Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:12 |
[250TD '94r.] układ paliwowy - cofanie sie paliwa, pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 12:33
|
|
|
makawel napisał/a: | niech sprawdzi czy wtyski nie leja(jak leja da sie to wyregulowac czy noiwe koncowki trzeba kupowac) |
wtryski daj do regeneracji a koncówki nowe....
tylko jak bedziesz dawal do regeneracji to daj do fachowca zeby dobrze zrobil....
ja jak w poznaniu robilem to kazalem mu przy mnie sprawdzic czy nie leja po regeneracji.
Pozdrawiam
MikiPOZ |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 12:51
|
|
|
jeśli chcesz kompleksowo sprawdzić autko na zimę w kwestii zapalania mogę delikatnie zasugerować:
sprawdź akumulator (gęstość elektrolitu), oraz napięcie ładowania alternatora przy obciążeniu (światła, dmuchawa);
wymień oringi na szybkozłączkach przewodów paliwowych, na króćcach pompy wtryskowej, przy elektrozaworze (jelśli go posiadasz, bo nie zwróciłem uwagi na autko);
dobrze jest wymienić oba filtry paliwa;
sprawdź, czy wtryskiwacze ci nie leją, jeśli tak wymień końcówki (pamiętam z czasów 124, że to droga impreza była);
sprawdź świece żarowe, ew. wymień na nowe
jeśli zrobisz wszystko o czym napisałem, nie ma bata żeby jakieś problemy w zimie były z |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 13:55
|
|
|
cracof napisał/a: | sprawdź akumulator (gęstość elektrolitu), oraz napięcie ładowania alternatora przy obciążeniu (światła, dmuchawa); |
aku dobry i ladowanie ok to wiem czyli pozostaje reszta |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
Model
Model
Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 21:05
|
|
|
hej,
niech sprawdzi świece, jak świece nie bedą obkruszone to znaczy że wtryski są ok.
Sprawdź tylko świece, jak będą przynajmniej dwie spalone to możesz już pompy wogóle nie dotykać tylko zmienić swiece. Szkoda kasy na pompe jak pewnie jest wystarczająca dobra.
Ale zrób sobie to szybko żeby rozrusznika nai zajeżdźać, mi pali wspaniale.
pozdrawiam |
_________________ Mercedes C250D, wolnossący 95r automat, elegance, czerwony, PDW |
|
|
|
|
andrew1987
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Listopad 2011, 11:29
|
|
|
Witam,
Przeszukałem całe forum odnośnie mojej sprawy, fakt kilka tematów okazało się pomocnych i trafnych co do połowy problemu lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem więc zakładam nowy wątek:
Problem wydaje się standardowy: przez noc lub po kilku godzinach stania na prostym, paliwo wraca do baku i kręcę do upadłego aż po jakimś czasie w końcu załapuje i wypluwa chmurę dymu.
Pewni mechanicy (podjuchy na żeliwnej), wymienili jak mówili wszystkie oringi na układzie paliwowym- NIC TO NIE DAŁO
Kilka dni później pojechałem już do bardziej kompetentnego mechanika ,który po zdublowaniu prac poprzedników oznajmił ,że wymieniona została tylko połowa oringów i skasowali mnie o wiele za grubo.
Z nadzieją pojechałem do domu oczekując na następny poranek. Efekt - BRAK EFEKTU.
Po ponownym kontakcie z mechanikiem umówiliśmy się na sprawdzenie baku paliwa bo być może tam występuje nieszczelność - i tutaj sedno mojego pytania do Was: Czy taki zabieg jest zasadny i czy rzeczywiście z przewodami przy baku może być coś nie tak. Ewentualnie proszę o podpowiedzi z czym jeszcze kombinować
PS.
Pytałem o sprawdzenie oringu w immo - mechanik powiedział ,że nawet nie będzie tam zaglądał i zostawiamy ten temat.
Auto pali bez problemu po nocy gdy ma więc niż 0,5 baku. Poniżej tego stanu jest kręcenie.Z góry dzięki za pomoc |
_________________ C 250 T Turbodiesel 1996r. WDB2021881F392221 |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 7 Listopad 2011, 20:34
|
|
|
sprawdź króćce miedzy wtryskami a pompa .... mi i sie z tamtad delikatnie lało i tez były problemy z odpałem ... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
pablos81
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 07:51
|
|
|
andrew1987 A może by tak zaworek zwrotny założyć na przewodzie który dostarcza paliwo do pompy (koszt niewielki) Pozdr. |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 98r. 2.0Benzyna 192km.
|
|
|
|
|
andrew1987
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 15 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 10:39
|
|
|
Zapomniałem dodać ,że zaworek zwrotny jest założony. Widać pęcherze powietrza w przewodach.
