Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:12 |
[250TD '94r.] układ paliwowy - cofanie sie paliwa, pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 00:45
|
|
|
Model napisał/a: | bo on tak kręci i już prawie łapie ale nie może, leci biały dym z wydechu to znaczy że paliwo się dostaje |
obstawiam świece, 1&3 |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Model
Model
Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 00:52
|
|
|
Też myślałem że świecę, w poniedziałek będę miał czas to podstawie akumulator pod silnik i przyłożę kabel do świec i pokręcę. Mam w firmie 3 takie samochody dostawcze (410, silniki 2,9) i mają taki sam moduł od świec jak tylko jedna się spali to nawet kontrolka od świec się nie pali i żadna nie dostaje wtedy prądu. Mam od 5 lat diesle i wiem że jak nawet 1 świeca jest spalona to ogóle nie chce palić.
A do wymiany świec i tak musze kolektor odkręcić i jakoś mi się nie spieszy. |
_________________ Mercedes C250D, wolnossący 95r automat, elegance, czerwony, PDW |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 01:06
|
|
|
Model napisał/a: | jak tylko jedna się spali to nawet kontrolka od świec się nie pali i żadna nie dostaje wtedy prądu. Mam od 5 lat diesle i wiem że jak nawet 1 świeca jest spalona to ogóle nie chce palić. |
no to muszę cię zaskoczyć, bo rozumiem że rozmawiamy o twoim 250TD. wczoraj przerabiałem to samo. świec spalonych 4 na 5 wszystkich. auto paliło tylko w temp. otocznia powyżej 25°C. kontrolka od świec na zapłonie świeci się nawet gdy wszystkie świece są spalone, tak samo z napięciem: nie istotne czy świeca spalona czy nie, przekaźnik jednocześnie podaje napięcie z zacisku 30 na wszystkie 5 świec |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 06:06
|
|
|
cracof rozumiem ze usterke znalazłes. widzisz mówiłem nie czepiaj sie tego co nie trzeba. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 12:06
|
|
|
Model napisał/a: | Też daj jutro znać |
pięknie rano zapalił, pół obrotu i zaczął równiutko klekotać
co prawda liczyłem, że będzie jakieś -5°C rano, ale trudno. 0 też dobre.
na wszelki wypadek zostawię go na 3 dni na mrozie, dopiero we wtorek wieczorem będę próbować odpalać, jeśli odpali jest okej (nareszcie)
waldek500 napisał/a: | widzisz mówiłem nie czepiaj sie tego co nie trzeba. |
waldek, co masz dokładniej na myśli? |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 17:20
|
|
|
wszystko co w tym temacie zostało napisane. przeze mnie tez. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Model
Model
Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 18:09
|
|
|
.Oki dzięki,
No widocznie masz rację z tymi świecami. W nocy podładował mi się akumulator i rano szybko kręcił i szybciej zapalił niż zwykle ale nie tak jak trzeba. Też uważam że to świece i jak się umawiałem na diagnostykę to też tak mi mówili. Jak go kupiłem w marcu to zawsze po odpaleniu nierówno chodził bo nie łapał na wszystkie cylindry. Zrobiłem nim 30 000km i już we wrześniu jak było tylko kilka stopni na plusie to mi dłużej kręcił z 15 s. No a teraz muszę kręcić 40s.
w środę rano będę miał diagnostykę. Żeby ogóle sprawdzić świece to i tak musze kolektor odkręcić,. świece łatwo sprawdzić. Wystarczy zdjąć z nich przewody i dotykać po kolei każdej z plusem i ta co nie iskrzy znaczy że nie działa. Ale u mnie, a mam bez turbiny niema dojścia.
Pojadę to mi za 150zł zrobią pełną diagnostykę zdejmą kolektor i pomierzą co trzeba. 2 pieczenie na jednym ogniu.
Jak nim kręcę rano to mój mechanik mówi że nie łapie na wszystkie cylindry, już za 3 dni będę wiedział.
W lecie jak było tak kilkanaście stopni to zawsze paliło mi z pierwszego przekręcenia
pozdrawiam |
_________________ Mercedes C250D, wolnossący 95r automat, elegance, czerwony, PDW |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 18:13
|
|
|
Model napisał/a: | eby ogóle sprawdzić świece to i tak musze kolektor odkręcić |
nie musisz, wystarczy odpiąć największą wtyczkę z przekaźnika podgrzewania i mierzyć rezystancję pomiędzy kolejnymi złączami a masą. |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Model
Model
Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Listopad 2007, 18:20
|
|
|
Spoko, to jutro zgromadze narzędzia i coś spróbuję mierzyć jak będzie ciepło. A druga rzecz że nie mogę tej wtyczki odpiąć. Już w wakacje niałem świece zmienic ale jak go zapalałem i mi drgał przez kilkanaście sekund to myslałem że to przez cofające sie paliwo. Pewnie to świece. Bo było tak że jak go odpalałem w lecie codziennie rano to palił od razu a jak postał 2,3 dni to juz kilka sekund tak z 3-5 kręcił.
