Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
regeneracja tylnych zacisków hamulcowych
Autor Wiadomość
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 20 Październik 2017, 18:41   regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Właśnie jestem w trakcie remontu hamulców, przód już ogarnięty, teraz przyszła pora na tył. Z rozmontowaniem zacisków nie było problemów - podważyć śrubokrętem uszczelkę przeciwpyłową, sprężonym powietrzem wycisnąć tłoczki, zacisk do piachu, farba do zacisków i przyszła pora na składanie. Kupiłem w Intercarsie zestaw naprawczy zacisku (tłoczek + usczelki). Jako, że uszczelka przeciwpyłowa z oferowanego zestawu jakoś do mnie nie przemawiała (cała miękka, z pierścieniem sprężynującym dołączonym luzem, który się nakłada na zewnętrzną stronę uszczelki aby jakoś tam ustalić ją na miejscu) to kupiłem zestaw uszczelek ATE - uszczelka przeciwpyłowa jest tutaj inna - ze sztywnym rantem, taka jak w oryginale. Sęk w tym, że nie mam pojęcia jak ten cholerny uszczelniacz wcisnąć na miejsce, męczę się już godzinę i już niezły ciąg epitetów zdążył polecieć...
_________________
W202 2,2D '94
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Październik 2017, 19:16   

Puzel, rozpołowiłeś zacisk?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 20 Październik 2017, 22:19   

właśnie nie rozpoławiałem zacisków, zastanawiam się czy to nie jedyna opcja czy nie będzie trzeba tak zrobić, dotoczyć jakąś tuleję i to cholerstwo tam wbić
_________________
W202 2,2D '94
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 20 Październik 2017, 22:41   

Puzel, co chcesz wbijać ? :shock: :shock: :shock: Przecież wszystko miękko wchodzi jeśli przy montażu użyjesz pasty do tego dedykowanej, ATE takie robi
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Październik 2017, 23:00   

Puzel napisał/a:
właśnie nie rozpoławiałem zacisków



Nie mam więcej pytań...
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 21 Październik 2017, 12:02   

Widzę Daniel, że Twój post wiele wnosi do tematu...

Zregenerowałem trochę zacisków w swoim życiu, z tym że wszystkie były motocyklowe z racji, że tą branżą się zajmuję a nie samochodówką. W motocyklowych jest inna konstrukcja uszczelniacza przeciwpyłowego, z tąd też teraz mam zagwozdkę jak to cholerstwo zamontować. Pastę do uszczelniaczy mam (ATE), elementy obsmarowane obficie i nic z tego. Nowy uszczelniacz delikatnie się różni od starego (obydwa ATE), ten nowy ma od wewnętrznej strony takie dwie jakby wargi (jak w simmeringu), stary tego nie miał i ze starym nie ma problemu z montażem.
_________________
W202 2,2D '94
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Październik 2017, 12:53   

Puzel napisał/a:
Widzę Daniel, że Twój post wiele wnosi do tematu...



Mój post wnosi tyle ile trzeba, że - z całym szacunkiem Kolego - nie wiele się znasz na konstrukcji samochodu którym jeździsz a jednocześnie próbujesz naprawiać.

I teraz dobra rada - może zanim zabierzesz się za kolejną robotę to NAJPIERW uzupełnij wiedzę z tego zakresu tematu. Naprawdę warto - polecam!


Puzel napisał/a:
W motocyklowych jest inna konstrukcja



I zapewne w czołgu też inna :wink:



Puzel napisał/a:
Zregenerowałem trochę zacisków w swoim życiu


Podsumowując - widać za mało.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 22 Październik 2017, 17:35   

Z całym szacunkiem ale wiedzy na temat mechaniki mam wystarczająco dużo. Wydawało mi się, że forum powinno służyć dyskusji, pomocy i wymianie informacji, niestety tak jak w tym przypadku zamiast pomocnej rady to można trafić na gbura. Tak jak wspomniałem, samochody to nie moja branża ale jakbyś Daniel kiedyś miał problem z motocyklami to możesz być pewien, że Ci odpowiem dokładnie tak samo.
_________________
W202 2,2D '94
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Październik 2017, 17:52   

Puzel, tak sie szczęśliwie składa, ze problemy ze swoim sprzętem jednośladowym rozwiązuje samodzielnie, także obawiam sie, ze nie będziesz miał okazji tym razem z siebie zrobic gbura.

Pozdrawiam serdecznie :D
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Fiki 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 491
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Październik 2017, 20:07   

Daniel, nie bądź nieuprzejmy dla kolegi, tylko wytłumacz. Ja też się chętnie dowiem, co o tym myślisz, bo sam za kilka dni będę regenerował zaciski.

Puzel, jedyne, co mi przychodzi do głowy, to to, że masz źle dobrany zestaw uszczelek. Odpal sobie katalog któregoś producenta i sprawdź po numerach. A uszczelka z tego zestawu z tłoczkiem daje się ułożyć?
_________________
W202 C230K #fakeAMG - sprawdź Bandytę!
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Październik 2017, 21:32   

Fiki, tutaj nie ma co tłumaczyć - producent przewidział w przypadku dokonania naprawy zacisku tylnego jego "rozpołowienie". W dobrych zestawach naprawczych powinny występować dodatkowe uszczelki.



Fiki napisał/a:
co o tym myślisz


Naprawdę nie rozumiem dlaczego niektórzy użytkownicy lubią robić sobie pod górkę...


Fiki napisał/a:
źle dobrany zestaw uszczelek


Być może :?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 21 Luty 2018, 18:01   

Panowie regenerować czy lepiej kupić nowy za 170 zł?
 
 
Frytejro 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 25
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25 Luty 2018, 23:14   

nowy chinski ? zobacz ile tłoczek i ile reparturka. regeneruj jesli nei jest zgnity
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,088 sekundy. Zapytań do SQL: 9