Obecnie wymieniane są świece żarowe. Dam znać jaki będzie efekt tego zabiegu. |
_________________ C 250 T Turbodiesel 1996r. WDB2021881F392221 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 8 Listopad 2011, 20:26
|
|
|
andrew1987 napisał/a: | Widać pęcherze powietrza w przewodach. |
Nich "mechanicy" oddadzą Ci kasę i jedź do takiego, co umie uszczelnić układ paliwowy.
Sprawdź również czy masz sprawne odpowietrzenie zbiornika. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 9 Listopad 2011, 10:06
|
|
|
Sprawdziłeś/wymieniłeś:
- filtr paliwa + oring
- przewody paliwowe szczelność
- oring na tym plastiku co jest dwoma imbusami (gwiazdką) przykręcony
- oring na filtrze paliwa
Ja również miałem te problemy. Wymieniłem wszystkie oringii i dalej to samo, chociaż już słabiej. Okazało się, że filtr paliwa puszczał. Wymieniłem i już prawie rok bez żadnego problemu jeżdżę. Ostatnio patrzyłem i ani deka bąbelków w przewodach.
Stąd warto poszukać tego. Możliwe, że przewody na zgrzaniu puszczają, zwłaszcza jak to nieumiejętny mechanik robił, mógł Ci to rozszczelnić.
Zauważyłem, że bardzo pomocne jest spojrzenie w których rurkach jest powietrze, a w których nie ma. Dzięki temu można dojść gdzie masz problemy. |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
Goliad
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 160 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Listopad 2011, 13:20
|
|
|
Miałem niedawno identyczne problemy ze swoją zapalała za któryms razem. Cały układ paliwa został uszczelniony filtr i oringi nowe. Teraz zapala bez najmniejszego problemu |
_________________ W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT |
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 15:42
|
|
|
Witajcie. W moim 2.2 CDI cofa się paliwo. Wczoraj w trasie podczas wyprzedzania nagle stracił moc, zjechałem i zgasł silnik. Przy odpalaniu święci się kontrolka epc czyli ciśnienie paliwa. Odkręciłem filtr a tam pusto, więc zalałem i odpalił odrazu. Zajechałem do domu ok 120km bez problemów a dzisiaj rano nawet nie odpalił, filtr znowu pusty zalałem ale tym razem nie odpalił po zalaniu filtra. Co może być przyczyną?
[ Dodano: 30 Grudzień 2011, 19:31 ]
Hej. Co do tego cofania się paliwa. Już znam powód, zajrzałem dzisiaj za widnego i okazało się że jeden z wężyków co dochodzą do filtra jest dziurawy. Wymieniłem go i jest ok. Koszt to 7zł za metr wężyka gdzie potrzebowałem zaledwie 15cm. |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 8 Luty 2012, 18:31
|
|
|
andrew1987 Daj znać jaki był efekt tego zabiegu ,bo ja mam podobnie i zastanawiam się nad uszczelnianiem i wymianą świec . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
Georgu83
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Luty 2012, 08:24
|
|
|
Witam !
Podłączam się pod temat.Samochód nie odpala na mrozach 2,5TD 1998r..
Wymieniono:
- 5 przewodów paliwowych (nowe z ASO)
- filtr paliwa
- elektrozaworek przy pompie wtryskowej razem z oringiem bo ciekło z niego.
Paliwo nie cofa się do baku, po odkręceniu korka - nie ma syczenia.Paliwo jest w przewodach paliwowych z drobnymi pęcherzykami powietrza (odpowietrzałem odkręcając wtryski).
Sprawdzałem przekaźnik świec żarowych - był zepsuty czyli świece nie grzały,wymieniłem przekaźnik.
Udało mi sie odpalić samochód ale palił bardzo ciężko - rekord przy -16 ale kręciłem go długo (postój po 7 godzinach na mrozie).
Po 2 dniach takiego odpalania autko odpaliło ale zaświeciła się kontrolka świec żarowych i świeciła ponad minutę. Sprawdziłem napięcie na odcinku świece-przekaźnik - jedna świeca nie pali. Oczywiście na następny dzień auta nie udało się odpalić.
Kupiłem świece żarowe Beru - oryginalne takie jak mają być.
Dzisiaj drę kolektor i biorę się za sprawdzanie świec (amperomierzem) - podejrzewam jeszcze przewody - przekaźnik - świeca. Wtrysków nie słychać żeby się wieszały, i głośno chodziły. Paliwo z dodatkiem 2 l benzyny, i uszlachetniaczem. Pełny bak. Auto ma Zawór zwrotny paliwa na ścianie grodziowej.
Pytanie:
1. Czy drobne pęcherzyki powietrza powodują że auto nie odpala ?
2. Jak go odpowietrzyć ?
3. Mam już dość. |
_________________ C250 TD ELEGANCE 1998r.
WDB 2021281A672883 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 10 Luty 2012, 08:31
|
|
|
pompa Ci została, i tak nie może być żadnych pęcherzyków. |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
|