Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wał napędowy, łącznik wału, przegub wału
Autor Wiadomość
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 22 Maj 2017, 07:33   Wał napędowy, łącznik wału, przegub wału

Cześć,

Przy jeździe po autostradzie ok 140 - 160 trzęsie się cała buda. Wykluczyłem układ kierowniczy w tym koła, raczej obstawiałbym wał. Wszedłem pod auto i to co widzę nijak się ma do rysunków, które są z EPC.
U mnie od strony skrzyni są dwa jakieś gumowe przeguby, od strony mostu tylko jeden.

Możecie pomóc mi nazwać te trzy gumowe koła? :D Które to łącznik wału, które to przegub wału, a które tłumik drgań (o ile występuje). Próbowałem posiłkować się katalogiem InterCars, ale albo czegoś tam nie mają, albo dział zły: http://e-katalog.intercar...5117/605010000/

Rysunek z EPC:
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Maj 2017, 09:10   

cracof napisał/a:
Możecie pomóc mi nazwać te trzy gumowe koła?



Na początku oraz na końcu wału napędowego masz sprzęgła podatne, czyli element spełniający funkcję łącznika oraz tłumika drgań.

Pośrodku (mniej więcej) masz podporę, przegub krzyżakowy oraz połączenie wielowypustowe które kompensuje zmianę długości wału podczas pracy.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 22 Maj 2017, 09:12   

Dzięki, a ten drugi element przy skrzyni? Tam są dwa obok siebie, z przerwą ok 1cm między nimi. To też jakiś tłumik drgań? W katalogu InterCars wszystkie są takie same :/
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Maj 2017, 09:30   

cracof napisał/a:
ten drugi element przy skrzyni?



To jest tłumik drgań - nie przenosi obciążeń.


Na wszelki wypadek zrób fotkę - tak dla pewności.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 22 Maj 2017, 09:34   

Ok, postaram się dziś ściągnąć wał i zdiagnozować wszystkie luzy, bo tak się nie da jeździć :) Zrobię też foto.
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Maj 2017, 09:38   

cracof, musisz sprawdzić przede wszystkim:

- sprzęgła
- tuleje centrujące
- połączenie wielowypustowe
- podporę
- łożysko podpory
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 22 Maj 2017, 09:40   

Myślę, że najlepszym sposobem chyba będzie spuszczenie wydechu i ściągnięcie wału na warsztat? Mam kanał, więc sprawa z pozoru nie wydaje się ciężka. Pewnie wrócę ze zdjęciami dziś, albo w ciągu najbliższych dni.
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 22 Maj 2017, 10:45   

Sprzęgła podatne są kierunkowe lub mają jakieś punkty montażowe? ? Uszczelnialem u siebie most i po założeniu przy raptownym ruszaniu czuć drgania na 1 i 2 biegu, przy normalnej jezdzie nie wyczuwalne. Demontowalem tylko tylne i wizualnie jeszcze było OK
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 22 Maj 2017, 10:52   

Svempa, nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, jeszcze nie miałem takiego sprzęgła w ręce, ale jeśli byłoby to na pewno MB zamieściłby strzałkę (chociaż na starym ;) ). Co jednak bardziej mnie interesuje - też bym uszczelnił dekiel mostu bo robię dolewki co pół roku :D Jak Ci poszło i czego użyłeś?

To szarpanie u Ciebie to na pewno wina mostu, a nie sprzęgła?
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Maj 2017, 11:06   

cracof napisał/a:
ściągnięcie wału na warsztat



Pamiętaj aby przed demontażem oznaczyć wzajemne położenie części wału.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 22 Maj 2017, 11:13   

Daniel napisał/a:
Pamiętaj aby przed demontażem oznaczyć wzajemne położenie części wału.

Czyli nie tylko położenie obu połówek wału względem siebie tylko też mocowania do łap w skrzyni i w moście?
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Maj 2017, 11:23   

cracof napisał/a:
położenie obu połówek



Tylko to.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 23 Maj 2017, 08:43   

Daniel, jeszcze pytanko do Ciebie.

1) Czy te dwa elementy poniższe to jest to samo / występują zamiennie? Oba wg. nomenklatury to przeguby elastyczne wału, a wyglądają zupełnie inaczej, ceny też mocno rozbieżne.

2) Tuleje centrujące są umieszczone tylko w przegubie wał -> most?



_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 26 Maj 2017, 23:30   

cracof napisał/a:
Co jednak bardziej mnie interesuje - też bym uszczelnił dekiel mostu bo robię dolewki co pół roku :D Jak Ci poszło i czego użyłeś?

Ja wymieniałem wszystkie 3 uszczelniacze (ori komplet 160pln) a tylny dekiel fabrycznie jest uszczelniany masą, ja użyłem masy Reinz (30 pln tubka) ja sie z tym bawiłem całe popołudnie do północy,jest troche srubek do odkrecania,ja go jeszcze dokładnie myłem chemia z zewnatrz ,potem płukałem zmywaczem w środku,najbardziej skomplikowane jest wyciąganie i wkładanie tej nieporęcznej i cieżkiej bestii,ja sam to robiłem i mialem podnośnik hydrauliczny a mimo to było głaskanie i cudowanie z nim :wink:
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 27 Maj 2017, 13:08   

cracof napisał/a:
1) Czy te dwa elementy poniższe to jest to samo / występują zamiennie? Oba wg. nomenklatury to przeguby elastyczne wału, a wyglądają zupełnie inaczej, ceny też mocno rozbieżne.



Sprzęgło podatne jest dostosowane do mocy silnika i przeznaczenia pojazdu.


cracof napisał/a:
2) Tuleje centrujące są umieszczone tylko w przegubie wał -> most?


Tuleje centrujące są umieszczone na początku i końcu wału.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,154 sekundy. Zapytań do SQL: 9