Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
M111 rozrząd, zmienna faza
Autor Wiadomość
Grakoz 


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 5 Styczeń 2018, 12:20   M111 rozrząd, zmienna faza

witam
pytanie dotyczy co prawda silnika 2.2E ale pozostałe z rodziny M111 mają podobnie.
Otóż pękł łańcuch rozrządu po czym nastąpiło wyjęcie silnika, rozbiórka, remont głowicy nowy rozrząd. samochód odpalił od pierwszego strzała ale spod pokrywy głowicy słychać w miejscu kół zębatych wałków rozrządu lekkie "pukanie". co ciekawe po przyłożenia ucha do pokrywy po stronie wałka wydechowego cisza a po stronie ssącego właśnie słychać ten dźwięk. podejrzenie padło na koło zmiennych faz.

spotkał się ktoś z podobną sytuacją lub miał do czynienia z kołem zmiennych faz w silnikach serii M111
silnik chodzi dobrze ale nie wiem czy ryzykować jeżdżenie.
pozdrawiam
_________________
97' MB W202 C200 KOMPRESSOR 192 KM

 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Styczeń 2018, 13:12   

Co się stało, że ten łańcuch pękł?
Nie było słychać wcześniej na wolnych obijania o obudowe?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Grakoz 


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 5 Styczeń 2018, 16:14   

samochód został kupiony niedawno. po miesiącu jazdy zmieniliśmy olej na taki sam jak był na kartce pod maską (półsyntetyk). jakieś 200km po wymianie zaczął lekko dzwonić łańcuch. samochód pojeździł jeszcze klika dni i pękł łańcuch. tego stukania nie było słychać tylko ewidentnie dzwonienie łańcuchał o pokrywę (są minimalne ślady od wewnątrz).
_________________
97' MB W202 C200 KOMPRESSOR 192 KM

 
 
 
Gibson 

Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 51
Skąd: Mielec
Wysłany: 5 Styczeń 2018, 17:53   

Podobne pukanie w podobnym miejscu generuje zużyty amortyzator drgań napinacza paska.
_________________
W202 C200k Classic '96 + LPG. Przed liftem
WDB2020251F411159
GT2871
FMIC 550x140x65mm
Ecumaster Det 3
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 5 Styczeń 2018, 18:15   

Grakoz napisał/a:
samochód został kupiony niedawno. po miesiącu jazdy zmieniliśmy olej na taki sam jak był na kartce pod maską (półsyntetyk). jakieś 200km po wymianie zaczął lekko dzwonić łańcuch. samochód pojeździł jeszcze klika dni i pękł łańcuch. tego stukania nie było słychać tylko ewidentnie dzwonienie łańcuchał o pokrywę (są minimalne ślady od wewnątrz).
Czyli najprawdopodobniej uszkodził się napinacz łańcucha i łańcuch nie trafił dobrze na zęby któregoś z kół i było bum. To moja hipoteza. No i teraz jak go nie zmieniłeś na nowy to też może być bum.
 
 
 
Grakoz 


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 5 Styczeń 2018, 21:19   

Bez przesady. Oprocz remontu glowicy (pogielo wszystkie wydechowe, 4 ssace, 4 nowe prowadnice zaworowe) zmieniony zostal kompletny rozrzad z napinaczem i slizgami.
Ja tez jestem zdania, ze winny byl napinacz, musialo byc wlane cos do oleju bo zaczelo to sie po jego wymianie. Po "bum" olej wygladal jakby przejechal z 8tys km a mial moze 300
No nic teraz musze znalezc co jest dalej bo ojciec wlasciciel samochodu (to W124) juz sie niecierpliwi

Wracajac do tematu uwage kolegi Gibsona jutro sprawdze, jak nie pomoze sciagamy pokrywe zaworow i rozbieramy wariator. On jest sterowany za pomoca cewki, ktora odciaga tulejk. Co dalej ta tulejka otwiera jakis zaworek, otwor a reszte robi olej?
_________________
97' MB W202 C200 KOMPRESSOR 192 KM

 
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 5 Styczeń 2018, 21:28   

Tylko że z tego co wiem to bardzo dziwne że łańcuch pękł, o rozciągnięciu słyszałem ale jedna zerwanie się łańcucha to już niezły kipisz.

