Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tulei przedniego wahacza bez zdejmowania sprężyny.
Autor Wiadomość
papuga911 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 66
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 14 Luty 2012, 21:11   Wymiana tulei przedniego wahacza bez zdejmowania sprężyny.

Witam.
Wymieniłem dzisiaj tuleję dolnego wahacza przedniego tą tylną /silent-block tak było napisane na paragonie za dwie szt.79zł Febi /. Wymieniłem obie tuleje bez ściągania wahacza tzn. nawet koła nie odkręcałem. Cała operacja miała być bardzo trudna i długa a okazało się, że zajęło mi ok. 1 godziny na stronę bez pośpiechu.

Potrzebne materiały;
1. Długa nagwintowana śruba fi 12 twardość 8,8 ok.14zł mb,
2. Nakrętki fi 12 2szt,
3. Podkładki fi12 2szt, małe i w miarę grube,
4. Podkładki otwór fi 12 na zewnątrz średnica ok. 65mm i grubość ok5mm, 2szt.,
5. Od strony wciskania tulei użyłem starego koła pasowego od alternatora,
6. Od strony, w którą tuleje się wciska, czyli oparcie na wahaczu użyłem starego łożyska,

Pracę zaczynamy od odkręcenia dwóch nakrętek wahacza dolnego klucz 22 i zdjęciu podkładek, następnie wybijamy śrubę silent-blocka / bez obawy, że coś będzie się działo ze sprężyną puki, co jest bezpiecznie/. Następna czynnością jest UWAGA!!! wybicie śruby w przedniej części wahacza,/tą od dwóch tulei metalowo gumowych/ ale tylko tak żeby śruba wyszła z tylnego oczka. W żadnym razie nie możemy jej wybić całkowicie. Ta śruba jest naszym zabezpieczeniem przed wywaleniem sprężyny. Odciągamy wahacz w dół jak będą małe problemy to użyć trzeba większego śrubokręta żeby podważyć. Starą tuleję usuwamy poprzez użycie brzeszczota do metalu wkładamy go do środka tulei przecinamy bez żadnego większego problemu aluminium i lekkim uderzeniem młotka tulejka wypadnie. Następną czynnością jest posmarowanie obficie smarem gniazda w wahaczu i oczywiście silent-blocka. Bierzemy nową tuleję ustawiamy odpowiednio /litera v w kierunku koła/ i kilkoma lekkimi uderzeniami młotka ustalamy ją w wahaczu uderzamy w środek tulei tak, aby się trzymała, co ułatwi nam założenie ściągacza. Tuleję łatwiej jest wciskać od strony tyłu samochodu z drugiej strony jest niewygodnie. Ściągacz trzeba trochę posmarować gwint i małe podkładki. Po wciśnięciu tulei żeby łatwiej dopasować otwory pod śruby pomogłem sobie małym lewarkiem. Zamieszczę kilka bardzo słabych fotek mój Mio A701 ma tylko 1,3Mpix.
Powodzenia.

wahacz.jpg
Plik ściągnięto 48887 raz(y) 52,53 KB

img051.jpg
Plik ściągnięto 746 raz(y) 170,8 KB

img047.jpg
Plik ściągnięto 739 raz(y) 185,89 KB

img045.jpg
Plik ściągnięto 706 raz(y) 149,38 KB

img042.jpg
Plik ściągnięto 732 raz(y) 159,7 KB

img040.jpg
Plik ściągnięto 559 raz(y) 193,82 KB

 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 15 Luty 2012, 14:25   

Dzieki za manuala i dobra robota :mb:



Mam pewne watpliwosci czy wskazane jest uzywanie typowego smaru w kontakcie z elementami gumowymi. Smar jest agresywyny dla elementow gumowych na dłuższa mete. Moze lepiej kremu na bazie wody lub innego srodka co nie niszczy gumy ?>
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
papuga911 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 66
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 16 Luty 2012, 00:42   

Przemek napisał/a:
Dzieki za manuala i dobra robota :mb:



Mam pewne watpliwosci czy wskazane jest uzywanie typowego smaru w kontakcie z elementami gumowymi. Smar jest agresywyny dla elementow gumowych na dłuższa mete. Moze lepiej kremu na bazie wody lub innego srodka co nie niszczy gumy ?>



