Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MICHAL200
17 Luty 2016, 11:02
Jaki olej zalać
Autor Wiadomość
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Listopad 2016, 16:17   

Smir, Płukanka nie szkodzi silnikowi. Co najwyżej szybciej dowiesz się o jego stanie :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Smir


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 248
Skąd: Frydek
Wysłany: 16 Listopad 2016, 16:19   

Polecacie jakieś płukanki konkretnej firmy? W sumie tak jak mówisz lepiej może wiedzieć niż się oszukiwać :D
_________________
Kompressor po studencku :)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24951
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 16 Listopad 2016, 16:22   

Liqui moly - tylko i wyłącznie. Robiłem w CDI i ilość glutów i sadzy wylatująca z samochodu - nie do wiary
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Listopad 2016, 16:27   

Dandiee, a nie tylko.... Millers też jest bardzo dobra, tak samo oleje.

Smir, ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Listopad 2016, 16:35   

Abdul, racja. Według mnie Valvoline, Millers i Liqui Moly to trzy czołowe koncerny jeśli chodzi o olej do normalnego auta, chociaż o ile Liqui Moly już do tradycyjnych jest troszkę droższe o tyle Millers już w ogóle wybiega cenowo no ale nie na darmo mają też oleje do silników sportowych :P
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Listopad 2016, 16:41   

Muciek, ja z LM przeszedłem właśnie na Millers i jestem zadowolony, fakt - cenowo w porównaniu do Mobila czy Castrola to inna półka.
Prawda jest taka, że u nas kupuje się ceną, nie parametrami oleju :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Listopad 2016, 17:42   

Dandiee, nie żebym się czepiał, ale olej musiał być chyba nigdy nie wymieniany, żeby wylatywały gluty 8) Albo nie wim co masz z silnikiem... :roll: Mamy kilka diesli w domu, i nawet w tym najbardziej zaniedbanym gdzie olej wymieniany jest na wyczucie i z reguly najtańszy podczas wymiany jest czarny, ale glutów nie było nigdy

[ Dodano: 17 Listopad 2016, 17:40 ]
Co myślicie o olejach Specol?
http://www.specol.com.pl/main/produkt/419.html
Taki 5w40 jest robiony niby na estrach/PAO. Czyli najlepsze co może a nie jakieś HC...
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Listopad 2016, 19:55   

perzu126, Wymieniany był po 20tyś przebiegu. Może po prostu nigdy nie była płukanka , zdarzają się gluty w dieslu - nie przesadzaj :P


Ja na wiosnę zmieniałem olej z mobila 10w40 na liqui moly 5w40 i na tą chwilę stan taki sam jak przed wymianą - dużo wcale nie zapłaciłem :) ze zniżkami nawet fajnie wyszło, szczególnie zdziwiła mnie poprawa pracy na zimnym silniku... na duży +
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
mietek123 

Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 36
Skąd: silesia
Wysłany: 17 Listopad 2016, 20:14   

Ja do swojej gwiazdy lalem GM 10w40 (2x10tys), w zime rozruch byl troche glosny albo mi sie wydawalo, poza tym zadnych problemow. Obecnie zalalem mu Mannola 10w40 (szwabski olej, spelnia jakies tam normy) jestem po 5tys i nie mam powodu do narzekan
_________________
c180 96' Esprit
 
 
wąsu

Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: Lubawka
Wysłany: 20 Luty 2017, 13:27   

Witam.
Porada potrzebna ino dobra :)
Mój Mesiuniu 2 razy był zalany minerałem
1 rok przejechał 1600 km na tym oleju
od maja 2016 zalany ponownie minerałem i zrobił 7000 km
Pan takim zalał bo mu powiedzieli że to stare auto i taki będzie dobry (debile).
Wcześniej jeździł na półsyntetyku i rocznie robił 1300-1600 km.
Czy mogę z powrotem wejść na półsyntetyka?
_________________
C 250 TD classic/96r
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Luty 2017, 13:47   

wąsu, pewnie. Zrób płuczkę dla pewności i lej półsyntetyk.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 20 Luty 2017, 13:47   

wąsu, zależy od silnika... w jakiej jest kondycji, czy bierze olej? Wycieki? Jeżeli nie to zmieniaj bez problemu :) Wyjdzie mu tylko na zdrowie. Ogólnie dwa sezony na mineralce nic nie powinny mu zrobić, ja bym zalecił zrobić do tego płukankę LQ wlał świeży półsyntetyk i cieszył się jazdą. Ja tak zrobiłem w przypadku przejścia z 10w40 na 5w40 i zero skutków ubocznych
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
wąsu

Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: Lubawka
  Wysłany: 20 Luty 2017, 16:18   

Przejechane 284 tysi.
Dziadek sam go sprowadził 12 lat temu z przebiegiem około 260 tysi i sobie pykał niedzielnie bo ma 3 samochody. Garażowany cały czas
Wycieków od spodu i z klawiatury brak.
Jedyne co to z zaworu egr kapało cosik i na obudowe turbiny był stary oklejony olej. Wyczyściliśmy zawór, obudowe oraz odme i okoliczne rury i jest jak narazie czyściutko.
Denerwuje mnie że zawór egr się przy dodawaniu gazu nie otwiera ale to już temat na inny dział.
Elf evolution 700 STI
Lotos 10w40
Mobil S 10w40
Wszystkie z normą 229.1 więc który byście polecili?
Czy sobie konkretną firmą już głowy nie zawalać?
_________________
C 250 TD classic/96r
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 20 Luty 2017, 16:47   

Najtańszy :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 20 Luty 2017, 18:24   

Z tych co wymieniłeś miałem Mobila i CDI trochę wybrzydzał... Chyba tak jak mówi mariusz, jak zmieniasz olej co sezon i regularnie + filtry to przepłacanie będzie efektem placebo... Chociaż sam widzę po sobie, że kupiłem najdroższy olej (Liqui moly 5w40) portfel zabolało... ale jakoś lżej na duszy że autko dostało teoretycznie jeden z "najlepszych" produktów. Jednak silnik to serce ;)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 10