Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju z spod kolektora ssącego
Autor Wiadomość
vito03

Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 24
Skąd: Konin
Wysłany: 12 Październik 2007, 10:48   

Witam , wszystkich na tym forum ,jestem nowym posiadaczem MB 250 TD 97r siada chyba turbinka i zaczyna lecieć z pod kolektora ssącego w związku z tym mam pytanie czy lepiej regenerować turbinę , a może kupić używaną ? jeśli regenerować to gdzie na terenie wielkopolski
Pozdrawiam
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 12 Październik 2007, 11:37   

Nie koniecznie musi to buc turbina,mogą to byc uszczelniacze na trzonach zaworów.Umnie tez ciekło ale narazie zawaliłem oringi pod kolektorem silikonem i nie cieknie.Ale kiedys bede musiał sie za to zabrac.
 
 
 
BEENN 
E 270 CDI/BMW 530d


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: LESZNO
Wysłany: 12 Październik 2007, 11:45   

Dobry warsztat jest w Kościanie. Koleś zajmuje się naprawą i diesli i specjalizuje sięw mercedesach. Ale to chyba trochęza daleko dla Ciebie.
_________________
MB W210 E 270 CDI ELEGANCE
BMW e39 530d

BEENN Ma Wóz...
"Dobrego kierowcę BMW można poznać po tym, że ma na bocznych szybach więcej much niż na przedniej"
 
 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 13 Październik 2007, 01:29   

przerabiałem to.
wymień olej na nowy (jeśli po kupnie tego nie zrobiłeś)
odkręć opaski i zdemontuj przewód umieszczony nad silnikiem (doprowadza powietrze do kolektora z interkulera)
zdejmij przewód powietrzny z turbiny i sprawdź czy wirnik nie ma luzów,widać stan łopatek.
odrobina oleju z tej strony turbiny to norma.nie ma strachu.
wymień oringi pod kolektorem (10 sztuk)
zrób to starannie,pamiętaj najważniejsze jest PRZYGOTOWANIE czyli czyszczenie przylegających powierzchni a następnie zamontuj kolektor wraz z nowymi oringami.koszt gumek ok 10-20zł.
Ja użyłem smaru MOBIL(silikon) który przywiozłem ze statku,możesz użyć nawet wazeliny technicznej.
WAŻNE musisz przykręcić kolektor (imbusowe śróby) odpowiednim momentem(zrobisz to na "ręke" to narobisz sobie diabła) ,śróby dokręcasz naprzemian.

jeśli sprężarka wymaga remontu warto samemu ją zdemontować,jeśli nie potrafisz lub nie masz możliwości wymienić uszczelniaczy/panewek wyślij ją kurierem do jakiegokolwiek warsztatu,jest ich teraz od groma w całej polsce.

jeśli sprężarka ładnie gwizdrze(1800obr/min usłyszysz ją napewno) ,spalniny nie dymią na czarno,silnik ma moc to jeździj i pilnuj oleju,nie warto na nim oszczędzać!!!

powodzenia pozdrawiam
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 13 Październik 2007, 06:36   

Marian25td napisał/a:
mogą to byc uszczelniacze na trzonach zaworów.

Bzdura... one nie odpowiadają za dmuchanie w odmę, tylko najwyżej za konsumpcję oleju...
Dmuchanie w odmę powodują wytarte pierścienie tłokowe...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 13 Październik 2007, 09:45   

Mi dmucha w kolektor ale oleju nie znika moze jakies 500gram na 10 tys A tee nowe oringu mozna sobie w dupe wsadzic jeszzce gorzej było.Teraz sylikon i juz luzik
 
 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 13 Październik 2007, 11:33   

Marian25td oringa w dupe nie wsadze bo byłby letki discomfort :)
prawidłowe przygotowanie i montaż to podstawa,ja zrobiłem i nic mi tam już nie cieknie, kto ma blisko moge zrobić i dać gwarancje,oczywiście tylko na moje oringi.
przeczytaj i przeanalizuj to co wyżej napisałem.

wycieki zdarzają się jeszcze przy napinaczu łańcucha, uszczelce pokrywy zaworów, zaworze przelewowym oleju.

co do śrób mocujących kolektor (torx) "wkręcać na przemian i dociągać momentem 25 N.m
pozdro.
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 13 Październik 2007, 11:43   

Drogi kolega jesli masz do sprzedania oringi orginalne chetnie je odkupie od ciebie Be to co zamóiłem w sklepie nie były za dobre ciekło z nich bardziej niż ze starych.Lepiej trzyma na sylikonie i jesli możesz napisz dokładnie jak odkrecac kolektor i dokrecac I ten samor mobilo gdzie mozna dostac.Pozdrawiam
 
 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 13 Październik 2007, 12:45   

jeszcze droższy kolega ja ten smar to ze statku sobie przywiozłem. Jest to MOBIL1 (czerwony) specjalnie do uszczelnien gumowych,również wysokociśnieniowych (smaruje tym oringi na styku wtryskiwacza z jego gniazdem w silnikach okrętowych).NIE JEST TO SILIKON ale smar na bazie silikonu.
Oringi możesz ocenić poprostu je "macająć" ,te z twardej gumy trudniej się dopasowują więc można powiedzieć że są pod pewnym względem gorsze.
Odkręcając jak i przykręcając śruby kolektora,weź pod uwage,że jest to element plastkiowy,łatwiej go zniszczyć jak np aluminiowy.
nie wolno używać twrdych narzędzi do czyszczenia gniazd o-ringów.
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 13 Październik 2007, 18:21   

A wiesz kolego gdzie mozna kupic taki smar czy nie jest do kupienia.
 
 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 14 Październik 2007, 14:29   

niestety nie znalazłem w necie nawet zdjącia pojemnika z tym smarem.
ten co mam dostałem od serwisanta z Rolls-Royca (dał mi nawet kombinezon)
i gość mówił ,że jest to BARDZO DOBRY i podobno drogi smar.
Ale jeszcze raz przypominam, najważniejsze jest PRZYGOTOWANIE PRZYLEGAJĄCYCH POWIERZCHNI!!!!

Do smarowania najlepiej używać smaru na bazie silikonu,(najlepiej odpornego na wys. temperatury)
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Październik 2007, 15:36   

Witam,to jak bede uszzcelniał kolektor to lepeij kupic smar na bazie silikonu czy sam sylikon.Pozdrawiam
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 14 Październik 2007, 17:58   

Cytat:
jak bede uszzcelniał kolektor to lepeij kupic smar na bazie silikonu czy sam sylikon.

Jak nie masz oringów, to sylikon do wys. temperatur, jak oringi to powlecz je smarem...
Wyżej ktoś już pisał
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 15 Październik 2007, 15:26   

Jeżeli bierze Tobie olej to proponuje poczytać mój temat-"duże zużycie oleju" Mi też pojawiał się olej w kolektorze ssącym przy samym bloku silnika, jeżeli turbina bierze, to z reguły rura do przepustnicy powinna mieć ślady oleju. U mnie okazała się zawalona odma dolna silnika.
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 15 Październik 2007, 17:06   

przed diagnozami polecam umycie silnika i całej przegrody.
po przejechaniu pewnego dystansu (przejechaniu, ponieważ silnik musi być obciążony i rozgrzany, oczywiście jeśli na biegu jałowym-wolnych obrotach nic się nie dzieje.
jednak po przeanalizowaniu objawów na początku postu nie widzę sensu szukać głębiej.
pozdro.
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10