Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes 2.2D - falowanie obrotów jałowych
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 07:15   

Napisz do Mariuszat0 niech zobaczy w Star finder co to jest Y23/2r2
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 09:29   

tu jest regilacjia ten waski otwór
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 12:45   

Nie mam wgl pozycji zaczynającej się od Y23 (są 22 i 24)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 13:52   

z każdym odpaleniem jest coraz gorzej, EDC wywala na "dzień dobry" po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok. Obroty jałowe po rozgrzaniu falują już praktycznie cały czas. Nie wiem gdzie szukać pomocy, u mnie w mieście nikt tego nie ogarnie. Wpakowałem w ten problem do tej pory z 1,5tys wraz z robocizną mechaników i nie przyniosło to żadnych efektów. Już mi chodzi po głowie jechać do ASO Mercedesa w moim mieście, ale jak pomyślę o koszcie usługi + fakt że już nie od jednej osoby słyszałem że pracują tam gówno nie fachowcy to jakoś sceptycznie podchodzę do tego pomysłu

Dzisiaj na próbę podmieniłem potencjometr gazu, czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym, zawór podciśnieniowy sterujący EGR, kolejne pieniądze wydane i bez efektu...

Pod tym linkiem zdjęcie błędów z komputera diagnostycznego:
https://zapodaj.net/22a428788e860.jpg.html
Ostatnio zmieniony przez Puzel 26 Wrzesień 2017, 19:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 19:48   

Na tym laptopie powinien być program Wis i w nim znajdziesz podpowiedzi apropos usterek w układzie Lucas. Trzeba troszkę poszperać, ale idzie znaleźć.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 19:54   

Czy reference resistor to nie będzie czujnik dawkowania paliwa w pompie?
_________________
W202 2,2D '94
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 19:56   

Wg Wis Y23 to zawór nastawny. Daj maila to wyśle Ci kilka fotek.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 28 Wrzesień 2017, 16:33   

Generalnie to sprawdziłem chyba wszystko co możliwe. Przedwczoraj gdy już zaczął robić sie dramat to zauważyłem, że zaczęło ostro bąblować w wężyku między filtrem paliwa a pompą. EDC właściwie zapala się przy każdym rozruchu. Sprawdziłem filtr paliwa był w połowie pusty, dodatkowo była uszkodzona wewnętrzna uszczelka przez którą przechodzi śruba dokręcająca filtr, wymieniłem, dolałem ropy przez wężyk do pompy niestety nic to nie dało. Dziś dla pewności podłączyłem bezpośrednio zewnętrzny zbiornik paliwa, również nie dało to rezultatów

Wychodzi na to że jednak pompa.Dziwne jest to, że na wymienionej pompie raptem po 3 tys km wystąpiły dokładnie te same objawy. Nie sprawdziłem/podmieniłem chyba tylko modułu, czujnika obrotomierza, i jednego zaworka podciśnieniowego który kryje się w okolicach modułu z którego wychodzi wężyk do egr i do czarnego zaworka podciśnieniowego obok puszki filtra powietrza

Sprawdzone/podnienione były:
- czujnik położenia wału
- czujnik temperatury powietrza zasysanego
- zaworek podciśnieniowy obok puszki filtra powietrza
- zaworek podcinienia kolektora dolotowego
- wtryski
- wymienione uszczelki pod wtrykami
- czyszczony egr, cały kolektor dolotowy, wymienione uszczelki pod kolektorem
- podgrzewacz paliwa, wymieniony wąż paliwowy do podgrzewacza paliwa (założony zaworek zwrotny)
- wymienione cztery oringi na przeźroczystych przewodach podgrzewacz-filtr-pompa
- zaślepiony EGR
- filtr paliwa
- potencjometr gazu

https://drive.google.com/open?id=0B63P3bfBO_m4aG1EZXVpdy1hSHc
_________________
W202 2,2D '94
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Wrzesień 2017, 19:22   

A może to nie pompa? Albo jeśli pompa to jest mechanicznie uszkodzona w środku. Spróbował bym ją wyjąć i rozłożyć na części.

[ Dodano: 28 Wrzesień 2017, 21:51 ]
W sumie najlepiej i taniej wyjdzie kupić silnik 2,5d :wink: Jeśli stan blacharski jest w porządku.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 2 Październik 2017, 10:18   

Udało mi się ustalić, że Reference Resistor to będzie czujnik położenia (wirnika?), jedna i druga pompa cierpi na tą samą chorobę.
Nadal nie wiem który to element: Air Pressure Sensor

Pytanie teraz takie gdzie mogę kupić ten czujnik położenia? Jestem świadom tego, że jest drogi ale z autem nie zamierzam się rozstawać to i jestem w stanie ponieść ten koszt. Przeszukując internet znalazłem teorie że ten czujnik trzeba jakoś programować a są to w stanie zrobić wyłącznie w Gdańsku. Znalazłem gdzieś opinię, że pompa pierwszego typu nie potrzebuje tego zabiegu, sądzę że chodzi o pompę na długim kablu, tylko jak je rozróżnić (zauważyłem że występują pompy Lucas oraz Delphi).