[ Dodano: 15 Listopad 2007, 22:25 ]
witam, Wczoraj zrobili mi auto, dzisiaj rano sprawdzili wszystko itd. Wieczorem po pracy dzisiaj go odebrałem Miałem 2 spalone świece a w jednej było zwarcie. Zmieniłem 5, w pompie oringi wymieniłem. Świece policzyli mi po 65 zł razem zapłaciłem 700zł. Zmniejszyli mi też dawkę paliwa żeby mi mniej palił.
Silnik pali z pierwszego szarpnięcia, chodzi całkiem inaczej niż wcześniej. Pracuje bardziej równo, choć i tak wszyscy mechanicy się nim zachwycali gdzie nie pojechałemjak nim jeździłem wcześniej . Ma dużo ładniejszy dźwięk silnika. Wcześniej pompa łapała lewe paliwo i więcej mi palił itd. Wtryski mi sprawdzili i są świetne.
Jestem miłośnikiem Volvo i Saaba ale Mercedes jest świetny. Kupiłem Go ponieważ tylko ten samochód ma automatyczną skrzynie biegów, silnik diesla wolnossący i pojedzie 200km/h.
Jest świetny.pozdrawiam,
Myślę ze w - 30 stopni równie świetnie będzie mi palił. A olej mam tylko mineralny ale za to Mobil i jest rzadszy niż niejeden półsyntetyczny. |
_________________ Mercedes C250D, wolnossący 95r automat, elegance, czerwony, PDW |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 17 Listopad 2007, 13:33
|
|
|
cracof napisał/a: | odpiąć największą wtyczkę z przekaźnika podgrzewania |
ona znajduje sie moze pod zbiornikiem plynu do spryskiwaczy???
ma taki sam problem czyli nie pali jak zimno. czyli mam powiedziec mechanikowi aby sprawdzil oringi(z pompy wychodzi 5 przewodow metalowych na 4 i 5 widac ze sie poci u gory) czyli tam znajduja sie te oringi i to one moga powodowac ze auto nie pali?? wieczorem zamieszcze fotke jak to u mnie wyglada i skad dokladnie leje sie ropka |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 17 Listopad 2007, 13:47
|
|
|
makawel napisał/a: | cracof napisał/a: | odpiąć największą wtyczkę z przekaźnika podgrzewania |
ona znajduje sie moze pod zbiornikiem plynu do spryskiwaczy??? |
dokładnie to ta lokalizacja :] większa wtyczka do świec, mniejsza od sterowania przekaźnikiem |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 17 Listopad 2007, 13:52
|
|
|
do sprawdzenia potrzebuje prostownik i masa na auto a plus w wtyczke tak? nie sa tam oznaczone ktory wtyk odpowiada za ktora swiece moze wiecie?? |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 17 Listopad 2007, 14:45
|
|
|
nie wiem czy prostownik to dobry pomysł, chyba że masz co najmniej 20A, żeby uzyskać wysoką wydajność prądową... (testujesz przez pobór prądu)
jeśli masz słaby lepiej wziąć miernik i sprawdzać przez oporność (jeden kabel do masy, drugi do złącza świecy na zakresie do 20 Ohm
ostatnie wyjście, amperomierzem, jeden przewód do zacisku 30 w przekaźniku, drugi do złącza świecy i tak samo jak w pierwszym przypadku testujesz przez pobór prądu
gdzieś miałem schemat układu podgrzewania, jeśli ci to niezmiernie potrzebne mogę poszukać |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Model
Model
Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17 Listopad 2007, 22:51
|
|
|
Hej, nic się nie przejmuj tylko przede wszystkim sprawdź świece, to najpewniej swiece, mi jedna świeca robiła zwarcie a dwie były spalone.
Sprawdź świece i jak bedzie palił elegancko to zabawy z pompą sobie odpuśc na kilka lat.
Mi zrobili wszystko elegancko ale zapłaciłem 700zł w tym 325 zl za świece. I wszystko mam w porządku, ale w pąpie i tak kazałem powymieniac oringi a mój Merc ma już 290 000km.
Chociaż w sumie pompe sobie zrób bo silnik całkiem inaczej pracuje, nawet ciepły, Nie łąpie lewego powietrza.
pozdrawiam |
_________________ Mercedes C250D, wolnossący 95r automat, elegance, czerwony, PDW |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 12:27
|
|
|
czyli co mam powiedziec mechanikowi na co ma zwrocic uwage. niech sprawdzi czy wtyski nie leja(jak leja da sie to wyregulowac czy noiwe koncowki trzeba kupowac) niech zmieni oringi na pompie cos jeszcze |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
|