|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Silnik M111.941 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
JAZON
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 10:26 Silnik M111.941 2.0 16V
|
|
|
Witam,
Po długiej walce jednak olej coraz bardziej cieknie. Z racji że głowica była już 2x robiona w krótkim czasie chce wymienić motor na inny, temat poruszałem już na forum i jest on głęboko opisany w dziale Nasze MB. Dokręcenie śrub i danie specjalnych podkładek na niewiele się zdało ponieważ dalej leci pod spód na pokrywę.
Szukam silnika 2.0 16V 136KM na wtrysku elektronicznym, bardzo zależy mi na zdrowym silniku, aby jeszcze trochę lat bezstresowo przejeździć,
Jest ktoś w stanie coś polecić ? albo ktoś się zajmuje fachowo takimi sprawami ?
TEMAT Z DZIAŁU NASZE MB
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25865
Z góry dziękuję za wszelką pomoc |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
JAZON
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 20:55
|
|
|
kamil_0793, tak oczywiście, głowica była sprawdzana i drugi raz planowana, gniazda zaworowe były jak nowe, robiłem u Kruszyńskiego w Głogowie, sam powiedział , że widać, że silnik nie został przegrzany. Głowica była OK, to był jedyny powód dla którego robiłem jeszcze raz uszczelke pod glowica, kolektorem itp. itd. , zalałem świeżym olejem.
Kilku mechaników za dość odważną opinię uważa aby głowica (?) blok silnika <???> był pęknięty. w mercedesie Auto chodziło wzorowo przez 40 tys km i nie było upalane.
Po delikatnym wycieku tokarz dorabiał specjalne podkładki pod śruby do tej głowicy
Wisko chodzi, teraz robi się coraz chłodniej i coraz lżej jest mu trzymać wzorcowe 82 stopnie aniżeli 90-95
Mietek na ten moment chodzi dobrze, płyn chłodniczy trzyma poziom, olej na bagnecie czysty, pali na dotyk, ten wyciek prognozuje niestety nieciekawą przyszłość.
Może to śmiała teoria, Panowie, istnieje możliwość, że właściciel przede mną, kiedyś w historii przygrzał już kiedyś ten silnik, a mi to po prostu wytrzymało jakiś czas i przebieg i teraz z tego powodu są takie kłopoty ??? <mechanik wspominał mi przy pierwszym robieniu głowicy, że uszczelka nie była z pierwszego montażu>
Na wskutek czego, rzeczywiście teraz dochodzi do rozszczelnienia silnika gdzieś na bloku ?
Na tę chwilę jestem umówiony na piątek u całkiem innego mechanika. |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 21:22
|
|
|
JAZON, blok silnika mógł pęknąć równie dobrze, jak głowica. Jeżeli głowica była szczelna i kompresja w porządku, a teraz nie ubywa płynu, to znaczy, że ktoś mógł spieprzyć sprawę po drodze przy poprzednich naprawach i montażu głowicy.
Co do nieszczelności głowicy na łączeniu z obudową rozrządu, to istnieją dokumenty zalecające wymianę śrub w przypadku wycieku właśnie z tego obszaru, podkładki nie spełnią oczekiwań. |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
JAZON
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2017, 09:49
|
|
|
kamil_0793 , dziękuję Ci bardzo, zwrócę szczególną uwagę na te szpilki, może ich wymiana pomoże od ręki.
Pewnie znowu się poluzowały, dlatego cieknie, kamil_0793, czy to jakieś dokumenty ze specjalnymi niestandardowymi rozwiązaniami jak to ogarnąć ???
Jeszcze coś przypomniałem sobie.. wcześniejszy mechanik stwierdził, że w ''gnieździe szpilki'' (tej/tych od głowicy) znajdował się olej, co go zdziwiło i nie umiał tego wytłumaczyć skąd to się wzięło i dlaczego, spotkał się ktoś z czymś takim ???
przed drugą wymianą uszczelki węże chłodnicze były sztywne, widać było że te gumy bardzo ostro dostawały, teraz są już miękkie i ' plyn chłodniczy nie jest pod wysokim ciśnieniem' po rozgrzaniu. |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2017, 16:23
|
|
|
JAZON napisał/a: | trzymać wzorcowe 82 |
To teraz 82 st.C jest wzorcowe...
Może powinno się z takiego silnika wymontować termostat i używać go do wzorcowania pozostałych |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
JAZON
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2017, 16:50
|
|
|
Daniel napisał/a: | JAZON napisał/a: | trzymać wzorcowe 82 |
To teraz 82 st.C jest wzorcowe...
Może powinno się z takiego silnika wymontować termostat i używać go do wzorcowania pozostałych |
Daniel, tylko proszę nie pisz, że dla Ciebie to jest 83C bo dziś nie zasnę spokojnie
Chętnie go oddam kiedyś do 'wzorcowania'' (nie tylko termostat ) chyba że ruda go schrupie |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2017, 18:12
|
|
|
JAZON, to są dokumentacje serwisowe dotyczące przypadków, które często występują w danego typu silnikach/pojazdach. Zamów sobie w serwisie 4 sztuki śrub o numerach N000912008204 i dokręć BEZ PODKŁADEK z momentem 18 Nm, a następnie dokręć o 90 stopni. Powinno przestać ciec. |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
JAZON
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Wschowa
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,082 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|