Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MICHAL200
15 Czerwiec 2017, 11:55
Oryginalne lampy żarówki xenon
Autor Wiadomość
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 15 Czerwiec 2017, 11:18   Oryginalne lampy żarówki xenon

Witam.
Kupiłem niedawno swojego pierwszego W202 i mam w nim oryginalne lampy tyle że ktoś zamontował w nich światła xenonowe.
Wrzucił same żarówki, od nich idzie kabel do "żarnika" tak? dobrze mówię?
Dalej leci to jakoś wiązką wyżej (do bezpieczników ?) Jeżeli nie to może mi ktoś powiedzieć gdzie?

Światłą zapalają się normalnie, lecz po chwili jedna żarówka gaśnie a na zegarach jest kontrolka spalonej żarówki.

Dziś postaram się jakoś to rozgrzebać i może coś ze stykami.

Przyznam ze w takiej elektryce jestem zielony.
Chciałbym najlepiej wrócić do oryginalnych żarówek ale ktoś tu namieszał we wiązce i nie wiem czy dam rade sam do tego dojść.

Dam rade kupić nie wiem jak to napisać, kawałek wiązki która idzie od razu od reflektora w "górę" ? bo tam mam namieszane gdzie są podłączone te żarniki do tych xenonowych żarówek.

Chce to zrobić bo nie mam ani czujników poziomowania, ani spryskiwaczy a to jest niezbędne. Tzn mam wycieraczkę z spryskiwaczem na lampy ale są to atrapy. nie mam podłączenia do zbiorniczka spryskiwaczy a sama wycieraczka kończy się kablem z kostką którą za Chiny ludowe nie wiem gdzie miałbym przyczepić.
Poprzedni właściciel jeździł tak 5 lat bo podobno taką "modyfikacje" zrobił jeszcze wcześniejszy właściciel, ale ja nie chciał bym stracić przez to dowodu rejestracyjnego na ewentualnej kontroli że mi żarówka nie świeci.

przydał by sie jakiś nie wiem, schemat jak wygląda wiazka bezpośrednio z lamp (oryginałów) gdzieś wyżej.
Przełączniki mam ok w kokpicie więc tam nie jest namieszane, tylko przy samych lampach.

Później zrobię zdjęcia i pokaże jak to wygląda
Ostatnio zmieniony przez Dudek13 15 Czerwiec 2017, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7363
Skąd: _____
Wysłany: 15 Czerwiec 2017, 11:52   

HIDy przewaznie wpinane sa do oryginalnej instalacji. Od wtyczki ida kable do przetwornicy i od przetwornicy do zarnika.
Zrob foty jak to wyglada. W oslonach zarowek reflektorow z tylu masz jakies dziury powywiercane ktorymi ida przewody?
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 15 Czerwiec 2017, 12:57   

w obudowie lampy jest takie coś i do tego wpina sie jedna duza kostke od zewnatrz a poszczególne kable już rozchodza sie do żarówek. Sa tylko dwa rodzaje lamp i różnią sie na pewno ząrówkami mijania albo H1 albo H7
http://allegro.pl/wtyczka...6759621649.html
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 15 Czerwiec 2017, 23:29   

Svempa[b] Dzięki, to co mi podesłałeś to wiązka która jest już w lampie.

[b]MICHAL200
Tak, w obudowie żarówki mijania mam dziurkę z boku.
ten kabel idzie do żarówki xenonowej i wychodzi do "żarnika" tak? czy tej przetwornicy.
Z niej idzie kabel z oryginalnej wiązki.
To jest oryginalna wtyczka (ta która idzie z oryginalnej wiązki do żarnika) która powinna iść do oryginalnej żarówki mijania?
Da rade ją podpiąć pod zwykła żarówkę jak kupię
Wywalił bym żarnik i wg. xenony i wrócił do oryginału
Czy u mnie tez jest przerobiona.

Wszytko widzicie na zdjęciach :
Kod:
http://pokazywarka.pl/3qmg0d/


Poodczepiałem kostki, poczyściłem, powpinałem z powrotem.
Żarówka wydaje się być ok, lecz pewności nie mam.
Bynajmniej nadal mi przerywa jedna strona (od pasażera) włączą się obie rozgrzeją świecą ładnie i nagle jedna właśnie mrygnie i pada. jak wyłączę światła podczas jazdy i włączę z powrotem działają obie i nagle pada ta jedna. Wydaje mi się że ten żarnik chyba pada.
Oto on:
Kod:
http://pokazywarka.pl/8pv0l0/


Co do wycieraczek reflektora.
Mam mechanizm ale nie ma jak i gdzie podłączyć.
Nie mam gdzie podpiąć kostki.Jakby mój model C klasy nie miał w standardzie okablowania, a ktoś dodał same wycieraczki i są jako atrapy.
Tak samo wychodzi z nich podłączenie do wężyka do spryskiwaczy ale nic przy zbiorniczku nie widzę jak to podpiąć jak by czegoś brakowało.
Oto zdjęcia:

