lamie sie izolacja),


Od tego zacznij
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 1 Marzec 2017, 17:53   

A wiskoze możesz zregenerowac- uzupelnic uzupełnić olejem silikonowym :wink: mały koszt chwila pracy a u mnie dało efekt
 
 
andrzej1958

Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 2 Marzec 2017, 10:10   

nie dostalem odpowiedzi, czy plyn w zbiorniczku wyrownawczym po 30km jazdy moze byc chlodny? wiskoza byla juz olejona rok temu, podczas pracy mozna ja zatrzymac strzywniejsza gazeta;) czy moze to byc zapowietrzony uklad, czy w 2.2 D jest samoodpowietrzajacy?
wydaje sie, ze po odkreceniu korka od zbironiczka i nagrzaniu silnika na posotoju jest poprawa..
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Marzec 2017, 17:41   

W Mercedesach układ sie sam odpowietrza tzn. po wymianie płynu odkręcasz korek, powietrze uchodzi i raczej nie powinno juz byc problemu.
Tutaj może być problem z czujnikiem, albo z zegarem.
No i wisco zostawcie w spokoju przynajmniej zimową porą :evil: A chłodnica jest ciepła u góry jak silnik ma 80stopni wg zegara?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,113 sekundy. Zapytań do SQL: 9