Przesunięty przez: Camel- 22 Luty 2012, 14:52 |
Podczas jazdy raptem traci moc |
Autor |
Wiadomość |
Stasio
Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Sierpień 2007, 20:35 Podczas jazdy raptem traci moc
|
|
|
Podczas normalnej jazdy Auto raptem traci moc i jakby jechało na trzech ,po zgaszeniu silnika
i ponownym uruchomieniu jest wszystko OK.Zdarza się to około raz na dwa dni.Co o tym Koledzy sądzicie ? Jakie rady? Pozdrawiam wszystkich. |
_________________ MB 202 C200K COMPRESOR ELEGANCE 1995 SEDAN GRAFIT METALIK BENZYNA + LPG MANUAL |
|
|
|
|
mario987
Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 33 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: 11 Sierpień 2007, 20:51
|
|
|
a nei jest to walniety przeplywomierz ?? |
_________________ W202 1995r. WDB2020201F321754 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 13 Sierpień 2007, 16:39
|
|
|
Witam. Miałem taką samą sytuację.Auto traciło w pewnym momencie moc. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika samochód odzyskiwał buta.Po jakimś czasie,ale rzadko znowu sytuacja sie powtarzała.Po podłączeniu kompa sprawa się wyjaśniła- walnięty czujnik temperatury powietrza dolotowego. On właśnie znajduje śię w przepływomierzu.Ale przyczyn braku mocy może być wiele. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 13 Sierpień 2007, 16:43
|
|
|
a może to włącza się tryb awaryjny czyli jest jakiś błąd krytyczny |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Stasio
Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2007, 20:30
|
|
|
Zdaje mi się że to szło spięcie na przewodach sterujących wtryskiwacze. Po założeniu gazu i lepszym zaizolowaniu , jak ręką odjął.W między czasie wymieniłem też same /dwa/przewody wysokiego napięcia. |
_________________ MB 202 C200K COMPRESOR ELEGANCE 1995 SEDAN GRAFIT METALIK BENZYNA + LPG MANUAL |
|
|
|
|
BEENN
E 270 CDI/BMW 530d
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: LESZNO
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 09:43
|
|
|
Witam,
Miałem ten sam problem. Kiedy przyspieszałem zdarzało się, że auto trochę zaczęło przerywać i tracić moc. Chodził wtedy na 5 a nie na 6 cylindrów. Podobno w mercedesie kiedy na jakimś cylindrze kilka razy pod rząd nie ma iskry to komp odłącza ten cylinder. Ponowne uruchomienie silnika kasuje ten błąd. Najlepiej wymienić w tym wypadku kable. |
_________________ MB W210 E 270 CDI ELEGANCE
BMW e39 530d
BEENN Ma Wóz...
"Dobrego kierowcę BMW można poznać po tym, że ma na bocznych szybach więcej much niż na przedniej" |
|
|
|
|
majk201
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 91 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 19:03
|
|
|
Do zimy było ok, a teraz ....
Koledzy/koleżanki przyszła kolej na mnie wróciłem z trasy (Niemcy) i mam problem na benzynie (jest też LPG):
- jest słabszy
- delikatnie szarpie po przekroczeniu 4500 obrotów (potrafi odciąć zapłon na 4 cylindrze)
przepływomierz zmieniałem zaraz po kupnie auta na oryginał bosha czyli 2,5 roku temu
- prędkość max 200 nie goniłem go więcej do 200 szkoda mi auta jak jest coś nie tak, ale żeby uzyskać 200 to musiałem mu władować 4 bieg (sprawdzałem na benzynie)
Zwiedziłem 2 magików z czego wymieniłem już cewkę z dobrej na dobrą. Teraz mam jedna na zapasie, a to cewka miała być powodem moich problemów. Wywalało błąd na 4 cylindrze i tam jest zamontowana nowa cewka. W Niemczech podmieniłem przepływomierz od siostry auta - ma te same numery co mój i nie było poprawy, obie przepływki boscha. W Polsce podmieniałem kable wysokiego napięcia niby beru, ale były dziwne bo krótsze od tych co mam auto gorzej pracowało na tych kablach. Świece mam Beru mają 7000 przejechane zamieniałem je miejscami i nic.
Powiem, że pieniążki są mi teraz potrzebne bo mam zamiar zmienić stan - czyli szykuje mi się weselicho, a moja bunia wybrała zły moment na psucie
Proszę was o pomoc i jeśli miał ktoś podobny przypadek co sprawdzał, na jakie czujniki zwrócić uwagę - może trzeba będzie coś samemu zmierzyć. Może jakąś wiązkę przewodów muszę sprawdzić.
Odpala super to muszę powiedzieć bo już myślałem o czujniku położenia wału.
Myślę jeszcze o nowej wkładce przepływomierza - pierburg.
Do dzisiaj myślałem że sobie z tym sam poradzę....