Pęknięty wałek rozrządu to też rozumiem, bo sam bym tak odj3bał :mrgreen: :mrgreen:

W208 3.2 łańcuch też mi hałasował i wgl takie mlasaknie właśnie jak by pasek kleił sie na kołach. Ale ogólnie sprzedałem i zapomniałem.
Dziwi fakt że tak szybko po prostu się to stało, myślę że jak by napinacz całkowicie zdechł to prędzej przeskoczył by rozrząd. Ja tak zrobiłem :mrgreen:
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
wllodar 
Rafał

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 65
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 6 Styczeń 2018, 22:26   

Grakoz, Ja się spotkałem z brzęczącym silnikiem M111.921 gdzieś w okolicach 1500 obrotów bo wtedy ten wariator, przestawnik zmiennych faz działa jeżeli o to chodzi. Żeby zdiagnozować czy to to wystarczy odpiąć wtyczkę z cewki i będzie wiadomo jeżeli przestanie być słychać brzęczenie to oznacza że to właśnie ten przestawnik jest walnięty a bardziej chyba ten zawór który w nim jest. Jeżeli nic to n ie da trzeba szukać dalej. W razie co można na razie jeździć z odpiętą wtyczką zanim się na prawi sam tak jeździłem, a używany nastawnik to koszt ok 500zł z robocizną nie wyszedł.
_________________
Ex - MB w202 esprit atp-tour c180 96' WDB2020181F510242
MB w202 sport c280 R6 95' WDB2020281F226118
MB w205 c200 14' zewnętrzny pakiet AMG WDD2052421F085553
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 6 Styczeń 2018, 22:33   

Sam nastawnik oryginalny w serwisie to koszt około 150zł. Wymiana trwa 3 minuty. 1 minuta na jedną śrubkę.
 
 
 
wllodar 
Rafał

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 65
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 6 Styczeń 2018, 23:05   

polofix, nie chodziło mi o elektromagnes tylko o zawór olejowy w kole wałka rozrządu.
_________________
Ex - MB w202 esprit atp-tour c180 96' WDB2020181F510242
MB w202 sport c280 R6 95' WDB2020281F226118
MB w205 c200 14' zewnętrzny pakiet AMG WDD2052421F085553
 
 
Grakoz 


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 7 Styczeń 2018, 16:29   

wllodar napisał/a:
Grakoz, Ja się spotkałem z brzęczącym silnikiem M111.921 gdzieś w okolicach 1500 obrotów bo wtedy ten wariator, przestawnik zmiennych faz działa jeżeli o to chodzi. Żeby zdiagnozować czy to to wystarczy odpiąć wtyczkę z cewki i będzie wiadomo jeżeli przestanie być słychać brzęczenie to oznacza że to właśnie ten przestawnik jest walnięty a bardziej chyba ten zawór który w nim jest. Jeżeli nic to n ie da trzeba szukać dalej. W razie co można na razie jeździć z odpiętą wtyczką zanim się na prawi sam tak jeździłem, a używany nastawnik to koszt ok 500zł z robocizną nie wyszedł.


Dzwiek ten slyszalny jest na wolnych obrotach. Po daniu gazu powiedzmy juz przy 2000 obr zanika. Obstawiam, ze wlasnie cos jest z tym zaworkiem w wariatorze bo po wzroscie obrotow silnika rosnie cisnienie oleju. Moze jakis brud czy cos zmniejsza przeplyw oleju.

Mam aktualnie wyjety silnik ze swojej 202 co prawda to kompressor ale wariator ma taki sam. W ostatecznisci podmienie i zobaczymy co sie stanie.
Widzialem uzywane walki rozrzadu z wariatorami w komplecie to ewentualnie bede kombinowal w ten sposob bo nowy w aso ponad 2kzl
_________________
97' MB W202 C200 KOMPRESSOR 192 KM

 
 
 
wllodar 
Rafał

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 65
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 7 Styczeń 2018, 16:56   

Grakoz, jak mialem ten zaworek walniety to bylo tylko slychac w zakresie ok 1500 obrotow bo wtedy sa przestawiane fazy rozrządu. Wiec mysle ze to raczej wina zurzytego amorka napinacza paska wielorowkowego.
_________________
Ex - MB w202 esprit atp-tour c180 96' WDB2020181F510242
MB w202 sport c280 R6 95' WDB2020281F226118
MB w205 c200 14' zewnętrzny pakiet AMG WDD2052421F085553
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 8 Styczeń 2018, 20:27   

wllodar napisał/a:
Grakoz, jak mialem ten zaworek walniety to bylo tylko slychac w zakresie ok 1500 obrotow bo wtedy sa przestawiane fazy rozrządu. Wiec mysle ze to raczej wina zurzytego amorka napinacza paska wielorowkowego.

Wszystkie te teleskopy dostają luz na tulejce. Ja we wszystkich swoich mercedesach miałem to samo.
 
 
 
Grakoz 


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 9 Styczeń 2018, 13:01   

Panowie nie wierzylem ale faktycznie winny byl ten amortyzator. Juz zmieniony na nowy i samochod dziala jak powinien. Reke dal bym sobie obciac, ze to pod deklem zaworow cos stukalo a tu prosze.
Dziekuje za pomoc
_________________
97' MB W202 C200 KOMPRESSOR 192 KM

 
 
 
WoleMerce 
W202 C230 ATP TOUR


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 1970
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 9 Styczeń 2018, 13:45   

Może i u mnie to będzie :mrgreen: aż muszę sprawdzić bo na wolnych obrotach odgłos jak by silnik się rozpadał. 2.3 bez K

Ile Cie kosztował ten amortyzator :D ?? Bo rozumiem ten na napinaczu ??
_________________
W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 9