Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:19
Problem z układem hamulcowym
Autor Wiadomość
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 21 Wrzesień 2010, 20:28   

Tłoczek pewnie zapieczony. Ja przez to musiałem całe hamulce z tyłu robić bo z jednej strony tarcza aż zardzewiała bo klocek jej już długo musiał nie dotykać, no i musiałem 2 tarcze wymienić, szczęki bo się rozsypały jak ściągnęli tarcze no i oczywiście klocki :) ale za to teraz żyleta tył, znowu na 4 lata spokój bo właśnie 4 lata temu robiłem to samo :P
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 21 Wrzesień 2010, 22:02   

tomi382 napisał/a:
Co zrobić żeby zużywały sie równomiernie,


Doprowadzić do sytuacji, by zacisk swobodnie chodził w prowadnicach :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 21 Wrzesień 2010, 23:31   

Czyli rozumiem te dwie śrubki przesmarować co się w nie wkręca śruby mocujące zacisk?
Jutro tak zrobie :wink: dziękuję za pomoc w znalezieniu tematu :)
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Wrzesień 2010, 20:25   

tomi382 napisał/a:
Czyli rozumiem te dwie śrubki przesmarować .......


Jarzma zacisków również wyczyścić :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Gość

Wysłany: 23 Wrzesień 2010, 19:32   

dzien dobry
mam problem ,zaswiecila mi sie kontrolka ABS oraz recznego i nie dziala mi predkosciomierz moze wie ktos co zrobic?? i jaki koszt??
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Wrzesień 2010, 19:36   

1. Prawe podszybie (str. pasażera), srebrny przekaźnik przepięciowy z klapką, pod klapką bezpieczniki. Sprawdź.
2. Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku...
3. Włącznik STOPu pod pedałem hamulca...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 27 Wrzesień 2010, 20:21   

alvaro04, poczytałbyś co piszą inni. Ew. możesz udać się do mechanika.

10x powielona wiadomość? Ode mnie masz ostrzeżenie za SPAM. Na przyszłość stosuj się do regulaminu forum. I szanuj innych użytkowników, zwłaszcza ich czas i cierpliwość.
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 24 Maj 2011, 20:33   

Niechce zakładać nowego tematu więc napisze w tym, mam taki problem.
Wczoraj mój ojciec jechał moim autem i pekł przewód hamulcowy, gumowy, przedni, lewy. Dziś go kupiłem, założyliśmy, wlałem 350ml płynu bo w zbiorniczku nie było, odpowietrzyliśmy, pojeździłem po podwórku, wszystko było ok, ABS sprawny, ETS również, teraz oddałem auto do lakiernika, dojechał do domu i zadzwonił że mało się nie zabił bo pedał wpadł mu w podłoge. Co mogłem zrobić nie tak? Czy to zbieg okoloczności i urwał się drugi przewód? Czy to prawda że auto z automatem odpowietrza się innaczej? Coś mi się tak obiło o uszy. A może powinniśmy odpowietrzyć wszystkie koła a nie tylko to gdzie był urwany przewód?

Niemam dziś możliwości zobaczyć co się stało bo nie widzę auta, proszę tylko o jakieś sugestie czy coś mogliśmy zepsuć przy tej robocie.
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Maj 2011, 20:36   

marcin.mmz napisał/a:
Czy to prawda że auto z automatem odpowietrza się innaczej? Coś mi się tak obiło o uszy. A może powinniśmy odpowietrzyć wszystkie koła a nie tylko to gdzie był urwany przewód?

Odpowietrza się tak samo, jedynie w manualu dodatkowo przelewasz sprzęgło bo sterowane jest tym samym płynem. Oczywiście, że powinniście wymienić wszystkie przewody i oczywiście, że powinniście odpowietrzyć cały układ.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 24 Maj 2011, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 24 Maj 2011, 20:45   

Myślałem że jest tu układ 4-obwodowy i jak się robi coś przy jednym kole to inne się nie zapowietrzą. Widocznie mam małą wiedze. A możesz mi wyjaśnić co to znaczy dodatkowo przlewasz sprzęgło? Jak to się robi?
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Maj 2011, 20:56   

marcin.mmz napisał/a:
bo w zbiorniczku nie było

Oznacza to że zapowietrzyłeś układ "od góry" więc zapowietrzył się cały.
marcin.mmz napisał/a:
Myślałem że jest tu układ 4-obwodowy

Dwuobwodowy :)
marcin.mmz napisał/a:
A możesz mi wyjaśnić co to znaczy dodatkowo przlewasz sprzęgło? Jak to się robi?


Będę mógł Ci wyjaśnić po tym jak dokonam tego po raz pierwszy w tatowej C. :)
<Jeszcze tego nie robiłem> :)
Ale może ktoś robił i opisze?
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Maj 2011, 20:58   

Oczywiście, że wszystkie koła się odpowietrza. To ze względów bezpieczeństwa.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 24 Maj 2011, 21:05   

Ojciec za dawnych czasów jak robił podobne zabiegi w polonezach czy w fiatach to nie trzeba było całego układu odpowietrzać, może tylko miał farta że tam się nie zapowietrzał a tu się zapowietrzył. Tylko dziwi mnie dlaczego to się zrobiło po pewnym czasie a nie od razu jak testowałem po podwórku, hamowałem ze 20 razy i było dobrze.
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Maj 2011, 21:08   

A sprzęgło przelewa się: Odkręcamy odpowietrznik na siłowniku sprzęgła(przy skrzyni)W zbiorniczku płynu hamulcowego jest "odnoga"(wężyk) zasilający układ sprzęgła. Zalewamy zbiorniczek płynem i pompujemy sprzęgłem tak jak przy odpowietrzaniu hamulców. Kiedy w odpowietrzniku "na dole" pojawi się świeży płyn zakręcamy odpowietrznik i gotowe. <Info from ViskoMaster> :D
Oczywiście w miarę potrzeby uzupełniamy płyn w zbiorniczku ;)
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 24 Maj 2011, 21:13   

To szykuję się grubsza robota, widzę że kanał potrzebny i trzeba pewnie ściągać te wszystkie osłony. W piątek będe musiał pewnie podjechać do kumpla to będziemy się bawić, Dzieki za tak szybkie odpowiedzi.
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,178 sekundy. Zapytań do SQL: 10