Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:12
[250TD '94r.] układ paliwowy - cofanie sie paliwa, pomocy!
Autor Wiadomość
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 18 Listopad 2007, 12:33   

makawel napisał/a:
niech sprawdzi czy wtyski nie leja(jak leja da sie to wyregulowac czy noiwe koncowki trzeba kupowac)


wtryski daj do regeneracji a koncówki nowe....

tylko jak bedziesz dawal do regeneracji to daj do fachowca zeby dobrze zrobil....
ja jak w poznaniu robilem to kazalem mu przy mnie sprawdzic czy nie leja po regeneracji.

Pozdrawiam
MikiPOZ
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 18 Listopad 2007, 12:51   

jeśli chcesz kompleksowo sprawdzić autko na zimę w kwestii zapalania mogę delikatnie zasugerować:
sprawdź akumulator (gęstość elektrolitu), oraz napięcie ładowania alternatora przy obciążeniu (światła, dmuchawa);
wymień oringi na szybkozłączkach przewodów paliwowych, na króćcach pompy wtryskowej, przy elektrozaworze (jelśli go posiadasz, bo nie zwróciłem uwagi na autko);
dobrze jest wymienić oba filtry paliwa;
sprawdź, czy wtryskiwacze ci nie leją, jeśli tak wymień końcówki (pamiętam z czasów 124, że to droga impreza była);
sprawdź świece żarowe, ew. wymień na nowe

jeśli zrobisz wszystko o czym napisałem, nie ma bata żeby jakieś problemy w zimie były z :mb: :mrgreen:
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 18 Listopad 2007, 13:55   

cracof napisał/a:
sprawdź akumulator (gęstość elektrolitu), oraz napięcie ładowania alternatora przy obciążeniu (światła, dmuchawa);

aku dobry i ladowanie ok to wiem czyli pozostaje reszta
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
Model 
Model

Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Listopad 2007, 21:05   

hej,
niech sprawdzi świece, jak świece nie bedą obkruszone to znaczy że wtryski są ok.

Sprawdź tylko świece, jak będą przynajmniej dwie spalone to możesz już pompy wogóle nie dotykać tylko zmienić swiece. Szkoda kasy na pompe jak pewnie jest wystarczająca dobra.

Ale zrób sobie to szybko żeby rozrusznika nai zajeżdźać, mi pali wspaniale.
pozdrawiam
_________________
Mercedes C250D, wolnossący 95r automat, elegance, czerwony, PDW
 
 
andrew1987 

Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Listopad 2011, 11:29   

Witam,

Przeszukałem całe forum odnośnie mojej sprawy, fakt kilka tematów okazało się pomocnych i trafnych co do połowy problemu lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem więc zakładam nowy wątek:

Problem wydaje się standardowy: przez noc lub po kilku godzinach stania na prostym, paliwo wraca do baku i kręcę do upadłego aż po jakimś czasie w końcu załapuje i wypluwa chmurę dymu.

Pewni mechanicy (podjuchy na żeliwnej), wymienili jak mówili wszystkie oringi na układzie paliwowym- NIC TO NIE DAŁO
Kilka dni później pojechałem już do bardziej kompetentnego mechanika ,który po zdublowaniu prac poprzedników oznajmił ,że wymieniona została tylko połowa oringów i skasowali mnie o wiele za grubo.

Z nadzieją pojechałem do domu oczekując na następny poranek. Efekt - BRAK EFEKTU.
Po ponownym kontakcie z mechanikiem umówiliśmy się na sprawdzenie baku paliwa bo być może tam występuje nieszczelność - i tutaj sedno mojego pytania do Was: Czy taki zabieg jest zasadny i czy rzeczywiście z przewodami przy baku może być coś nie tak. Ewentualnie proszę o podpowiedzi z czym jeszcze kombinować

PS.
Pytałem o sprawdzenie oringu w immo - mechanik powiedział ,że nawet nie będzie tam zaglądał i zostawiamy ten temat.

Auto pali bez problemu po nocy gdy ma więc niż 0,5 baku. Poniżej tego stanu jest kręcenie.Z góry dzięki za pomoc
_________________
C 250 T Turbodiesel 1996r. WDB2021881F392221
 
 
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 7 Listopad 2011, 20:34   

sprawdź króćce miedzy wtryskami a pompa .... mi i sie z tamtad delikatnie lało i tez były problemy z odpałem ...
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
pablos81 


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 8 Listopad 2011, 07:51   

andrew1987 A może by tak zaworek zwrotny założyć na przewodzie który dostarcza paliwo do pompy (koszt niewielki) :idea: Pozdr.
_________________
Mercedes C200 Kompressor 98r. 2.0Benzyna 192km.
 
 
andrew1987 

Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Listopad 2011, 10:39   

Zapomniałem dodać ,że zaworek zwrotny jest założony. Widać pęcherze powietrza w przewodach.

Obecnie wymieniane są świece żarowe. Dam znać jaki będzie efekt tego zabiegu.
_________________
C 250 T Turbodiesel 1996r. WDB2021881F392221
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 8 Listopad 2011, 20:26   

andrew1987 napisał/a:
Widać pęcherze powietrza w przewodach.

