Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzanie się silnika
Autor Wiadomość
KBK

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 65
Skąd: ok. Płocka
Wysłany: 25 Marzec 2017, 18:23   Grzanie się silnika

W202 2.2 Cdi nie moge go odpowietrzyć, najpierw był niedogrzewany, założyłem używke termostat bo miałem. Wahania temp miałem, takie było ciśnienie, że wąż mi pękł. Dzisiaj wymieniłem wąż zalałem płynem i chodził 30 min aż nagrzał sie do 80 stopni na odkreconym ogrzewaniu. Było dobrze z nawiewów ciepło dmuchało, ale nadal przy dymamicznej jeździe skakała temp nagle do 120 stopni i znów zaczeło dmuchać zimno z nawiewów, ubywa płynu z zbiorniczka jak odkręce korek to znowu przybywa płynu. Ten korek od zbiorniczka daję dupy? Już 3 używke założyłem. Ogrzewanie postojowe ominięte. Juz nie wiem co może być, upg?
 
 
Majster48 

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 50
Skąd: Janikowo
Wysłany: 25 Marzec 2017, 19:03   

A zostaw ten korek od wyrównawczego otwarty. A z pompą wszystko OK?
_________________
Mercedes W 202 2.5 Diesel
WDB2021251A036325
 
 
KBK

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 65
Skąd: ok. Płocka
Wysłany: 25 Marzec 2017, 19:19   

Odpowietrzałem na otwartym, pompa nówka sztuka
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 25 Marzec 2017, 20:14   

Wąż pękł Ci raczej ze starości niż od wahań temperatury.
Moim zdaniem powinieneś zacząć od sprawdzonego termostatu. Tą używkę gotowałeś? Ten termostat jest do Twojego auta? Czy po prostu pasuje?
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Marzec 2017, 20:16   

Może uszczelka pod głowicą poszła? W Mercedesach się raczej nie zdarza , że jest problem z odpowietrzeniem.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 25 Marzec 2017, 20:17   

perzu126 napisał/a:
Może uszczelka pod głowicą poszła? W Mercedesach się raczej nie zdarza , że jest problem z odpowietrzeniem.

Dla mnie na myśl przyszła pęknięta głowica, ale to nie wyjaśnia dlaczego po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego przybywa w nim płynu. :roll:
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
KBK

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 65
Skąd: ok. Płocka
Wysłany: 25 Marzec 2017, 21:02   

Takie ciśnienie sie robi na wezach, są takie twarde.
Uzywke brałem pod opalarke, funkjomuje niby. Otwiera sie i zamyka
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 25 Marzec 2017, 21:26   

W mercedesie odpowietrzanie to temat bardzo na wyrost... wystarczy przejechać się samochodem do uzyskania temperatury pracy, ewentualne braki płynu uzupełnić i tyle z odpowietrzania.

Obydwa termostaty masz sprawne? Pytam sie, bo nie wiem czy ten wodny układu paliwowego ma wpływ na temperaturę powyżej 60c , bo jak jest strzelony to samochód sie nie nagrzeje do 80c nawet przy nowym głównym - a jak to działa w drugą strone? raczej mało prawdopodobne.

Druga sprawa, że jak wymieniałeś termostat mam nadzieję, że nie wlałeś pod sam korek płynu chłodniczego :) U mnie w CDI'ku jak się mocniej zagrzeje w korku niż 80c to ubywa płyn, a jak temperatura to się podnosi - zauważyłem to podczas jeżdżenia na skraju płynu chłodniczego w zbiorniczku (jak czujnik) żeby obserwować czy coś wypija tego płynu - stałem w korku na autostradzie (temperatura 35c) i poszło do 90c a na desce kontrolka od płynu chłodniczego - po czym jak ruszyłem temperatura spadła to kontrolka zniknęła.

Kiedyś robiłem opla omegę to na ciepłym silniku był to normalny objaw - jeżeli robi Ci to na zimnym to upg mówi papa
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 25 Marzec 2017, 22:12   

Witam
KBK napisał/a:
pompa nówka sztuka

Już kilka razy się w życiu "przejechałem" na "nówka sztuka", więc podchodzę z rezerwą. Jeśli masz jeszcze ten stary termostat, zablokuj go w pozycji otwartej lub wywal tarczę zaworu, i wtedy sprawdź. Tym sposobem wyeliminujesz, albo termostat (temperatura będzie niska), albo pompę (temperatura nadal będzie rosła ponad normę).

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 25 Marzec 2017, 23:48   

Dandiee napisał/a:
Obydwa termostaty masz sprawne?



To są dwa? :P


Termostat zainstalowany na układzie powrotu paliwa nie ma większego wpływu na temperaturę silnika - to jest miejska legenda przekazywana z postu na post. A już tym bardziej nie ma wpływu na objawy przekazane przez KBK.

[ Dodano: 25 Marzec 2017, 22:50 ]
Niedzwiad napisał/a:
dlaczego po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego przybywa w nim płynu



Tak się dzieje. Dlatego nie odkręcamy korka za gorącym silniku.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
KBK

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 65
Skąd: ok. Płocka
Wysłany: 25 Marzec 2017, 23:58   

Dzisiaj zrobiłem ze 100 km i jak jade do 2k obrotów to wskazówka spada mi do 40stopni, a jak przycisne 130-140 to wskazówka rośnie do 80 no a dalej bałem sie tak cisnąć bo byłem daleko od domu jakby sie zagotował. Wiatrak od ilu stopni powinien sie załączać. Dodam że te objawy zaczeły sie nasilać przy wymianie albo pompy albo termostatu. Bo wymieniałem to razem. Tamten termostat znowu miał takie coś że miałem 60stopni normalnej pracy to chyba troche za mało
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25 Marzec 2017, 23:59   

Daniel napisał/a:

Termostat zainstalowany na układzie powrotu paliwa nie ma większego wpływu na temperaturę silnika - to jest miejska legenda przekazywana z postu na post.


O którym mówisz?
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 26 Marzec 2017, 00:06   

Muciek napisał/a:
O którym mówisz?



O tym "drugim".
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Marzec 2017, 00:07   

Jeśli Ci chodzi o ten co znajduje się przy intercoolerze, to niestety zmuszony jestem wyprowadzić Cię z błędu ale ma wpływ na temperaturę, a na dowód może sobie poczytać wątek mojej C-Klasy 8)
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 26 Marzec 2017, 00:15   

Muciek napisał/a:
to niestety zmuszony jestem wyprowadzić Cię z błędu



Nie musisz. Znam historie różnych samochodów. Ogólnie - moim zdaniem - temat mocno przereklamowany. Jednak biorąc pod uwagę, że sam element kosztuje niezbyt dużo a wymiana jest prosta - to niech sobie ludzie wymieniają.

Natomiast w jednej kwestii należy powiedzieć stanowczo - zabieranie się do wymiany "drugiego" termostatu PRZED wymianą głównego jest bez sensu. Najczęściej winą za kłopoty z temperaturą ponosi termostat silnika.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 9