Smarujemy tylko aluminium na zewnątrz tulei, oraz gniazdo wahacza. Można użyć wazeliny technicznej bezkwasowej, która konserwuje gumę /stosowana do uszczelek w drzwiach/.
 
 
ayek 
POLIZEI

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 467
Skąd: PJA ****
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 23:14   

o,temat na topie u mnie ,czas na wymiane tuleji....własnie padła
dzieki za manuala ;)
_________________
MB C-250TT"97 "manual"
:mrgreen: BŁĘKITNY GROM :mrgreen:

WBD2021881F571508

....ciesz się z tego co masz

www.remontyjarocin.pl
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 13:24   

witam, o co chodzi z prawidłowym włożeniem tulei bo u mnie z każdej strony wygląda tak samo ?

Ok wiem już o co biega, WIS pomógł więc wrzucam tutaj dla potomnych:

Tuleja tylna:



Tulejki przednie:

 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 15:21   

Tylna tuleje w wahaczu przednim trzeba pod odpowiednim kątem ustawić, bo nie jest pełna (rys 1). Z przednimi nie wiem o co chodzi ale pewnie oryginały mają jakieś wypustki.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 16:10   

Przednie też nie są pełne i mają wypustki tak jak na zdjęciu
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 16:14   

adamd, to załóż tak, jak pokazuje rysunek :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 18:52   

A ja proponujie zalozyc tulejie z 208 oby dwie przod tyl sa pelne i gwarantujie wytrzalosc podwujna Zapytajcie Adama ja takie wsadzile. do siebie wymiar jest taki sam wytrzymalosc 300%
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
cak87 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 278
Skąd: Łapy/k. Białegostoku
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 15:27   

Panowie a takie pytanie, czy podczas przykręcania wahacza auto musi być opuszczone z lewarka czy można dokręcać gdy jest w gorze? kiedyś mechanik mówił mi, że dokręca się na opuszczonym aucie.
_________________
C180 Esprit 94 Ex
C280 Sport 94 WDB2020281A003401
Suzuki GSF 600 N Bandit 00
Yamaha yzf-R6 00
i Romet Ogar 205 88 :)
nawet porządne zapalniczki są na benzynę.
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 15:35   

Jesli chodzi o przod to w gorze bo sprezyna tak nie naciska ale sa rozne sposoby i zalezne od wysokosci sprezyny
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 16:59   

cak87, zawsze się dokreca jak auto jest opuszczone, żeby złapać stan neutralny tulejek i wydłużyć ich żywotność: mniej więcej takie same ugięcie przy dociążeniu co i odciążeniu. Mechanik dobrze prawi. W praktyce możesz sobie zasymulować obciążenie i podstawić coś pod wahacz a potem opuścić auto, na tyle ile by siadło na kole i przy lepszym dostępie dokrecic śruby.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 334
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:14   

Panowie, przymierzam się do wymiany w listopadzie owych tulei i mam dwa pytania:
1) Czy element 16B z poniższego schematu ostatecznie będzie pomiędzy tulejami tak jak trzymam na zdjęciu czy ma się on schować pół na pół w obu tulejach? Pytam, bo różnica w szerokości otworu w 16a a elementu 16b to 0,5mm (16b szerszy) niby niedużo, ale nie wiem czy tak powinno być. Kupiłem najtańsze zamienniki z allegro (wiem, że dupowato, ale kiepsko z hajsem), mam nadzieje, że nie poznam smaku powiedzenia chytry traci dwa razy...





2) Czy ktoś mógłby opisać mi łopatologicznie w jakich momentach jaki element ma być podtrzymany lewarkiem? Czy auto ma być podniesione na lewarku tj koło ma być luźne, czy postawić koło na np bloczkach M6?
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
C200 kompressor, 97', LPG, WDB2020251F570656
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:25   

Kamil'90, co tam bede pisał ma się schować



to są przedie
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 334
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Październik 2016, 20:18   

Marek, a jak wygląda sprawa z podnoszeniem auta i czy wahacza? Co? Jak?
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
C200 kompressor, 97', LPG, WDB2020251F570656
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 13