Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Ogrzewanie - elektro zawory |
Autor |
Wiadomość |
emil82
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2017, 12:12
|
|
|
Witam Panowie,
Przeczytałem ten wątek i szukam ciągle rozwiązania w moim przypadku. Mianowicie grzeje mi na maxa z prawej kratki nawiewu, pokrętło ustawione na zimno, sprawdziłem elektrozawory i stukają, co to może jeszcze być. Nie mam klimy, zwykły nadmuch be żadnych bajerów. Czy w moim aucie jest jakiś czujnik temp w kabinie? Jak tak to gdzie? Czy to może być wina pokrętła (płytki od potencjometru)? Ktoś coś pomoże, wiosna w pełni a junior na tyle się grzeje i nie ma jak dmuchawy włączyć. Szyby nie uchylę, bo za chwile będzie chory etc.
Dzięki za info i pomoc |
_________________ MB W202 C-Klasse 200D 1994r.
WDB2021201A071308 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
emil82
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2017, 12:57
|
|
|
Muciek napisał/a: | emil82, wymieniłeś je czy tylko sobie na nie popatrzyłeś? |
Muciek, narazie jeszcze nie wymieniałem. Chciałem wykluczyć wszystkie ewentualności. Wydawało mi się, że jak pracują elektrozawory to nie muszę ich wymieniać |
_________________ MB W202 C-Klasse 200D 1994r.
WDB2021201A071308 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2017, 18:14
|
|
|
emil82, dla dokładniejszego sprawdzenia zaworów: podłącz żarówkę pod kostkę przy zaworach. Środkowy pin i boczny ten co grzeje non stop. Poznasz po temp przewodu wodnego. Wepnij kostkę i obserwuj żarówkę zmieniając ustawienia pokrętła. Na ciepłym ma być zgaszona a na zimnym ma się zapalać. Jak będzie inaczej to panel do wymiany ew czyszczenia.
Chyba że ktoś "grzybka" wyjął z zaworów to wtedy też będzie grzało non stop. |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
emil82
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 09:42
|
|
|
oliva, dzięki Kolego za info. Ten panel jest pod tym pokrętłem? Jeżeli chodzi o zawory to u mnie nic nie było kombinowane, mam auto ze wszystkimi ori częściami z fabryki MB, jestem pierwszą osobą, która co kolwiek w aucie wymienia. Gdyby nie ruda to auto byłoby na żółtych blachach
Dodam jeszcze, że przy elektrozaworach zauważyłem, że jest mokro, jakby olej się wylał. Być moze jest to płyn chłodniczy, węże są suche jest mokro na tej płytce i ta komora jest tez taka zapocona. Nie jest to woda bo ma taką dziwną lekko tłustą konsystencje ta plama.
Pozdro! |
_________________ MB W202 C-Klasse 200D 1994r.
WDB2021201A071308 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 17:08
|
|
|
emil82, jak masz możliwość to załatw sobie drugie elektrozawory na podmiankę i sprawa się wyjaśni.
Ja walczyłem ze swoimi. Rozbierałem ,czyściłem i pomagało na chwilę. Wymiana dała mi spokój na długo. |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 17:37
|
|
|
oliva napisał/a: | Rozbierałem ,czyściłem |
Jeszcze trzeba nasmarować. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2017, 20:43
|
|
|
Czym ? |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2017, 14:03
|
|
|
Środkiem smarnym popularnie zwanym olejem - choć w tym przypadku nie silnikowym |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2017, 17:20
|
|
|
Poważnie ? A tamtędy nie przepływa woda i to wrzątek ? Wypłucze w 10 minut . Tak mi się zdaje , ale może się mylę . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2017, 18:35
|
|
|
lech149, regenerowałem zawory dawno temu (będzie jakieś dwa lata) - działają poprawnie do dnia dzisiejszego. Nie pamiętam już w jakim stanie były po otwarciu, ale wydawało mi się wtedy, że zapuszczenie kilku kropli oleju do cewki i trzpienia (rowerowy olej do łańcucha przeznaczony do jazdy w deszczu) będzie miało sens - w praktyce sprawdziło się.
Może przy jakiejś okazji otworzę je po raz kolejny - pewno wtedy dowiem się jaka była przyczyna tego przebłysku geniuszu |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2017, 20:19
|
|
|
To ta cewka pracuje w wodzie ? Nie rozbierałem więc nie wiem . Kupiłem wprawdzie na zapas , ale moje chodzą 18 lat i nie narzekam . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2017, 09:14
|
|
|
Cewki są uszczelnione w obudowach o-ringami i nie pracują w wodzie.Natomiast mają kontakt z wilgocią spod maski.Ponieważ nagrzewają się i stygną kondensuje się na nich wilgoć.Dobrze je polakierować przy oczyszczeniu i oringi wymienić. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2017, 16:12
|
|
|
Noc
Bardzo dziękuję za fachową i wyczerpującą odpowiedz .Tak przypuszczałem . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
|