Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:12 |
[250TD '94r.] układ paliwowy - cofanie sie paliwa, pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
Georgu83
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Luty 2012, 08:47
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa - akumulator nowy 95 aH, naladowany prostownikiem na full.
Proszę o pomoc. |
_________________ C250 TD ELEGANCE 1998r.
WDB 2021281A672883 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 10 Luty 2012, 12:05
|
|
|
Te silniki z definicji trudno odpowietrzyć... wymagają długiego kręcenia.
W tych temperaturach trzeba mieć dodatkowo pewność, że układ paliwowy jest drożny i szczelny, jak już zostało zauważone.
No i podstawa to dobrze grzejące świece... przed uruchomieniem rozrusznika dobrze jest odczekać jeszcze kilka lub kilkanaście sekund po zgaśnięciu kontrolki - świece grzeją nadal, co zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 11 Luty 2012, 12:43
|
|
|
Witam;
Czy ktoś z Was wymieniał może oringi wewnątrz zaworu stop? Teoretycznie jest on nierozbieralny i powinien być w przypadku nieszczelności wymieniony na nowy;-(
Jednak to koszt 670pln Konkretnie chodzi mi o rozmiar oringów jakie są tam zastosowane.
Przerabiał może ktoś z kolegów ten temat?
[ Dodano: 11 Luty 2012, 20:29 ]
Ponawiam pytanie. Gdy zdemontuję zawór stopu będę unieruchomiony. Dlatego chciałbym wcześniej kupić niezbędne oringi. Mam obawę że ich rozmiar może nie być standardowy. Wtedy byłby większy kłopot. Jak wcześniej pisałem zawsze można kupić i założyć nowy zawór. Ale trochę szkoda 670pln.
Jeśli któryś z kolegów przerabiał ten temat to proszę podzielenie się nabytą wiedzą w tym temacie.
Pozdrawiam. |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 11 Luty 2012, 22:32
|
|
|
Zawór jest jak najbardziej rozbieralny. Trzeba wypchnąć równoległe bolce na obu końcach i wyjąć korki. Co do rozmiaru oringów - nie pamiętam... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 12 Luty 2012, 05:38
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Zawór jest jak najbardziej rozbieralny. Trzeba wypchnąć równoległe bolce na obu końcach i wyjąć korki. Co do rozmiaru oringów - nie pamiętam... |
Może choć pamiętasz czy rozmiar oringów nie sprawia problemu w ich zakupie? W ASO nie traktują tych oringów jako zestaw naprawczy więc i numeru katalogowego brak. A gdy nie ma nr katalogowego wtedy praktycznie koniec rozmowy z nimi. |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 12 Luty 2012, 11:53
|
|
|
Problemu nie ma.
Jedyne wyjście to wyjąć oring na wzór i do sklepu, najlepiej takiego z częściami do ciągników i sprzętu rolniczego - tam zawsze duży wybór oringów... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Luty 2012, 20:07
|
|
|
witam
zibi_43 - wszystko opisałem tutaj:
http://www.w202.pl/viewto...=14953&start=15
wymiar oringów 25x3 - sam w styczniu wymienialem i dużo lepiej odpala |
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 15 Luty 2012, 21:10
|
|
|
Dziękuje za cenne porady. Muszę zabrać się za to, bo poranne zapalanie to jak loteria. Cały czas myślę by coś zmienić w układzie zasilania. Trzecia wymiana kompletu oringów w ciągu 5 lat. "Trochę" często... |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
Georgu83
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Luty 2012, 11:45
|
|
|
Świece wymienione - jedna była spalona.
W aucie wymieniłem:
Filtr paliwa, przedfiltr z oringiem, elektrozawór stop, przewody paliwowe nowe z ASO, czyli cały układ paliwowy jest nowy !!! zero powietrza w układzie paliwowym, paliwo nie cofa się w baku nie ma podciśnienia. Świece żarowe nowe beru 5 szt, przekaźnik świec nowy.
Mam już dość, odcholowałem do mechanika, facet podłączył komputer nic nie znalazł !!! (grzebie dalej przy nim a ja czekam juz 2 dzień bez samochodu)
auto dalej nie zapala samo a jest temperatura 0 st. Jest gorzej niż było. Auto nawet jak odpali ciągnięte na linie, nie ma mocy, kontrolka EPC się świeci cały czas podczas pracy silnika, po zgaszeniu silnika można wyjąć kluczyk ze stacyjki, silnik chodzi 5 sekund, podnosi sam obroty po czym gaśnie. UWAGA auta nie można odpalić po takim zabiegu tzn jak się go zgasi na ciepłym silniku. Na linie nie próbowałem na ciepłym bo uważam to za debilizm, żeby jeszcze takie rzeczy sprawdzać jeżdżąc Mercedesem !!!
