Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm zmiany biegów - LUZY
Autor Wiadomość
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 8 Październik 2007, 17:14   

Jary napisał/a:
Trzeba wejść pod auto, narzędzia "specjalistyczne", to szczypce płaskie (do wyjęcia zabezpieczeń drążków) oraz klucz płaski 17 lub 19 nie pamietam dokladnie :wink:
Powodzenia :idea:

Dla ułatwienia - w położeniu neutralnym lewarka dźwignie pod spodem ustawia się w jednej linii i w tej pozycji blokuje się bolcem (chyba fi 6). Cięgna regulujesz tak, aby swobodnie wchodziły na zaczepy dźwigienek przy lewarku i przy skrzyni, czyli bez żadnych naprężeń...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 17 Październik 2007, 18:06   

albo cos pomyliłem albo nie wiem


czy ten drazek powinien chodzic na lewo prawo czy tylko góra dól ??
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Październik 2007, 20:32   

Cytat:
czy ten drazek powinien chodzic na lewo prawo czy tylko góra dól ??


Jaki drązek :?: Dźwignie chodzą w poziomie - przód - tył, a lewarek w kształcie litery "H" + wsteczny :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 17 Październik 2007, 20:37   

juz problem rozwiazałem ale teraz mam kolejny :(

wymieniłem te tulejki lecz biegi nadal wchodza z oporem :(
 
 
toart 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 260
Skąd: opole
Wysłany: 30 Marzec 2008, 03:08   

Witam.
Ja mam czasem problem z "jedynka" - stawia bardzo duzy opor. Nie czesto sie to dzieje i juz myslalem ze to zima tak wplywa szukajac roznych wytlumaczen tego stanu. Mysle tez ze to moga byc te ciegna - ale nie przekonuje mnie to ze zwykle dziala idealnie problem pojawia sie sporadycznie. Jak rozumiem za kazdy bieg odpowiada jedno ciegno i nalezy odszukac odpowiedzialnego za pierwszy bieg, wsadzic kogos kto bedzie ruszal lewarkiem i obserwowac. Ktos pisal tez na forum o wymianie oleju ale nie w skrzyni - teraz nie potrafie tego odnalesc a kiedys czytalem.
Okolice lewarka "pod drewienikiem" przepatrzylem i wygladaja ok a nie mam dostepu do kanalu.
Jakies sugestie?

Pozdraiwiam
_________________
C180 classic 4/97 (before FL)
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 30 Marzec 2008, 03:28   

toart napisał/a:
Jak rozumiem za kazdy bieg odpowiada jedno ciegno
Jedno cięgno, to dwa biegi leżące naprzeciwko (przód-tył).
toart napisał/a:
Mysle tez ze to moga byc te ciegna - ale nie przekonuje mnie to ze zwykle dziala idealnie problem pojawia sie sporadycznie.
Na końcach cięgien sa też gumowe tulejki, które gdy sie zużyją powodują luzy i nieprecyzyjne prowadzenie drążków...

Tak czy inaczej, bez kanału lub jakiejś "zwyżki" się nie obejdzie...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
toart 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 260
Skąd: opole
Wysłany: 30 Marzec 2008, 03:33   

Wyrobiona gumka moze byc powodem luzu - ok. A czy ten luz moze powodowac duzy opor przy zmianie konkretnego biegu?
I jeszcze jedno pytanie do kolegi jjankiello czyli na ciegnie z "jedynka" wisi tez jakis inny bieg a nie szwankuje nic poza jedynka - moze to nie te ciegna ?
Pozdrawiam
_________________
C180 classic 4/97 (before FL)
 
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 9 Kwiecień 2008, 09:39   

Wczoraj oglądałem na szrocie kilka całych mechanizmów zmiany biegów. Każdy był rozklekotany tak samo, albo jeszcze gorzej niż mój i chcieli 150,-zł za sztukę :(
Wnioskuję, że jest to (kolejny) słaby punkt naszych :mb: i raczej używki nie wchodzą w grę.
Zastanawiam się ile kosztuje cały taki mechanizm w ASO :?:
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Kwiecień 2015, 17:16   

Potrzebuje ta zawleczke na zdjeciu z poprzedniej strony z nr 137
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 17:19   

https://vid.me/Cd0Y

Tak to u mnie wygląda.

Czy to jest normalne? Zwróćcie uwagę z jaką trudnością wyskakuje wsteczny.
Na wyłączonym silniku i tak wszystkie biegi weszły- Podczas jazdy zdarza się, że nie mogę wrzucić jedynki czy wstecznego czasami.

perzu126, Czy po obejrzeniu filmiku dalej obstajesz przy tym, że smarowanie mechanizmu pomoże ?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
gaju45 
c250 turbodiesel


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 47
Skąd: Józefów LBL
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 19:20   

Greg_G, miałem kiedyś podobnie, wymieniłem tulejki w wybieraku, lewarek stał się dużo precyzyjniejszy i wszystkie biegi ładnie zaczęły wchodzić 8)
_________________
W202&w163&w164&x164&w219
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 20:12   

Hmm, też mam podobne luzy. Trzeba prędko wymienić te tulejki.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 18:52   

Bullshit. Muszę zdyskredytować mój filmik. Po wymianie tulejek jest to samo.

Oczywiście podczas jazdy zmiana biegów znowu jest prosta i przyjemna, czyli wymiana była wskazana, ale na postoju, przy zgaszonym silniku drążek jeździ prawie tak samo, może jest lekka poprawa, generalnie bez szału, nie robi mi to różnicy, bo podczas jazdy jest już normalnie, czyli dużo lepiej.

Ten luz trzeba sprawdzać ręcznie od spodu, moje drążki miały spory luz na tulejach, chociaż były jeszcze całe.
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 21:32   

Panowie, mam zamiar wymienić tulejki gumowe od cięgien skrzyni. Na górze tej strony jest napisane żeby wrzucić skrzynie na luz i zblokować prętem. teraz moje pytanie: po co i gdzie tego pręta włożyć bo nie kumam
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 22:02   

Do wymiany tulejek gumowych od cięgien nie musisz nic blokować. Po prostu wysuwasz blaszkę zabezpieczającą, wyciągasz cięgno z tulejki, wyciągasz tulejkę, wkładasz nową i zapinasz cięgno.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 10