Nich "mechanicy" oddadzą Ci kasę i jedź do takiego, co umie uszczelnić układ paliwowy.
Sprawdź również czy masz sprawne odpowietrzenie zbiornika.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Listopad 2011, 10:06   

Sprawdziłeś/wymieniłeś:
- filtr paliwa + oring
- przewody paliwowe szczelność
- oring na tym plastiku co jest dwoma imbusami (gwiazdką) przykręcony
- oring na filtrze paliwa

Ja również miałem te problemy. Wymieniłem wszystkie oringii i dalej to samo, chociaż już słabiej. Okazało się, że filtr paliwa puszczał. Wymieniłem i już prawie rok bez żadnego problemu jeżdżę. Ostatnio patrzyłem i ani deka bąbelków w przewodach.

Stąd warto poszukać tego. Możliwe, że przewody na zgrzaniu puszczają, zwłaszcza jak to nieumiejętny mechanik robił, mógł Ci to rozszczelnić.

Zauważyłem, że bardzo pomocne jest spojrzenie w których rurkach jest powietrze, a w których nie ma. Dzięki temu można dojść gdzie masz problemy.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Goliad 

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 160
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Listopad 2011, 13:20   

Miałem niedawno identyczne problemy ze swoją :mb: zapalała za któryms razem. Cały układ paliwa został uszczelniony filtr i oringi nowe. Teraz zapala bez najmniejszego problemu :mrgreen:
_________________
W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT
 
 
góral 
góral

Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: gniezno
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 15:42   

Witajcie. W moim 2.2 CDI cofa się paliwo. Wczoraj w trasie podczas wyprzedzania nagle stracił moc, zjechałem i zgasł silnik. Przy odpalaniu święci się kontrolka epc czyli ciśnienie paliwa. Odkręciłem filtr a tam pusto, więc zalałem i odpalił odrazu. Zajechałem do domu ok 120km bez problemów a dzisiaj rano nawet nie odpalił, filtr znowu pusty zalałem ale tym razem nie odpalił po zalaniu filtra. Co może być przyczyną?

[ Dodano: 30 Grudzień 2011, 19:31 ]
Hej. Co do tego cofania się paliwa. Już znam powód, zajrzałem dzisiaj za widnego i okazało się że jeden z wężyków co dochodzą do filtra jest dziurawy. Wymieniłem go i jest ok. Koszt to 7zł za metr wężyka gdzie potrzebowałem zaledwie 15cm.
_________________
MERCEDES S202 2.2CDI 102KM
 
 
staszko 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 66
Skąd: katowice
Wysłany: 8 Luty 2012, 18:31   

andrew1987 Daj znać jaki był efekt tego zabiegu ,bo ja mam podobnie i zastanawiam się nad uszczelnianiem i wymianą świec .
_________________
C250TD 96"
 
 
Georgu83 

Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 18
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Luty 2012, 08:24   

Witam !

Podłączam się pod temat.Samochód nie odpala na mrozach 2,5TD 1998r..

Wymieniono:

- 5 przewodów paliwowych (nowe z ASO)
- filtr paliwa
- elektrozaworek przy pompie wtryskowej razem z oringiem bo ciekło z niego.

Paliwo nie cofa się do baku, po odkręceniu korka - nie ma syczenia.Paliwo jest w przewodach paliwowych z drobnymi pęcherzykami powietrza (odpowietrzałem odkręcając wtryski).

Sprawdzałem przekaźnik świec żarowych - był zepsuty czyli świece nie grzały,wymieniłem przekaźnik.

Udało mi sie odpalić samochód ale palił bardzo ciężko - rekord przy -16 ale kręciłem go długo (postój po 7 godzinach na mrozie).

Po 2 dniach takiego odpalania autko odpaliło ale zaświeciła się kontrolka świec żarowych i świeciła ponad minutę. Sprawdziłem napięcie na odcinku świece-przekaźnik - jedna świeca nie pali. Oczywiście na następny dzień auta nie udało się odpalić.

Kupiłem świece żarowe Beru - oryginalne takie jak mają być.

Dzisiaj drę kolektor i biorę się za sprawdzanie świec (amperomierzem) - podejrzewam jeszcze przewody - przekaźnik - świeca. Wtrysków nie słychać żeby się wieszały, i głośno chodziły. Paliwo z dodatkiem 2 l benzyny, i uszlachetniaczem. Pełny bak. Auto ma Zawór zwrotny paliwa na ścianie grodziowej.

Pytanie:

1. Czy drobne pęcherzyki powietrza powodują że auto nie odpala ?
2. Jak go odpowietrzyć ?
3. Mam już dość.
_________________
C250 TD ELEGANCE 1998r.
WDB 2021281A672883
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 10 Luty 2012, 08:31   

pompa Ci została, i tak nie może być żadnych pęcherzyków.
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,208 sekundy. Zapytań do SQL: 10