|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:04 |
Problem: odpalanie na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 21:23
|
|
|
A sprawdzałeś te tzw regulatory ciśnienia na listwie wtryskowej? Sprawdź czy w wężykach jest sucho. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 21:30
|
|
|
Oj kurcze pisałeś wcześniej że jest sucho, a przepływomierz masz?
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 21:32 ]
wydech może przytkany masz |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 21:47
|
|
|
Wcześniej pisałeś że eldorado napisał/a: | Na zimnym pali od strzała na PB95 | a teraz eldorado napisał/a: | na gorącym silniku pali auto od strzała na benzynie | czyli odwrotną masz sytuację? Coś z paliwem masz nie tak według mnie, filtr paliwa masz wymieniony? Jeszcze jedno, czy na gazie chodzi dobrze? Bo trochę pokręciło mi się
[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 21:49 ]
eldorado napisał/a: | bo na gorącym silniku pali auto od strzała na benzynie (po jeździe na gazie), ale dalej nie pali na benzynie jak silnik jest ciepławy (po parę minutowej jeździe na gazie) | no i tego nie rozumie |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 22:04
|
|
|
OK już szybko tłumacze: z rana auto pali od strzała (-20, -10, 0 stopni itd) po jakiś 15s. pracy na PB przełączam na LPG i jadę np. na miasto czyli jakieś 2km. Gaszę auto na lpg. PO 10-15min wracam i chce odpalić na PB (wiadomo ) ale tu zaczyna się zonk bo trzeba jodłować rozrusznikiem i pompować pedałem gazu przez jakieś 5-8s aby odpalił. I co jest najlepsze że jak odpalę (i przełączę na lpg) to jadę do roboty jakieś 10km, i zanim dojadę mam standardowe 80-82st. temp. silnika i jak gaszę na lpg to po pali od strzała na PB (czy to po 10s czy to po 10min. nie ma problemu). Ogólnie rozrusznik kręci normalnie, nie ma jakiś oporów. Po naprawie uszczelki pod głowicą czyli wymianie płynów, oleju filtrów (oprócz filtra paliwa ), świec nic sie nie zmieniło. Dalej to samo. kable wys. napięcia oryginalne ale nie maja przebicia więc nie wymieniałem. Silnik na gazie jak na lpg cyka normalnie, nie krztusi się, normalnie się wkręca. Sonda lambda jest OK bo dzis podłączałem wskaźnik AFR i działa jak należy.
Ogólnie mówiąc auto ma problemy z odpaleniem na chłodnawym/ciepławym silniku
Może przestawił się zapłon ?? chociaż nie wiem jak , już mam różne pomysły |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
markus43
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 23:07
|
|
|
eldorado napisał/a: | Ogólnie mówiąc auto ma problemy z odpaleniem na chłodnawym/ciepławym silniku |
Miałem dokładnie to samo (w samochodzie innym niż ). Uszkodzony był czujnik temperatury. Uszkodzenie jest o tyle wredne, że komputer nie pokazuje walniętego czujnika, bo ten działa, tylko daje błędny odczyt. Żeby to naprawić potrzeba fachowca z porządną serwisówką i dużym doświadczeniem (rezystancję czujników trzeba mierzyć "na piechotę" i na wyczucie określać czy jest prawidłowa) Albo można czujniki po kolei wymieniać.........w końcu się trafi
I jeszcze taka mała uwaga: eldorado napisał/a: | z rana auto pali od strzała (-20, -10, 0 stopni itd) po jakiś 15s. pracy na PB przełączam na LPG |
Poczekaj trochę z tym przełączaniem na gaz, niech silnik złapie chociaż ze 20 stopni na benzynce.
Nie bądź taki pazerny
A naprawa parownika, uszkodzonego zamarzającym gazem, też kosztuje. |
_________________ C 180 Esprit LPG '94 (sprzedany)
C 180 T Esprit LPG '98 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
markus43
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 10:03
|
|
|
eldorado napisał/a: | ile jest czujników temp. , i za który się zabrać |
Czujniki są ze cztery, ale jak komputer interpretuje ich sygnały to HGW
Ja bym zaczął od temperatury powietrza dolotowego.
eldorado napisał/a: | przy -20 odpalam auto na PB i po np. 15s. przełączam na gaz i okazuje się że auto równo chodzi na gazie |
Silnik to będzie dobrze chodził, ale rozprężający się gaz, obniża temperaturę parownika z tych -20 do powiedzmy -40 , a tego gumowe elementy baaaardzo nie lubią Przy -20 to tego LPG "leje się" tyle że chyba taniej wychodzi podgrzać silnik na PB. To wyłącznie moje zdanie, a dokładne, wieloletnie i wielopłaszczyznowe badania zrobię, jak znajdę sponsora. |
_________________ C 180 Esprit LPG '94 (sprzedany)
C 180 T Esprit LPG '98 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 10:53
|
|
|
eldorado napisał/a: | Gaszę auto na lpg. PO 10-15min wracam i chce odpalić na PB (wiadomo ) ale tu zaczyna się zonk bo trzeba jodłować rozrusznikiem i pompować pedałem gazu przez jakieś 5-8s aby odpalił. I co jest najlepsze że jak odpalę (i przełączę na lpg) to jadę do roboty jakieś 10km, i zanim dojadę mam standardowe 80-82st. temp. silnika i jak gaszę na lpg to po pali od strzała na PB (czy to po 10s czy to po 10min. nie ma problemu). |
Przesunięta mapa jak w morde strzelił. Taki urok niesekwencyjnych instalacji.
