Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Ogrzewanie - elektro zawory |
Autor |
Wiadomość |
chrzanio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 107 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2007, 13:22 Ogrzewanie - elektro zawory
|
|
|
Witam.
Mam pwien problem z ogrzewaniem, tzn. nie domyka sie do konca po przelaczniu na zimne, rozbieralem juz elektorozawory i byle przeczyszczone i odbijaly prawidlowo(klikaly)
ale juz ktos przy nich wczesniej grzebal i nie wiem czy sa kompletne bo za cholere nie mam pojecia jak to niby ma dzialac. Czy ktos ma moze rozebrany taki elektorzawor i moglby przedstawic na zdjeciach jego elementy. Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Pzdr. |
_________________ C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2007, 19:38
|
|
|
Elektrozawór sterowany jest elektrycznie (stąd nazwa) - prąd płynący przez cewkę unosi grzybek zaworka na zasadzie działania siły elektromagnetycznej...
Zaworek albo jest otwarty (płynie prąd), albo zamknięty (nie ma prądu)... w zależności od tego czy temp. we wnętrzu pojazdu jest niższa, czy wyższa od nastawionej na konsoli... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
chrzanio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 107 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2007, 21:00
|
|
|
Jak dziala elektrozawor to ja wiem tylko na jakies zasadzie ten grzybek zamyka wode do nagrzewnicy. Czy ten grzybek powinien przy zamknieciu calkowicie wyposc z tej obudowy ? no bo jak ma zamykac wode ta ,,szpilka" ktora jest na tym grzybku
Nie wiem jak to konkretnie wytlumaczyc |
_________________ C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 00:21
|
|
|
Tak jak piszesz - grzybek zatykając otwór zamyka zawór. Nie wiem jak lepiej to wyjaśnić... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 01:56
|
|
|
Ja mam taki problem i nie wiem jak rozwiazac.
Mianowicie. jag odpalam zimny silnik i ustawiam ogrzewania (galki) i jest dobrze,
Potem przyjezdzam na parking,. tylko 15 minut. silnikjest jeszcze cieply. odpalam znowu, i galek nie ruszam. jest tak jak bylo a tu grzeje na max.
co to moze byc? |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 04:28
|
|
|
pavel napisał/a: | jest tak jak było a tu grzeje na max.
co to może być? |
Spróbuj poczyścić styki na wtyczce zaworków...
Zaworki są sterowane w ten sposób, że gdy odłączysz od nich napięcie to są otwarte na maxa. Napięcie je zamyka. Pracują w sposób zero-jedynkowy, czyli albo otwarte na maxa, albo zamknięte, a sterownik odpowiednio dobiera czas ich otwarcia w zależności od temp. wewn, auta i nastaw na pokrętłach... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 08:16
|
|
|
ja mam inny problem bo o ile jeden z elektrozaworów klika odrobine ciszej, ale klika, o tyle jeden przewód idący do elektrozaworu tak jakby nie płynął przez niego wogóle prąd. Wymieniłem nawet na nowy kabelek idący od elektrozaworu do płytki petencjometrów ale nic to nie dało. Tylko ciepłe powietrze dale na boki, nogi i na szybe. To pewnie będzie płytka ale na 100% nie moge tego stwierdzić, no chyba że jednak sie myle i to elektrozawór. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 13:07
|
|
|
JJankiello.
Spróbuj poczyścić styki na wtyczce zaworków...
A gdzie sa te zaworki? za galkami ogrzewania w srodkowej konsoli? |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 13:45
|
|
|
pavel napisał/a: | A gdzie sa te zaworki? za galkami ogrzewania w srodkowej konsoli? | są w komorze silnika w przedziale za filtrem powietrza. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 14:23
|
|
|
Tu jest zdjęcie co prawda z w210, ale to w tej okolicy szukaj... może nieco bardziej w stronę tyłu auta...
t_210_zawory_ogrzewania_308.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1623 raz(y) 29,91 KB |
|
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 21:06
|
|
|
Juz wiem gdzie to jest, aha, wystarczy tyko wyczyscic kontakty. ok sprobuje. tutaj nazywaja go selenoid valve.
Mam jeszcze jedno pytanie w zwiazku ogrzewania.
W moim jest jakas pompa obiegu wody. Ona znajduje sie pod filtrem powietrza,
Szlaug rura gumowa idzie od chlodnicy do tej pompy a dalej druga rura gumowa idzie wlasnie od pompy do tych elektrozaworow.
Zauwazylem ze ta pompa pod filtren mie ma kabla, mimo ze wtyczki sa,
poszukalem kabel i znalazlem. Poprzednik schowal pod filtrem
Wzialem woltomierz i sprawdzilem przewod. wogole nie pokazuje pradu w roznych pozycjach kluczyka w stacyjce.
Nie mam schematu el. zeby poszukac przyczyne, lub jaki bezpiecznik. itd.... |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 21:11
|
|
|
jest to pompka wymuszajaca obieg cieczy chlodzacej
jest to niby ogrzewanie postojowe tzw REST
jesli temp cieczy chlodzacej jest wieksza niz 50 stp C to po wcisnieciu przycisku REST
bedzie dzialala ta pompka i bedzie cieplo w samochodzie
dziala na wylaczonym silniku |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 21:17
|
|
|
to znaczy ze tylko na cieplym silniku mozna sprawdzic prad w kablach a w zimnym nie.? |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 21:19
|
|
|
pavel napisał/a: | to znaczy ze tylko na cieplym silniku mozna sprawdzic prad w kablach |
Nie jestem pewien, ale na to wychodzi...
Popodłączaj wszystko i wypróbuj po prostu ogrzewanie REST... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 21:41
|
|
|
ok dzieki, sprobuje roznymi sposobami w przyszlym tygodniu. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
|