Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Ogrzewanie - elektro zawory |
Autor |
Wiadomość |
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2007, 02:23
|
|
|
konradkar napisał/a: | ma ktos namiary na tanie zaworki??? |
Na szrotach poniuchaj... do tego jeszcze masz Allegro do przejrzenia i popytania Sprzedających, którzy maja różne części... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
chrzanio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 107 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 11:46
|
|
|
Witam.
Zauwazylem nie dawno ze u mnie ogrzewanie dziala bardzo dziwnie zawory klikaja ale nadal nawet na wylaczonym na wiewie leci z nich cieple powietrze (tak delikatnie) Ale jesli chce ustawic ogrzewanie na maxa (poranki juz zimne) to wieje tylko przez chwile cieple a potem takie chlodne (oczywiscie silnik juz jest kolo 80 stopniC) jak wylacze nawiew i po kilku minutkach wlacze spowrotem to znowu wieje cieple ale tez tylko na chwile. Dziala to tak jak by za malo wody szlo na nagzrewnice, wiec albo nagrzewnica pozapychana albo elektrozawory nie otwieraja sie do konca. Koszt elektrozaworow to kolo100-150zl za używke (ryzyko kupienia rowniez nie dzialajacego). Caly czas mysle jak to naprawic. A o co chodzi z tym zmostkowaniem zaworow ?? |
_________________ C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 11:59
|
|
|
wydaje mi się, że to będzie kwestia czujników temperatury a nie elektrozaworów, bo skoro na początku wieje ciepłe, to otwierają się i zamykają czyli są sprawne |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Gutek
Gutek
Dołączył: 09 Mar 2007 Posty: 18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 14:28
|
|
|
a gdzie znajdują sie wspomniane czujniki temperatury i ewentualnie jak można sie do nich dobrac ?? |
_________________ C 200 CDI kombi Bj 06/2000 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 14:39
|
|
|
jeśli chodzi o w202 to nie mam pojęcia :] niech ktoś inny się wypowie |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 17:43
|
|
|
Jak ściągniesz wtyczkę z elektrozaworów to będą cały czas otwarte. Wykonaj, zaobserwuj i zamelduj. |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 17:48
|
|
|
o, Gerri sie pojawił, sorry ze tu ale mam do Ciebie pytanko...
nie wiem czy widziałeś mój post o znikaniu paliwa z przewodów, fajnie by było jakbyś się wypowiedział, dosłownie NIKT nie wie co jest powodem, począwszy od aso mercedesa do firmy mającej autoryzacje bosha |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 18:19
|
|
|
cracof napisał/a: | o, Gerri sie pojawił, |
Gerri się nie pojawia - obecność Gerriego jest ciągła.
cracof napisał/a: |
nie wiem czy widziałeś mój post o znikaniu paliwa z przewodów, fajnie by było jakbyś się wypowiedział, |
Przykro mi: moja koncesja obejmuje jedynie problemy elektryczne
Pzdr. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 18:25
|
|
|
cracof napisał/a: | dosłownie NIKT nie wie co jest powodem, począwszy od aso mercedesa do firmy mającej autoryzacje bosha | Zza monitora komputera nikt Ci nie posprawdza szczelności układu i zaworków... Napisz (ale już w tamtym temacie) jakie postępy zrobiłeś... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13 Październik 2007, 18:30
|
|
|
@Gerri: być może nie zauważyłem
jak będą jakiekolwiek postępy to napiszę, póki co usilnie próbuje "przebić głową mur" |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 14 Październik 2007, 15:03
|
|
|
Jaki jest obieg płynu w ogrzewaniu? Czyli -do elektrozaworu są doprowadzone dwa przewody i wyprowadzone dwa .Jak w nich przepływa ciecz zkąd -dokąd. |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14 Październik 2007, 15:11
|
|
|
ciepła ciecz chłodząca dopływa jednym wężem do elektrozaworów, gdzie jest rozdzielana na prawą i lewą stronę wymiennika ciepła wewnątrz auta, za wymiennikiem łączy się z powrotem w jeden przewód |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 14 Październik 2007, 15:56
|
|
|
Chciałbym dokładniej .Którym przewodem jest doprowadzana ciecz górnym czy dolnym,jeśli dolnym jak myślę to jaka jest rola górnego,(pewnie odprowadzenie nadmiaru ale dokąd.) |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 14 Październik 2007, 17:47
|
|
|
A nie prościej zajrzeć pod maskę i prześledzić którędy i dokąd idą węże |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14 Październik 2007, 17:55
|
|
|
dla ścisłości:
2 - chłodnica
7 - przewód odpowietrzający
1 - zbiorniczek wyrównawczy
1a - pojemnik z krzemianem
s- zbiornik na płyn do szyb
m - to chyba oczywiste
3 - termostat
4 - pompa
a31(y1/y2) zawór dla prawej i lewej strony nawiewów
6 - wymiennik ciepła wewnątrz auta
Obraz1.jpg rys1. schemat obiegu cieczy chłodzącej |
|
Plik ściągnięto 344 raz(y) 186,9 KB |
|
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
|