Poszukiwania w203/w209 |
Autor |
Wiadomość |
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 29 Listopad 2017, 17:46
|
|
|
Ale to jak szybko wejdziesz w zakręt nie zależy tylko od twardości zawieszenia. Twardsze zawieszenie wpłynie tylko na odczucie pewności prowadzenia. Punkt przyczepności W202 z zawieszeniem standardowym jest niemal identyczny jak wersji Sport. Jednak zwykłym Classiciem czy Elegancem masz wrażenie, że auto zaraz wypadnie z drogi. Przy miękkim zawieszeniu masz jednak granice bezpieczeństwa i wiesz że koła zaczynają uciekać i możesz zrobić korektę. Przy twardym jest długo dobrze i nagle przychodzi moment, kiedy koła traca przyczepność i lądujesz w rowie.
Także podwójny wachacz z przodu w W202 to konstrukcyjnie dużo bardziej zaawansowane zawieszenie niż McPherson w W203. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 11:41
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Punkt przyczepności W202 z zawieszeniem standardowym jest niemal identyczny jak wersji Sport. |
Tutaj nie byłbym taki pewny... Sport ma inne sprężyny, amortyzatory, drążek stabilizacyjny i jest niższy. Do tego dochodzi inna standardowa (w polifcie) opona.
W każdej sytuacji samochód zareaguje bardzie przewidywalnie od pozostałych wersji z standardowych zawieszeniem.
perzu126 napisał/a: | Przy twardym jest długo dobrze i nagle przychodzi moment, kiedy koła traca przyczepność i lądujesz w rowie. |
Tutaj zaczynamy się opierać o subiektywne wrażenia z jazdy... Jednak to o czym piszesz ma raczej zastosowanie dla samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie - to w takich rozwiązaniach jest dłuuuugo dobrze a potem wylatujesz
Nasze W202-ki niezależnie od wersji zawieszenia (jeżeli jest sprawne) dają znacznie wcześniej znać o swoich możliwościach.
Wracając do W203-ki. Nie ulega wątpliwości, że ten model zdecydowanie różni się od poprzedniej C klasy. Właściwie pod KAŻDYM względem. Jedynie tylna oś została... Osobiście uważam, że gdyby nie wk....ce pierdoły ten model byłby bliski doskonałości jak na tamte lata i możliwości techniczne. Co do komfortu - trudno tutaj dyskutować - każdy ma inną dupę - jednak ja uważam, że ogólnie jest wyższy od poprzedniczki - nadwozie sztywniejsze, mniej skrzypiało. Trakcja kolosalnie lepsza zwłaszcza gdy porównać do classic-a W202. Zdecydowanie bardziej cichy, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
Problemem W203 są ogólnie te same co w każdym samochodzie klasy premium w Polsce - powypadkowa przeszłość, kręcone liczniki i oszczędzanie na serwisie... Więc ciężko coś wybrać sensownego. Ze względu na zastosowane rozwiązania (chociażby przedniego zawieszenia) jest zdecydowanie droższy w codziennej eksploatacji niż W202-ka. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Fiki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 16 Sty 2016 Posty: 491 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 15:09
|
|
|
polofix napisał/a: | To, że np W202 w zakręt wejdziesz z prędkością 90km/h, aW203 110. |
Rok 1999, centrala MB, inż. Hans mówi do inż. Klausa: "Herr Klaus, hobimy W203 na wyhsze phędkoszczi"
Testowałeś? Ten sam zakręt, ta sama temperatura, te same opony, to samo ciśnienie w oponach, wersja nadwozia, wersja wyposażenia (=wersja zawieszenia), pojemność silnika, a przede wszystkim stan techniczny? Jeśli nie, to chyba nie muszę Ci tłumaczyć, jak wartościowe pod względem merytorycznym są Twoje wypowiedzi?
perzu126 napisał/a: | Także podwójny wachacz z przodu w W202 to konstrukcyjnie dużo bardziej zaawansowane zawieszenie niż McPherson w W203. |
100% racja, sam głoszę tę prawdę. Reszta nie do końca.
Daniel, podpisuję się pod wszystkim, co napisałeś.
Rozwinę tylko jeden fragment
który żeś napisał/a: | Trakcja kolosalnie lepsza zwłaszcza gdy porównać do classic-a W202. |
Właśnie to zależy, co do czego porównujemy. Bo fabryczny W202 Sport ma oprócz sztywniejszego zawieszenia, przekładnie kierowniczą o innym przełożeniu i inaczej ustawioną zbieżność, a to diametralnie wpływa na prowadzenie. I to czuć!! |
_________________ W202 C230K #fakeAMG - sprawdź Bandytę! |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 16:10
|
|
|
Fiki. Chyba masz rację z tym. Miałem W202 2.0 i mam w203 2.0 . Może rzeczywiście jest tylko takie wrażenie że twardszym można szybciej. Ten drugi siłą rzeczy musi mieć twardsze zawieszenie, bo waży ok 150 kg więcej. A oba te samochody [zawieszenia w nich] miałem/mam w bdb stanie. Tak czy tak to wolę zawieszenie od W202. Jest pancerne i lepiej zbiera nierówności. A to dla mnie najważniejsze.
