Otwarty przez: MICHAL200 17 Luty 2016, 11:02 |
Jaki olej zalać |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 16:03
|
|
|
JA po kupieniu auta zalewam mineralnym i leje caly czas mineralny i nie kombinuje |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 16:05
|
|
|
radzio napisał/a: | JA po kupieniu auta zalewam mineralnym i leje caly czas mineralny i nie kombinuje |
jaki masz przebieg? chyba okolo 200 tys km. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 16:06
|
|
|
A za pamieci wszyscy maja przebiegi 160.170.180. a przeszlo 200tys to nikt nie ma przecierz na za granica nikt sie nie przygladal tylko jezdzil i to nie malo
[ Dodano: 28 Sierpień 2007, 16:09 ]
U mnie pokazuje 210tys ale jaki jest faktycznie to nie wiem ale siedzenie mam cale mieszek tez ale mysle ze ma okolo 300tys z tego co wszyscy pisza to ich sa jeszcze na dotarciu a w te ksiazki serwisowe to ja nie wierze pozdro |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 16:17
|
|
|
Do mojego leje Mobil Super S 10W40.... taki był zalany wcześniej (pisało na plakietce kolo silnika) i ja tez taki leje..... dolewam jakieś 500 - 600 ml między zmianami(10 tys. km) wyciek mam nad alternatorem ...czyli z tego co sie orientuje to typowy wyciek w Silnikach M111...... co do wnętrza bo skora na kierownicy jest do wymiany bo jest szorstka, tak samo mieszek zmiany biegów ma ślady użytkowania ale te ślady wskazują na działanie zębów psa bo poprzedni właściciel woził psa...... przebieg to 217 tys. km.....poza tymi szczegółami reszta jest w porządku....... nie wymieniam paru napraw które są zrozumiale ze względu na wiek auta.... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 16:26
|
|
|
ZIOLA ja do swojego nic nie dolewam jak przy wymianie naleje miedzy min a max to po 10tys jest tyle samo ja mysle ze jesli trzeba dolewac to silnik ma sporo nakrecone sam pomysl czy to normalne zeby przy 200tys bral olej bo ja mysle ze nie |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 16:29
|
|
|
Rozmawiałem z mechanikiem z ASO Mercedes .... powiedział ze silniki M111 czyli 1.8 , 2.0 , 2.2 benzyna miały wadę w postaci słabo dokręconych śrub głowicy i dlatego olej sączył sie w tamtych miejscach..... tylko nie pamiętam do jakiego roku była ta usterka.... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 16:52
|
|
|
JAK by tak bylo z ta glowica to aso wzywalo by posiadaczy i by podokrecali glowice skoro to jest wada fabryczna jak myslisz a i kompresja by ci bokiem szla jak by byla slabo dokrecona |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 17:06
|
|
|
Radzio ma racje. Co do samochodu Zioly masz napewno niestety przekrecony licznik. Silniki sa z bardzo wysokiej jakosci materialu i dlugotrwale. Regularne wymiany oleju i dbanie o silnik od pierwszego wlasciciele silnik potrafi jeszcze chodzic bez ubywania oleju do okolo 500 tys km.
Dla ciekawosci sprawdz kompresje w cylindrach.
U nas mowia ze przebieg 200 tys km to silniki sa jeszcze na docieraniu |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 17:10
|
|
|
PAVEL popieram |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 17:11
|
|
|
radzio napisał/a: | PAVEL popieram |
Dzieki i pozdrawiam |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 17:13
|
|
|
A mi sie wydaje ze jak sie miecia kupi z 300tys to jest super bryka i dlugo sie pojezdzi i oleju nie trzeba bedzie dolewac a jak ma 500tys to trzeba ale jeszcze ze 200tys wytrzyma bez remontu |
|
|
|
|
Will_away
Pomógł: 10 razy Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 106 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 18:18
|
|
|
Ziola napisał/a: | ..... dolewam jakieś 500 - 600 ml między zmianami(10 tys. km) |
I nie masz sie czym martwic,na pewno nie swiadczy to o zuzyciu silnika a juz na 100% nie mozna na tej podstawie wyrokowac,ze masz przekrecony licznik
Nawet nowy silnik moze "brac" okolo 2 litrow oleju na 10kkm i miesci sie to w granicach normy. Ja bym sie raczej martwil tym,ze na 15 tysiecy km nie ubylo ani grama,nie mowiac juz o tym,ze nawet przybylo |
_________________ W202 C180 Esprit LPG '98 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 19:15
|
|
|
Cytat: | Tak masz racje. nie zniszczy starego silnika.
Sprobuj wlac olej mineralny do dobrego silnika, to dopiero zobaczysz. Po ponownym wlaniu lepszego oleju po mineralnym bedzie ci olej zuzywal. i silnik bedzie zniszczony.
Tu nie chodzi o awarie, tylko chodzi o powiekszenie luzow czesci ruchomych i silnik skroci zywotnosc. |
Tak się składa, że w swoim 190E od 90kkm jeżdżę na półsyntetyku wcześniej 200kkm była jazda na oleju mineralnym Shella. Autko ma aktualnie przebieg licznikowy 438kkm. Pomiędzy wymianami nie dolewam od 110kkm tyle samo bez względu na olej czyli jakieś 400ml. Nie wiem skąd te luzy u kolegi, to że olej jest gęstszy nie oznacza że zajmuje więcej miejsca takie historie można między bajki wsadzić. Minerał inaczej się zachowuje w zimie przy np -30 kiedy jest galaretką a inaczej przy wysokich temperaturach. Np syntetyk w zimie nadal zachowuje się nadal jak jak olej. MB zaleca oleje do swoich samochodów w zależności od klimatu a nie zużycia!
BTW widziałem 190E na wymianie pierścieni przy 540kkm i był czysty w środku tłoki i wałek idealne, jednocześnie wiele dieseli ma jeszcze tzw choinkę na cylindrach przy przebiegach rzędu 700-800kkm więc gdzie to zużycie? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Will_away
Pomógł: 10 razy Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 106 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 19:34
|
|
|
radzio napisał/a: | A mi sie wydaje ze jak sie miecia kupi z 300tys to jest super bryka i dlugo sie pojezdzi i oleju nie trzeba bedzie dolewac a jak ma 500tys to trzeba ale jeszcze ze 200tys wytrzyma bez remontu |
Moze sie na tym nie znam,ale mi sie wydaje, ze mozna kupic miecia z 50tys i moze to byc kompletna ruina.Pozdrawiam. |
_________________ W202 C180 Esprit LPG '98 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 28 Sierpień 2007, 19:35
|
|
|
A ja uważam, że dalsza dyskusja jest już jałowa. Nic nowego bowiem nie wnosi...
Niezależnie od tego co było wcześniej przez wielu pisane uważam, że ŻADEN olej, nie zniszczy ŻADNEGO silnika, jeśli jest wymieniany na czas
Owszem zmiana oleju na z mineralnego na syntetyczny może co nieco wypłukać i silnik się rozszczelni, ale to nie jest wina oleju mineralnego A już na pewno bzdurą jest twierdzenie, że wlanie minerala do nowego motoru działa niszcząco
EOT z mojej strony |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|