Swap ani przeróbka na pompę Bosch nie wchodzi w grę. Samochód utrzymany jest w oryginale, bezwypadkowy, bez przygód, z pewną historią, pewnym przebiegiem, nie chcę robić sobię kundla, nie tędy droga...
_________________
W202 2,2D '94
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2017, 11:45   

Puzel, dam Tobie dobrą radę - odstaw ten samochód do kogoś kto się zna.


Puzel napisał/a:
Samochód utrzymany jest w oryginale, bezwypadkowy, bez przygód, z pewną historią, pewnym przebiegiem



i trzymaj się tego:

Puzel napisał/a:
nie chcę robić sobię kundla
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Październik 2017, 15:55   

Chodzi o kabel wychodzący z pompy: w zasadzie jego wtyczkę. Albo jest długi albo krótki. Mam jeszcze jeden trop. Bo w Wis piszą o sprawdzeniu rezystancji właśnie na wtyczce. Może tu jest problem?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2017, 16:47   

perzu126 napisał/a:
Może tu jest problem?



Myślę, że problem tkwi zupełnie gdzie indziej :!:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Październik 2017, 17:24   

Niestety, ale brak Vin utrudnia mi wyszukanie informacji.
Poza tym jak pisałem, nr 08, 10 to nie nr błędów. Sprawdziliscie na Sd nie to. Błąd na Lucasie to np P1221 i to właśnie błąd czujnika położenia wałka rozdzielacza Y23/2y2, gdzie y23 oznaczenie pompy. Reszta informacji na maila.

[ Dodano: 2 Październik 2017, 20:37 ]
Dodam jeszcze, że najwięcej błędów przy Lucasie mają wersje z szyna Can, czyli po małym lifcie. Dotycza głównie instalacji a nie samej pompie. Tych stricte z samą pompą jest kilka, więc dotyczą właśnie Ciebie. Ale bez Vin niewiele mogę powiedzieć. Może sprawdź komputer sterujący?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 3 Październik 2017, 16:37   

Dzięki Perzu126 za za zdjęcia wysłane na e-mail, niestety nie wiem jak dokonać pomiarów aby sprawdzić ten czujnik.
Moje auto jest z początku 1994r pompa lucas na długim kablu. VIN: WDB2021211F060686

Znalazłem wskazówki na elektrodzie jaki pomierzyć czujniki w pompie:
http://www.elektroda.pl/r...1017896-60.html

PIN 6-19 Czujnik temp paliwa 2800 Ohm
PIN 6-9 Czujnik położenia wirnika 47-57 Ohm
PIN 6-18 Czujnik położenia pierścienia krzywki 45-55 Ohm
PIN 42-47/41-47 Zaworki dawki paliwa 25-35 Ohm
PIN 43-47 Zawór elektromagnetyczny początku wtrysku 25-35 Ohm
PIN 38-47 Zawór STOPU 1-2 Ohm



u mnie były następujace wartości:

PIN 6-19 2,71 KΩ
PIN 6-9 55 Ω
PIN 6-18 51Ω
PIN 42-47/41-47 30,4Ω/31,2Ω
PIN 43-47 31,2Ω
PIN 38-47 1,6Ω
POMIAR PIN 2-3 we wtyczce od pompy 236Ω


więc wedle pomiarów wydaje mi się że wszystko ok, dodatkowo spryskałem kostkę od wtyczki pompy KontaktSprayem ponieważ była jakaś brudna, tłusta, pomyrdałem kablami od instalacji biegnącymi do modułu, odpaliłem pojazd, przejechałem się i jak na razie ... jest wszystko ok

nie mówię jeszcze hop, muszę potestować jeszcze trochę to auto ale na chwilę obecną wygląda to tak jakby objawy ustały.

Daniel gdyby to było takie proste odstawić do kogoś samochód kto się zna, jeździłem po kilku polecanych mechanikach (zarówno tych z renomą, tych od mercedesów, jak i polecanych przez znajomych) i każdy twierdził, że to na pewno pompa, że naprawy się nie podejmie...
_________________
W202 2,2D '94
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 10