No i co do rodzaju opon to nie patrzyłem nigdy na których szybciej wylecę z zakrętu, bo się boję. |
|
|
|
|
WoleMerce
W202 C230 ATP TOUR
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Gru 2016 Posty: 1970 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 16:41
|
|
|
Dobrze że autostrady mają wyprofilowane zakręty
Wracałem po odstawieniu swojego 203 z Piastowa. Relatywnie największy plus to świadomość 3.2 pod maską miło się zbiera do wyprzedzania jak znalazł.
Środek jest już zupełnie inaczej wyprofilowany na poczatek ciężko było znaleźć pozycję
Sama deska poza tym że straszyła wolnymi miejscami pod guziki całkiem okej.
Sterowanie lusterkami pod włącznikiem świateł to nieporozumienie, to samo jak sterowanie półeketrycznym fotelem.
Te wywietrzniki puszczone na szyby wyglądają jak by deskę projektował Shrek
I tak obrzydliwa, paskudna wstrętna plastikowa skóra.
W polifice może nieco rzeczy się zmieniło ale ogólnie nigdy 203 nie przemawiała do mnie. Po zewnątrz naprawdę miły sprytny samochód jak by go nieco obniżyć itd bardzo fajnie, ale środek zawsze był na nie.
Zupełnie inny już chyba typ automatu bo bardzo fajnie zmieniał biegi Prowadzenie też na plus 203 bo Avandgarde ale prowadził się dużo pewniej niż 202 w SPORCIE jakiś taki bardziej podatny na kierownicę. |
_________________ W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 16:49
|
|
|
Doskonale pamiętam, że naście lat temu w Auto Świecie robili porównanie A4, serii3, Cklasy. Wersja zwykła vs. sportowa. I właśnie było to co pisałem: w warunkach testowych (ten sam tor, te same silniki) i punkt przyczepności był ten sam. Wersja komfortowa dawała większe pole bezpieczenstwa. Musiałbym kiedyś poszukać na strychu archiwalnych numerów.
Tak samo jak straych testów A208- wtedy to było najlepsze Cabrio na rynku |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Fiki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 16 Sty 2016 Posty: 491 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 18:06
|
|
|
perzu126, właśnie dlatego kilka lat temu przestałem kupować kolorowe gazetki, na których notabene wcześniej się wychowałem. Nie chcę się sprzeczać, a trochę mi też szkoda czasu na rozpisywanie, ale w tym wypadku redaktorzy AŚ zaprzeczają prawom fizyki i moim doświadczeniom, także jeśli chodzi o mnie, to nie traktuję ich jako żaden autorytet. |
_________________ W202 C230K #fakeAMG - sprawdź Bandytę! |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 19:21
|
|
|
Na dzień dzisiejszy z tego co zauważyłem to samochody klasy (jak ja to nazywam) biednego premium jak np Passat mają cholerne cięcia budżetowe. Bo żeby w 2014 roku nie zrobić wielowahacza z przodu tylko McPherson? A z tyłu wielowahacz Prowadzenie, no cóż, dziury na 17" kołach są fajnie wybierane, ale łuki to porażka, tam gdzie Passat wylatuje na drugi pas bo przód spie**ala gdzieś na zewnątrz to stare poczciwe W202 idzie zewnętrznym kołem po środkowej linii. Chyba nie oto chodzi płacąc całkiem pokaźną sumkę za samochód biednego premium. Na dzień dzisiejszy A klasa się lepiej prowadzi, budżet w sumie podobny Oczywiście to przykład mojego W202 na niższym zawiasie ale mimo wszystko to nie powinno być usprawiedliwienie |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 19:23
|
|
|
perzu126, Auto Szmaty nie czytamy!!!!!!!! |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 20:07
|
|
|
perzu126, w swoim czasie kupowałem AS od chyba pierwszego numeru - przez wiele lat. Na pewno w tamtych latach był to powiew świeżości na rynku prasowym. I pewno bym kupował do dzisiaj. Tylko, że jak zorientowałem się (a jestem czytelnikiem uważnym ), że AS podkolorowuje wyniki testów porównawczych tak aby zawsze niemiecki samochód był lepszy, lub przynajmniej nie gorszy, to przestałem tą gazetę kupować. Jakby zacytować klasyka "byłem tym zbrzydzony". |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Fiki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 16 Sty 2016 Posty: 491 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 20:18
|
|
|
Daniel napisał/a: | AS podkolorowuje wyniki testów porównawczych tak aby zawsze niemiecki samochód był lepszy, lub przynajmniej nie gorszy |
Hehehehehehe, Ringier Axel Springer. |
_________________ W202 C230K #fakeAMG - sprawdź Bandytę! |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 20:22
|
|
|
Dyskutował bym czy aż tak w latach 90 podkoloryzowali testy. Raczej dziś Skoda i Hyundai chyba sposorują ich, bo nie ma tygodnia, żeby jakis model nie był opisywany.
Co do czasopism, to bardzo lubiłem MotoMagazyn. Miesięcznik pisany z pasją. Dziś ewentualnie można odnaleźć blog Piotra Frankowskiego w Na;temat. W jego treściach odnajduję ducha właśnie starego dobrego MotoMagazynu |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 30 Listopad 2017, 20:25
|
|
|
perzu126, co jak co, ale musisz przyznać że Hyundai i KIA mocno podgoniły konkurencje, więc zbytnio nie dziwi mnie że są tak opisywane. Porównaj np Skodę Octavia i Hyundai i30. Budżet nieco tańszy dla koreańczyka a wg mnie wygląda lepiej |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
|