Lub podajcie gdzie znajdę magika w obrębie Chrzanowa, który mi powie że padło to czy tamto a nie gada dużo i sam nie wie co to |
_________________ WDB2020851F869616 230T sport |
|
|
|
|
Sebastian02
Sebek123
Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Annopol
|
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:19
|
|
|
Witam wszystkich ,mam pytanie bo występuje u mnie następujący problem....mam od około 2 lat mercedesa c220(w202),jest to kombi z silnikiem 2.2 o mocy 125 km...dotąd nigdy mnie nie zawodził...ale od jakiś 3 dni,zauważyłem że stracił moc,na jedynce przyśpiesza normalnie,ale tak od 2,może 3 biegu strasznie muli,a ma 300 Nm momentu obrotowego,dotąd pędził nawet 205 na autostradzie,ale teraz ledwo dźwiga się do 130 na 5 biegu ...proszę o pomoc bo boje się że w końcu zabraknie mi tej mocy podczas wyprzedzania...z góry dziękuję ...aha skrzynia jest manualna,a na liczniku obrotów zaobserwowałem że nie kręci szybciej jak 30,dalej nie idzie(max 60 jest na liczniku) |
_________________ Sebastian |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:25
|
|
|
Sebastian02, silnik jest w trybie awaryjnym. Żeby sprawdzić dlaczego, najlepiej, najszybciej i najtaniej jest podpiąć go pod jakiś skaner diagnostyczny... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:26
|
|
|
Sebastian02 napisał/a: | itam wszystkich ,mam pytanie bo występuje u mnie następujący problem....mam od około 2 lat mercedesa c220(w202),jest to kombi z silnikiem 2.2 o mocy 125 km...dotąd nigdy mnie nie zawodził...ale od jakiś 3 dni,zauważyłem że stracił moc,na jedynce przyśpiesza normalnie,ale tak od 2,może 3 biegu strasznie muli,a ma 300 Nm momentu obrotowego,dotąd pędził nawet 205 na autostradzie,ale teraz ledwo dźwiga się do 130 na 5 biegu ...proszę o pomoc bo boje się że w końcu zabraknie mi tej mocy podczas wyprzedzania...z góry dziękuję ...aha skrzynia jest manualna,a na liczniku obrotów zaobserwowałem że nie kręci szybciej jak 30,dalej nie idzie(max 60 jest na liczniku)
_________________ |
Silnik jest w trybie awaryjnym prawdopodobnie. Bez kompa się nie obejdzie |
|
|
|
|
Sebastian02
Sebek123
Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Annopol
|
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:34
|
|
|
A powiedzcie mi jeszcze koledzy,co może być przyczyną takowej awarii???,bo dochodziły mnie słuchy że to może być wina filtra paliwa,ale nie wiem czy wierzyć w te sugestie |
_________________ Sebastian |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:37
|
|
|
Cytat: | A powiedzcie mi jeszcze koledzy,co może być przyczyną takowej awarii???,bo dochodziły mnie słuchy że to może być wina filtra paliwa,ale nie wiem czy wierzyć w te sugestie?? |
Jak najbardziej
Filtr, paliwo , wtryski, przepływomierz, turbina, sterowanie turbiny i jeszcze mógł bym tak trochę wymienić
Do sprawdzenia/wymiany filtry paliwa i powietrza, podłączył bym się też pod kompa w celu zdiagnozowania jednostki i wyeliminowania wszelkich błędów. |
|
|
|
|
Sebastian02
Sebek123
Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Annopol
|
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:42
|
|
|
Ok bardzo dziękuję za pomoc,jutro pojadę do mechanika i podłącze go pod kompa... |
_________________ Sebastian |
|
|
|
|
Kruk
Daniel
Pomógł: 44 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 630 Skąd: Wrocław/Walencja
|
Wysłany: 12 Maj 2010, 15:41
|
|
|
Mam to samo, muli się i przerywa powyżej 3000 obr. Odpiełem na kilka minut kostkę od przepływomierza i jak ręką odjął auto znowu "wbija" w fotel i wkręca się do prawie 6 tyś. Winowajca: padnięty przepływomierz. Dodatkowo wymienie jutro filtr paliwa, sondę l. i świece.
xxxxxxxxxxxxxx
Ps. Wie ktoś jaki jest torx (nr) mocujący wkład przepływomierza? Chcę kupić sam wkład ale aby go zamontować wymontować trzeba dorobić (nawiercić otwór) w końcówce klucza.
xxxxxxxxxxxxxx
Pss. Montował ktoś coś takiego ? http://allegro.pl/item101...azdy_model.html |
_________________ BMW 120D E87 163KM |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 09:48
|
|
|
corvus-corax, wklad przeplywki ma torx z takim pipkiem w srodku lecz sruby to sa zwykle wkrety jesli zlapiesz je po bokach obcegami to bez problemu odkrecisz ja tak robie i jest ok zanim wymienisz sprubuj przeczyscic moze uda sie troche zaoszczedzic |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
|