Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Ogrzewanie - elektro zawory |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 20:22
|
|
|
perzu126 dzięki, temat rozwiązałem, kupiłem używany elektrozawór, zmierzyłem w nim rezystancję i była za duża co wskazało na zły omomierz jaki posiadałem, po sprawdzeniu innym omomierzem na tych zakupionych miałem ~16ohm a na starych dużo mniej. Wszystko dlatego że po podłączeniu napięcia do starych(uszkodzone cewki) rdzeń(grzybki) normalnie ruszał się. Teraz klima działa jak należy.
Dzięki i pozdrawiam
Adam |
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
wojtas89
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 93 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 09:44
|
|
|
Witam,
Panowie spotkał mnie dosyć dziwny problem z ogrzewaniem w Ceśce.
Niestety zostałem tylko z zimnym powietrzem, sprawdziłem zaworki - niby ok, ale na wtyczce która do nich dochodzi nie ma napięcia, tzn na środkowym Pinie jest ale na dwóch skrajnych nic się nie zmienia, nawet jak zmieniam potencjometrami Ciepło/zimno. Wyciągnąłem też sterownik i rozebrałem, wygląda na sprawny, żadnych przepalonych ścieżek, zimnych lutów itp . Może ktoś spotkał się już z takim problemem? Nie ukrywam że jest to dosyć irytujące, bo robi się coraz chłodniej . |
_________________ W202 2,5TDT Sport |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 14:42
|
|
|
Witam kolegów mam pytanko czy elektrozaworki do samochodów benzynowych i dieselków są takie same.Pytam bo zaczeły mi sie coraz częściej zawieszać i wieje gorące powietrze z lewej kratki VIN jak w podpisie. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 17:54
|
|
|
Takie same, ost demontowałem 202 chyba 1.8E lub 2.0E i zaworek identyczny jak w moim 2.2D |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 12:36
|
|
|
Dzięki,a jak zmierzyć rezystancję wystarczy na bolcach czy muszę rozbierać zaworki? |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 20:57
|
|
|
TM wystarczy na bolcach
wojtas89 a zaworki rozebrałeś i przeczyściłeś? |
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 21:03
|
|
|
tomi382 napisał/a: | Takie same, ost demontowałem 202 chyba 1.8E lub 2.0E i zaworek identyczny jak w moim 2.2D |
No mi się coś kojarzy, że benzyna/diesel to inne zaworki są:
- benzyna: 1 wejście, 2 wyjścia,
- diesel: 2 wejścia, 2 wyjścia. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 21:49
|
|
|
A mi się wydaje że 2 wejścia i 2 wyjścia to będzie klimatronik a manual jest jedno wejście i dwa wyjścia chociaż już głowy nie dam bo od benzyniaka już zaworek sprzedałem |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 22:05
|
|
|
Twoja teoria jest o kant kuli potłuc, bo mam klimę manualną i diesel'a, a zaworek jak napisałem w poprzednim poście
I widzisz byś nie miał głowy |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 11:03
|
|
|
Z tymi wyjściami -wejściami jest tak. Wejścia zawsze dwa (bo płyn wchodzi od strony nagrzewnicy , a zaworki sterują wypływem) wyjście jedno lub dwa w zależności od silnika (250td ma dwa ) |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 11:07
|
|
|
Pioterek napisał/a: | Twoja teoria jest o kant kuli potłuc, bo mam klimę manualną i diesel'a, a zaworek jak napisałem w poprzednim poście
I widzisz byś nie miał głowy |
Czyli morał taki że tylko 2.5TD mają większą ilość węży przy zaworku
No i może duże benzynki |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 15:53
|
|
|
U mnie na zaworach są 2 wejścia i 2 wyjścia, mam klimatronik.Oporność zmierzyłem jest 16,2 ohma.Zaworki pracują jak przykładam wtyczkę.Pozostaje mi jeszcze je rozebrać i zobaczyć co tam w środku. Będę je rozbierał w komorze silnika bez wypinania węży.Przy rozkręcaniu trzeba uważać żeby coś nie wyfruneło w kosmos,są tam jakieś sprężyny? |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
wojtas89
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 93 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 08:46
|
|
|
AdamWro25 napisał/a: | wojtas89 a zaworki rozebrałeś i przeczyściłeś? |
Nie rozbierałem, wystarczy że podałem napięcie i wiem że działają, a we wtyczce która przychodzi do zaworków nie ma napięcia, tylko w środkowym pinie są, a kręcąc potencjomentrami, na pozostałych dwóch Pinach nic się nie zmienia, nie ma żadnego napięcia. |
_________________ W202 2,5TDT Sport |
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 19:50
|
|
|
TM sprężynki są ale one nie wypadną jedynie co może wypaść to dwa grzybki
wojtas89 ja miałem taką sytuację że jak płyn chłodniczy był zimny to po podaniu napięcia zaworki działały a jak tylko płyn złapał temperaturę to po podaniu napięcia z zewnątrz już nie dawały rady domykać - winne były cewki. Więc może sprawdź czy działają po rozgrzaniu silnika podając napięcie z zewnątrz |
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
|