Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
Ogrzewanie - elektro zawory
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 10:05   

AdamWro25, a może problem leży w sterowaniu? Sprawdzałes może czujnik temperatury w podsufitce?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
AdamWro25 
*C250 TD*

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 20:22   

perzu126 dzięki, temat rozwiązałem, kupiłem używany elektrozawór, zmierzyłem w nim rezystancję i była za duża co wskazało na zły omomierz jaki posiadałem, po sprawdzeniu innym omomierzem na tych zakupionych miałem ~16ohm a na starych dużo mniej. Wszystko dlatego że po podłączeniu napięcia do starych(uszkodzone cewki) rdzeń(grzybki) normalnie ruszał się. Teraz klima działa jak należy.

Dzięki i pozdrawiam
Adam
_________________
C250TD 1996 WDB2021281F391503
 
 
wojtas89 


Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 93
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Wrzesień 2012, 09:44   

Witam,
Panowie spotkał mnie dosyć dziwny problem z ogrzewaniem w Ceśce.
Niestety zostałem tylko z zimnym powietrzem, sprawdziłem zaworki - niby ok, ale na wtyczce która do nich dochodzi nie ma napięcia, tzn na środkowym Pinie jest ale na dwóch skrajnych nic się nie zmienia, nawet jak zmieniam potencjometrami Ciepło/zimno. Wyciągnąłem też sterownik i rozebrałem, wygląda na sprawny, żadnych przepalonych ścieżek, zimnych lutów itp . Może ktoś spotkał się już z takim problemem? Nie ukrywam że jest to dosyć irytujące, bo robi się coraz chłodniej .
_________________
W202 2,5TDT Sport
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 14:42   

Witam kolegów mam pytanko czy elektrozaworki do samochodów benzynowych i dieselków są takie same.Pytam bo zaczeły mi sie coraz częściej zawieszać i wieje gorące powietrze z lewej kratki :twisted: VIN jak w podpisie.
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 17:54   

Takie same, ost demontowałem 202 chyba 1.8E lub 2.0E i zaworek identyczny jak w moim 2.2D
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 12:36   

Dzięki,a jak zmierzyć rezystancję wystarczy na bolcach czy muszę rozbierać zaworki? :oops:
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
AdamWro25 
*C250 TD*

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 20:57   

TM wystarczy na bolcach

wojtas89 a zaworki rozebrałeś i przeczyściłeś?
_________________
C250TD 1996 WDB2021281F391503
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 21:03   

tomi382 napisał/a:
Takie same, ost demontowałem 202 chyba 1.8E lub 2.0E i zaworek identyczny jak w moim 2.2D

No mi się coś kojarzy, że benzyna/diesel to inne zaworki są:
- benzyna: 1 wejście, 2 wyjścia,
- diesel: 2 wejścia, 2 wyjścia.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 21:49   

A mi się wydaje że 2 wejścia i 2 wyjścia to będzie klimatronik a manual jest jedno wejście i dwa wyjścia chociaż już głowy nie dam bo od benzyniaka już zaworek sprzedałem
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 16 Wrzesień 2012, 22:05   

Twoja teoria jest o kant kuli potłuc, bo mam klimę manualną i diesel'a, a zaworek jak napisałem w poprzednim poście :wink:
I widzisz byś nie miał głowy :mrgreen:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
staszko 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 66
Skąd: katowice
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 11:03   

Z tymi wyjściami -wejściami jest tak. Wejścia zawsze dwa (bo płyn wchodzi od strony nagrzewnicy , a zaworki sterują wypływem) wyjście jedno lub dwa w zależności od silnika (250td ma dwa )
_________________
C250TD 96"
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 11:07   

Pioterek napisał/a:
Twoja teoria jest o kant kuli potłuc, bo mam klimę manualną i diesel'a, a zaworek jak napisałem w poprzednim poście :wink:
I widzisz byś nie miał głowy :mrgreen:

Czyli morał taki że tylko 2.5TD mają większą ilość węży przy zaworku :lol:
No i może duże benzynki
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Wrzesień 2012, 15:53   

U mnie na zaworach są 2 wejścia i 2 wyjścia, mam klimatronik.Oporność zmierzyłem jest 16,2 ohma.Zaworki pracują jak przykładam wtyczkę.Pozostaje mi jeszcze je rozebrać i zobaczyć co tam w środku. Będę je rozbierał w komorze silnika bez wypinania węży.Przy rozkręcaniu trzeba uważać żeby coś nie wyfruneło w kosmos,są tam jakieś sprężyny? :?:
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
wojtas89 


Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 93
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 08:46   

AdamWro25 napisał/a:
wojtas89 a zaworki rozebrałeś i przeczyściłeś?


Nie rozbierałem, wystarczy że podałem napięcie i wiem że działają, a we wtyczce która przychodzi do zaworków nie ma napięcia, tylko w środkowym pinie są, a kręcąc potencjomentrami, na pozostałych dwóch Pinach nic się nie zmienia, nie ma żadnego napięcia.
_________________
W202 2,5TDT Sport
 
 
AdamWro25 
*C250 TD*

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Wrzesień 2012, 19:50   

TM sprężynki są ale one nie wypadną jedynie co może wypaść to dwa grzybki


wojtas89 ja miałem taką sytuację że jak płyn chłodniczy był zimny to po podaniu napięcia zaworki działały a jak tylko płyn złapał temperaturę to po podaniu napięcia z zewnątrz już nie dawały rady domykać - winne były cewki. Więc może sprawdź czy działają po rozgrzaniu silnika podając napięcie z zewnątrz
_________________
C250TD 1996 WDB2021281F391503
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 10