Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:13
Regeneracja alternatora
Autor Wiadomość
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
  Wysłany: 7 Maj 2009, 15:51   Regeneracja alternatora

Dałem mój alternator do regeneracji, bo trochę szumiał. Wymieniono mi łożyska, szczotki i coś tam jeszcze.
Jednak po tej wymianie zaczął wydawać dźwięk zbliżony do słowika . Czy to tylko kwestia, że coś się musi tam ułożyć, czy poprostu coś spieprzyli?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
Ostatnio zmieniony przez zmichal 7 Maj 2009, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 7 Maj 2009, 16:14   

Moim zdaniem powinien chodzic ciszej, mozliwe, ze jest to kwestia dopasowania sie szczotek i reszty elementow. Zrob nim z 1000km i zobacz czy dalej jest tak samo, jesli nie to reklamuj,
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Maj 2009, 18:39   

Alternator po regeneracji powinien być absolutnie bezgłośny - jeżeli jest inaczej to od razu pojechałbym złożyć reklamację.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Maj 2009, 21:15   

Cytat:
Alternator po regeneracji powinien być absolutnie bezgłośny - jeżeli jest inaczej to od razu pojechałbym złożyć reklamację.


Potwierdzam, sam regenerowałem już nie jeden i jak coś świszczy/piszczy to nie wróży nic dobrego.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Vernier 

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Maj 2009, 21:41   

Wg mnie powinieneś obejrzeć pasek od alternatora. Jeśli są na nim choć drobne pęknięcia to do wymiany. Jeśli oddawałeś alternator do regeneracji, to znaczy że było z nim coś nie tak. Nowe szczotki = większy prąd = większe obciążenie dla alternatora. Sprawdź na szybko psikając takim preparatem do usuwania piszczenia paska, są w marketach. Jeśli piszczenie ustanie, to znaczy że to pasek. Sam alternator nie powinien wydawać żadnego odgłosu, w innym przypadku coś schrzanili przy regeneracji, tam nie ma co się układać, musi być dobrze od samego początku.
Ja miałem tak, że stary alternator pracował cicho aż bezgłośnie padł i nie było wcale ładowania. Po założeniu nowego pojawił się charakterystyczny świst. Okazało się że były drobniutkie pęknięcia na pasku, ale to wystarczyło żeby się ślizgał i piszczał.
_________________
W201 2.0 E + Gaz '90 AUTOMAT
W202 220 CDI '00 CLASSIC SELECTION
W203 220 CDI '05 AVANTGARDE
 
 
Marek 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 115
Skąd: Bielsk
Wysłany: 7 Maj 2009, 21:51   

Vernier napisał/a:
Wg mnie powinieneś obejrzeć pasek od alternatora. Jeśli są na nim choć drobne pęknięcia to do wymiany. Jeśli oddawałeś alternator do regeneracji, to znaczy że było z nim coś nie tak. Nowe szczotki = większy prąd = większe obciążenie dla alternatora. Sprawdź na szybko psikając takim preparatem do usuwania piszczenia paska, są w marketach. Jeśli piszczenie ustanie, to znaczy że to pasek. Sam alternator nie powinien wydawać żadnego odgłosu, w innym przypadku coś schrzanili przy regeneracji, tam nie ma co się układać, musi być dobrze od samego początku.
Ja miałem tak, że stary alternator pracował cicho aż bezgłośnie padł i nie było wcale ładowania. Po założeniu nowego pojawił się charakterystyczny świst. Okazało się że były drobniutkie pęknięcia na pasku, ale to wystarczyło żeby się ślizgał i piszczał.



I tu Kolega Vernier bardzo dobrze mówi - popieram go!!!

Pozdrowienia.
_________________
Czarna gwiazda C180 99r.
 
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Maj 2009, 22:16   

Pasek dopiero był założony nowy. Zresztą "słowik" zaczął śpiewać dopiero po regeneracji, dlatego wiem, że to na bank alternator.
Jutro pojadę i zamorduję partaczy :evil:

PS.
Regenerowałem, bo troszkę szumiał.
Tylko, że teraz zamiast szumienia - mam - słowika :mrgreen:
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Maj 2009, 22:37   

Cytat:
Regenerowałem, bo troszkę szumiał.
Tylko, że teraz zamiast szumienia - mam - słowika :mrgreen:


Skoro szumiał, to pewnie łożyska, ale powiem tak - ja w celince kupiłem nowy alternator, stary próbowałem regenerować, nowy prostownik, regulator, łożyska pierścienie i szczotki - okazało się, że obudowa jest juz wyrobiona przy przednim łożysku i długo to nie podziałało...
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 8 Maj 2009, 09:29   

Nex@pl,
Cytat:
nowy prostownik,

jest w wogole cos takiego ?
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Maj 2009, 09:46   

Cytat:
jest w wogole cos takiego ?


...
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 8 Maj 2009, 10:37   

mostek z diodami
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Maj 2009, 10:53   

btx napisał/a:
mostek z diodami


:)

Ja operuje po prostu pojęciem jakie funkcjonuje u mojego brata w sklepie z częściami do alternatorów/rozruszników, każdy elektryk, który tam przychodzi woła o prostownik i tak mi się wryło w pamięć.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 8 Maj 2009, 11:25   

Nex@pl napisał/a:
każdy elektryk, który tam przychodzi woła o prostownik


A jak woła, kiedy chce prostownik do ładowania akumulatora :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Maj 2009, 11:28   

Jary napisał/a:
A jak woła, kiedy chce prostownik do ładowania akumulatora :wink:


Nie sprzedają prostowników do akumulatorów :P

Chyba najszybciej jest powiedzieć prostwonik, stąd taki trend.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 8 Maj 2009, 15:10   

Z punktu widzenia elektroniki, mostek z diodami jest właśnie prostownikiem. Bez niego alternator jest prądnicą prądu zmiennego - jak w starszych maluchach...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,107 sekundy. Zapytań do SQL: 12