eldorado napisał/a: | Sonda lambda jest OK bo dzis podłączałem wskaźnik AFR i działa jak należy. |
Rozumiem, że ustawiałeś LPG na podstawie sondy lambda, która próbowała przestawić komputer benzynowy do właściwych wskazań - oczywiście auto pracowało wtedy na LPG. Domniemam też, że aktualnie lambda na ciepłym silniku na LPG wskazuje poprawne wartości (od 0,3 do 0,7V jak mnie pamięc nie myli).
Auto na zimno pali bo nie pracuje wtedy sonda lambda, conajwyżej jej podgrzewanie . Przy ciepłym silniku wszystko jest super, bo LPG jest ustawione pod mapę ciepłą. Na letnim silniku potrzeba bogatszej mieszanki, a ta jest przesunięta ze względu na LPG. Coś mi się wydaje, że jakbyś rano zrobił to:
Cytat: | z rana auto pali od strzała (-20, -10, 0 stopni itd) po jakiś 15s. pracy na PB przełączam na LPG i jadę np. na miasto czyli jakieś 2km. Gaszę auto na lpg. PO 10-15min wracam i chce odpalić na PB (wiadomo ) ale tu zaczyna się zonk |
Ale bez używania LPG, to nie miałbyś żadnego problemu z odpalaniem auta na letnim silniku.
Zawór od wysysania oparów z baku raczej nie będzie miał żadnego wpływu, poza tym rzadko się psuje, ale z ciekawości możesz ściągnąć ten wężyk z przepustnicy i zatkać króciec czymś, a elektrozawór odłączyć - jak pamiętam, to włącza się cyklicznie na pare sekund, a podanie na niego napięcia oznacza otworzenie układu.
Jeśli chodzi o czujniki temperatury przy przedniej pokrywie silnika to są to czujniki wody dla: Motronica, licznika oraz ewentualnie klimatronika. Dla prawidłowej pracy najważniejszy jest ten dla ECU, ale z racji, że nie pamiętam czy masz PMSa czy HFMa to nie jestem w stanie Ci powiedzieć który z nich jest który. W EPC znajdziesz wszystko. Podpowiem tylko, że u mnie ten od sterownika to czteropinowy z doprowadzonymi dwoma kablami - które zresztą u mnie były zwarte przez pokruszałą izolacje.
Czujnik temperatury dolotowej możesz wypiąc z dolotu albo wypiąć go całkiem. Co prawda pojawi się sporadyczny błąd, ale w sumie do prawidłowej pracy on nie jest aż tak bardzo potrzebny. Ma większy wpływ na "niby ekologiczność" niż na faktyczną jakość pracy motoru. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 23 Styczeń 2011, 17:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 17:51
|
|
|
eldorado, przesunięta mapa bierze się ze źle ustawionego LPG. Pojeździj na Pb to wszystko wróci do normy Oczywiście każde używanie źle ustawionej instalacji gazowej przesuwa mapę. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
markus43
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 21:37
|
|
|
eldorado napisał/a: | pojadę do gazownika żeby "podłączył" ten czujnik na 20stopni. |
Nawet nie musisz zaraz jechać. Po prostu ręcznie później przełączaj na gaz, gdzieś około 40 stopni na termometrze w desce i sprawdź co to daje. |
_________________ C 180 Esprit LPG '94 (sprzedany)
C 180 T Esprit LPG '98 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 22:07
|
|
|
eldorado napisał/a: | Camel- Czyli mam rozumieć na początku pojeździć na PB i podłączyć ten czujnik (20stopni - lpg) i powinno wszystko do normy? Ile trzeba zrobić km? |
Ze swoją instalacją w zasadzie nic nie zmienisz, z tego względu, że sterownik benzynowy (a więc sonda lambda) nie ma wpływu na ilość dostarczanego gazu. Trzeba albo założyć sekwent albo używać instalacji przy wyższych temperaturach silnika.
Bo można przecież powiązać fakt nieprecyzyjnego dawkowania gazu z powodu zbyt zimnego (nazwijmy to: niedogrzanego) reduktora - niestabilne ciśnienie, zbyt wysokie itp. W efekcie czego powstaje nam jakaś przypadkowa mieszanina, która zamiast pozostać w przybliżeniu stechiometryczna (czyt w idealnej proporcji z powietrzem), rozjeżdza się. Sterownik benzynowy próbuje to poprawić - od tego ma sondę - więc przesuwa mapę benzynową i przesuwa, i przesuwa - oczywiście w granicach autoadaptacji - lecz bez skutku właśnie ze względu na to co napisałem wcześniej. LPG nie jest powiązane ze sterownikiem benzynowym zatem silnik nie potrafi zrobić korekt "na żywo". |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,092 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|