Kod:
http://pokazywarka.pl/x8f0hq/


Udało by mi się podpiąć te wycieraczki reflektora pod "bezpiecznik" spryskiwacza przedniej szyby. Bo to powinno tak działać. Tyle że jest bezpiecznik głównej wycieraczki i inny wycieraczek reflektora.
Gdybym jednak podpiął pod główną, gdybym spryskiwał przednią to spryskiwały by mi się też reflektory i parę razy by je ta wycieraczką machnął.
Pytanie czy dam to rade tak zrobić.
Musiał bym jeszcze poprowadzić wężyk z zbiorniczka do tych wycieraczek lamp.
Jak?
Kod:
http://pokazywarka.pl/jpxdy1/



Podsumowując, chciałbym podłączyć aby działały te spryskiwacze z wycieraczkami reflektorów najlepiej jakby pracowały równocześnie jak główna wycieraczka oraz musiał bym kupić zwykłe, dobre żarówki (mijania) z Wkładem do lampy , bo mam tam wkład na żarówkę xenonową.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 16 Czerwiec 2017, 10:49   

Dudek13, mi to wygląda, że ktoś założył oryginalne lampy xenon, tylko dał przetwornice od HID-ów, więc żadnej innej żarówki tam nie założysz, tylko taki palnik jak jest czyli D2R. Najprościej to zmień tylko palnik, na allegro znajdziesz już w cenie żarówki palniki D2R i będzie świeciło. Dla potwierdzenia diagnozy czy to palnik: zamieniasz lewy na prawy i prawy na lewy. Jak gaśnie po tej akcji z drugiej strony masz 100% diagnozę, że palnik do śmieci.
Regulacja wysokości jest zamontowana pneumatyczna, powinna być automatyczna, no ale lepsze to niż nic i manualnie możesz regulować.
Co do wycieraczek, to po dołożeniu instalacji elektrycznej, dodatkowej pompki i wężyków ten układ zadziała. Co i jak zrobić poszukaj na forum, na pewno było.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 16 Czerwiec 2017, 11:01   

Pioterek przetwornice do HIDów to są te puszki kenwood z kablem do żarówki?

A nie mógł bym wywalić tych przetwornic i wrócić do oryginalnych żarówek, zwykłych i tak jak było na oryginalnej mojej wiązce ( tak jak widać na zdjęciu ) Żeby było bez żadnych przeróbek?
Włożyłbym normalne żarówki tylko potrzebował bym "gniazda" na normalne bo teraz mam na D2R FOTO :
Kod:
http://pokazywarka.pl/ech9ka/


A to jest tan żarnik który gaśnie po chwili. wiec albo on byłby do dupy albo przetwornica HID z jego strony.
Kod:
http://pokazywarka.pl/j9kwnw/


Czy ja już nie mam oryginalnych lamp tylko mam założone na żarówki xenon ?
Jak sprawdzić jake to są? jak sprawdzić ich homologację. Czy sa na xenon czy halogen czy na zwykłe żarówki.
I nie wchodzi w rachubę kupno nowych żarówek takich jak do zwykłych lamp co Mercedes miał w oryginale i wywalenie tych "palników" oraz przetwornic ?
I wg Was mam założone "czujniki " poziomowania tyle że są one pneumatyczne tak?
To jest modyfikacja pod te xenony czy standardowe wyposażenie Mercedesa?
Pytam tak na " chłopski rozum" bo tak najprościej coś zrozumieć coś z czym się nie miało nigdy doczynienia.

Jeszcze jedno
Na zdjęciu w poście wyżej pokazałem reflektor i wycieraczkę.
Ja mam reflektor ryflowany? ( co to wgl znaczy) czy nie?
Tam jest 1 żarówka na długie i krótkie -moje przerobione xenony.
czyli mam żarówki h7 tak?
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 17 Czerwiec 2017, 19:01   

To sa oryginalne xenony Mercedesowskie z przeznaczeniem do tego samochodu, u Ciebie bez podania VINu nie jestesmy w stanie stwierdzic czy to jest od momentu opuszczenia fabryki czy któryś z włascicieli potem to zakładał i przerabiał, klosz jest ryflowany szklany-od wewnatrz sa paski pionowe i poziome, przetwornice to te puszki Kenwood. Przerabiac takie lampy na zwykłe żarówki mijania mija sie z celem,taniej lepiej szybciej bedzie wymienic uszkodzony palnik lub przetwornice o której pisali koledzy, te lampy. Kwestia wycieraczek i spryskiwaczy jest do uruchomienia (zakładajac ze silniczki sa sprawne) i podstawowa wiedza elektryczna wystarczy do tego, kawałek kabla,wężyka i pompka do spryskiwaczy wystarczy (zbiornik na płyn do spryskiwaczy powinien być przystosowany pod druga pompke,popatrz i znajdziesz miejsce z czarna zaslepka.
Na chwile obecna zacząłbym od podmiany palników i obserwacje czy nastapiła zmiana. :wink:
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 17 Czerwiec 2017, 19:26   

Dobrze. super odpowiedź.
Jano i na temat.
Zamieniam palniki i sprawdzę czy występuje błąd.
Co do zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy,tak jest zaślepione miejsce na pompkę.


