Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 15:47   Płyn hamulcowy

Mam u siebie zalany jakiś płyn o kolorze zielonkawym (może R3) nie wiem jaki bo auto kupiłem trzy lata temu ........ czy mogę dolać do niego DOT4 (żółty) ?
_________________
------------
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 16:40   

Odpowiedz NIE. :!:
plynow hamulcowych absolutnie nie mozna mieszac.
Musis albo kupic ten sam plyn, albo wylac wszystko i wlac DOT 4 i odpowietrzac.
Pamietaj ze wylany plyn hamulcowy niszczy lakier. od razu przetrzyj.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 01:49   

Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego :?: Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie :?:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Ostatnio zmieniony przez jjankiello 31 Sierpień 2007, 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 31 Sierpień 2007, 07:44   

jjankiello napisał/a:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego


Wg mnie i H.R Etzolda nie ma żadnej różnicy :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 11 Luty 2010, 12:56   

jjankiello napisał/a:
Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego :?: Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie :?:


Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u.
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 11 Luty 2010, 12:58   

zmichal, ale kotleta odgrzałeś ;-)
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 11 Luty 2010, 13:26   

zmichal napisał/a:
Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u.


Fakt, trochę odgrzałaś :mrgreen:
Jak ci się może zapowietrzyć pompa ABSu jeżeli będzie w niej (podczas wymiany płynu warsztatową metodą) cały czas płyn hamullcowy?
Jeżeli będziesz podczas zmiany dolewał na bieżąco świeży płyn i kontrolował jego poziom - to nawet nie ma fizycznie możliwości. Tylko trzeba to robić dokładnie.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 11 Luty 2010, 13:46   

zmichal napisał/a:
jjankiello napisał/a:
Dla upewnienia:
Czy jest jakaś różnica w odpowietrzaniu bądź całkowitej wymianie płynu między układem z ABS a bez niego :?: Bo wydaje mi się, ze żadnej... choć kiedyś ktoś mnie ostrzegał, że trzeba dbać by przy tym nie zapowietrzyć pompy ABS, bo będzie problem... orientujecie sie w temacie :?:


Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem z ASO, który wyjaśnił mi, że jak wymiana płynu ham. to tylko poprzez przyrząd (chyba podciśnieniowy) do tego przeznaczony! Bo tradycyjną metoda odpowietrzania i dolewania do zbiorniczka wyrównawczego niestety zapowietrza się właśnie pompa ABS-u.



heh........mnie robil mechanik naprawe pompy ham. i wymienial płyn metoda tradycyjną i ABS działa OK
_________________
------------
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 11 Luty 2010, 14:02   

ale jak wymienial pompe to i wpuscil na pewno sporo powietrza do ukl. hamulcowego.

W przypadku wymiany nie ma tego problemu, bo ubytek plynu w zbiorniczku caly czas sie uzupelnia-chyba ze ktos nie zdazy.. i wpusci troche powietrza to i faktycznie moze pompe abs zapowietrzyc.. ale napewno jest tez mozliwosc jej odpowietrzenia
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Luty 2010, 14:10   

konradkar napisał/a:
ale napewno jest tez mozliwosc jej odpowietrzenia


Wystarczy kilka razy zahamować z abs-em...?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
RYCHOSND 
WDB2021941f966610

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 166
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Luty 2010, 21:37   

jeśli jest ABS to wymieniamy płyn metodą tradycyjną przy włączonym zapłonie.
jeśli jest ESP to musi być to płyn do ESP na przykład ATE dot4 SL6
_________________
Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 11 Luty 2010, 21:54   

RYCHOSND napisał/a:
przy włączonym zapłonie.
a po co? Dlaczego sobie ludzie utrudniają? Przecież włączenie zapłonu nic nie daje, a pół godziny robić w warsztacie przy włączonym silniku to dziękuję. Płyn hamulcowy wymienia się najlepiej metodą tradycyjną przez spuszczenie starego płynu wciskając na hamulec, uzupełniając ubytek by nie dopuścić do zapowietrzenia, a jak już się zapowietrzy to odpowietrza się jak kiedyś to się robiło. W samym układzie płynu nikt nic nie wymyślił by skomplikować ludziom życie, są tylko urządzenia elektroniczne sterujące, a one w czasie napełniania i odpowietrzania nie biorą udziału. Krótko mówiąc jest to pompa rura i tłok. Trzeba tylko pamiętać że zaczyna się od najdalszego koła od pompy hamulcowej.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
RYCHOSND 
WDB2021941f966610

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 166
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Luty 2010, 22:01   

nie odpalony silnik tylko włączony zapłon po to aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić.
_________________
Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 11 Luty 2010, 23:04   

RYCHOSND napisał/a:
aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić.

No dobra. Faktycznie stary temat i sam go poruszyłem, więc napiszę co przez ten czas doświadczyłem.
Nie tak dawno właśnie przeprowadziłem (z pomocą ojca, choć równie dobrze można to zrobić samemu) wymianę płynu hamulcowego w w201 z ABS metodą grawitacyjną.
Żadnego kluczyka w stacyjce nie było, a po odkręceniu odpowietrznika przy kole płyn zaczął lecieć sam, jednocześnie ubywając w zbiorniczku. Dzieje się to na tyle powoli, że można w międzyczasie robić coś innego, kontrolując co kilka minut zbiorniczek i kolor płynu spuszczanego (najlepiej przeźroczystym wężykiem zakładanym na odpowietrznik) z układu. Gdy zacznie lecieć świeży płyn, zakręcamy odpowietrznik i idziemy do następnego koła.
Kolejność najlepiej przyjąć jak przy odpowietrzaniu. Całość zajmuje ok. pół godziny do godziny, bez pośpiechu.

Płynu w zbiorniczku dolewać pod korek (po wszystkim ew. nadmiar trzeba odessać), a to dlatego, że zbiorniczek podzielony jest na dwie komory przegrodą, której górna krawędź jest stosunkowo wysoko i przy wlaniu mniejszej ilości, druga komora zwyczajnie się nie napełni, co stwarza ryzyko złapania powietrza przez układ.

Tak jak zapytywałem wcześniej - pompa ABS po złapaniu powietrza może nie chcieć się odpowietrzyć :!:

Warsztaty dla oszczędności czasu i wygody używają 'specjalnego sprzętu', który ni mniej ni więcej działa na zasadzie zwykłej pompki wtłaczającej pod ciśnieniem płyn do układu... Od biedy można coś takiego zrobić sobie w wersji ręcznej z pompki rowerowej. Trzeba tylko wykazać się pomysłowością i samemu opracować sposób szczelnego połączenia jej z wlewem płynu hamulcowego na zbiorniczku.

Chyba tyle...


Aha: w trybie spoczynkowym (bez interwencji układu podczas hamowania) elektrozawory w pompie ABS są ciągle otwarte umożliwiając swobodny przepływ płynu w obie strony... nawet, gdy auto stoi i nie ma kluczyka w stacyjce :mrgreen:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 12 Luty 2010, 09:56   

RYCHOSND napisał/a:
nie odpalony silnik tylko włączony zapłon po to aby elektrozawory w pompie ABS-u się otworzyły żeby tam też płyn wymienić.
jjankiello napisał/a:
w trybie spoczynkowym (bez interwencji układu podczas hamowania) elektrozawory w pompie ABS są ciągle otwarte umożliwiając swobodny przepływ płynu w obie strony... nawet, gdy auto stoi i nie ma kluczyka w stacyjce

właśnie, więc nie ma najmniejszej potrzeby przekręcać kluczyk
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 9