Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:19
Problem z układem hamulcowym
Autor Wiadomość
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 18 Październik 2007, 14:14   

pavel, dzieki ci wielkie jak bedzie w Polsce masz piwo u mnie ide robic :P
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 18 Październik 2007, 17:22   

Haha, zgory dzieki za piwo.
Tutaj tez pije polskiego zubra. Handlarze przyjezdzaja w weekendy do Szwecji i sperzedaja polskie cudenka.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 18 Październik 2007, 20:35   

pstrag21 napisał/a:
pavel, no przez te przesywanie ząbków


Lewe koło "ząbki" kółka do góry, prawe koło "ząbki" na dół. Jak uzyskasz skuteczność ręcznego na 5 ząbku zapadki to będzie OK :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
StaVrO 

Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Dębica
Wysłany: 19 Październik 2007, 22:14   

jeśli chodzi o ten problem z hamulcami jaki miał kolega mario987 to wystarczyło dolać płynu hamulcowego żeby ten zbiorniczek się cały zapełnił i obeszło by sie bez kupna pompy. A pisze to dlatego ponieważ wczoraj to przerabiałem z :mb: 190. I też miałem zakładać nowa pompę ale coś mi podpowiedziało żeby jeszcze spróbować dolać płynu i odpowietrzyć cały układ i okazało się trafnym rozwiązaniem problemu zachowując 200 zł w portfelu.
Pozdrawiam 8)
_________________
MB Esprit'95, manual,
C200D
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 14:20   

Widzę, że problem się rozwiązał, więc zarzucę kolegom inny:

zastanawiam się gdzie szukać przyczyny w moich "słabych" hamulcach? Pedał jest szczególnie na zimnych hamulcach - jakiś taki sprężysty - trzeba go mocno cisnąć, żeby ostro zahamować. Do tego zauważyłem, że tył słabo mi bierze (spore nurkowanie podczas hamowania i podczas przeglądu na rolkach były spore różnice w sile hamowania tyłu względem przodu).
Tarcze i klocki mam zużyte do połowy, ale wątpie aby to był jakiś Lucas - raczej jakiś tańsze.
I teraz tak sobię główkuję:
- albo zrobić eksperyment i wymienić wszystkie tarcze na Lucas'a, a klocki na np. ATE, albo kombinowac z pompą hamulcową?
Gdzie szukać przyczyny?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 14:27   

zmichal, a co z płynem hamulcowym? Dawno zmieniany?
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 14:30   

Gomezio napisał/a:
zmichal, a co z płynem hamulcowym? Dawno zmieniany?


zmieniam co 2 latka - niedawno zmieniałem (w marcu 2009)
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 15:02   

A klocki kiedy ostatnio zmieniłeś?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 21:41   

zmichal - z tego co piszesz, to przyczyna może być zapowietrzenie układu (tylnej osi), lub (co bardziej prawdopodobne) uszkodzenie serwa. Na początek sprawdź czy przewody podciśnienia są szczelne i prawidłowo osadzone.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
sin69 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 25
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 1 Lipiec 2010, 17:19   szum podczas jazdy "klocki i tarcze"

Witam forumowiczów . Zrobiło się ciepło więc pozwoliłem sobie na jazdę " na zimny łokieć " i usłyszałem dziwny szum podczas jazdy . Jeszcze w ten sam dzień obejrzałem tylne tarcze i klocki . Grubość w normie brak zabrudzeń. Wygląda na to że tłoczki się nie cofają , chciałem wyciągnąć klocki co na forum jest proste. Jest tak jeśli ma się klocki blokowane 2 trzpieniami i zaciskową blaszką . A ja mam Tylko jeden i jeszcze umieszczony dokładnie w linii prostej z przewodem gumowym. Nie da rady wyciągnąć ten trzpień bez rozszczelniania układu ?



Chciałbym wyciągnąć klocki i sprawdzić czy nie ma jakiś zabrudzeń na torze prowadzenia samych klocków i tłoczki. Jeśli to nie będzie przyczyną zerknę do hamulca ręcznego . Będzie fotorelacja ;D

Moja :mb: to Diesel 97r. WDB2021211A495510
 
 
piotr1 

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 481
Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 10:11   

U mnie jest ta sama konstrukcja.
Wymieniałem tylne klocki miesiąc temu i nie było problemu.
Trzpień mija się z przewodem hamulcowym o kilka milimetrów.
Pozdr.
_________________
C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 12:21   

sin69 napisał/a:
Wygląda na to że tłoczki się nie cofają
Jeśli z tego powodu miałoby szumieć, to od tarcia grzałyby się też tarcze i koła.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
sin69 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 25
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 19:36   dziękuję

Przy wymianie sprawdzę o ile się ten trzpień mija , nie chciałem ryzykować uszkodzenia przewodu ( skoro tobie sie udało ) . A u mnie powodem szumienia była korozja i zabrudzenia na niewielkiej przestrzeni . Tam gdzie klocki stykają sie z zaciskiem . Dlatego nie cofały sie nawet o te ułamki mm . Dziękuję za pomoc i rade . :D
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 21 Wrzesień 2010, 19:58   Hamulec

Mianowicie w przodzie jeden klocek od zewnątrz starło mi na max a drugi jak nowy. Co zrobić żeby zużywały sie równomiernie, coś się zapiekło czy jak?
Szukałem podobnego tematu ale nic konkretnego nie znalazłem
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 21 Wrzesień 2010, 20:02   

zapowietrzony układ hamulcowy szukaj....
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,158 sekundy. Zapytań do SQL: 11