Diagnoza cewek zapłonowych |
Autor |
Wiadomość |
kaczmarus
C200/C280/E430/E500
Pomógł: 26 razy Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1588 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 07:47 Diagnoza cewek zapłonowych
|
|
|
Witam
Czy jest jakiś konkretny sposób diagnozy cewek zapłonowych w celu wykluczenia tej wadliwej? Wyczytałem że cewka ma 2 rodzaje uzwojeń, rezystancje jednego z nich można zmierzyć prostym miernikiem, ale drugiego podobno nie da rady bez oscyloskopu.
W chwili obecnej walczę z wypadającymi raz po raz zapłonami, po wymianie świec poprawiło się, ale nadal problem występuje. Na razie w ciemno obstawiłem przewody ze względu na dość duży interwał od ostatniej wymiany (47tys na LPG i ??? na PB czyli byc może 60-100tys). W poprzednim aucie BERU poddawały się po 45-50tys na LPG i nie było mowy o dalszej jeździe bez problemów.
Próbowałem metodą wypinania cewek jak to w TVN Turbo pokazano, wychwyciłem moment wypadania zapłonu na jednym z cylindrów, po wypięciu wiązki do jednej z cewek nie było widać różnicy. Jest to jakas metoda jednak ona nie wyklucza możliwości wady danego przewodu WN od danej cewki do świecy. Więc wg mnie taka metoda i tak nie mówi nam czy ta cewka jest wadliwa, jedynie zawęża krąg poszukiwań do tej jednej cewki i 1 przewodu...
Co ciekawe, nie zawsze te zapłony wypadają, musi przyjść odpowiedni moment.
Na razie czekam na nowe przewody, jednak jeśli jest jakaś metoda samodzielnej diagnozy cewek to chciałbym ja wypróbować. |
_________________ W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8
|
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 08:46
|
|
|
kaczmarus, a jakby sprobowac zamienić przewody na ktorys z drugiej cewki? jeżeli wina przewodu to problem powinie się przenieść na drugą cewkę, jeżeli to cewka jest wadliwa to zostanie problem tak jak był. tak na chłopski rozum |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
kaczmarus
C200/C280/E430/E500
Pomógł: 26 razy Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1588 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 12:06
|
|
|
MateM napisał/a: | kaczmarus, a jakby sprobowac zamienić przewody na ktorys z drugiej cewki? jeżeli wina przewodu to problem powinie się przenieść na drugą cewkę, jeżeli to cewka jest wadliwa to zostanie problem tak jak był. tak na chłopski rozum |
Też myślałem o tym, ale obawiam sie troche o stan tych przewodów bo przebieg mają bardzo duży, obawiam sie ze przy próbach zamieniania narażając je na kolejne zgięcia, skręcenia będzie juz tylko gorzej - przyczynię się do objawów tylko na kolejnym cylindrze,. Zanim przyjdą nowe z niemiec (2 tygodnie) auto będzie jeszcze sporadycznie potrzebne.
Zobaczę, jesli gniazda przewodów nie beda robic duzych oporow to sproboje zamienic przewody i wypinac kontrolnie zasilanie cewek na tych dwóch. |
_________________ W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8
|
|
|
|
|
Kajox
Dołączył: 03 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 22:20
|
|
|
Cewka w zamienniku 47zl placilem. Dziala 2 lata. Czasem zaplon wypadal na gazie. Cewka niby dobra na benzynie bardzo rzadko. Jakie przewody kupileś jaka firma? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 22:45
|
|
|
kaczmarus, tak w ramach problemów eksploatacyjnych silników zasilanych LPG. Układ zapłonowy - jak zapewne wiesz - przy zasilaniu alternatywnym zużywa się w przyspieszonym tempie. I nie na to rady - tak jest. Więc jeśli eksploatujesz silnik na gazie i zaczynają wypadać zapłony, to można wprawdzie szukać "tej uszkodzonej" cewki, biorąc pod uwagę jednak, że pozostałe elementy są prawdopodobnie w równie kiepskim stanie, to w zasadzie pozostaje tylko wymiana wszystkich.
Poprawa "wypadania zapłonów" po wymianie świec na nowe tylko potwierdza, że trop idzie w kierunku cewek (i przewodów WN). Także, najlepiej w tym wypadku, wymienić wszystko jak leci... I gdzie tu oszczędności... |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
kaczmarus
C200/C280/E430/E500
Pomógł: 26 razy Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1588 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2017, 08:13
|
|
|
Dokładnie tak jak piszesz Dociekliwy.
Wczoraj pracował poprawnie więc odpuszczam zabawe w podmienianie przewodów. Nawet jesli będzie to którys z nich to i tak pozostałe będą znacznie zużyte. Jeśli to któraś z cewek, to przewody i tak są już znacznie zużyte i powinno się je wymienic. Tak więc podchodze do tego na chłodno i czekam na spokojnie na przewody.
Wczoraj pojawił się taki gosc na forum 210 co nigdy nic nie wymieniał, zapłony zaczęły wypadac a on zaczął jezdzic po gazownikach i zostawiac kase bez skutku.. Ja sobie serwis LPG odlorzylem na po ogarnięciu zapłonu, bo tez jest juz jego interwał. |
_________________ W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8
|
|
|
|
|
haftar
haftar
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2017, 16:21
|
|
|
a więc jednak coś jest w tym tekście: "na gaz to są kuchenki a nie auta" |
_________________ ex W202 C250TD
W220 320CDi |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
kaczmarus
C200/C280/E430/E500
Pomógł: 26 razy Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1588 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2017, 15:59
|
|
|
haftar napisał/a: | a więc jednak coś jest w tym tekście: "na gaz to są kuchenki a nie auta" |
dupa tam, winą jest nie gaz a "osłabiony" układ zapłonowy |
_________________ W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2017, 08:28
|
|
|
haftar, zawsze tak było i nic tego nie zmieni, nawet instalacja za kilka tysięcy. Na tym przykładzie (duża ósemka i rozbudowany układ zapłonowy ) jest to tym bardziej widoczne |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10 Październik 2019, 20:32
|
|
|
Wg info na forum opór wtórny na cewkach używanych w m104 i m111 wynosi pomiędzy 5,2k-8,5k ohma. Nie mogę znaleźć oficjalnych info u producentów. Ktoś potwierdzi te dane? |
_________________
|
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Październik 2019, 22:02
|
|
|
ralf, danych nie mam, ale może od drugiej strony podejdziemy do tematu - co jest grane, że potrzebujesz tych danych? |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13 Październik 2019, 13:52
|
|
|
Abdul sprawdzenie przed montażem. Zdarza się, że nówki są uwalone. Przezorny zawsze ubezpieczony.
Wymieniam przewody i cewki, wszystko beru. Już w maju rozważałem wymianę po dokładnej inspekcji, wstępnie miały być cewki bremi jednak zbyt wiele negatywnych opinii. Jeżdżę mało, nie ma gazu więc warto założyć raz a porządnie i nie wracać do tematu. |
_________________
|
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Październik 2019, 22:06
|
|
|
ralf, a to prawda Z drugiej strony na benzynie raczej po dłuższym czasie wyjdzie taki defekt niż na LPG, które jest bardzo wrażliwe na jakość iskry |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
|