Mój VIN : WDB2020181A468327
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 17 Czerwiec 2017, 21:02   

wg vinu to ksenonów nie miał w momencie opuszczenia fabryki i ktoś to domontował,sprawdzałes czy działa regulacja wysokości swiateł?? to te fioletowe wężyki podcisnieniowe które sa podpięte i przy uruchomionym silniku powinny wędrowac góra-dół.
Moim zdaniem lepiej jest doprowadzic te lampy do porządku niż cofac sie do zwykłych zarówek halogenowych które na pewno beda gorzej swiecic a w razie kontroli to masz bardzo wyraźnie opisany klosz ze jest przystosowany do takiego źródła swiatła.
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Czerwiec 2017, 21:14   

Dudek13, faktycznie nie masz xenonów fabrycznie, więc jak nie chce Ci się dłubać to najprościej wywal te lampy i sprzedaj a kup i załóż zwykłe. Finansowo wyjdziesz na duży plus, nie narobisz się i będziesz śmigał w pełni legalnie. Bo żeby teraz doprowadzić to do ładu to musisz kupić dużo gadżetów i dużo podłubać w aucie 8)
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 18 Czerwiec 2017, 08:40   

Jak chcesz faktycznie przejsc na zwykłe lampy to możemy sie wymienic bo mam dwie takie u siebie w garazu na Stroszku, mozesz je zabrac na próbe zobaczyć co i jak a potem zdecydujesz co lepsze dla Ciebie :wink:
 
 
Dudek13 

Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 87
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 18 Czerwiec 2017, 13:01   

Svempa dzięki za opis, tak, działa mi poziomowanie świateł bo sprawdzałem.

Svempa napisał/a:
Moim zdaniem lepiej jest doprowadzic te lampy do porządku niż cofac sie do zwykłych zarówek halogenowych


A jak byś to zrobił? W sensie co mam kupić, co dołożyć i czy jest to prosty montaż z którym sam sobie poradzę?
Bo niby mam, ale jakiegoś lipnego producenta (zdjęcie z przetwornica Kingwood) i jakby nie działa poproawnie.

Svempa napisał/a:
w razie kontroli to masz bardzo wyraźnie opisany klosz ze jest przystosowany do takiego źródła swiatła.


Skoro tak, to w porządku.
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18 Czerwiec 2017, 14:34   

Dudek13 napisał/a:

Svempa napisał/a:
Moim zdaniem lepiej jest doprowadzic te lampy do porządku niż cofac sie do zwykłych zarówek halogenowych


A jak byś to zrobił? W sensie co mam kupić, co dołożyć i czy jest to prosty montaż z którym sam sobie poradzę?
Bo niby mam, ale jakiegoś lipnego producenta (zdjęcie z przetwornica Kingwood) i jakby nie działa poproawnie..


Musisz kupić najlepiej ori przetwornice, pewnie dobre żarniki, rozumiem, że zbiornik spryskiwaczy + wiązka wszystko ogarnięte jest? Bo jeśli nie to dodatkowo to. Założyć żyroskopy na tylnej i przedniej osi z wiązkami oczywiście, no a na sam koniec ze względów estetycznych możesz sobie zmienić dekor przy pokrętle od świateł, żeby nie mieć tam regulacji. Sam jestem ciekaw czy to wszystko, bo na chwilę obecną nie przypominam sobie nic więcej.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Svempa 

Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 59
Skąd: Bytom
Wysłany: 18 Czerwiec 2017, 15:03   

Cała ta zabawa z żyroskopami mija sie z celem, to nie czołg żeby lufa była w poziomie :lol: z własnego doswiadczenia wiem ze w autach z lat 90tych były to bardzo zawodne systemy i rzadko który wytrzymywał próby czasu,jest regulacja wysokosci i wg mnie to jest wystarczające do jazdy z tesciowa lub bez. D2R nawet słabej jakosci w oryginalnej lampie będzie robić robote,przetwornice o ile są sprawne (zamiana palników miejscami rozwiaze wątpliwosci) mogą dalej zostać te same.
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 18 Czerwiec 2017, 15:06   

Svempa, i chcę widzieć Twoje tłumaczenie podczas kontroli jak tracisz dowód.
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 12