Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
C200 Kompressor 163KM skąd bierze podciśnienie
Autor Wiadomość
karol129 
Uparty jak osioł ;)

Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 35
Skąd: Zabrze
Wysłany: 1 Marzec 2019, 09:25   

Sprawdziłem dzisiaj awaryjne i u mnie tak samo działają więc to normalne.
Co do przepływki to jak ją odpiął to komputer silnika przechodzi w domyślne działające ustawienia więc wzrośnie spalanie, spadnie moc ale nie powinien szarpać, itp.
Tak mi kiedyś w serwisie wytłumaczyli jak się "bawiłem" z moją przepływką.

Edit:
Co do podpięcia MAP sensora to wpiąłem ją do przewodu podciśnienia idącego z kolektora do pierwszego "rozgałęźnika".
_________________
Jest: WDB2020871F963154 C200 Kompressor
163KM
był: WDB2021211F315162 C220 Diesel na Lucasie
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 1 Marzec 2019, 11:53   

adamd napisał/a:
A przepływki dalej nie wymieniłeś ? Nie ma się co zastanawiać najpierw dobrej marki przepływomierz a potem dopiero reszta.


Ano, nie, jeszcze nie kupiłem.
Dziś podpinam go pod kompa i sprawdzam co się dzieje, następnie, kontrolnie przepustnica wialni i wariator.
A jak czasu zostanie to piąteczek, piątunio, flaszeczka pęknie coby gardło odkazić.
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 1 Marzec 2019, 19:38   

polofix napisał/a:
Mit mówi jeszcze o oleju w wiązce. Ja też go miałem, i ECU zalany olejem. Z tego co wiem, to wszyscy tak mają i jeżdżą.

Kiedyś NOC pisał na jakimś forum, że olej w sterowniku to jest fabrycznie. Także chyba nie jest tak, że wszystkim jednakowo idzie w sterownik?

Co do klapy obejściowej kompressora tzw przepustnicy kompressora, jej awaria daje błąd w sterownik i silnik wchodzi w tryb awaryjny. U mnie w CLK działąo się tak co kilka tygodni. Rozebrałem obudowę- niby ok. Poprawiłem takie włoski co jeżdżą po potencjometrze, chwile dobrze i znów to samo. W końcu kupiłem inna używaną i narazie spokój.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 1 Marzec 2019, 20:01   

Perzu, racja. Mi też wpadał w tryb awaryjny. Zdarzało się to nieregularnie, i po wymianie przepustnicy jak ręką odjął. Ja u siebie wyciągałem sterownik zaraz po zakupie i cała płytka była w oleju. Na spodzie wszystko pływało. Wyczyściłem i zmontowałem z powrotem.
Kabelek od wariatora uciąłem i zrobiłem na wsuwki.
 
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 2 Marzec 2019, 06:34   

perzu126, polofix, no nie bardzo, bo widzicie Panowie, w moim oryginalny przewód składa się z dwóch elementów, pierwszy z nich podpięty do wariatora ma około 5cm długości i zarobiony jest dwoma wtyczkami, kabelek oryginalny z etykietką, drugi zaś, czyściutki, suchy bez oleju, zasuwa do ECU.
Pierwszy z nich rzeczywiście, usmarowany olejem calusi, aż z niego kapało.

Niestety, jako że wczoraj był piąteczek, więc zdążyłem rozebrać wariator oraz przepustnicę wialni.

Wariator był cały upierdzielowy w nagarze, na tyle że element, ten co się wysuwa z wałka rozrządu obtarł osłonę cewki w wariatorze, poniżej na zdjęciu,

https://drive.google.com/open?id=1Mvg_40u3afH7T8m0fUj8arY0ie0Nurtl

moim zdaniem, nie wiem czy bobrze myślę, element który się wysuwa i zakłóca pole magnetyczne w wariatorze, po prostu zacinał się w nim i nie wracał do swojego spoczynkowego położenia.

Przepustnica czyściutka, zębatki oraz potencjometr w idealnym stanie.

Dziś reset błędów i jazda próbna.
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
karol129 
Uparty jak osioł ;)

Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 35
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2 Marzec 2019, 08:59   

yarroslav to my mamy tak samo. Też mam kabelki oryginalne i tak samo zrobione. Pewnie w mercedesie się zorientowali że coś nie tak i poprawili 😏

Co do wariatora to być może się zacinał i źle otwierał zawory. Być może będziesz musiał go wymienić, na szczęście nie jest kosmiczne drogi, z pierburga kosztuje ok 180 zł i to jest tej samej produkcji co oryginał tyle że bez gwiazdki.

Swoją drogą ciekawe czy są dostępne same uszczelki takowego wariatora?
_________________
Jest: WDB2020871F963154 C200 Kompressor
163KM
był: WDB2021211F315162 C220 Diesel na Lucasie
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 2 Marzec 2019, 09:59   

Błędy skasowane, kontrolny przejazd wykonany, przyspiesza, błędów nie łapie.

Wygląda na to że to była wina wariatora.
Teraz zostaje tylko kilka dni jazdy i sprawdzenie czy mu znów coś nie odbije. :D
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 2 Marzec 2019, 20:37   

Ten kabelek kosztuje prawie tyle co wariator. Zdzierstwo. Przerwać obwód gdzie płynie olej można zrobić domowym sposobem, i kosztuje 0zł.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,114 sekundy. Zapytań do SQL: 9