Na wiosnę trzeba będzie szukać głupca ze świecą i sprzedać bo nie mam już siły do niej. Szkoda mi jej bo fajny wypas ma w środku zadbana itd. Jeżeli ktoś może pomóc to poproszę o doradę bo przeczytałem już chyba wszystko na tym forum odnoście układu paliwowego, świec, itd. |
_________________ C250 TD ELEGANCE 1998r.
WDB 2021281A672883 |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 16 Luty 2012, 12:29
|
|
|
Ten twój mechanik ma SD czy bawi się jakimś bezużytecznym czymś ?? Jeżeli auto zapala i świeci się EPC czyli jest błąd teraz trzeba sprawdzić co to za błąd, po drugie SD może zdiagnozować wszystko po kolei dlatego wydaje mi się, że ten mechanik jest słaby jak nie może sobie z 2.5TD poradzić. Przecież to nie jest skomplikowany silnik. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 16 Luty 2012, 18:36
|
|
|
Georgu83 napisał/a: |
Jest gorzej niż było. Auto nawet jak odpali ciągnięte na linie, nie ma mocy, kontrolka EPC się świeci cały czas podczas pracy silnika, po zgaszeniu silnika można wyjąć kluczyk ze stacyjki, silnik chodzi 5 sekund, podnosi sam obroty po czym gaśnie. UWAGA auta nie można odpalić po takim zabiegu tzn jak się go zgasi na ciepłym silniku.
|
Sprawdź kolego czy przewody paliwowe są połączone zgodnie ze schematem. Gdy są źle wpięte tak właśnie się dzieje. Co prawda orginalne wyprofilowane przewody trudno połączyć inaczej niż być powinny, ale... polak potrafi:-)
Szczególnie gdy silnik /paliwo/ się nagrzeje, w zaworze stop otwiera się trochę inny obieg paliwa. Stąd kłopot z gaszeniem a dalej niemożność ponownego uruchomienia.
Krótko mówiąc: jeśli górne przewody paliwowe na zaworze stop będą odwrotnie połączone, to tak się właśnie dzieje. EPC się świeci, ale komp żadnego błędu nie wykazuje. |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
Georgu83
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Luty 2012, 19:25
|
|
|
Mechanik znalazł rozwiązanie. Rozebrał cały układ paliwowy oraz elektrozawór - okazało się że poprzedni mechanik zakładając jeden z nowych przewodów paliwowych które kupiłem, urwał kawałek oringu, który dostał sie do elektrozaworu i dopiero teraz dał znać o sobie. po wyczyszczeniu,złożeniu wszystkiego do kupy, odpowietrzeniu autko pali na dotyk !!!
Podsumowując koszty:
- wymiana przewodów paliwowych 5 szt (250 zł)
- wymiana filtra paliwa i przedfiltra z oringiem (50zł)
- przekaźnik świec (za flaszkę)
- nowe świece żarowe Beru (300zł)
- robota mechanika przy układzie paliwowym (300zł)
- elektrozawór (400zł w tamtym roku, ciekło z niego)
Suma: 925 zł + moje stracone nerwy i autko wyjęte z życia przez 2 tygodnie. |
_________________ C250 TD ELEGANCE 1998r.
WDB 2021281A672883 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 18 Luty 2012, 20:21
|
|
|
Dobrze, że już jest wszystko w porządku. Fajnie, że napisałeś w czym był problem.
Napisz jeszcze jak autko odpala na ciepłym, a jak na zimnym silniku? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 20 Luty 2012, 19:53
|
|
|
W sobotę nie dało mi spokoju i wziąłem się za autko. Wymienione wszystkie oringi, włącznie z tymi wewnątrz zaworu stop. No i jeszcze coś. Za podgrzewaczem wpiąłem elektryczną pompkę paliwa. Nie po to by pracowała cały czas, ale po to by już nigdy nie męczyć rozrusznika odpowietrzaniem. Dla mnie rewelacja. Po złożeniu wszystkiego do "kupy", elektryczną pompką wypełniłem przez ok 10 sek cały układ aż było słychać jak paliwo powrotem wraca do zbiornika. Silnik odpalił tak jak być powinno, po chyba niepełnym nawet obrocie wału. Do tego ta dodatkowa pompka spełnia poniekąd funkcję zaworu zwrotnego /ma przecież zaworki w sobie/ I jeszcze jeden plus: szczelność prawie całego układu można sprawdzić praktycznie w każdej chwili, gdyż w momencie załączenia pomki elektrycznej prawie w całym układzie występuje NADCIŚNIENIE. Normalnie większa część układu pracuje na PODCIŚNIENIU, tak że trudno zlokalizować nieszczelność. Koszt nie wielki, a pożytku myślę że sporo.
Pozdrawiam |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
|