Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:22
stukanie z nawiewu
Autor Wiadomość
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Wrzesień 2007, 21:31   

Cytat:
A dużo z tym roboty trzeba płyn z puszczać z układu?

Raczej nie, mozna zacisnąć lub zatkać węże po obu stronach (co nieco wycieknie przy demontażu) na czas wymontowania. Potem, po złożeniu, odpowietrzyć przez włączenie ogrzewania na maxa i rozgrzanie silnika do pełnego otwarcia termostatu, ew. po wszystkim uzupełnić płyn w zbiorniku wyrównawczym.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
czarny85

Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 12
Skąd: zielona góra
Wysłany: 18 Wrzesień 2007, 00:03   

a może ma ktoś foto jak wyglądają i gdzie są te zaworki?
_________________
w 202 96r 2.0+lpg sek.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 18 Wrzesień 2007, 07:20   

W w210 wygląda to tak:

t_grzybek_zaworka_687_134.jpg
Plik ściągnięto 12162 raz(y) 6,92 KB

t_t_dolna_cz_dolne_gniazda_i_jeden_grzybek_675_190.jpg
Plik ściągnięto 313 raz(y) 47,43 KB

t_t_gniazda_prowadzce_grzybki_156_646.jpg
Plik ściągnięto 262 raz(y) 20,34 KB

t_t_zawory_ogrzewania_zdjta_obudowa_i_cewki_929_181.jpg
Plik ściągnięto 254 raz(y) 41,01 KB

t_210_zawory_ogrzewania_308.jpg
Plik ściągnięto 496 raz(y) 29,91 KB

_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
czarny85

Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 12
Skąd: zielona góra
Wysłany: 11 Październik 2007, 00:13   

a do czego służą te zaworki tak na chłopski rozum. Co by sie stało gdyby to urządzonko porostu wyrzucić??
Ahm jescze jedno czy to całe urządzonko na ostanim zdjęciu nie jest zanitowane??
_________________
w 202 96r 2.0+lpg sek.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 11 Październik 2007, 00:29   

czarny85 napisał/a:
a do czego służą te zaworki tak na chłopski rozum.
Do tego, żeby możliwe było regulowanie przepływu gorącego płynu przez nagrzewnicę, a chyba jasne, że od temperatury nagrzewnicy zależy temperatura nadmuchu wewnątrz auta...
Działa to mniej więcej tak: Jest pokrętło regulacji temperatury nawiewu i jest sobie czujnik temperatury powietrza wewnątrz auta... Odczyty tego drugiego porównywane są z nastawą temperatury i teraz są dwie możliwości: 1. Temp. zmierzona przez czujnik niższa od ustawionej - zaworki się otwierają... 2. Zmierzona temp. jest większa/równa ustawionej - zaworki są zamknięte...
Zaworki działają dwustanowo - albo całkiem otwarte, albo całkiem zamknięte (ale indywidualnie dla każdej ze stron auta) - bez położeń pośrednich. Stąd nieraz stukanie tychże, gdy temperatura odczytana przez czujnik oscyluje wokół tej ustawionej pokrętłami...
Jeszcze jedno - gdy do zaworka dochodzi prąd, to jest on zamknięty, gdy zdejmiemy wtyczkę z zaworka, wtedy powinien się otworzyć i powinno lecieć gorące powietrze z nawiewu...
czarny85 napisał/a:
Co by sie stało gdyby to urządzonko porostu wyrzucić??
W przypadku Klimatronica układ pewnie by się zbuntował i krzyczał, że ma błąd (otwarty obwód elektryczny po zdjęciu wtyczki). Jeśli nawet byś to obszedł, to miałbyś cały czas gorący nadmuch do środka... (oczywiście przy nagrzanym silniku)
czarny85 napisał/a:
Ahm jescze jedno czy to całe urządzonko na ostanim zdjęciu nie jest zanitowane??
Nawet jeśli jest, to nie przeszkadza... nity można rozwiercić lub zeszlifować i potem zastąpić odpowiednio dobranymi śrubkami...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
czarny85

Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 12
Skąd: zielona góra
Wysłany: 11 Październik 2007, 21:47   

okej dzięki śliczne za obszerną odpowiedź :D

[ Dodano: 14 Październik 2007, 21:06 ]
Mam problem, ponieważ nawet nie zdążyłęm sie zabrać za rozebranie tego urządzenia a PADŁ mi nawiew środkowy. Co może byc przyczyną? Dmucha wszędie na szyby, z bocznych nawiewów, ale ze środkowego nic nawet jak jest ,maksimum. Co się mogło stać ?? chodzi silnik dmuchawy, ale nie daje powietrza. Może spadła rura od nawiewu, a może to urządzonko sie zatrło a możę filtr kabinowy ?
Proszę o odpowiedź.
_________________
w 202 96r 2.0+lpg sek.
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30 Maj 2011, 12:09   

Sorka za wygrzebanie staroci, lecz zastanawia mnie jedno, wyjąłem całe zawory, rozebrałem lecz zbytnio brudne nie były wewnątrz, jedynie na cewkach było nieco rdzawego nalotu, który spolerowałem, złożyłem wszystko do kupy, no i co było do przewidzenia, zawory dalej stukają.
Czy pomogło wam czyszczenie tych zaworów?
I zastanawia mnie jedno, grzybki które trzonkiem wchodzą do cewek chodzą w nich luźno, to jak sie ma rozumieć po odcieciu napięcia cewka za pomocą sprężyny wypychana jest do góry to w jaki sposób ten grzybek również przemieszcza się do góry otwierając przepływ płynu skoro chodzi luźno w tych cewkach ?
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2011, 13:55   

Ciśnienie przepływającego płynu unosi go do góry.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30 Maj 2011, 17:51   

Mhm, bo myślałem, że obieg jest od grubego węża to podwójnego ;p
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,135 sekundy. Zapytań do SQL: 13