Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnoza cewek zapłonowych
Autor Wiadomość
kaczmarus 
C200/C280/E430/E500


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1588
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 07:47   Diagnoza cewek zapłonowych

Witam

Czy jest jakiś konkretny sposób diagnozy cewek zapłonowych w celu wykluczenia tej wadliwej? Wyczytałem że cewka ma 2 rodzaje uzwojeń, rezystancje jednego z nich można zmierzyć prostym miernikiem, ale drugiego podobno nie da rady bez oscyloskopu.

W chwili obecnej walczę z wypadającymi raz po raz zapłonami, po wymianie świec poprawiło się, ale nadal problem występuje. Na razie w ciemno obstawiłem przewody ze względu na dość duży interwał od ostatniej wymiany (47tys na LPG i ??? na PB czyli byc może 60-100tys). W poprzednim aucie BERU poddawały się po 45-50tys na LPG i nie było mowy o dalszej jeździe bez problemów.

Próbowałem metodą wypinania cewek jak to w TVN Turbo pokazano, wychwyciłem moment wypadania zapłonu na jednym z cylindrów, po wypięciu wiązki do jednej z cewek nie było widać różnicy. Jest to jakas metoda jednak ona nie wyklucza możliwości wady danego przewodu WN od danej cewki do świecy. Więc wg mnie taka metoda i tak nie mówi nam czy ta cewka jest wadliwa, jedynie zawęża krąg poszukiwań do tej jednej cewki i 1 przewodu...

Co ciekawe, nie zawsze te zapłony wypadają, musi przyjść odpowiedni moment.

Na razie czekam na nowe przewody, jednak jeśli jest jakaś metoda samodzielnej diagnozy cewek to chciałbym ja wypróbować.
_________________
W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)


 
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 08:46   

kaczmarus, a jakby sprobowac zamienić przewody na ktorys z drugiej cewki? jeżeli wina przewodu to problem powinie się przenieść na drugą cewkę, jeżeli to cewka jest wadliwa to zostanie problem tak jak był. tak na chłopski rozum :P
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
kaczmarus 
C200/C280/E430/E500


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1588
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 12:06   

MateM napisał/a:
kaczmarus, a jakby sprobowac zamienić przewody na ktorys z drugiej cewki? jeżeli wina przewodu to problem powinie się przenieść na drugą cewkę, jeżeli to cewka jest wadliwa to zostanie problem tak jak był. tak na chłopski rozum :P


Też myślałem o tym, ale obawiam sie troche o stan tych przewodów bo przebieg mają bardzo duży, obawiam sie ze przy próbach zamieniania narażając je na kolejne zgięcia, skręcenia będzie juz tylko gorzej - przyczynię się do objawów tylko na kolejnym cylindrze,. Zanim przyjdą nowe z niemiec (2 tygodnie) auto będzie jeszcze sporadycznie potrzebne.

Zobaczę, jesli gniazda przewodów nie beda robic duzych oporow to sproboje zamienic przewody i wypinac kontrolnie zasilanie cewek na tych dwóch.
_________________
W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)


 
 
 
Kajox 

Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 22:20   

Cewka w zamienniku 47zl placilem. Dziala 2 lata. Czasem zaplon wypadal na gazie. Cewka niby dobra na benzynie bardzo rzadko. Jakie przewody kupileś jaka firma?
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 22:45   

kaczmarus, tak w ramach problemów eksploatacyjnych silników zasilanych LPG. Układ zapłonowy - jak zapewne wiesz - przy zasilaniu alternatywnym zużywa się w przyspieszonym tempie. I nie na to rady - tak jest. Więc jeśli eksploatujesz silnik na gazie i zaczynają wypadać zapłony, to można wprawdzie szukać "tej uszkodzonej" cewki, biorąc pod uwagę jednak, że pozostałe elementy są prawdopodobnie w równie kiepskim stanie, to w zasadzie pozostaje tylko wymiana wszystkich.
Poprawa "wypadania zapłonów" po wymianie świec na nowe tylko potwierdza, że trop idzie w kierunku cewek (i przewodów WN). Także, najlepiej w tym wypadku, wymienić wszystko jak leci... I gdzie tu oszczędności... 8)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 1 Czerwiec 2017, 23:15   

Kajox napisał/a:
Cewka w zamienniku 47zl placilem

a ja za Beru 180zl ...
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
kaczmarus 
C200/C280/E430/E500


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1588
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Czerwiec 2017, 08:13   

Dokładnie tak jak piszesz Dociekliwy.

Wczoraj pracował poprawnie więc odpuszczam zabawe w podmienianie przewodów. Nawet jesli będzie to którys z nich to i tak pozostałe będą znacznie zużyte. Jeśli to któraś z cewek, to przewody i tak są już znacznie zużyte i powinno się je wymienic. Tak więc podchodze do tego na chłodno i czekam na spokojnie na przewody.

Wczoraj pojawił się taki gosc na forum 210 co nigdy nic nie wymieniał, zapłony zaczęły wypadac a on zaczął jezdzic po gazownikach i zostawiac kase bez skutku.. Ja sobie serwis LPG odlorzylem na po ogarnięciu zapłonu, bo tez jest juz jego interwał.
_________________
W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)


 
 
 
haftar 
haftar

Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Czerwiec 2017, 16:21   

a więc jednak coś jest w tym tekście: "na gaz to są kuchenki a nie auta"
_________________
ex W202 C250TD
W220 320CDi
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 5 Czerwiec 2017, 18:20   

kaczmarus, SD powinna mieć funkcję w HHT licznika wypadania zapłonów na poszczególnych cylindrach. Inaczej (bez oscyloskopu) nic nie zrobisz.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
kaczmarus 
C200/C280/E430/E500


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 1588
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Czerwiec 2017, 15:59   

haftar napisał/a:
a więc jednak coś jest w tym tekście: "na gaz to są kuchenki a nie auta"


dupa tam, winą jest nie gaz a "osłabiony" układ zapłonowy :)
_________________
W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8 ;)


 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 10 Czerwiec 2017, 08:28   

haftar, zawsze tak było i nic tego nie zmieni, nawet instalacja za kilka tysięcy. Na tym przykładzie (duża ósemka i rozbudowany układ zapłonowy ) jest to tym bardziej widoczne
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 10 Październik 2019, 20:32   

Wg info na forum opór wtórny na cewkach używanych w m104 i m111 wynosi pomiędzy 5,2k-8,5k ohma. Nie mogę znaleźć oficjalnych info u producentów. Ktoś potwierdzi te dane?
_________________
»składak
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Październik 2019, 22:02   

ralf, danych nie mam, ale może od drugiej strony podejdziemy do tematu - co jest grane, że potrzebujesz tych danych? :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 13 Październik 2019, 13:52   

Abdul sprawdzenie przed montażem. Zdarza się, że nówki są uwalone. Przezorny zawsze ubezpieczony.
Wymieniam przewody i cewki, wszystko beru. Już w maju rozważałem wymianę po dokładnej inspekcji, wstępnie miały być cewki bremi jednak zbyt wiele negatywnych opinii. Jeżdżę mało, nie ma gazu więc warto założyć raz a porządnie i nie wracać do tematu.
_________________
»składak
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Październik 2019, 22:06   

ralf, a to prawda :) Z drugiej strony na benzynie raczej po dłuższym czasie wyjdzie taki defekt niż na LPG, które jest bardzo wrażliwe na jakość iskry :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 10